Keresés

Részletes keresés

Bobbin Creative Commons License 2023.07.28 0 0 26996

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=164939044&t=9035892

 

Csak így lehet, mert a felninek semmi baja. 

Előzmény: xrami (26995)
xrami Creative Commons License 2023.07.28 0 0 26995

A felnit is fotózd le a szalagoddal.
Találkoztam már ilyennel, vagy csavarhúzóval szerelték (kicsípték) vagy a felniszalag megkeményedett, elcsúszott, lapos gumival jártak hintőporozás nuku. (gyári összehányás volt). vagy az elcseszett méretű küllő jóvanazúgy módon lett belerakva.

Előzmény: Bobbin (26990)
xrami Creative Commons License 2023.07.28 0 0 26994

Ha te belehalsz, ne használd. Mindenki másnak erősen javaslom.

Előzmény: irreverzibilis (26987)
Bobbin Creative Commons License 2023.07.28 0 0 26993

Még arra tudok gondolni, hogy eleve ilyen volt, így vettem hám sérülten, és 2 hónap alatt megadta magát, tovább szakadt a felülete és leeresztett.

Bobbin Creative Commons License 2023.07.28 0 0 26992

Nem. Végig néztem és végig tapogattam beszerelés előtt. Semmi nem áll ki. 

De ma vagy holnap megint szétszedem, mert nem hagy nyugodni...

 

A korábbi belsők nem így mentek tönkre. Azok kb 10 évig voltak benne, és egy fa tüske okozta a leengedést. 

Előzmény: Tekebábos (26991)
Tekebábos Creative Commons License 2023.07.28 0 0 26991

A lukak távolsága esetleg egyezik a küllők távolságával? Nem áll ki túlzottan és szúrta át a küllő a szalagot?

Előzmény: Bobbin (26990)
Bobbin Creative Commons License 2023.07.28 0 0 26990

Itt vannak a képek, mi a véleményetek róla? Anyaghiba lenne? Az első és a hátsó kerekeknél is így lukadt ki pár hónap után. 

A közös bennük az, hogy mindkét belsőn a szelep oldalon, azaz a felni felé keletkeztek ezek a sérülések. 

 

orygabor Creative Commons License 2023.07.28 0 0 26989

Azért nem árthat. Nekem úgy beleragadt a belső, hogy úgy kellett kitépni, már féltem, hogy elszakad.

Előzmény: irreverzibilis (26987)
irreverzibilis Creative Commons License 2023.07.28 0 0 26988

a váltó 3. csavarjánál próbálkoztál, nekem is szórakozott a váltó, inverz deore és a szerelő már majdnem rábeszélt a cserére,de feszítettem a rugón és szinte tökéletes lett pedig előtte már elkezdett szórakozni három szélső pozícióban

 

Előzmény: Randall28 (26974)
irreverzibilis Creative Commons License 2023.07.28 0 0 26987

szerintem a hintőpor is felesleges,ha minimum 3-4 barra van fújva a gumi,akkor nincs olyan hogy elmozdul a belső a külsőhöz képest

Előzmény: xrami (26985)
Bobbin Creative Commons License 2023.07.28 0 0 26986

Kösz szépen!

 

Tulajdonképpen nem ez az első gumicserém, kb. 30 évvel ezelőtt is cseréltem már, de sosem volt semmi problémám vele. Mindig így csináltam, mint most.

 

A felni szalag ép, végig simítottam és alaposan átnéztem mielőtt össze raktam a gumikat. 

 

Az említett szakadásról fogok képet csinálni és majd megmutatom!

Előzmény: xrami (26985)
xrami Creative Commons License 2023.07.27 0 0 26985

Igen, mindenhová.

A külső belsejét totál kifehéríted, beledörzsölöd a peremnél is! Utána a belsőt is kifehéríted, bár ez legyen inkább a nőcik munkája ;) És végül a felnin a felniszalagot is szórd meg.
Duplafelni van? A felniszalag takar mindent? nem mozdul el?
Tekerd körbe szigszalaggal a középre illesztett pvc szalagot, előbb az egyik szélén túl, majd a másik szélén túl. Így nem fog elmozdulni tutira, de ahogy húzódik vissza a szigszalag, kikandikál majd a ragasztója, ezért kell vele várni egy picit és utána befehéríteni. Beletapad.
Fölösleges a hiperszuper felniszalagokra költeni átlag bringáknál, pénzkidobás.

A johnsont sem kell ide elcseszni, a legolcsóbb akármelyik kínaiból megteszi, csak ne smucigold ki.

Előzmény: Bobbin (26984)
Bobbin Creative Commons License 2023.07.27 0 0 26984

A hintőport a külsőbe szórtam, és megforgattam, de kézzel is elegyengettem. A belsőre külön viszont nem tettem hintőport. Kellett volna?

Előzmény: Bobbin (26981)
Bobbin Creative Commons License 2023.07.27 0 0 26983

Az a vicc, hogy szinte alig van használva, mert kocsival meg vonattal járnak. Néha elmennek a 200 méterre lévő boltba vele. 

