Youtubeon van a "How It Should Have Ended?" (Hogy kellett volna végződnie?) csatorna, ahol különféle filmek logikai hibáira világítanak rá, viccesen, animációk keretében. A Spencer-Hill vígjátékok jórésze rákerülhetne, csak hát ugye a szó klasszis értelmében nem világsztárok ők, talán nem is ismerik őket. :(
Régebben már írtam itt, Bud valamennyi filmje közül az a berendezészétverős jelenet az egyetlen, amit erkölcsileg nem találok igazoltnak. Elvégre egy ártatlan kívülálló kocsmáját teszi tönkre. Tudom, hogy le kell vezetni a feszültséget, de lehet azt másképp is. :)
Ha meg nem úgy lett volna, hogy benne van a filmben az a -- filmbe direkt(!) berakott -- következetlenség, hogy a görög kétbalkezes emberei nem furcsállják, hogy nincsenek nála a kamion kulcsai, akkor nem értené a néző, hogy a görög emberei miért olyan kétbalkezesek (különösen a "bunkó Bugsy"!).
Szóval lehet hogy ezek az általad bakinak gondolt dolgok valójában nem is a filmkészítés bakijai, hanem csak a film mutatja be rajtuk keresztül a bakisan-hibbantan gondolkozó-cselekvő olyan kétbalkezes szereplők gondolkodásmódját, mint a direkt féleszűnek beállított bunkó Bugsy, amit a Terence Hill által játszott Johny Firponak a féleszűeket válogatott trükkökkel direkt átejtő viselkedésmódja (pl. hogy tetteti hogy nem tud kártyázni, direkt veszít, majd később ezt kihasználva a Görögöt átejti és megveri kártyában [Görög: "- Nagy kártyás vagy?" Johny: "- Majd elválik... !]) még csak annál humorosabbá tesz. annál jobban megfejel, amikor az által hülyére vett alakok jó nagyokat buknak.
Hát tudod, ha Charlie-val magára záratták volna a kamionajtót, akkor ugrott volna az a döbbenetesen vicces poén, amikor a "nagy sírás-rívás" után hirtelen elszabadul Charlie vasökle! A Bud. S. által alakított valamennyi filmfigurának az a közös tulajdonságuk, hogy sosem a falak és az ajtók védik meg, hanem mindig a saját vasökle, és hogy a "legjobb védekezés a támadás" mottó mindig érvényre jut bennük.
A Papi kék szeme meg? :))) Ha nem teszik bele ezt az "enyhe" túlzást, akkor oda a film értelme, mert a cselekmény részben a Papi szemműtétre valójának összegyűjtésére irányul, majd pedig amikor kiderül, hogy mégsem vak, akkor Charlie majdnem a Papit is szétveri a berendezéssel együtt a "hátat fordítós mesterlövésénél". Ha a Papi nem "vakul meg", és nem kell neki az két új kék szem, akkor hová lettek volna ezek az ütős poénok???! ;-)!
Jó ütős-vicces poénok mindig kellenek! <-- (Különben min nevetne a nagyérdemű?)
Eszembe jutott egy újabb, illetve több baki egy jeleneten belül. Tudom, hogy nem a realitásért szeretjük a vígjátékaikat, és ez semmit nem von le az értékükből, csak pusztán érdekesség filózni rajtuk:
És megint dühbe jövünk
Johnny bemegy a kaszinóba, Charlie pedig marad a kamionjában, és álomra hatja a fejét. Miért nem zárja magára a vezetőfülke ajtaját? Én legalábbis biztos nem aludnék így, hogy bárki bármikor rámnyithat.
Johnny a játszma elvesztésekor a kamiont ajánlja fel. Nem furcsa a Főnökéknek, hogy semmi papírt nem mutat róla, hogy tényleg az övé? És mégis, ki a fene lenne olyan hülye, hogy a sofőrfülkében hagy aludni egy stoppost, akit felvett? És itt jön képbe a másik kérdés: Nem furcsállják, hogy nincsenek nála a kamion kulcsai?
Ja, és még egy másik ezen alkotáshoz kapcsolódó kérdés: Ki a fene hisz el ilyet, hogy létezik ilyen szemműtét, hogy még a színét is meg lehet választani? Ma már azt hiszem, igen, na de akkoriban!
:D... nem de most tényleg. Az előbb nétem róla oldal profilból egy fotót, annyira előreugrik az alá, simán rálehetne markolni.... borzalmasan nem szép nő arcra. Jó... jó... tudom, relatív. De nekem az elmúlt 20 évből talán 1-1 ilyen szépségkirálynő tetszett esetleg, de egyébként akármelyik vidéki városban sétálva látsz szebb lányokat. :D
Különösen drasztikus e jelentek váratlansága olyankor, amikor a tetejében előtte még hülyének vagy egyenesen "bénának" is tetteti magát, mint az a "Bűnvadászok"-ban is látható... !
