Nem kell rá mérget venni , de alapvetően ingyen magad is elvégezheted .....
Akksi saruk levétele takarítása ....aztán az összes negatív testpont az önindítón, generátoron , váltón , karosszérián megtakarítani wd40-el befújni .... a rossz elektromos kontaktok igen érdekes hibákat képesek okozni ...
Ha ez nem segít akkor lehet injektor kábel ...gyújtó trafó ...stb.
Egy 2003-as Xsara II (1.6 16V) egyre boldogtalanabb tulajdonosa vagyok. Volt 5 szép évem vele (persze költeni kellett rá), de most már akkor is szar, amikor költök rá. Háromszor hagyott az út mellett.
Első állva maradás: Aldi parkolóban, önindító megadta magát. Betoltuk, viszonylag könnyen eljutottam vele a szervizbe.
Második állva maradás: generátor halál az otthontól 200 kilométerre, szakadó esőben, két gyerekkel. Nem volt előjele, gond nélkül ment a kocsi. Trélerezés.
Egy hónap múlva indítom, iszonyúan kopog, majd leáll. Gyújtáskimaradás hibakód (P0300). Ok, megint tréler.
Szervizből hívnak, hogy mi a baja az autónak, mert nekik pöccre beindult és faszán működik..
Lehet ez üzemanyag pumpa probléma? A pumpa felpörög, jól hallhatóan. Másnap ráindítottam de fuldoklós kopogós indulás volt, zéró alapjárat, ha levettem a lábam a gázról, akkor le is állt.
Kicseréltem a gyertyákat, hátha, de nem. Esetleg trafó?
Jó lenne, ha addig sikerülne talpra állítani, amíg beszámítják valami másik autóba.
Tegnap vettem észre, hogy a J.E féltengely gumiharang időnként hozzáér az alsó blokk - karter találkozáshoz. Látni ahogy kezdi kikoptatni a gumi felületétét és megjelent a zsír is.
Elvileg a tartó konzolban lévő féltengely megvezető-csapágy nem enged ilyen jellegű elmozdulást, illetve nincs hangja, nem tűnik rossznak.
Milyen futómű / egyéb hiba esetén tud beleérni, elmozdulni a féltengely?
Megpróbálhatod, de nem igazán van lehetőség az állítgatásra "sima" diagnosztikai készülékekkel.
Az már a "chip tuning" esete lenne, hogy belenyúlsz a szoftverbe és átírsz benne dolgokat.
A tiéd valamilyen meghibásodás miatt sok üzemanyagot kap, azért olyan. Meg kell találni az okát, kijavítani és utána jó lesz.
A diagnosztika nem csak hibakód olvasásból áll, a paramétereket kell nézegetni, és gyakran az sem elég, neki kell állni méricskélni. Pl. nálad az üzemanyagnyomás méréssel kezdeném és a nyomásszabályzó vákuumkörének ill. membránjának ellenőrzésével.
De egy felszerelt műhelyben se lehet belenyúlni? Oké, hogy ez citroen és én egy suzuki márkaszervizben vizsgáztattam, de ott esetleg megpróbálhatták géppel piszkálni?
Eddig a "fedcom" kijelző elég pontosan mutatta az átlagfogasztásom, 6,3 liter, ami nagyrészt igaz volt, néha 1-2 decivel még kevesebb is lett. Múlt héten műszakin ugye volt gond a károsanyag dologgal, és az volna a kérdésem, hogy szerintetek, lehet valamit tekergetni, állítgani a kocsin, amitől azt remélheti a vizsgáztató haverom hogy javulni fog ez a CO szint, és amitől látszólag megnő a fogyasztásom? A szokásos 6,3 liter helyett inkább 7 liter körül mutat, bár még nem tankoltam rá hogy a valóságot megtudjam. De egyenlőre a segítő szándékú havert se zaklatnám azzal a kérdéssel, hogy eltekergettek-e valamit. Szóval egyenlőre csak tisztázni akarom a kérdést hogy el lehet-e valamit állítani, amitől CO javulást várhatnak, de ellenkezőleg sül el és inkább fogyasztást növel a beavatkozás?
Nem voltam jelen a műszakin, ismerősöm intézte. Azt mondta, sokszorosa volt a megengedettnek. Konkrét számokat nem tudok.
Azt a kék kínai bizbaszt kell valahogy konfigurálni, meg kell neki valahol mondani, milyen autóhoz van csatlakozva? Elvileg a csatlakozás rendben van, mert amikor nincs beindítva a kocsi és elindítom az app-ot, akkor azt írja hogy várakozás az OBD adapterre. Aztán ha beindítom a kocsit, akkor pár mp alatt elkezd működni, mutatja a fordulatszámot is. Aztán az adapter státusz infónal olyankor kipipálja a Csatlakozás ECU-hoz pontot is. Meg pipálva van az is, hogy nem észlel adapter hibát.
Valószínű igen. Mivel a kipuffban elő és utó szonda is van érzékelné hogy nincs különbség a két szonda értéke között és jelezne antipollution fault, catalitic converter fault, esetleg catalisator damaged hibával.
Normál esetben az első szonda "koszos" értéked mond, a hátsó "tiszta" érték lenne, (azaz különbség a két szonda között) ha a katalizátor tönkremegy akkor "koszos" - " koszos" lenne az értékük amire megszólal a védelem.
