ha vásárolok egy német okmányos használt autót Magyarországon egy magyar magánszemélytől, de nem volt még forgalomba helyezve, akkor dupla illetéket kell fizetnem forgalomba helyezéskor? Vagy egész addig nincs illeték fizetés, amíg nem történik meg az első magyaroszági forgalombahelyezés?
Spanyolországi autóbehozatalról van valakinek tapasztalata?
Lábon szeretnék behozni egy autót, úgy olvastam hogy nem kell rá export rendszámot venni, adják a kocsival a kinti rendszámot és papírokat aztán lehet vele jönni haza. Ez tényleg így van?
Az itthoni ügyintézés gondolom hasonlóan működik mint más EU-s orszàgból pl Németország.
Tanácsot és infót kérnék tőletek. Lengyelországból akarok hazahozni sajátlábon autót. Úgy tudom hogy az ottani rendszámmal vásárolom még az autót, nincs ideiglenes rendszám. A kérdésem az volna hogy szerintetek ilyenkor határidőm hozni gond nélkül a verdát ezzel a rendszámmal vagy a magyar határnál már belémköthetnek vagy vinnem kellene magammal P- s rendszámtáblát és a vételnél már fel is rakni vagy hogy szerintetek? Köszönöm előre is a válaszokat.
Üdv. Szabi
Lehetséges, onnét még nem próbáltam hozni semmit, bár alapvetően meglepő lenne ha exportrendszámmal, biztosítással nem tehetné meg. De nem ez lenne az egyetlen, amiben olasz testvéreink nem működnek logikusan :)
"És arról még nem beszéltem, hogy egy autópályáról történő elszállítás min 500 euró körül áll meg."
Elvileg ugye nem valami ipari hulladekot vesz az ember, hogy rogton lerohadjon. Akkor meg ugyanannyi az esely arra, hogy sajat autoval utazas kozben rohadsz le a palyan.
Te is hazahozhatod piros rendszámmal, nem kell rokon sem. Itthon meg keresel egy céget, akik ezzel foglalkoznak. Viszont arra figyelni kell, hogy kint milyen biztosítást veszel, mert az olcsó biztosításnál, ha véletlen balesetet okozol (de defekt esetén, még ha nem Te vagy a hibás, ott a defekt akkor is saját hibának számít, hiába hátulról jönnek beléd! Piros rendszámnál kint is kell illetékeket fizetni, itthon valamit jóváírnak ezekből. Ezeknek is van költségük. És arról még nem beszéltem, hogy egy autópályáról történő elszállítás min 500 euró körül áll meg.
Kimész, megveszed, elhozod a papírokat, és hazahozatod egy autószállító céggel!
Ez a legegyszerűbb, és a legolcsóbb. Hátránya, hogy itthon vagy P-vel, vagy trailerrel kell elvinned a vizsga állomásra itthon.
"Mégpedig úgy,hogy ő a nevére megveszi az autót(amit én persze előtte lerendezek már vele :D ) Ő német rendszámmal majd behozza és én úgymond átveszem-megveszem tőle papíron itthon!?"
Ebben az esetben a Vámhivatal lefoglalja az autót, és megismerkedhetsz az OLAF csalás elleni hivatallal is! Magas büntetéseik vannak, és rendesen meg fognak rángatni!
Szerintem ezek felesleges dragito körök, hogy vegye meg valaki a nevere elöször. Egyszerübb együtt kiutazni, aztan ö targyal-intezkedik, te meg fizetsz, nyilvan neki is valamennyit.
Üdvözlet a fórumozóknak.Teljesen laikusként szeretnék tanácsot kérni,Szeretnék venni egy Fiat ducató platós 4x4 es kistehert.Mivel elég ritka de annál drágább,adódott az ötlet hogy olaszból kellene behozni.Annál is inkább mivel a sógorom olasz állampolgár,de itt él magyarországon.Nem tudom ez megkönnyitené-e a behozatalt ami tudomásom szerint elég körülményes.Arra gondoltam hogy ő vesz egy kistehert mert neki gondolom zokszó nélkül lehetne,hazajön magyarba és én megveszem itt tőle.Nem tudom járható-e??
Nézd, nincs benne semmi mágia. Elég jól le van írva csomó helyen hogy mi kell ahhoz hogy hazahozz lábon egy német verdát. A kinti kereskedők is tudnak segíteni, ha arról van szó az ügyintézésben.
Én is szűz voltam ebben a témában, de minden simán ment a kocsival, igaz az csehországból jött, de kb ugyanaz a feladat.
Szóval nyilván a te döntésed. Nem ördöglakat, de rá lehet pacsálni, pl hogy mégse sikerül elintézni a rendszámot mert mondjuk aznap előbb zárt be az ottani kormányablak vagy ilyesmi... De ha pl a rokonod ennyit bevállal, hogy megveszi a nevedre, elintézeti ott az eladóval az exportrendszámot, és te akkor ülsz repülőre, nagy kockázat már nincs benne.
Hát, nekem az volt a tapasztalat, hogy a behozatalt elég drágán csinálják ahhoz képest, mint ha te vagy rokon lábon hazahoz egy kocsit. PErsze idő, energia, stb, szóval megérheti, de 3-400kval lett volna drágább az autó, ha másra bízom a hazahozatalát.
