Sziasztok ! Egyere töbször hagyom kinn az indexet. Visszajező zümmögőt szerelnék fel. Mit javasoltok ? hova ? van erről valami leírás ? rajz ? foto ? Köszönöm..
Egy autós "szakportál" öteltére teszteltem. Azt mondták, városban célszerű 3-ik fokozatból 5-be tenni, mert így tartani lehet a sebességet is és kisebb a fogyasztás. Nos, kipróbáltam. Hónapokig teszteltem, szóval a fogyasztásbeli különbségnek látszani kellett volna. De nem látszott! Fogyasztás nem lett se kisebb, se nagyobb. Viszont a motornak, erőátvitelnek megterhelőbb. Szóval nincs értelme, semmit nem lehet megspórolni vele.
Úgy látszik, kicsit vesézitek a sebességet és a váltó áttétet, ezzel kapcsolatban kérdezem a véleményeteket.
Wagon R, 12 BB-s motorral.
Én megszoktam, hogy lakott területen 4-es sbességben megyek 2000 körüli fordulaton.
Nemrég a fiamat vittem haza a megszokott módon (77 óta vezetek, volt hogy heti 1000 km-t, tehát nem vasárnapi autós voltam évekig). Megkérdezte, miért nem teszem 5-be, szerinte kevesebbet fogyaszt (ő dízellel jár a postánál).
Friss jogsis unokám is gyakorolhatott Mama Sárga Angyalán, ő is 5-ben ment a városban (elfelejtettem kérdezni, hogy milyen Nissannal tanult, dízel-e?)
Ezelőtt 1,3 Swiftem volt 20 évig, azzal is így mentem, bár nem volt fordulatmérője.
Maradjak ennél, vagy zöld hullámnál érdemes 5-be kapcsolni 2000 alatti fordulattal hajtani?
A 353-as Wartburg is tudta 50 lóval a 130-at. Igaz, nem tölgyfaszekrény aerodinamikával rendelkezett. :)
Sokan elfelejtik, hogy a végsebesség nem csak a teljesítményen múlik. Ugyanilyen fontos a sebességváltó áttétele is. Ha fizikailag nem lehet az áttétel miatt x sebességet elérni a nagy teljesítmény ellenére sem, azon már nem javít semmilyen áramvonalas kasztni. Jó példa az erőgépek. Óriási teljesítmény van bennük, de a sebességük kicsi. Ott sem a végsebesség a lényeg, hanem a motor teljesítménye az elvégezendő feladathoz. Amúgy a motor fordulatszámából és az áttételekből kiszámolható hogy mennyi lenne az elvi végsebesség. Természetesen a valóságban attól kevesebb lesz a gördülési, lég és egyéb ellenállások miatt.
A Suzukinál annyit változtattak, hogy tán az egyedüli autó, amelyik emeli a fordulatot amíg gurul az autó, vagy ha valamelyik nagyobb fogyasztó bevan kapcsolva.
Nagyon sűrűn megállok, amikor dolgozom vele.
Megy az ablaktörlő, a fűtés kettesen, pluszban, hogy nehogy csak szórakozásból fékezze a motort a generátor, még a hátsó ablakfűtés is bevan kapcsolva...esetenként.
Nah, ilyenkor tuti nem esik vissza 1000 alá a fordulat, akármeddig állok.
Ezeknél a 3-as csatlakozós generátoroknál még megfejelték azzal, hogy nemlehet azonnal teljes terhelést kérni tőle.
Ha megfigyeled, amikor beindul az autó, van egy kb fél mp-s "késleltetés" és akkor kezd el élesebben világítani pl a fényszóró.
A Croma-mon ugyanez a rendszer védi meg a klíma/ülésfűtés/automata fűtésszabályzás/ és társai terhelésétől a generátort.
Csak annál pl kell neki kb 2 mp, mire hagyja dolgozni.
Hogy hogy és mialapján dolgozik, gőzöm sincs, de kb a Croma-nál a sokkal több és nagyobb terhelésű fogyasztók miatt kapcsol később.
Amúgy....poénból már tettem fel a Wagyonőrre a Croma 120A-s generátorát.....
Alapjáraton utálta, mint terrorista a vaktöltényt..... :-P
Sziasztok!! Érdeklődnék. Suzuki wagon r + főtengely szíjtárcsa adhat ki furcsa hangokat?? Volt köztetek valaki aki cserélte már ez miatt ezt az alkatrészt??
Üdv! 2005 ös wagonkám kipufogó dobjának tetején elvált a hővédő lemez. Tudom ezt házilag javítani? Tudom suszter munka, de pl hiltiszalag ? Csak átmenetileg kellene megoldani, mert munka miatt jelenleg külföldön vagyok. Olyan 3 honapról lenne szó. Attól félek, ha rászalagozom, akkor nem lesz meg a hővédő funkciója mivel nem lesz távolság a dob, ill a hővédő lemez miatt.
Akik gyakori de rövid utakat tesz meg, a generátornak nem nagyon van ideje visszatölteni a kivett áramot, főleg városi forgalomban. No, de ebből a szempontból állítólag jól állunk. Ugyanis a japán autóknál (én ide veszem a Suzukit is még ha itthon is készült) a generátor kialakítása más mint a többieknél.Már alacsony fordulaton (alapjáraton is) is tölti az akkut, nem úgy mint a többi gyártó, hogy azért nekik kell a 2-3000-es fordulat a kellő töltéshez. Nem tudom mi az igaz ebből, de az tény, hogy a motor beindítása után alapjáraton is szépen felmegy a feszültség 14,4 V-ra.
Kollégámmal megvizslattuk, és kiderült, ez is egy gyári 2mm-es nehéz kátrányos szigetelőlapra ragasztott polifoam, így ami még maradt a motortetőn, azt is leszedtük, és kidobtuk. Gyárilag biztos nem volt semmi, mert összesen két patent hely van a motortetőn, az meg a spriccelő csövének bilincse
itt a ritka használat (2-3 hetente egy 10perces út) miatt merül sokszor, és kérdés, hogy ilyenkor egy fél órás kört ha megyek vele (az asszony helyett meghajtom) akkor ugyanaz mintha a 6a-es töltőmmel tölteném fél órát = semmi vagy többet ér?
ezen gondolkoztam, hogy az elvileg csak az akku belső ellenállásától függ, hány amperrel tölt ezek szerint, hiszen ugyanazon a vezetéken megy a max ki 70A az akkura, nincs külön töltés