Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

minimal Creative Commons License 2002.10.07 0 0 499
Fateré szép darab, imádom vezetni.

Fekete 4ajtós ST optikával. :o)

Készült digitális fotó, majd megpróbálom feltenni.

Amúgy tényleg kiváncsi vagyok arra az adatra...

Előzmény: Törölt nick (498)
Törölt nick Creative Commons License 2002.10.07 0 0 498
Nem ismerem sem a farkas Mondi, sem a Toyota légellenállási együtthatóját. Az új Mondeo-é 0,28 ,ami nem rossz érték. Szerintem a "fateré" sem lehet sokkal rosszabb; szép gömbölyű:-)
Előzmény: minimal (497)
minimal Creative Commons License 2002.10.07 0 0 497
st180!

Komolyan nem értelek. Mit akarsz bizonyítani? Amikor elvettem a gázról a lábam, még kúszott felfele a sebességmérő. Ráadásul a gyár által megadott végsebességet épp ha elértem! És ha nem mérhető az új és a régi Mondeo v6 közti különbség (illetve igen, a régi jobban gyorsul 100ra), miért feltételeznéd, hogy nem megy annyit? Ismersz légellenállási együtthatót a két modellre vonatkozóan?
??????????????????????????

Hogy miért nem próbáltam ki teljesen a végét?
1: Nem az enyém az autó
2: 110000 km van benne, és bár én megbízom a Ford technikában, de még az első (!) garnitúra nyári gumi van rajta... nem akartam kisérteni a sorsot.

Ha később talán át tudom vállalni, akkor meglesz a teljes próba. :o)

Annak is több oka van, hogy azért meghajtottam.
Kiváncsiság + autópályán idáig csak édesapám mellett vezettem ezt az autót... ráadásul (autópályán) a legtöbbet a barátnőm ragyogó kis KAját vezettem. Azért nem túl jó érzés ha egy egyhatos Vectra levillog! :o)

Törölt nick Creative Commons License 2002.10.07 0 0 496
De igaz:-) De az is, hogy egyszer én is ki fogom próbálni úgy:-))
Előzmény: T-Petra (495)
T-Petra Creative Commons License 2002.10.07 0 0 495
:))

Teljesen jogos. Én szeretnék vagy 300.000-t elmenni vele, aminek nem igazán használ a végsebesség gyakori próbálgatása. De aki asztmondja h ne próbálta ki h mennyi annál valami nem stimmel :)) Asse igaz h "ment volna még de nam akartam nyomni". Még a szőnyeget is kivettem pedáloknál amikor próbáltam. :))

Eccer meg kell próbálni. Tényleg adrenalin bomba...

Előzmény: Aewyn (494)
Aewyn Creative Commons License 2002.10.07 0 0 494
A végsebességek próbálgatása mire is jó tulképpen?

Adrenalinfröccs? Nem ön és közveszélyes kissé?

Törölt nick Creative Commons License 2002.10.07 0 0 493
A motor vezérlése nem teljesen ugyanaz. A tiéd a legnagyobb nyomatékot 4500-nál, a max. teljesítményt 6250-nél adja. Esbé motorja (és így az enyém is) mindkettőt 250-nel alacsonyabb fordulatnál. Az áttételek tényleg változatlanok, mint ahogy a max. teljesítmény biztosan és ha jól tudom, a max. nyomaték is (125kW / 220Nm).

A fordulatszám óra szerinti 240-es sebességnél pont 6000, elvileg az enyém ekkor adja a max. teljesítményt. Kicsit még tovább is bírja, de nem nagyon akartam kipróbálni. Elvileg 6500 a tartósan autózható max. fordulatszám (ez elvileg 260-nál lenne, de annyit biztos, hogy nem tud a gép), rövid időre 6700. Autógyilkosok 7380-ig húzathatják (leszabályozás), persze biztos, hogy nem 5. fokozatban:-)

Előzmény: minimal (491)
minimal Creative Commons License 2002.10.07 0 0 491
A v6 6000 vagy 6100nál adja le a max teljesítményt, én 230 közelében még alatta voltam (5700-5800). Mivel ilyenkor még jön az erő, ment volna, sőt gyorsult is... csak már nem akartam nyomni neki. Egyébként a motor ugyanazt tudja, mint Esbé új Mondeoja, sőt a váltó is ugyanaz (így az áttételek is). Csak könnyebb az autó vagy 100 kg-al.
Előzmény: Törölt nick (489)
T-Petra Creative Commons License 2002.10.07 0 0 490
Hali.

