Sziasztok, segítsetek légyszi: szeretném műanyag üzatankra kicserélni a fémet. Meg is vettem, tenném is be, de a régit nem tudom kivenni. Kicsavartam a 4 csavart a csomagtérben, lekötöttem alul a csöveket, de meg sem moccan. Fogja még valami, vagy feszegessem tovább? És még valami: a műanyag dízelben volt, az enyém benzines... mintha más méretű lenne az alsó csatlakozó is... Köszi előre is a segítséget. :-)
Idő közben bátor voltam, és megcsináltam így, szerencsére akkor nem döntöttem rosszul. Az autó újra csendes, végre nem csattog, mint a tologatós falepke a hiperaktív gyerek kezében :D
Egy dolog nem hagy nyugodni, hogy továbbra sem olyan gyönyörű az alapjárat, mint amikor megvettem. Akkor olyan volt, ha a kipufogónál néztem, mintha benzines kocsi volna. Most meg azért egyenetlenül pöföget. Próbálok rájönni, mi lehet, de tanácstalan vagyok. Adagoló vagy porlasztó körüli mizériára gondoltam, de akitől vettem bácsi, adagolós szakember volt, nagyon szépen karban tartotta. télen nyáron egy izzítással fél főtengelyfordulatra indul, alig eszik, remélem nem erre lesz a gond.
Kérdésem volna. Hidrotőkét fogok holnap takarítani / cserélni.
Elolvastam a szakirodalmat, meg elvileg én anno vizsgáztam is a szakma letételekor vezérlés összerakásból, de régen volt az már. Szóval, elméleti síkon az működhet-e, hogy:
- főtengely és veztengely jelre rak - veztengely lánckerekén a láncot fixálom (mondjuk kábelkötegelővel) leugrás ellen - láncfeszítőt kiszedem - veztengelyről a lánckereket leszedem - veztengely ki - hidrotőke ki
Majd visszafele fordított sorrendben, értelemszerűen a siklócsapágyaknál vastagon beolajozva, nyomatékra húzva a megfelelő sorrendben, stb... Majd amikor kész, kézzel (vagyis krovával) átforgatom kétszer a főtengelyt, és ellenőrzöm, hogy a jelek továbbra is jó helyen vannak-e?
Ugyanazokon a helyeken, mint a 190. A négy emelési pontot takaró műanyag lapocskát feltétlenül pattintsd ki, ott még azok is rohadnak, amelyeknél a látható helyen nincsen rozsda. Hátsó futóműbekötési pontok, küszöbvégek, hátsó doblemezen a gumidugók környéke, első lámpakeretek.
De ne tudd meg, múltkor egy VW "guru" milyen képlet számítást vezetett le mitől megy jobban a 6-os váltóval az 1.9 pdtdi supercharger intercooler tudományos piros I-s Passat. ( 😂🤣 )
Semmivel előbb nincs 100-on mert amivel jobban "csavar" a váltásoknál elbukja. Egyébként sok modellnél a rugalmasságát elveszi a 6-os kézi,az 5-össel szemben. De hiába, az a fránya marketing. 😎
2.0D-be 5 gangos kézi váltó nem rossz választás. Kicsit jobban is húz, ha a hozzá való, egyel rövidebb difit csapja hozzá a kolléga. Persze a kardánt is cserélni kell! Remélem talál hozzá.
Mostanában szeretnék venni egy 190-est, 2 literes dízel motorral, manuális váltóval. Azt tudom, hogy ezekben 4 sebességes váltó van, de én ezt szeretném megfejelni 2-vel, szóval beletennék egy mai 6 sebességes mercedes váltót. Nagyjából tudom, hogy ez mekkora macera, de szerintem meg tudom oldani, ugyanis szerelő vagyok. Valaki tudna segíteni, aki esetleg már csinált ilyet, vagy hasonlót.