Előzmény: xrami (26980)
Bobbin Creative Commons License 2023.07.27 0 0 26982

Kereszt vagy + alakú repedések vannak rajtuk, több is. 2-3 amit láttam. 

Előzmény: xrami (26980)
Bobbin Creative Commons License 2023.07.27 0 0 26981

Igen, hintőporral raktam össze. Johnson...:)

 

Most is, akkor is.

Előzmény: xrami (26980)
xrami Creative Commons License 2023.07.27 0 0 26980

Nekem a mindenhol lehülyézett ralson belsőim vannak. Semmi bajuk.

De te behintőporozod egyáltalán amikor összerakod, vagy csak kopaszon-szárazon van belehajítva a külsőbe, ahogy a gyárban is beleszarják és rádurrantják a nyomást.

A kereket fújd fel a 4 barra! Pont azzal nyírjátok ki, hogy puha és kidörzsöli, mint írtam már. Az nem szétmállott, hanem a folyamatos nyomorgódás miatt szétdörzsölődött.

Előzmény: Bobbin (26979)
Bobbin Creative Commons License 2023.07.27 0 0 26979

Köszönöm a válaszokat! Hát, nem is tudom, mit higgyek... a 4 Bar valóban rengetegnek tűnik... 

60-70 kg-os hölgyek használják. 

 

Cseh gyártmányú belsőket tettem bele 3 hónapja. Álló helyzetben szétmállottak, egy hetes különbséggel... Pedig örültem, hogy Cseh és nem koreai... igaz, 1500-ért mit várok...

Most Continentalt tettem bele és 2 Bar-ra fújtam. 

Na, majd fújok még bele.

 

Köszi mégegyszer!

főgóré Creative Commons License 2023.07.27 0 1 26978

ha így kicsit tudsz rajta összenyomni általában már elég 

 

Előzmény: Bobbin (26975)
xrami Creative Commons License 2023.07.27 0 0 26977

Fújd fel maxra. Ez ugye terheletlenül értendő. Namármost ugyanaz a max érték szerepel ott ha egy 50 kilós lányka, vagy ha egy 150 kilós gorilla ül a bringára...

Ellenben, ha lapos a gumid, sokkal nagyobb lesz az ellenállása, kinyírod a külsőt-belsőt és a felnit is, mert belapult guminál azt fogod szétverni elöl is, hátul is.

Előzmény: Bobbin (26975)
Tekebábos Creative Commons License 2023.07.27 0 0 26976

Azt tartsd be, ami a külső gumira van írva. Én 4 körülire fújom. Könnyebb vele menni, de persze jobban is rázkódik. Ha messzebb megyek, mindenképpen jobb a kemény gumi, energiát takarít meg.

 

De szerintem te Bar-ra gondolsz, a 2 Pascal az kicsit kevés lenne :-) (1 Bar = 100 kPascal)

Előzmény: Bobbin (26975)
Bobbin Creative Commons License 2023.07.27 0 0 26975

Sziasztok!

 

Mekkora nyomással a kerékben érdemes bringázni? Én eddig 2 Pa-val jártam. A külsőre az van írva, hogy 2,8-4,5-ig. Nem volna ez túl sok?

Randall28 Creative Commons License 2023.07.27 0 0 26974

Bocsi hogy ilyen hosszú időre eltűntem, de egyáltalán nem volt időm foglalkozni sajnos a bicókkal (se). 

A váltókarokat is megnéztem, SL-M4100-R / SL-M5100-L tehát elvileg ezek is kompatibilisek, illetve még a láncnak is utána néztem, az is megfelelő van rajta, ezt a módszert pedig mindenképpen kipróbálom!

Köszi szépen az erőfeszítést hogy foglalkoztok vele és persze a többieknek is!

Sajnos arról fogalmam sincs hogy milyen bowden illetve ház van szerelve, de említem majd a következő szervíznek is, illetve gondolom nem egetverő összeg lenne ezek cseréje,hátha hamarosan valaki tud rá megoldást mert következő hónap végén mennénk hegyi túrára ahová igen csak kellenének az alsó fokozatok :)

 

Előzmény: b_zsiga (26969)
RadiX Creative Commons License 2023.07.27 0 0 26973

a négyszögtengelynél maradva azért egy Shimano BB-UN300-ra fejleszthetsz, az csak jobb lehet

Előzmény: Koqxdio (26972)
Koqxdio Creative Commons License 2023.07.27 0 0 26972

Sziasztok! 

Adott egy haldokló monoblokkom(Shimano BB UN 101), nyikorog 1000 km után, cserélném valami jobbra, ebben kérném hozzáértők segítségét. Szintet lépnék de az egy lavina, az esetben jobb lenne egy bringacsere.

Köszönöm! 

bontomromt Creative Commons License 2023.07.18 0 1 26971

Ez alapján megkereshető:https://productinfo.shimano.com/#/com

Előzmény: Didergő Király (26966)
bontomromt Creative Commons License 2023.07.18 0 0 26970

Gyakorlatilag teljesen egyetértünk.