A tdci az M3-ason Gyönygös után a hosszú lejtőn Füzesabony felé 235-öt ment. Simán kb 215-ig kúszik fel.

minimal Creative Commons License 2002.10.07 0 0 488
Azért csökken a nyomaték 3000-3500 környékén, mert dupla szívótorkos a motor. Alacsony fordulatszámon a hosszabb, magasabban a rövidebbre kapcsol a drága, így optimalizálja a mindenkori nyomatékot. Ezért lehet vele 4esben befordulni 30al egy jobbkezes utcába. :o)


minimal Creative Commons License 2002.10.07 0 0 487
Én épp szombaton pakoltam oda a farkaslámpás v6-nak.

Óra szerint majdnem 230nál még kb 5800-on volt a fordulatszámmérő, szóval ment még volna... bár leszabályozásig szerintem nem forgott volna le.

Előzmény: Törölt nick (483)
Aewyn Creative Commons License 2002.10.07 0 0 486
:)

:(

Előzmény: Törölt nick (485)
Törölt nick Creative Commons License 2002.10.07 0 0 485
Kekeckedünk, főkekec?!:-)

Nekem említették, hogy ingyen elvégzik, mindjárt a gép átvételekor:-)

Ekkora körben nem illik reklámot csinálni, úgyhogy, ha érdekel, megküldöm mail-ben. Most csak annyit, hogy az ország délnyugati részén van, úgyhogy akkor éri meg, ha arrafelé laksz, vagy arra van dolgod.

Előzmény: Aewyn (484)
Aewyn Creative Commons License 2002.10.05 0 0 484
Ingyenes olajcsere :)))

Ez melyik szerviz volt? Nekem ugyan focusom van, de nem említették, hogy ingyen elvégzik. Lehet, hogy egy klasszéval lejjebb már nem is jár :(

Egyébként egy alig használt Mondeora fájt a fogam, nagyon szeretem a tágas, kényelmes, nagy batárokat. Csak asszonykám lefújta az ügyet, mert errefelé nagyon nehéz nagy autóval parkolni, és a fenntartása ugye.
Azért a kombi focus sem kicsi, és a jelek szerint testvérkék örömükben-bánatukban. Sebaj, majd később egy használt mondeo jó lesz apucinak. :)

Előzmény: Törölt nick (483)
Törölt nick Creative Commons License 2002.10.05 0 0 483
Jaja. Úgy látszik, egymástól független, azonos véleményeket mutatunk be FFU olvtársnak...

P.S.: Úgy látszik, szövegben a Ford sem egységes, mert nekem a szervizben kifejezetten javasolták (ahogy a gépkönyvben is van) az olajcserét, ráadásul nem is 2500, hanem 1500 km után. És az sem volt igaz, hogy nekik ez zsozsó, mert INGYEN csinálták az olajcserét és az átvizsgálást.

Mellesleg a 240-et nem normál 95-ös MOL-benzin használatával mértük, hanem Olaszországból hozott 100 oktános Agip-benyával. De azért csak óvatosan... előbb járasd be, mert óra szerint 235-240-et 95-össel is megy - de csak kb. 15 e km után, és ha nem vágod tönkre a bejáratás alatt...

Előzmény: Aewyn (480)
Törölt nick Creative Commons License 2002.10.05 0 0 482
"Utánafolyás": igen, rugalmas a cső, akinek van ilyen gondja, próbálja meg kihúzni egy kicsit a burkolat alól (hogy a gépháztető burkolatát azé' mégse kellejen lebontani:-) ) attól egy időre megszűnik. Oszt' ha megen' kezdi, akkor újra. nem nagy ügy, amikor ablakmosó folyadékot tölt az ember, 2 db. 1 centis mozdulat...

Én is gyakran elfelejtem, de többnyire városon kívül megyek és a pötty gyorsan, nyom nélkül szárad.

Előzmény: Aewyn (479)
Törölt nick Creative Commons License 2002.10.05 0 0 481
Tényleg megy 240-et a gép, legalábbis óra szerint (az enyém is V6-os), a kisebbekről senki nem írt ilyet (a topic születése óta itt leledzem). Egy srác volt, aki 230-at írt a kétliteresről, óra szerint az is stimmelhet.