Mennyi volt az érték a műszaki mérésen? CO - 0,3 (%?)-ig jó, lambda pedig 0,9 és 1,1 között jó Asszem......
Igazából az olcsó kütyük közt is van nagy különbség, az eredeti ELM egészen sok dolgot tud, csak a kínai másolatok sajnos leginkább vagy nem is működnek vagy csak nagyon korlátozottan.
Aztán az, hogy egy eredeti ELM mit tud kezdeni konkrétan a Xsara-val, az meg megint egy másik történet.
Ahogy írtam, hibakódokat jellemzően ki lehet velül olvasni - már amennyiben létrejön a kommunikáció az ECU-val.
Azt írta hogy tudott csatlakozni, pl látta a fordulatszámot is. Van egy menűpont, hogy átvizsgálja az adatokat és hibakódokat keres, ott futott egy darabig, de nem talált hibát. Az hogy magas a károsanyag, műszaki vizsgán bukott ki. De mint írtam, szag alapján is érzékelhető hogy nincs rendben valami. De ha az OBD eszköz nem lát hibát, nem látja rossznak a katalizátort, akkor lehet hogy tényleg normálisan van bekötve, működik is, de a hatásfoka már nulla?
Egy olcsó diageszköz ha tud kapcsolódni az ECU-hoz, általában a hibakódokat ki tudja olvasni.
A hozzáfűzött magyarázatok (megnevezések) sokszor félrevezetőek is lehetnek, de annak meg utána lehet olvasni a neten.
Azt, hogy a károsanyag sok, azt egy obd diag se látja, legfeljebb kikövetkezteti a lambda-szondák működéséből. (és beírja a katalizátor alacsony hatásfok hibát)
Konkrét károsanyag mérést célműszerrel lehet végezni a kipufogógázokon és csak a katalizátor hibája miatt lehet sok a károsanyag a kipufogóban.
Fékcső megcsinálva, öröm. De a mérés szerint a károsanyag sokszorosa a megengedettnek. Ment bele 100-as benzin és katalizátor tisztító adalék, de nem lett jobb az érték. Kérdés az, ha rossz a katalizátor, azt egy eygszerű OBD II masinával ki lehet olvasni?
Majd próbálok (próbálunk) kezdeni valamit ezzel a hanggal is. Most van egy újabb érdekesség. Múlt héten voltam műszaki előtti átvizsgáláson, bal hátsó gumifékcső szivárog, cserélni kell. Megvettem, bent van a kocsi egy szervízben, de azt mondja a szerelő haver, hogy olyan szinten van összerohadva/eggyé olvadva a fékcső kipufogó felőli hollandere, hogy oldhatatlannak tűnik. Szopat ez a kocsi most nagyon.
A remegést még tolerálnám is, és ha más a forrása ennek, akkor azt későbbre halasztom. Most jobban bosszant a másik hang. Nem hiszem hogy féltengely, annak ismerem a hangját, meg az mindig szólna ha jobbra tekerem a kormányt. De ez nem kattogás, ez inkább ropogás, mintha egy csapágy lenne törött és abban a golyók rágódnának. De ma már hallottam úthibán is. Kormánymű?
A motor rezonanciát leginkább a felső motortartó bak szokta átvinni a karosszériára - már ha valóban erről van szó. Nagyon ritkán a másik két baknál is előfordulhat ilyesmi, de én a felsővel kezdeném a vizsgálódást.
Utángyártott bakokból könnyen lehet eleve vackot kifogni, ha a bak cserés lenne, próbálj meg Sasic-ot vagy Hutchinson-t szerezni belőle. (vagy gyárit, az a legjobb, de lehet, hogy már nincsen vagy baromi drága)
A leírás alapján a kattogásra én is a féltengelycsuklóra gondolnék, az tipikusan ilyen hangot ad. Keress egy nagyobb aszfaltos parkolót, állj meg és tövig kitekert kormánynál indulj el nagyobb lendülettel ! Letekert ablaknál általában hallható, ha a csukló a bibis. Azután a másik irányba is kanyarodj !
Nyár elején volt egy kis koccanásom, 2 elemet kellett cserélni, plusz egy aksit. Meg vezetőolali nyúlvány eléje elment középre, ezt húzatópadon visszarakták. 2 hete használom az autót, és azt tapasztalom, hogy az esemény óta ha üzemmeleg a motor, alapjáraton picit rázza a kasztnit. Nem durva, de észreveszem, mert addig ilyen nem volt. Alapjárat nem ingadozik, és hidegen nem csinálja. Olyan lehet hogy vagy az ütközés során, vagy a húzatáskor megsérült, elmozdult valamelyik motortartóbak és ezért remeg? De akkor hidegen miért nem?
A másik, ami ma tűnt fel, hogy lassabb, erősebb jobbos kanyarban ropogó hangot hallok. Néha olyan, mintha a kormányból jönne, néha meg mintha a kocsiszekrény jobb oldala felől. Mi a franc lehet? Próbáltam bent az udvaron, de itt a murva elnyomja és szerintem nem féltengely, de sose lehet tudni. Ráztam, ugráltam rajta, így semmi hangja. Lehet ez is a húzatás miatt? De fura, hogy 2 hete használom újra a baleset után, de csak ma tűnt fel ez a hang.