Sziasztok !
Szeretném a segítségeteket kérni - egy teljesen műszaki analfabéta nő vagyok.
Van egy 2001. évjáratú, 1,4-es, 16 szelepes benzines Opes Astra G.
2016. decemberében jött legelőször elő a hibája: nem fűtött garázsból kiállva, 2 km után menet közben elkezdett rángatni, hangosabb, traktorosabb lett a motor és kigyulladt a motorhiba-vezérlés, sárga lámpa.
Elvittem a szerelőhöz, kiütötte a hibát és azt mondta ez nem komoly hiba, menjek vele nyugodtan.
Eljött a nyár, semmi baja nem volt az autónak.
2016. decemberében újra előjött a hiba, újra ugyanahhoz a szerelőhöz vittem, valami trafót cserélt ki 60.000 Ft-ért és tett bele injektortisztítót.
Kis ideig hibamentes volt az autó, aztán újra előjött a hiba, de már volt hogy menet közben le is állt.
Ekkor nagyon megijedtem, kollégám javasolta vigyem el egy másik szerelőhöz.
Az azt mondta – vagyis annyit értettem meg belőle - hogy ilyen hideg időben mivel csak városban közlekedek a motor nem tud felmelegedni és a 16 szelep közül valamelyik végén képződik valami, amitől nem megy a henget.
Ezért tegyek minden 2. tankolásnál ½ flakon injektor tisztítót és heti 1 alkalommal menjek 5 km-t úgy, hogy a motor ~ 4000 fordulaton pörögjön folyamatosan.
1 hét sem telt el, a hiba újból előjött.
Az idő azóta elég változó, de ha hűvösebb van, akkor újból előjön a rángatás és a traktorhang menet közben, a sárga lámpa villog, majd folyamatosan világít egy ideig, aztán volt hogy menet közben vagy egy rövid megállás után kialudt.
A legutóbbi szerelő azt mondta a szelepek végén kell valamit kicserélni, ami összességében olyan 120-150 ezer forint lenne.
Igazából úgy érzem senki sem tudja mi a hiba.
Sokat olvasgattam ezen a fórumon, találtam hasonló hibákat – igaz a megoldásokat nem igazán értettem
Nem tudom az okozhatja-e a hibát hogy az olajat már le kellene cserélni, mert megvan a km-e.
Ha tudna nekem valaki segíteni, azt nagyon megköszönném.