Nekem óra szerinti 240-nél még nem volt tök padló, de azért már morgott rendesen:-) Utána megmértük versenypályán lézerrel, megy 240-et, de akkor az óra már azon túl van. Ha még 2500 km sincs a tiédben, és 225-tel mentél, akkor gyilkos vagy:-))

3500-4000 között nincs teljesítménykihagyás, csak az elektronika nem hagyja vadul gyorsulni az autót. Ennek oka, gondolom, a legnagyobb piacot jelentő, spórolós fritzek hozzáállása. 3500 alatt ugyanis alig eszik a gép (1,8-asokat megszégyenítően keveset fogyaszt, hacsak nem dugóban ácsorogsz), 4000 felett viszont kér inni rendesen. De már lejjebb írtam, hogy ez a "gondolkodás" a gyorsulást illetően nem vészes mértékű (ha nálad igen, nézesd meg).

Mellesleg én is japán autóból ültem át és tényleg vannak olyan bosszantó apróságok, amit kis költséggel elkerülhetnének. Ezt úgy fogom fel, hogy szívok egy kicsit azért, mert nem mondjuk egy V6 Galantot vettem 10,5 milláért, hanem egy Mondeot 7,5-ért (ja és 6,8-ért elhoztam, a Galantból nemigen akartak engedni). Az ablakom nekem is nyikorgott, de egy idő után abbahagyta. Már többen írták itt, hogy a Ford "öngyógyító":-))), úgyhogy várni kell még egy kicsit:-)

Előzmény: FFU (478)
Aewyn Creative Commons License 2002.10.05 0 0 480
Na még egy: egy bejáratós motortól én nem nagyon várnám el a maximális sebességet. Tapasztalatom szerint szép lassan jön meg bele az erő. (És nem is nagyon próbálgatnám...)
Előzmény: FFU (478)
Aewyn Creative Commons License 2002.10.05 0 0 479
Bocsesz, de csak ismételni tudom magam az első szervizzel kapcsolatban:

"A Ford vezetése által kiadott utasítás: azt kell mondani a vásárlónak, hogy ezek überfrankó gépek, nem kell nekik bejáratás, azaz: első szerviz 20000-nél, és nem kell különösebben bejáratni.

Az igazság ezzel szemben az ...,hogy az elején valahol olajat cserélni."

---------

Ablakmosó fúvóka: okozhatja bármi, de nekem lenne egy tippem:
ha a cső, ami a fúvókákhoz vezet túlzottan rugalmas, akkor ez felveszi a nyomást spriccoláskor, majd utána összehúzódva, utánfolyat picinytet. Eccerű ellenőrizni, csak meg kell nyomkodni a csövecskét.

FFU Creative Commons License 2002.10.05 0 0 478
T-Petra

Az ablakmosó fuvókáiból spricc után nekem is sokáig csurdogál még a mosófolyádék rá a motorháztrtöre. Szerintem egy-két hónap mulva ott lesz egy szében bemart csik. A fenébe is.

Felfedeztem egy újabb bosszantó hibát(?). A bal első ablak le-fel huzásnál nyikorog. Szilikonspay, de nem sokáig tart a haszna - nyikorgás marad.

Egyre jobban idegesit az "teljesitménykihagyás" 3500-4000 között (V6-os). Főleg intenzivebb pörgetésnél nagyon zavaró (pl. visszakapcs - előzés). Kezdem qrvára bánni, hogy a japcsi autókról európaira váltottam. Semmi komoly gond nincs, de a sok kis apróság agy idő után "összeáll" egy baromira zavaró hibahalommá.

A 2000-as (2500-as)szerviz ügye nagy kérdés. A szervizben (Pécsett vettük a kocsikat) direkt rákérdeztem több pasastól is (egymástól függetlenül), mind azt mondta nem kell - nekik ugyan jó lenne, mert zsozsó, de a kocsik nem igyénylik.

Utolsó mondatok - nekem a gép sehogy se akar 225 fölé menni. Próbáltam teljesen tiszta pályán (szélcsend, madárcsicsergés, stb.) de nem ment. Hm. Itt többen 240-ekről irtak kisebb motorokkal. Érdekes.

Előzmény: T-Petra (476)
T-Petra Creative Commons License 2002.10.03 0 0 477
Szia Oszkaar!
Nekem 2500-nál felemelték és jól megrángatták a kerekeket. Mértek egy féket oszt mentem a francba. Aszondja a srác h csak a kirívó nagy hibákat nézik ilyenkor. Se olajcsere se egyéb átnézés nem volt. (nekem)

Asszem a board komputer nem tud mást. Én igen hiányolnám (he lenne nekem) a pill fogyasztást. Mondják h azzal igen sokat lehet spórolni :)) Ha látod a pillanatnyi 15-20 liter fogyit automatice visszaveszel.

