Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

raz_122 Creative Commons License 2023.09.14 0 0 71272

Köszönöm.

Előzmény: soryton (71269)
raz_122 Creative Commons License 2023.09.14 0 0 71271

Tavaly nyáron lett cserélve a vezérlés.

Rögtön utána a szervó szivattyú.

 

Idén nyáron spirálrugók+toronycsapágyak (rugótörés miatt).

Utána generátorhalál miatt generátor.

Ezt követően leszakadt a kipufogó (két évvel ezelőtt lett cserélve a dob).

Utána a mostani lerobbanás.

 

Mindig ráköltöttem amit kért.

Előzmény: toji76 (71270)
toji76 Creative Commons License 2023.09.14 0 0 71270

Vezérlésben mennyi van?

Előzmény: raz_122 (71268)
soryton Creative Commons License 2023.09.14 0 0 71269

   Nem kell rá mérget venni , de alapvetően ingyen magad is elvégezheted .....

Akksi saruk levétele takarítása ....aztán az összes negatív testpont az önindítón, generátoron , váltón , karosszérián megtakarítani  wd40-el befújni ....  a rossz elektromos kontaktok igen érdekes hibákat képesek okozni ...

Ha ez nem segít akkor lehet  injektor kábel ...gyújtó trafó ...stb.

További információk....https://club.autodoc.hu/obd-codes/p0300

Előzmény: raz_122 (71268)
raz_122 Creative Commons License 2023.09.13 0 0 71268

Sziasztok!

 

Egy 2003-as Xsara II (1.6 16V) egyre boldogtalanabb tulajdonosa vagyok. Volt 5 szép évem vele (persze költeni kellett rá), de most már akkor is szar, amikor költök rá. Háromszor hagyott az út mellett.

 

Első állva maradás: Aldi parkolóban, önindító megadta magát. Betoltuk, viszonylag könnyen eljutottam vele a szervizbe.

 

Második állva maradás: generátor halál az otthontól 200 kilométerre, szakadó esőben, két gyerekkel. Nem volt előjele, gond nélkül ment a kocsi. Trélerezés.

 

Egy hónap múlva indítom, iszonyúan kopog, majd leáll. Gyújtáskimaradás hibakód (P0300). Ok, megint tréler.

 

Szervizből hívnak, hogy mi a baja az autónak, mert nekik pöccre beindult és faszán működik..

 

Otthon így ment :

 

https://www.youtube.com/watch?v=imcgDzmRqtg

 

Lehet ez üzemanyag pumpa probléma? A pumpa felpörög, jól hallhatóan.  Másnap ráindítottam de fuldoklós kopogós indulás volt, zéró alapjárat, ha levettem a lábam a gázról, akkor le is állt.

Kicseréltem a gyertyákat, hátha, de nem. Esetleg trafó? 

Jó lenne, ha addig sikerülne talpra állítani, amíg  beszámítják valami másik autóba.

Doro66 Creative Commons License 2023.09.11 0 0 71267

Sziasztok!

 

Tegnap vettem észre, hogy a J.E féltengely gumiharang időnként hozzáér az alsó blokk - karter találkozáshoz. Látni ahogy kezdi kikoptatni a gumi felületétét és megjelent a zsír is. 

 

Elvileg a tartó konzolban lévő féltengely megvezető-csapágy nem enged ilyen jellegű elmozdulást, illetve nincs hangja, nem tűnik rossznak. 

 

Milyen futómű / egyéb hiba esetén tud beleérni, elmozdulni a féltengely?

 

Köszönöm!

FeZ_ Creative Commons License 2023.09.08 0 0 71266

Megpróbálhatod, de nem igazán van lehetőség az állítgatásra "sima" diagnosztikai készülékekkel.

Az már a "chip tuning" esete lenne, hogy belenyúlsz a szoftverbe és átírsz benne dolgokat. 

A tiéd valamilyen meghibásodás miatt sok üzemanyagot kap, azért olyan. Meg kell találni az okát, kijavítani és utána jó lesz.