........."A bowdenhúzás arányán kívül más tényezők is vannak, amik a kompatibilitást befolyásolják. A 7 sebességes kazetta rövidebb, mint a 8-9-10,

ezért a 7 sebességes váltónak nem biztos, hogy van elég átfogása. Fordítva ez nem probléma. A két szélső állás jó eséllyel beállítható a 

végállás csavarokkal."......

Erre írtam azt, hogy ha a gyakorlatban fizikailag beállítható.( kapacitás, kanálméret, beállíthatóság stb...)

A 10-es DynaSys még egy kilógó termék az MTB területen, meg természetesen teljesen más a 11-12 rendszer.

A shimano amúgy is kiadja azt , hogy mit-mivel:https://productinfo.shimano.com/#/com

Előzmény: b_zsiga (26967)
b_zsiga Creative Commons License 2023.07.18 0 1 26969

Mielőtt pénzt költenél

A Shimano Line-Up-Chart alapján az SL-M4100-R váltókar és az RD-M5120-SGS hátsó váltó kompatibilis egymással.

 

Egy külföldi fórumban olvastam (sajnos a címet nem mentettem el), hogy valaki hasonló problémáról írt.

A következőt javasolták neki, amire "remove initial slack" néven hivatkoztak:

- hátul a leglassab fokozatba (legnagyobb lánckerék) kell váltani

- a váltókart a legkisebb lánkerék állásba kell tenni, de közben a lánc maradjon a legnagyobb lánckeréken

- ahol szabadon van a bowden, izomból jó erősen meg kell húzni

- újra be kell állítani a bowden feszességet

 

A fenti módszerrel a bowdenház végek jobban rászorulnak a bowdenházra, valamint beigazodnak a váltó, váltókar, váz megfelelő helyére.

Ezáltal pontosabb lehet a váltás.

Az eredeti hozzászóló kipróbálta és azt írta, hogy jobb lett tőle, de nem tökéletes.

Neki az hozott tökéletes megoldást, hogy az 1.1mm-es Jagwire bowdent 1-2mm-es Shimanora és a hozzávaló Shimano OT-SP41 bowdenházra cserélte.

Előzmény: Randall28 (26956)
b_zsiga Creative Commons License 2023.07.18 0 1 26968

A bowden húzás aránya a hátsó váltó fizikai jellemzője. Egy kétkarú emelő, aminek egyik karján a bowden rögzítési pontja van,

a másikon pedig a váltókanál.

A bowden húzás mértéke a váltókarban beállított paraméter. Azonos húzási arányhoz nagyobb fokozatszám esetén egyre kisebb érték tartozik.

 

a váltó elmozdulása 2 fokozat között = húzási arány × bowden húzás mértéke

 

A fokozatok számának növekedésével a bowden húzás egyre csökken (azonos húzási arány esetén). Emiatt egyre precízebb szerkezetet kell csinálni.

0.1 mm hiba 3mm bowden húzás esetén csak 3.3%, 1.2mm bowden húzás esetén viszont már 8,33%.

 

A szögben elforduló váltó és az egyenesen húzott bowden kapcsolatából az következik, hogy a bowden húzás mértéke egy névleges (átlagos) érték.

A különböző fokozatok között nem mindig ugyanannyi.

 

Ezt a fórumot már próbáltam linkelni, de nem jól sikerült, talán most.

Van benne egy fénykép egy szétszedett váltókarról. A képen balról a 6. alkatrész határozza meg a fokozatokat. Látszik, hogy nem egyenletes a fogazása.

Ezzel van kompenzálva a hátsó váltó nem lineáris működése.

 

 

b_zsiga Creative Commons License 2023.07.18 0 1 26967

Nagyjából igen, a valóságban kicsit bonyolultabb a helyzet.

A Shimano váltók bowden húzás aránya országútinál a 7-10-ig megegyezik, kivéve a Tiagra RD-4700-at.

A Tiagra 10 sebességes a 11 sebeségges rendszerekkel kompatibilis húzás aránnyal.

MTB még bonyolultabb. 7-9-ig megegyezik, és az országútival is kompatibilis.

A 10 sebességes már eltérő, ráadásul a hagyományos 10-es és a Shadow 10-es sem egyforma.

Az MTB 11 és az országúti 11 sem kompatibilis egymással.

 

A bowdenhúzás arányán kívül más tényezők is vannak, amik a kompatibilitást befolyásolják. A 7 sebességes kazetta rövidebb, mint a 8-9-10,

ezért a 7 sebességes váltónak nem biztos, hogy van elég átfogása. Fordítva ez nem probléma. A két szélső állás jó eséllyel beállítható a 

végállás csavarokkal.

 

A váltókanál szélessége sem egyezik meg.

A Sora RD-3500 és a Tiagra RD-4300 kanala nagyjából egyforma széles, de a 105 RD-5600 kanala keskenyebb. Azt már 10 sebességes rendszerhez,

keskenyebb lánchoz tervezték. Hiába egyezik meg a húzási arány, és a váltó átfogási tartománya még nagyobb is, mint amit a 7 sebességes rendszer

megkíván, mégsem lesz jó, mert a 7 sebességes szélesebb lánc nem fér el a váltókanálban.

Előzmény: bontomromt (26960)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!