A hézagok nálam (enyém is kombi)teljesen rendben. A hátsó ajtó durrogatós de azt is meg lehet szokni. Arra kell figyelni ha nincs nyitva egy ajtó, ablak sem akkor le kell küldeni rendesen. De ha valami nyitva óvatosan mert kiesik az első szélvédőd. :)
Egy tapasztalt karosszériás első ránézésre meg fogja mondani h törve volt vagy sem.

Előzmény: oszkaar (475)
T-Petra Creative Commons License 2002.10.03 0 0 476
Lehet ez már szőrszál hasogatás (biztos) de van egy dolog ami igen zavar.
Általában kézi mosóba hordom (ha már elég dzsuvás és nam látszik a színe meg 150kg-al nehezebb :)) mert a gépi igen meggyötri és ua kerül. Amikor végeznek vele, az autó pikk pakk letörölgetve, kigurulok a mosodából, de a szélvédő sosem teljesen okés, ezért ráspriccelek és törlök párat amitől kristály tiszta lesz.
Ez eddig rendben is van, de abból a rohadt fúvókából a motorháztető közepén még vagy 10 percig szivárog a lé. Persze tele nyomva mindenféle adalékkal ami korrekt csurgás nyomokat hagy a tetőn a sárvédők felé minden irányban, mintha meztelen csiga mászott volna végig az autón. :) Fszé van ez???
oszkaar Creative Commons License 2002.10.03 0 0 475
Szevasztok,

Mult heten megerkezett a gep. Dan kivitelű Ghia, 2.0-as benzines kombi, egy-ket plusszal.
Meg nincs egy hetes, de mar mingya benne van 2000 kilcsi, ugyhogy aggodva hallom most mar innen-onnan ezt a 2500-as szervizt. Ez most kell neki, vagy nem? A kereskedő a 20.000-est mondta csak. Kaptam hozza egy angol nyelvű leirast, az azt mondta, hogy az első 1500 kilometeren kene figyelni, hogy ne menjen tartosan ugyanazon a fordulaton. Hat ez a nemet autopalyan eleg nehez volt.
Szoval mi van ezzel az első szervizzel, vagy olajcserevel? Csak lenne egy kis időm, isten bizony vegigolvasnam a gepkönyvet.

Apropo, elvileg boardcomputer is van, de en meg csak az atlagsebesseg, a tankkal meg megtehető tavolsag, a külső hőmerseklet es az atlagfogyasztas adatokat tudtam kihozni belőle. Ez a bc, vagy ezt minden Mondeo tudja?

Amugy hogyismondjam, minősegügyileg vannak vele kifogasaim. Kis 'metalfenyezescafat' a hatso lampaknal, nem egyforma res a hatso ajto ket oldalan, hatso lökharitó jobboldalt előrenyúló darabja mozog, mintha hianyozna egy pattintoakarmi. Meg kene nezetni, nem volt-e megtörve szallitas közben. Ezt hol tudnam megejteni?

Üdv, Oszkar

T-Petra Creative Commons License 2002.10.01 0 0 474
Akkor ez valszeg így van rendején. Vagy mindkettőnké kakás :))) Amit nemigen hiszek...

Az ebay.de -n láttam 6000-s magnót ami ezüst szinű alapból. Mi ez? Nálunk milrt nem nyomatják? Hogy mutatna ez a Mondeoban? A trend-nek ezüst a közép konzolja is csak ilyen szálhúzott kinézetű.

Előzmény: englishman (473)
englishman Creative Commons License 2002.10.01 0 0 473
Ez a torpanás és bizonytalanság 1800-200 között nálam is van. Hosszabb motorfék után finom(!) kigyorsításkor is csinálja.
Már éppen panaszkodni akartam a szervíznek, de szándékosan még nem tudtam előidézni.
Előzmény: T-Petra (470)
Törölt nick Creative Commons License 2002.10.01 0 0 472
A nagy kerékméret átka a húzós gumiár:-(. 14-es kerékre felével, 15-ösre is legalább harmadával olcsóbban kapsz. Viszont a 16-os téli gumi oda is fogja az autót, mint a beton! Közel a nyári biztonsággal lehet vezetni vele a gépet - ha jó. Úgyhogy szart tényleg nem érdemes venni.

Nem akarok reklámot csinálni a Bridgestone-nak, de nekem jó az LM-22, a sebességindexe H (210 km/h) és felnivel együtt kb. 50 bruttó/db.