A diagnosztika nem csak hibakód olvasásból áll, a paramétereket kell nézegetni, és gyakran az sem elég, neki kell állni méricskélni. Pl. nálad az üzemanyagnyomás méréssel kezdeném és a nyomásszabályzó vákuumkörének ill. membránjának ellenőrzésével.  

Előzmény: dethroner1 (71265)
dethroner1 Creative Commons License 2023.09.07 0 0 71265

De egy felszerelt műhelyben se lehet belenyúlni? Oké, hogy ez citroen és én egy suzuki márkaszervizben vizsgáztattam, de ott esetleg megpróbálhatták géppel piszkálni?

Előzmény: toji76 (71264)
toji76 Creative Commons License 2023.09.07 0 0 71264

kézzel semmit sem tudsz állítani

Előzmény: dethroner1 (71263)
dethroner1 Creative Commons License 2023.09.06 0 0 71263

Üdv!

Eddig a "fedcom" kijelző elég pontosan mutatta az átlagfogasztásom, 6,3 liter, ami nagyrészt igaz volt, néha 1-2 decivel még kevesebb is lett. Múlt héten műszakin ugye volt gond a károsanyag dologgal, és az volna a kérdésem, hogy szerintetek, lehet valamit tekergetni, állítgani a kocsin, amitől azt remélheti a vizsgáztató haverom hogy javulni fog ez a CO szint, és amitől látszólag megnő a fogyasztásom? A szokásos 6,3 liter helyett inkább 7 liter körül mutat, bár még nem tankoltam rá hogy a valóságot megtudjam. De egyenlőre a segítő szándékú havert se zaklatnám azzal a kérdéssel, hogy eltekergettek-e valamit. Szóval egyenlőre csak tisztázni akarom a kérdést hogy el lehet-e valamit állítani, amitől CO javulást várhatnak, de ellenkezőleg sül el és inkább fogyasztást növel a beavatkozás?

dethroner1 Creative Commons License 2023.09.03 0 0 71262

Nem voltam jelen a műszakin, ismerősöm intézte. Azt mondta, sokszorosa volt a megengedettnek. Konkrét számokat nem tudok.

Azt a kék kínai bizbaszt kell valahogy konfigurálni, meg kell neki valahol mondani, milyen autóhoz van csatlakozva? Elvileg a csatlakozás rendben van, mert amikor nincs beindítva a kocsi és elindítom az app-ot, akkor azt írja hogy várakozás az OBD adapterre. Aztán ha beindítom a kocsit, akkor pár mp alatt elkezd működni, mutatja a fordulatszámot is. Aztán az adapter státusz infónal olyankor kipipálja a Csatlakozás ECU-hoz pontot is. Meg pipálva van az is, hogy nem észlel adapter hibát.

Előzmény: toji76 (71261)
toji76 Creative Commons License 2023.09.03 0 0 71261

Valószínű igen.
Mivel a kipuffban elő és utó szonda is van érzékelné hogy nincs különbség a két szonda értéke között és jelezne antipollution fault, catalitic converter fault, esetleg catalisator damaged hibával.

 

Normál esetben az első szonda "koszos" értéked mond, a hátsó "tiszta" érték lenne, (azaz különbség a két szonda között) ha a katalizátor tönkremegy akkor "koszos" - " koszos" lenne az értékük amire megszólal a védelem.

 

Mennyi volt az érték a műszaki mérésen? CO - 0,3 (%?)-ig jó, lambda pedig 0,9 és 1,1 között jó Asszem......

Előzmény: dethroner1 (71259)
FeZ_ Creative Commons License 2023.09.03 0 0 71260

Igazából az olcsó kütyük közt is van nagy különbség, az eredeti ELM egészen sok dolgot tud, csak a kínai másolatok sajnos leginkább vagy nem is működnek vagy csak nagyon korlátozottan. 

Aztán az, hogy egy eredeti ELM mit tud kezdeni konkrétan a Xsara-val, az meg megint egy másik történet. 

Ahogy írtam, hibakódokat jellemzően ki lehet velül olvasni - már amennyiben létrejön a kommunikáció az ECU-val. 

 

Előzmény: dethroner1 (71259)
dethroner1 Creative Commons License 2023.09.03 0 0 71259

Szóval hiába próbálkoznék esetleg másik app-al, az ilyen olcsó kütyük nem tudják megmutatni az ilyen infókat?

