Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

klagyi Creative Commons License 2018.03.25 0 0 5232

Sziasztok!

 

Mi lehet a baja a Berlingonknak? A tunet a kovetkezo. Tegnap egyik megallaskor bekapcsolt az ECO mod, majd ujraindulas helyett leallt az auto. Kulccsal ment megint a kovetkezo megalloig, ahol megint nem indult el ujra az ECO modbol. Par oraval kesobb nehany km utan bejelzett a muszerfalon az akkumulator. Epp hazaertem, ugyhogy megint allt egy keveset, majd amikor elvittem szerelohoz, akkor nem jelzett semmi hibat. A szerelo szerint minden rendben, de hozzanyulni amugy is csak markaszervizben lehetne. Na ezutan elindultunk boltba vele, de par km utan megint bejelzett a muszerfalon az aksi.

 

Egyszeru aksihalal? Vagy lehet mas is?

kazi30 Creative Commons License 2018.03.23 0 0 5231

Okés, akkor egyelőre nem piszkálom. Majd figyelgetem. Köszi! :)

Előzmény: FeZ_ (5230)
FeZ_ Creative Commons License 2018.03.23 0 0 5230

Félni mindentől lehet, de ezekre az nem volt jellemző. Persze előfordulhatnak kivételek....

De a mostani állapota még csak jelzés szintű, kérdés, hogy mennyire fog romlani.

 

Előzmény: kazi30 (5229)
kazi30 Creative Commons License 2018.03.23 0 0 5229

Attól nem kell félni,  hogy emiatt nem lehet majd kiszedni a hengerfejbol az egész porlasztot? 

Előzmény: FeZ_ (5228)
FeZ_ Creative Commons License 2018.03.22 0 0 5228

Hát....attól függ mennyire vagyunk professzionálisak ?!

Ha csak kicsit, akkor jó ez még egy ideig.  :-P

 

Előzmény: kazi30 (5227)
kazi30 Creative Commons License 2018.03.22 0 0 5227

Fez, ezzel kell szerinted foglalkozni?

kotyi 1 Creative Commons License 2018.03.12 0 0 5226

Úgy látom ez a fórom nem valami aktív. 🙁

kotyi 1 Creative Commons License 2018.03.04 0 0 5225

Sziasztok 

Egy C4 picasso vásárlásán gondolkozom, de gondoltam megkérdezem már azokat a márkatársakat, akik tudnak jó tanácsokad adni, mire kell figyelni. Mi lehet a "tipus betegségei" ha vannak. Mire figyeljek vásárlás előtt. 

Válaszokat elelőre is köszönöm. 

-g00sman- Creative Commons License 2018.02.06 -1 0 5224

Na az majd tavaszra marad mikor tudok motorozni 1-2 napot és azzal ki tudok menni beszerző körútra miután levettem a méreteket.Télen meg általában mindig a motort készítem fel a következő szezonra ;)
Törvényszerű hogy sose kapsz meg mindent egy helyen, pláne nem az első helyen, ezért rühellem én az ilyet. Városi km-ek java az ilyen futkosással megy el, a másik a dugók kerülgetésével.

Előzmény: FeZ_ (5223)
FeZ_ Creative Commons License 2018.02.05 0 0 5223

O-gyűrű boltban kapsz üzemanyagálló o-gyűrűt oda. (pl. Rolling

Kft )

 

A kép nem tudom miért nem ment fel. 

Előzmény: -g00sman- (5222)
-g00sman- Creative Commons License 2018.02.05 -1 0 5222

Természetesen sehol nem is hallottak erről az alkatrészről, méret azonos gumi nincs, elvileg az egész üzemanyag szűrő konzoljával együtt lehet beszerezni. 

 

-g00sman- Creative Commons License 2018.02.05 -1 0 5221

na neked is elvileg ez van mögötte, ez remélem hiánytalan így, és nem macerálták

Beton kemény a fekete gyűrű rajta ha még gumiból is kellett volna lennie ez már biztos semmit nem tömít, azt meg se kérdezem egyben ezt lehet e kapni amin rajta van a gyűrű és csak cseréli, vagy guberálhatja az ember külön.
Tehát ez gázolajban ázik, így anyagában se mindegy milyen tömítést teszel bele vagy cserélheted 2 évente, folyamatos probléma forrás..