Előzmény: T-Petra (470)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.30 0 0 471
Helyes, én vevő lennék egy Cosworth Mondira:-)))
Előzmény: zetecR (468)
T-Petra Creative Commons License 2002.09.30 0 0 470
Mekkérdeztem. Az UG6-os GY 48.000 bruttó minden kedvezménnyel T-s indexxel. Az ami 190-es folyamatos haladásra jó. Azé ez húzós. Mondjuk szart meg nem veszek mert akkor meg minek a tdci mag a halom légzsák ha nem maradok az úton. :))
Már régen írtam és azóta is megvan a jelenség. Másnál is? A tdci ha finoman használom (igen ritkán) 100-110 nél 2000 körül forog. Ha ilyenkor csak úgy tartani akarom a sebességet, mert utolérek valakit és várok, akkor mintha kihagyna a motor. Visszaengedem a gázt, picit lassul, picit rálépek és akkor megtorpan a gép, totál kihagy és csak kicsivel utána kel életre. Ez miért van? Csinálja ezt másik is??? A focus tádé ilyenkor pamacsolt egyet. Lehet h éppen ezért vár egy picit?
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.28 0 0 469
A rántásról: 3500-3750 között a V6 nyomatéka csökken (nem tévedés, nem lassabban nő, hanem csökken) egy kicsit; rátesz erre még a vezérlés is, amely pont ott kezd el gondolkodni, hogy most tolja nekem ez a csávó, vagy sem?:-)) Néhány ezer kilométer után ez kisebb lesz, de állítólag soha nem szűnik meg magától. Te viszont ki tudod küszöbölni, ha 3250-4000 rpm között jobban nyomod a gázt, mint egyébként tennéd. A legjobban 4000-5500 között húz, a sebességedtől függ, hogy ehhez vissza kell-e kapcsolnod.

A Uniroyal szerintem nem rossz vétel, ha ÁFÁ-val 60 rugó/db felnivel együtt. De szerintem bőven elég a H sebességindex télre (az 210-ig jó), mert vagy 10 rugó/db-bal olcsóbb.

Előzmény: FFU (465)
zetecR Creative Commons License 2002.09.28 0 0 468
Hátha a(z "anya" :-) Ford-topicot nem olvasgatjátok.

Mondeo Cosworth szempontjából a közepe az érdekes:

" A Ford az Amerikai Nagydíj hétvégéjén hivatalosan is megerősítette, hogy a Jordan autók oldalán 2003-tól feltüntetik a híres ovális emblémát. Már az augusztusi Magyar GP-n bejelentették, hogy az ír istálló a következő három évben Cosworth motorokkal indul a Forma-1-ben, azt azonban eddig nem hozták nyilvánosságra, hogy a Ford hivatalosan vállal-e valamilyen szerepet a csapatnál.

A kérdés olyannyira tisztázatlan volt, hogy a Jaguar sportigazgatója, Niki Lauda, - aki a Premier Performance Division vezetőjeként egyben a Cosworth-ért is felel, - csütörtökön azt állította: a Jordan szigorúan nem hivatalos szerződést kötött a Cosworth-szal, és magának kell fedeznie a V10-esek árát.

Mivel azonban az autóóriás elnöksége szeretné visszacsempészni a nagy hagyományokkal rendelkező Ford nevet a Forma-1-be, úgy döntöttek: azzal párhuzamosan, hogy a Cosworth RS változatú szériamodelleket ismét bevezetik az európai piacra, feltüntetik a Ford emblémáját a Jordan-ek oldalán.

"Örülünk, hogy a Forma-1 és a legendás Ford-Cosworth összekapcsolásával közvetíthetjük a Ford európai részlegének üzeneteit az emberek felé" - magyarázta a döntést Martin Leach, a Ford of Europe elnöke. - "Továbbá megragadjuk a kínálkozó lehetőséget, és a Forma-1 segítségével vezetjük be ismét a piacra a Cosworth márkanevet, kihasználva a sport fantasztikus reklámértékét."

Arról már határoztak, hogy a Jordan jövőre "Ford-Cosworth RS1" néven a Jaguar által idén Cosworth CR3 néven használt V10-eseket fogja megkapni, 2004-ben és 2005-ben pedig már a legfrissebb fejlesztésű motorokat. Azt viszont továbbra sem tisztázták, hogy a motorokért a Jordan vagy a Ford fizet-e majd a Cosworth-nak. "

Előzmény: csokezs (463)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!