Előzmény: toji76 (71258)
toji76 Creative Commons License 2023.09.02 0 0 71258

Szinte csak a lexia képes normális kommunikációra, nekem is van 2 db ilyesmi kütyüm mind eldobható szar, csak tájékoztató jellegű adat

Előzmény: dethroner1 (71257)
dethroner1 Creative Commons License 2023.09.02 0 0 71257

Akkor lehet én nem állítottam be, nem kalibráltam valamit megfelelően, vagy lehet hogy az alkalmazás nem képes normális diagnosztikára a kocsival.

Előzmény: FeZ_ (71256)
FeZ_ Creative Commons License 2023.09.02 0 0 71256

A katalizátor alacsony hatásfokra van hibakód a programban, azt elvileg be kellene írnia ebben az esetben.

Sőt, gyakran beírhatja akkor is, amikor ez nincs is így, mert eléggé szűk tartomány van megadva a programban a hibakód aktivizálódásához.

  

 

Előzmény: dethroner1 (71255)
dethroner1 Creative Commons License 2023.09.02 0 0 71255

Azt írta hogy tudott csatlakozni, pl látta a fordulatszámot is. Van egy menűpont, hogy átvizsgálja az adatokat és hibakódokat keres, ott futott egy darabig, de nem talált hibát. Az hogy magas a károsanyag, műszaki vizsgán bukott ki. De mint írtam, szag alapján is érzékelhető hogy nincs rendben valami. De ha az OBD eszköz nem lát hibát, nem látja rossznak a katalizátort, akkor lehet hogy tényleg normálisan van bekötve, működik is, de a hatásfoka már nulla? 

Előzmény: FeZ_ (71254)
FeZ_ Creative Commons License 2023.09.02 0 0 71254

Egy olcsó diageszköz ha tud kapcsolódni az ECU-hoz, általában a hibakódokat ki tudja olvasni.

A hozzáfűzött magyarázatok (megnevezések) sokszor félrevezetőek is lehetnek, de annak meg utána lehet olvasni a neten.

Azt, hogy a károsanyag sok, azt egy obd diag se látja, legfeljebb kikövetkezteti a lambda-szondák működéséből. (és beírja a katalizátor alacsony hatásfok hibát) 

Konkrét károsanyag mérést célműszerrel lehet végezni a kipufogógázokon és csak a katalizátor hibája miatt lehet sok a károsanyag a kipufogóban.

 

Előzmény: dethroner1 (71253)
dethroner1 Creative Commons License 2023.09.01 0 0 71253

2 éve van nálam, szerintem azóta érzem a fojtogató szagot a kocsi mögött, szóval szerintem már akkor se ment a katalizátor. Nem bízok benne hogy ilyen prémium benzin+adalék kombótól megjavul, nem hiszem hogy öntök bele több ilyet. https://www.emag.hu/obd-ii-autos-diagnosztika-a-telefonon-elm327-bluetooth-kapcsolat-k880/pd/D2L2F0BBM/

Valami ilyesmi OBD II olvasom van, az ilyen látná azokat a hibakódokat, amiket írtál? 

Előzmény: toji76 (71252)
toji76 Creative Commons License 2023.09.01 0 0 71252

Ahhoz azért kell 1-2.000 km, ha rossz az érték kellene lennie "antipollution fault és Catalitic converter fault " hibának is.

 

Az adalékokkal meg autózz kicsit.

Előzmény: dethroner1 (71251)
dethroner1 Creative Commons License 2023.08.31 0 0 71251

Fékcső megcsinálva, öröm. De a mérés szerint a károsanyag sokszorosa a megengedettnek. Ment bele 100-as benzin és katalizátor tisztító adalék, de nem lett jobb az érték. Kérdés az, ha rossz a katalizátor, azt egy eygszerű OBD II masinával ki lehet olvasni? 

Előzmény: toji76 (71250)
toji76 Creative Commons License 2023.08.28 0 0 71250

nem szopat csak öreg......