Előzmény: m-tomXX (5210)
-g00sman- Creative Commons License 2018.02.05 -1 0 5220

Ahha szóval amögött van a problémás gumigyűrű, robbantott ábra nélkül nem láttam át a problémát, szóval ez teljesen szabadon van gyárilag ahogy itt a kolléga mutatta a tükrös képet a múltkor.

Ha képet raktál fel az nem ment fel. 

Előzmény: FeZ_ (5219)
FeZ_ Creative Commons License 2018.02.04 0 0 5219

Mögötte nem víz van, hanem üzemanyag, azért levegősödik ott fel a rendszer.

 

Valamit félreérthetsz, mert a dugó maga az a műanyag kereszt szerű valami, amit látsz éls amit a körmösalátét tart bent. Nekem van egy kis hegyes, kampós szerszámom, azzal szoktam kimozgatni körbe a fogait.

 

Ha kijött a alátét, egy fogóval ki lehet húzni a házból.

Így néz ki az a "dugó":

 

 

Előzmény: -g00sman- (5218)
-g00sman- Creative Commons License 2018.02.04 -1 0 5218

Igen, Köszi Igen láttam hogy ott van valami luggatott alátét előtte, gondoltam hogy valahogyan ki lehet műteni onnan ezt a termosztátot, de milyen szerszámmal érdemes kiszedni?

Mögötte ott van az a műanyag kereszt szerű dolog gondolom az kijön, de a hűtővízből nem fog kifolyni hogyha én azt onnan kiszedem?

Ja és a legnagyobb baj hogy itt  nincsen meg itt az a kupak Ami gyárilag ezt a lukad betömte, egy sziloplaszt csomó volt a helyén,  tehát anélkül Mi értelme volna gumi gyűrűt venni bele,  ha a külön nem lehet olyan dugót kapni oda ami alá a tömítés való? Vagy lehet hogy azt is meg lehet venni utólag? 

 

Abban igazad lehet hogy azon a kétszer 10 cm üzemanyag csőben nem kéne spórolni és akkor lehet azt is kicserélem

Előzmény: FeZ_ (5217)
FeZ_ Creative Commons License 2018.02.04 0 0 5217

Kipucolható az, de ahhoz szépen ki kell szerelni a belét. (körmösalátét ki, majd kihúzni a műanyag házat)

 

Én biztosan o-gyűrűt tennék bele és nem beragasztanám, mert láttam már nem egyet, ami a ragasztás ellenére levegősödött, de csináld, ahogy jónak látod ! :-)

 

Az üzemanyagcsöveknél a gyári click-bilncs helyére meghúzható üzemanyagcső-bilincseket tegyél (nem sima Awab-bilincs szerű bilincset) és az üzemanyagcsöveket én nem vagdosni szoktam, mert idővel megkeményednek, hanem újra szoktam cserélni az összeset, új bilincsekkel.

 

Előzmény: -g00sman- (5215)
-g00sman- Creative Commons License 2018.02.03 -1 0 5216

Nem kontakt hibás véletlenül az a kapcsoló és dolgoztatja az állító motort egyfolytában? Egy fix állásba hagyva nem nagyon lehet annak működési zaja ha nem az állító hibás, nem tudod ellenőrizni egy másik kapcsolóval?

Nekem ugyanilyen jelenség volt egy régebbi villamos fényszóró magasság állító motorral. 

Előzmény: Whallacki (5211)
-g00sman- Creative Commons License 2018.02.03 -1 0 5215

kicsit nagy lett a felbontás...
itt eredeti méretben van, de úgy tűnik minden hiánytalan csak teljesen tisztára kipucolhatatlan
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=706DSC_0423.jpg

-g00sman- Creative Commons License 2018.02.03 -1 0 5214

Mindezt egy jó húsz perc volt kipucolni ilyenre, Aztán végül kézzel lefogtam A lukat, egy 3-4 perc járatás után teljesen megszűnt a levegősödés a rendszerben, gondolom kidolgozta ami benne volt,  Illetve a visszajövő csőnél is megszünt a habosodás,  Az adagoló kidolgozta magából a bent lévő levegőt, úgyhogy 99% biztos itt a hiba,  csak ilyen kókányolás után nem tudom mi értelme volna vissza állítani az eredeti állapotot... 

