hidas szakértők, kérlek, segítsetek! kellene nekem a világ legnagyobb és legkisebb völgyhídja. A legnagyobbra a gugli a Millaut dobja ki largest viaductként, de asszem, az valami folyó fölött ível át. a legkisebbre semmilyen érdemi találatot nem kaptam.
Aham, maga mámegen kötözködik, =:-) 15=51, ja, csak elcseréltük a számjegyeket. Aztánmeg nekeverje össze az árvizi vízállást az LNHV-vel, csaxólok! :-P
LNHV-nál a 15,50 - melyik erre járó hajónak nagyobb a fixpontja?MOndom, hajónak, elevátor nem jáccik:-D Még a Dulás is csak 8,80m, tehát a cikk valóságot állít-a legnagyobb víznél is meghajózható a híd.
Jiháááááá, avagy az újságírói hülyeség határtalan, mint azt már mexoktuk.
Szerkezetét tekintve a mederhíd úgynevezett kosárfül íves híd, felső szerkezete ugyanis úgy néz ki, mint egy kosár két füle, amint az ember kezében egymáshoz hajlanak. Ezt a technikát Magyarországon most alkalmazták először, ám e pillanatban a dunaújvárosi a világ legnagyobb kosárfül íves hídja. A híd 51 méteres magassága miatt a Duna még rekordméretű árvíz esetén is hajózható.
Namost a valóság a következő: a legnagyobb hajózási vízszint (továbbiakban LNHV) a Dunaújvárosi mércén 551 cm. Ehhez képest volt a beúsztatáskor +8,80 m a hajózható hídmagasság. Erre a magasságra kell rászámolni a balparti mederpilléren cca. 4.5 métert, a jobbpartin cca. 9 métert. Ennyit emeltek a szerkezeten a folyamatos alábetonozás során. Így a híd tengelyében nagyjából 15.5 m adódik afenti LNHV-re számolva.
Megkértek, hogy reklámozzak két hídkönyvet Magyarországról.:) Szorgalmasan ki is tettem a web-oldalamra, de olyan mocskos drága, hogy mostanában én biztos nem tudom megvenni:). Ha valaki ismeri őket kérem, árulja már el, hogy megérik-e a pénzüket. Szóval ezek azok: http://www.homonnai.hu/hid/publ/!ujdonsag!/yuki_studio.htm
Az M0 szentendrei Dunaágban épülő híd első elemét e hétvégén szállítják az előzetes hajózási tájékoztató szerint. A tájékoztatóban fellelhető a vontatási alakzat, ha valakinek nem lett volna tiszta eddig, hogyan is fog történni.
miért, miért? mert Mo-n vagyunk. szerencsétlen hely, szerencsétlen emberekkel. a 35-ös új polgári Tisza hídján (198x) nemhogy kerékpár, de _gyalogjárda_ se épült eredendően. belenéznék az engedélyezőjének a rusnya pofájába, de még jobb lenne a képét ide betenni. végül tavaly, vagy tavalyelőtt nagynehezen pótolták... bezzeg a pozsonyi Duna híd! fedett!!! gyalog+kerékpár út van rajta!
Miért kell egy gyaloghídról, ami településektől távol ível át egy kisfolyót, szánt szándékkal leszorítani a kerékpárosokat? Az nyilvánvaló, hogy mivel a jobbparti hídfő a hullámtérben van, a víz ellen ez az elrendezés a legjobb, hoszen a legkisebb a merőleges keresztmetszet, de miért kellett a völgyöldalről (képen a jobbparti látszik) felvitt lépcsőt annyira szűkre szabni a betonmellvédek közt, hogy kerékpáros még véletlenül se tudjon rá felvergődni??? A Hernádon fotóztam.