Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

garázsharcos Creative Commons License 2023.10.02 0 0 35704

Szervusz!

Nekem az automata mindig visszakapcsolja.

Esetleg nem az ment tönkre?

Ha beírod a gugliba, hogy "piezo zümmögő" meglátod amit szeretnél.

Autósboltokban lehet kapni, kb ezer Ft, két vezeték van rajta, egyik a test, a másik a jel.

A jel pedig ott van a kormányoszlop burkolat alatt, 12 V keresővel meg lehet találni az indexkapcsoló csatijában.

Az a jel kell, ami az indexreléből jön és a kapcsoló még nem osztotta ki jobbra vagy balra.

Alig hiszem, hogy rajz, leírás kellene hozzá, egyszerű, mint a paszuly.

Vagy egy autóvillamossági haver percek alatt beköti.

Előzmény: Vándor Mihály (35703)
Vándor Mihály Creative Commons License 2023.09.30 0 0 35703

Sziasztok !
Egyere töbször hagyom kinn az indexet.
Visszajező zümmögőt szerelnék fel.
Mit javasoltok ?
hova ? van erről valami leírás ? rajz ? foto ?
Köszönöm..

mislenyi Creative Commons License 2023.09.28 0 1 35702

Bocs, elírtam. 1,3-as.

Előzmény: mosogep-szerelo (35700)
garázsharcos Creative Commons License 2023.09.28 0 0 35701

A régi, "szögletes" japán wagon r motorja volt a K12 blokk, 1,2 literes valóban.

Az itteni gyártásúakban nem vol ilyen, G10 B, G13BB és M13 motorokkal gyártották.

Előzmény: mosogep-szerelo (35700)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2023.09.28 0 0 35700

Wagon 1,2 literes motorral? Az nem Agila?

Előzmény: mislenyi (35696)
mislenyi Creative Commons License 2023.09.27 0 0 35699

Köszönöm mindkettőtöknek a megerősítést, maradok a szokásosnál. Kb 80 %-ban városban, a többi rövid utakon és 7 l-el kijövök.

 

Előzmény: Landsmann_ (35698)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.09.27 0 1 35698

Egy autós "szakportál" öteltére teszteltem. Azt mondták, városban célszerű 3-ik fokozatból 5-be tenni, mert így tartani lehet a sebességet is és kisebb a fogyasztás. Nos, kipróbáltam. Hónapokig teszteltem, szóval a fogyasztásbeli különbségnek látszani kellett volna. De nem látszott! Fogyasztás nem lett se kisebb, se nagyobb. Viszont a motornak, erőátvitelnek megterhelőbb. Szóval nincs értelme, semmit nem lehet megspórolni vele. 

Előzmény: mislenyi (35696)
t.lantos Creative Commons License 2023.09.27 0 1 35697

Erdemes 5.-ben hasznalni, mert minden sokkal hamarabb fog tonkremenni, es hamarabb vehetsz egy szebbet :)

Igaz, tobbet is fog enni, szoval emiatt meg kesobb.

Előzmény: mislenyi (35696)
mislenyi Creative Commons License 2023.09.27 0 0 35696

Úgy látszik, kicsit vesézitek a sebességet és a váltó áttétet, ezzel kapcsolatban kérdezem a véleményeteket.

Wagon R, 12 BB-s motorral.

Én megszoktam, hogy lakott területen 4-es sbességben megyek 2000 körüli fordulaton.

Nemrég a fiamat vittem haza a megszokott módon (77 óta vezetek, volt hogy heti 1000 km-t, tehát nem vasárnapi autós voltam évekig). Megkérdezte, miért nem teszem 5-be, szerinte kevesebbet fogyaszt (ő dízellel jár a postánál).

Friss jogsis unokám is gyakorolhatott Mama Sárga Angyalán, ő is 5-ben ment a városban (elfelejtettem kérdezni, hogy milyen Nissannal tanult, dízel-e?)

Ezelőtt 1,3 Swiftem volt 20 évig, azzal is így mentem, bár nem volt fordulatmérője.

Maradjak ennél, vagy zöld hullámnál érdemes 5-be kapcsolni 2000 alatti fordulattal hajtani?

Megköszönöm a tanácsotokat. 

t.lantos Creative Commons License 2023.09.27 0 0 35695

Ezres Swift, 53 loero, gyari vegsebesseg 145 (nalam ora szerint 168 volt a csucs, annyit azert nem csalt).

Előzmény: garázsharcos (35666)
WagonR SX7 Creative Commons License 2023.09.27 0 0 35694

Jó is az a kezelési útmutató... :-P

 

De ha mondjuk lett volna valaha "egykettes Zsigád", meg egy szülnivágyó feleséged, akihez nem tud jönni a mentő...

 

Akkor te is tudnád, hogy kiment az 155-ig is, ha kellett..

 

/hamarabb, mint az " ezeröcsi"../

 

De te olvasgasd csak a Haszutmellémafor-t..