Kieg.: ennek egyik legkitűnőbb példáját lásd ITT!: >>
Terence Hillnél sok minden kemény, lásd pl. a "Kincs, ami nincs" kalózjelenetét, vagy az "és megint dühbe jövünk..." pálcázós jeleneteit. Általában mindig a jelenetindítás hirtelensége a kemény benne, mert mindig olyan váratlanul osztja a "pálcázós büntiket", mint derült égből a villámcsapás... ! -- (Az egyik pillanatban még látszólag teljesen csendes, majd rögtön utána indul a pálcázás, verekedés, vagy a bunyó... ! ;))))) Ld.: az előbbi filmeken kívül a "Nincs kettő négy nélkül"-t , vagy "Mindent bele fiúk"-at a is. Különösen drasztikus e jelentek váratlansága olyankor, amikor a tetejében előtte még hülyének vagy egyenesen "bénának" is tetteti magát, mint az a "Bűnvadászok"-ban is látható... !)
Szerintem meg nem tervezték meg ezeket a filmeket olyan pontosan, hogy minden apró összefüggést kicentizzenek rajta. Szerintem inkább úgy lehettek vele, hogyha egy filmbe beleraknak vagy kb. 300 poént, akkor a vége felé már nem gondolsz arra, hogy ki kinek mit mondott korábban, hanem sokkal inkább az éppen soron következő poénos jelenetnek a csattanósságára törekedtek. (Amikor a hasadat fogod a röhögéstől, akkor nem az összefüggéseket méregeted, hanem kacagsz azon, hogy Johny már megint körmöst ad a görög egyik emberének, aztán a másiknak is ("Szerencsétek lesz!" ---> Ismét sipp-supp, rá a körmükre a golfütővel!!!:D; stb. ...), és így tovább,... és így tovább.... .
Röviden a lényeget: annyira rengeteg poént tesznek bele egyetlen filmbe is, hogy már csak a poénok számától sem tudod pontosan követni a film logikáját, mert csak dőlsz a röhögéstől. Olyankor meg, ugye... hamarább esel ki a székből a nevetéstől, semmint hogy a részleteken rágódjál..... :-))) :DD :DD Így elég, ha a film cselekményi és logikai történetét csak úgy kb. nagyjából tervezik meg. A kisebb hibákra ui. -- nézőként! -- nem figyelsz oda.
És akkor még nem szóltunk azokról a hangeffektekről*, amelyek Bud-ék többi, vagy egy másik filmjét hivatottak az egyik film nézésekor eszedbe juttatni. (Pl. a Kincs ami nincs kalózjelenet részében elhangzó effektek a leghangosabban a Banános Joe-ban hallhatóak, amikor Mr. Torsillo menekülése előtt a bezár hajófülkében Bud (= Banános Joe) hatalmas ütéshangok közepette veri hülyére Mr. Torsillo embereit. Mr. Torsillo ezután beugrik a vízbe, hogy Joe elől mentse az irháját... . :-)) ) -- Ezek* is remek figyelemelterelő részek ugyanis!!! ;)
Végülis nem mondta, hogy kettejük között tett kiskorukban a Papi igazságot. Miután az is elhangzik, hogy a Papi otthagyta Charlie anyját Johnny anyjáért, ez nehezen is elképzelhető. De tehetett igazságot Johnny és a szomszéd srácok között, és Johnny feltételezhette, hogy Charlie-val is így volt :)
Azért Spencer a filmforgatás idején már majdnem 50 éves volt (A Bűnvadászokban pontosan megmondja hogy akkor 47 éves) Hill meg 40. Ráerőltethetjük hogy kb 35 éve látták egymást utoljára ha Hill filmbeli korát felfele emelem kissé.
Pár napja volt valamelyik tévén az "És megint dühbe jövünk". Most újranézve eszembe jutott, hogy elég nagy ellentmondás van a koncepcióban: Ugyebár a film egy pontján kiderül, hogy Charlie és Johnny féltestvérek. Eddig rendben is van. Hogy Charlie 10 éve látta utoljára az öreget, az is oké, elvégre nyilván nem muszáj beszámolni arról, hogy lett neki még egy csemetéje. Na de, Johhny később olyan utalásokat tesz, hogy ő és Charlie gyerekkorukban is jobban boldogultak, ha összefogtak, valamint a végén arra utalnak, hogy gyerekként is mindig az öreg rakott közöttük rendet. Most akkor ismerték egymást már gyerekként is, vagy pedig akkor a filmben, felnőttként találkoztak először? Nekem ez egy kissé zavaros. :O :)
Apropó, ha már térkép: a rablók ugyancsak megörültek váltólázas Braddy térképének, mert minden pontosan rajta volt. Egy baj volt csupán, hogy mire odaértek, már csak a következő intő mondatot hallgathatták végig Charlie-tól: "....És a kezeteket tegyétek fel jó magasra, mert ha nem, a Szamurájnak felszökik a vérnyomása!!!" -- És Charlie mindeközben a mutatóujjával a ravaszt húzogató mozdulatsort tett a mutatóujjával, a fegyveres Szamurájra utalva... :-)) !
Azóta sajnos már nem olyan "paradicsomi" sziget már, mert a gazdagok mindenfélével teleépítették. A dúsgazdag amerikai hírességek és turisták áldozata lett... És már semmi sem a régi rajta.... :(
Ez a Pongo-pongo dolog ez gyerekkoromban foglalkoztatott sokat. Tényleg egy feltérképezetlen sziget valahol a Csendes óceánon, vagy ez csak mese volt a végén, amikor közölték a film készítői titoktartást fogadtak a sziget helyszínéről.