-g00sman- Creative Commons License 2018.02.03 -1 0 5213

hét elején ránéztem a magaméra, az is volt más sufnizva azon meg csurig volt nyomva sziloplaszttal, alig bírtam kicsipegetni belőle nem is tudom lenne e értelme a gumigyűrűvel vacakolni vagy én is nyomjam tele valami szilikonnal aztán várjam a csodát?!
Utána ha még mindig levegősödik jöhet a tankszűrő, azt néztem a bilincsek préseltek a gumicsöveken, gondolom az levág és kuka aztán utána oldható bilincsekkel kéne vissza erőltetni a ki-be jövő csöveket

Előzmény: FeZ_ (5209)
Whallacki Creative Commons License 2018.02.03 0 0 5212

Közben meglett a keresett alkatrész, csak nem tudom, hogyan tudnám kiszerelni.

Előzmény: Whallacki (5211)
Whallacki Creative Commons License 2018.02.01 0 0 5211

Üdv!

 

1.1-es Saxo, légkondis. A külső-belső keringetést kapcsoló gomb, ha a helyén van, nyüszög az állító villanymotor, de folyamatosan. Ha lehúzom a kapcsolót, akkor persze nem működik, de jó lenne megnézni, hogy fogaskerék baja lett-e, vagy valami más miatt nem akar működni. Viszont fogalmam sincs, hová rejtették el ez a szerkezetet. A műszerfal mögötti fűtésblokkban van, vagy a fűtőventillátor környékén keressem? Eddig nem bukkantam a nyomára, és nem akarom feleslegesen szétbontani az egész műszerfalat. Trágyaszállító teherautó követésekor jó szolgálatot tenne, ha lehetne használni. :)

A másik kérdésem: a kesztyűtartóban van egy levehető fül, ami mögött egy termosztát látszik. Ez minek a termosztátja? Mi lenne a feladata?

 

Köszönöm a segítséget!

m-tomXX Creative Commons License 2018.01.30 0 0 5210

Köszi :-)

Előzmény: FeZ_ (5209)
FeZ_ Creative Commons License 2018.01.29 0 0 5209

Csak azért ragasztották le, mert folyt vagy levegőt szívott.

A termosztát ettől függetlenül üzemképes marad - feltéve, hogy jó még benne az a kis termosztát.

 

Előzmény: m-tomXX (5208)
m-tomXX Creative Commons License 2018.01.29 0 0 5208

Nekem ez le lett ragasztva egy pénzérmével.

Ilyenkor vajon működik ez az előmelegítés szabályzás?

Előzmény: FeZ_ (5201)
-g00sman- Creative Commons License 2018.01.27 -1 0 5207

Tehát gyakorlatilag egy szelep, valóban mint a termosztát. Szedtem össze a netről javítási kézikönyvet de csak a haynes féle bóvlit találtam, mintha ez a típus valami fekete lyukból szalajtott autó lenne. Holnap majd beleugrok ebbe a tömítetlenség vadászatba, kösz márkatársak.

Előzmény: FeZ_ (5203)
FeZ_ Creative Commons License 2018.01.27 0 0 5206

Az adagolós diesel autókban jellemzően az adagolóban van a "szivattyú".

 

Előzmény: -g00sman- (5205)
-g00sman- Creative Commons License 2018.01.27 -1 0 5205

Akkor az nem téma, de az üzemanyagot valami keringeti tehát kéne lennie valahol egy üzemanyag szivattyúnak, az hol van ebben a rendszerben? Volt egy corsám régebben abban ha jól emlékszem a tank mellett volt valahol.

Előzmény: vidi313 (5204)
vidi313 Creative Commons License 2018.01.27 0 0 5204

Nincs szivattyú a szűrőben. Olyan rendszerű, hogy ha eltömődik, akkor levegőt sziv üzemanyag helyett. Kiszerelése a szűrőnek egyszerű, nem kell az üzemanyagot leereszteni. A hátsó ülés alatt van egy nagyméretű gimifedél, azt kipattintani, és a nyiláson hozzáférhető lesz a tankfedél. Nagyméretű menetes műanyag hollander, lecsavarása után hozzáférhető lesz a tankszűrő, amit a nyiláson át ki lehet emelni, az elektromos csatlakozók levétele után.

Előzmény: -g00sman- (5195)
FeZ_ Creative Commons License 2018.01.27 0 0 5203

A motor hűtőfolyadéka a "fűtőbetét".

 

Előzmény: -g00sman- (5202)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!