MAgát a forgalombahelyezést szerintem megéri ilyen cégekre bízni. Nem nagyon drága, és ismerik a járást mindenhol. Ha nem nyáron csináltatod amikor mindenki szabin, gyors is.
köszönöm szépen a válaszodat....annyi kérdésem lenne még,hogy találtam olyan cégeket is amik ezt mind elvégzik helyettem(autod.hu vagy automobile.hu) érdemes-e ilyen cégekkel a kapcsolatot esetlegesen felvenni!?Mennyire megbízhatóak és korrektek?Van erről is véleményed ill.valakinek másnak aki olvassa hozzászólásomat?
Az adminsztráció szempontjából mindegy hogy kinek a nevén van amikor te itthon megveszed. Kétnyelvű adásvételi, az autó papírjai, stb.
A probléma az, hogy a rendszámot azonnal "elveszti", amint te megveszed. Tehát itthon már a vizsgára is csak Traileren-P rendszámmal tudod elvinni, ami viszont kötelező lesz, amikor honosítod. Persze ha megbízol ezzel egy céget akinek van P-je, akkor ez nem probléma. Ha te veszed meg kint, akkor kapsz exportrendszámot, amivel járkálhatsz vele.
Olvastam itt a hozzászólásokban: van olyan lehetőség ,hogy Németben dolgozó rokon segítségével lehet kint autót vásárolni!? Mégpedig úgy,hogy ő a nevére megveszi az autót(amit én persze előtte lerendezek már vele :D ) Ő német rendszámmal majd behozza és én úgymond átveszem-megveszem tőle papíron itthon!?
Ilyen esetben mi a hivatalos eljárás.....hogyan és milyen adásvételire, mivel kell rendelkeznie a német rendszámos autónak ahhoz,hogy itthon hivatalosan megkapja a magyar okmányokat!?
Egy műszakit is lehet csinálni magánvizsgaállomásokon, ott meglehetne ezt is csinálni, mert ezek sem fognak simlizni, mert a saját cégüket nem fogja egy normális tulajdonos sem megkockáztatni, mert online kamerákat kellett telepíteniük, és ha megnyomják a gombot, akkor bizony meg kell várni, míg odaér a Vizsgát ellenőrző egység.....
Ott kezdődik, hogy Budapest 2+milliós lakosság, és egy kisebb hely kapacitása is kb. hasonló! Elvileg országos Illetékesség van, csak ezt most átmenetileg (saját hatáskörben) megváltoztatták! Vicc az egész, ez nem fehérít, így semmit, kizárólag arra kényszerít mindenkit, hogy megkeresse azokat, akik gyorsítani tudják a dolgokat.....
Hallottatok ilyet? Mozaikba decemberre kaptam időpontot! ”Csak” 3 hónap. Mi van itt? Hónap elején vettem az autó németben, mostanra jutott el hozzám. Azt mondják örüljek ha januárban rajta lesz a rendszám! 4 hónapot várjak?! Mi ez?
0. Köszi :) 1. Mit ne mondjak, próbára teszik. 4. Soktonna az önsúlya a matuzsálemnek, 600 euróért áthozták volna a határon. Ezzel a lehetőséggel nem éltem. Ez kb 20 km-t jelentett volna, emelve vontatva. Utána már játszhatna P rendszám. Egyébként üzemképes, de nem engedik ki, ha nincs rajta műszaki. Úgy fest tréler lesz háztól házig. 5. A vén vas már ki van szemelve.
A trailer vezetése egyszerűnek tűnik, de nem az...... Csak olyannak ajánlom, aki kellő rutinnal rendelkezik ennek vezetéséhez, és ismeri a betartandó szabályokat! Fontos, hogy jól legyen felpakolva az autó, ne lépje túl a megengedett össztömeget! Nagyon figyelni kell a jól megválasztott sebességre is, mert egy kis figyelmetlenség esetén is nem mindig lehet egyszerűen korrigálni..... Tapasztalat nélkül nem javaslom senkinek! Vezettem már ilyet, de megszeretni nem fogom! Nagyon kell figyelni mindenre, magasságok, faágak, kamionok melletti előzések stb. Rutin nélkül nem ajánlom a trailer bérlést! (Szigorúan magánvélemény)
Jelenleg teljesen kiszámíthatatlan minden, az NHK önhatalmúlag megszüntette az általános illetékességet (azt, hogy bárki, bármely hazai NHK központban regisztráltathassa külföldről behozott autóját) és kizárólag a saját területéhez tartozó lakosok külföldről behozott autóit fogadja, de még így is hosszú a várakozási idő!
Viszont innentől egy Budapesten lakó sokkal hosszabb ideig fog várakozni időpontra a Mozaik utcai bázison, mint egy kisebb megyei városban.....
Korábban már átadták a műszaki vizsgáztatást jogát is magánvállalkozóknak, akiket szigorú feltételek teljesítésére köteleztek, és rendszeresen ellenőriztek! Érdemes lenne elgondolkozni azon, hogy az ilyen vizsgaállomások kibővítésével meg lehetne oldani ezt a problémát is! A magán vizsgaállomásokat is szigorúan, és rendszeresen ellenőrzik, és elenyésző a visszaélések száma! Simán meg lehetne oldani, a külföldi autók első hazai forgalomba helyezési vizsgáit ezeken a vizsgabázison! Az NHK irodáiban ülők, pedig tudnák ezeket ellenőriztetni, a megyei vizsgaállomásokon felszabaduló emberekkel!