 

Előzmény: dethroner1 (71249)
dethroner1 Creative Commons License 2023.08.28 0 0 71249

Majd próbálok (próbálunk) kezdeni valamit ezzel a hanggal is. Most van egy újabb érdekesség. Múlt héten voltam műszaki előtti átvizsgáláson, bal hátsó gumifékcső szivárog, cserélni kell. Megvettem, bent van a kocsi egy szervízben, de azt mondja a szerelő haver, hogy olyan szinten van összerohadva/eggyé olvadva a fékcső kipufogó felőli hollandere, hogy oldhatatlannak tűnik. Szopat ez a kocsi most nagyon.

Előzmény: FeZ_ (71247)
Jamyka2 Creative Commons License 2023.08.27 0 0 71248

Köszi a segítséget!

Meglett a kis szemét.

Ő volt a tettes:

Előzmény: Jamyka2 (71240)
FeZ_ Creative Commons License 2023.08.27 0 0 71247

Én még nem hallottam ilyesmi hangot kormányműből. 

Ezt nehéz lesz diagnosztizálni távolról, hallani kellene. 

 

Előzmény: dethroner1 (71246)
dethroner1 Creative Commons License 2023.08.26 0 0 71246

A remegést még tolerálnám is, és ha más a forrása ennek, akkor azt későbbre halasztom. Most jobban bosszant a másik hang. Nem hiszem hogy féltengely, annak ismerem a hangját, meg az mindig szólna ha jobbra tekerem a kormányt. De ez nem kattogás, ez inkább ropogás, mintha egy csapágy lenne törött és abban a golyók rágódnának. De ma már hallottam úthibán is. Kormánymű?

Előzmény: FeZ_ (71245)
FeZ_ Creative Commons License 2023.08.25 0 0 71245

A motor rezonanciát leginkább a felső motortartó bak szokta átvinni a karosszériára - már ha valóban erről van szó. Nagyon ritkán a másik két baknál is előfordulhat ilyesmi, de én a felsővel kezdeném a vizsgálódást.

Utángyártott bakokból könnyen lehet eleve vackot kifogni, ha a bak cserés lenne, próbálj meg Sasic-ot vagy Hutchinson-t szerezni belőle. (vagy gyárit, az a legjobb, de lehet, hogy már nincsen vagy baromi drága) 

 

A leírás alapján a kattogásra én is a féltengelycsuklóra gondolnék, az tipikusan ilyen hangot ad. Keress egy nagyobb aszfaltos parkolót, állj meg és tövig kitekert kormánynál indulj el nagyobb lendülettel ! Letekert ablaknál általában hallható, ha a csukló a bibis. Azután a másik irányba is kanyarodj ! 

 

Előzmény: dethroner1 (71244)
dethroner1 Creative Commons License 2023.08.24 0 0 71244

Nyár elején volt egy kis koccanásom, 2 elemet kellett cserélni, plusz egy aksit. Meg vezetőolali nyúlvány eléje elment középre, ezt húzatópadon visszarakták. 2 hete használom az autót, és azt tapasztalom, hogy az esemény óta ha üzemmeleg a motor, alapjáraton picit rázza a kasztnit. Nem durva, de észreveszem, mert addig ilyen nem volt. Alapjárat nem ingadozik, és hidegen nem csinálja. Olyan lehet hogy vagy az ütközés során, vagy a húzatáskor megsérült, elmozdult valamelyik motortartóbak és ezért remeg? De akkor hidegen miért nem?

A másik, ami ma tűnt fel, hogy lassabb, erősebb jobbos kanyarban ropogó hangot hallok. Néha olyan, mintha a kormányból jönne, néha meg mintha a kocsiszekrény jobb oldala felől. Mi a franc lehet? Próbáltam bent az udvaron, de itt a murva elnyomja és szerintem nem féltengely, de sose lehet tudni. Ráztam, ugráltam rajta, így semmi hangja. Lehet ez is a húzatás miatt? De fura, hogy 2 hete használom újra a baleset után, de csak ma tűnt fel ez a hang.

toji76 Creative Commons License 2023.08.22 0 0 71243

Ha fekete a tartály fala oda bejut az olaj

Előzmény: Törölt nick (71241)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!