:-P

Előzmény: varjúistván (35690)
WagonR SX7 Creative Commons License 2023.09.27 0 0 35693

Nemtudom....

 

Tudományosan sosem álltam neki ezt mérlegelni.

 

Annak ellenére, hogy az alapszakmám növénytermesztő gépész.

 

Maradtam a fizikai valóságnál...

:-)

 

Előzmény: Landsmann_ (35691)
WagonR SX7 Creative Commons License 2023.09.27 0 0 35692

Az nekem sosem volt.

Csak maga az autó........

:-)

 

Az kicsivel több.... :-P

Előzmény: varjúistván (35690)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.09.27 0 0 35691

A 353-as Wartburg is tudta 50 lóval a 130-at. Igaz, nem tölgyfaszekrény aerodinamikával rendelkezett. :) 

Sokan elfelejtik, hogy a végsebesség nem csak a teljesítményen múlik. Ugyanilyen fontos a sebességváltó áttétele is. Ha fizikailag nem lehet az áttétel miatt x sebességet elérni a nagy teljesítmény ellenére sem, azon már nem javít semmilyen áramvonalas kasztni. Jó példa az erőgépek. Óriási teljesítmény van bennük, de a sebességük kicsi. Ott sem a végsebesség a lényeg, hanem a motor teljesítménye az elvégezendő feladathoz. Amúgy a motor fordulatszámából és az áttételekből kiszámolható hogy mennyi lenne az elvi végsebesség. Természetesen a valóságban attól kevesebb lesz a gördülési, lég és egyéb ellenállások miatt. 

Előzmény: WagonR SX7 (35689)
varjúistván Creative Commons License 2023.09.27 0 0 35690

142km/h volt z 1200-es (2101) Zsiguli végsebessége. Itt van előttem az eredeti kezelési útmutató.

Előzmény: WagonR SX7 (35689)
WagonR SX7 Creative Commons License 2023.09.27 0 0 35689

Jut eszembe....

 

"  76 lóval akar "legalább" 130-al menni. "

 

Mond az neked valamit, hogy Zsiguli?

1200-es motorral....60 lóval...

 

Az is tudta a 150-et.

 

Olyan aerodinamikával, hogy a kétajtós tölgyfaszekrény örült volna, ha csak akkora a légellenállása........

 

:-) :-) :-)

 

Előzmény: garázsharcos (35666)
WagonR SX7 Creative Commons License 2023.09.26 0 0 35688

Az szerintem max akkor ad hangot, ha lelazulnak a csavarjai.

 

"Tömör" acél az egész, nincs gumiágy meg mifene benne.

Előzmény: plepi (35684)
WagonR SX7 Creative Commons License 2023.09.26 0 0 35687

Tölt az mindegyik alapjáraton.

A komolyabb teljesítményhez kell csak a fordulat.

 

A Suzukinál annyit változtattak, hogy tán az egyedüli autó, amelyik emeli a fordulatot amíg gurul az autó, vagy ha valamelyik nagyobb fogyasztó bevan kapcsolva.

 

Nagyon sűrűn megállok, amikor dolgozom vele.

 

Megy az ablaktörlő, a fűtés kettesen, pluszban, hogy nehogy csak szórakozásból fékezze a motort a generátor, még a hátsó ablakfűtés is bevan kapcsolva...esetenként.

 

Nah, ilyenkor tuti nem esik vissza 1000 alá a fordulat, akármeddig állok.

 

Ezeknél a 3-as csatlakozós generátoroknál még megfejelték azzal, hogy nemlehet azonnal teljes terhelést kérni tőle.

Ha megfigyeled, amikor beindul az autó, van egy kb fél mp-s "késleltetés" és akkor kezd el élesebben világítani pl a fényszóró.

 

A Croma-mon ugyanez a rendszer védi meg a klíma/ülésfűtés/automata fűtésszabályzás/ és társai terhelésétől a generátort.

Csak annál pl kell neki kb 2 mp, mire hagyja dolgozni.

 

Hogy hogy és mialapján dolgozik, gőzöm sincs, de kb a Croma-nál a sokkal több és nagyobb terhelésű fogyasztók miatt kapcsol később.

 

Amúgy....poénból már tettem fel a Wagyonőrre a Croma 120A-s generátorát.....

Alapjáraton utálta, mint terrorista a vaktöltényt..... :-P

Előzmény: Landsmann_ (35681)
WagonR SX7 Creative Commons License 2023.09.26 0 0 35686

Nem tudom, nekem mennyire volt gyári furat, mindenesetre felhasználtam...:-)

 

Amúgy meg....

 

Az úttörő ha nem talál, akkor csinál lyukat.....

:-P

Előzmény: GeriSoft07 (35680)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2023.09.25 0 0 35685

Szia!

Nyugodtan rögzítsd hilti szalaggal, nem lesz semmi gond!

Előzmény: varioplay (35682)
plepi Creative Commons License 2023.09.25 0 0 35684

Sziasztok!! Érdeklődnék. Suzuki wagon r + főtengely szíjtárcsa adhat ki furcsa hangokat?? Volt  köztetek valaki aki cserélte már ez miatt ezt az alkatrészt?? 

t.lantos Creative Commons License 2023.09.25 0 0 35683

ugyis jon a tel. padlofutes :)

Előzmény: varioplay (35682)
varioplay Creative Commons License 2023.09.25 0 0 35682

Üdv! 2005 ös wagonkám kipufogó dobjának tetején elvált a hővédő lemez. Tudom ezt házilag javítani? Tudom suszter munka, de pl hiltiszalag ? Csak átmenetileg kellene megoldani, mert munka miatt jelenleg külföldön vagyok. Olyan 3 honapról lenne szó. Attól félek, ha rászalagozom, akkor nem lesz meg a hővédő funkciója mivel nem lesz távolság a dob, ill a hővédő lemez miatt.

Landsmann_ Creative Commons License 2023.09.25 0 1 35681

Akik gyakori de rövid utakat tesz meg, a generátornak nem nagyon van ideje visszatölteni a kivett áramot, főleg városi forgalomban. No, de ebből a szempontból állítólag jól állunk. Ugyanis a japán autóknál (én ide veszem a Suzukit is még ha itthon is készült) a generátor kialakítása más mint a többieknél.Már alacsony fordulaton (alapjáraton is) is tölti az akkut, nem úgy mint a többi gyártó, hogy azért nekik kell a 2-3000-es fordulat a kellő töltéshez. Nem tudom mi az igaz ebből, de az tény, hogy a motor beindítása után alapjáraton is szépen felmegy a feszültség 14,4 V-ra. 

Előzmény: GeriSoft07 (35676)
GeriSoft07 Creative Commons License 2023.09.25 0 0 35680

Kollégámmal megvizslattuk, és kiderült, ez is egy gyári 2mm-es nehéz kátrányos szigetelőlapra ragasztott polifoam, így ami még maradt a motortetőn, azt is leszedtük, és kidobtuk. Gyárilag biztos nem volt semmi, mert összesen két patent hely van a motortetőn, az meg a spriccelő csövének bilincse

Előzmény: WagonR SX7 (35674)
WagonR SX7 Creative Commons License 2023.09.25 0 0 35679

Hát...ezaz, hogy az csak egy dolog, hogy hány amperes a generátor.

Az, hogy képes rá, az még nem jelenti azt, hogy ki is megy.

Előzmény: GeriSoft07 (35676)
WagonR SX7 Creative Commons License 2023.09.25 0 0 35678

Tapasztalatból hallottam, hogy egy marha rajtahagyta a lámpát az autómon és már csak kattogni tudott az önindító,

annyira lemerült....akkor betolás után kb 5 perccel már simán betekeri az önindító..... :-/

 

:-):-)

 

Ilyen esetekre jó, mármint a tiédre, az olyan töltő ami képes csepptöltésre.

Ha van rá lehetőség, hogy használd.

Előzmény: GeriSoft07 (35677)
GeriSoft07 Creative Commons License 2023.09.25 0 0 35677

itt a ritka használat (2-3 hetente egy 10perces út) miatt merül sokszor, és kérdés, hogy ilyenkor egy fél órás kört ha megyek vele (az asszony helyett meghajtom) akkor ugyanaz mintha a 6a-es töltőmmel tölteném fél órát = semmi vagy többet ér?

Előzmény: WagonR SX7 (35675)
GeriSoft07 Creative Commons License 2023.09.25 0 0 35676

ezen gondolkoztam, hogy az elvileg csak az akku belső ellenállásától függ, hány amperrel tölt ezek szerint, hiszen ugyanazon a vezetéken megy a max ki 70A az akkura, nincs külön töltés

 

Előzmény: Landsmann_ (35673)
WagonR SX7 Creative Commons License 2023.09.24 0 0 35675

Fölösleges lenne.

Ha nem kell neki, nem veszi fel.

Ez nem olyan, mint a hidraulikus pumpa, hogy amíg működik, addig áttolja a rendszeren.

 

Az akksitöltőben sincs semmi ilyen irányú vezérlés.

Amikor elég lesz neki, akkor elkezd leesni a töltőáram, végül beáll nullára.

 

 

A generátor A-értéke csak annyit jelent, hogy mekkora teljesítmény leadására képes.

Végülis...az akksinak is van egy kapacitása és a generátornak is. Ha kiegyenlítődik a..."kereslet-kínálat", akkor csak úgy elvan magában a generátor.

 

Bajok ugye, akkor vannak, mikor az akksi elkezd haldokolni és állandóan kéri az áramot a zárlatossága miatt.

 

Töltőn is csak akkor "veszi" fel folyamatosan az áramot.

Előzmény: GeriSoft07 (35672)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!