Mi lehet a baja a Berlingonknak? A tunet a kovetkezo. Tegnap egyik megallaskor bekapcsolt az ECO mod, majd ujraindulas helyett leallt az auto. Kulccsal ment megint a kovetkezo megalloig, ahol megint nem indult el ujra az ECO modbol. Par oraval kesobb nehany km utan bejelzett a muszerfalon az akkumulator. Epp hazaertem, ugyhogy megint allt egy keveset, majd amikor elvittem szerelohoz, akkor nem jelzett semmi hibat. A szerelo szerint minden rendben, de hozzanyulni amugy is csak markaszervizben lehetne. Na ezutan elindultunk boltba vele, de par km utan megint bejelzett a muszerfalon az aksi.
Egy C4 picasso vásárlásán gondolkozom, de gondoltam megkérdezem már azokat a márkatársakat, akik tudnak jó tanácsokad adni, mire kell figyelni. Mi lehet a "tipus betegségei" ha vannak. Mire figyeljek vásárlás előtt.
Na az majd tavaszra marad mikor tudok motorozni 1-2 napot és azzal ki tudok menni beszerző körútra miután levettem a méreteket.Télen meg általában mindig a motort készítem fel a következő szezonra ;) Törvényszerű hogy sose kapsz meg mindent egy helyen, pláne nem az első helyen, ezért rühellem én az ilyet. Városi km-ek java az ilyen futkosással megy el, a másik a dugók kerülgetésével.
Természetesen sehol nem is hallottak erről az alkatrészről, méret azonos gumi nincs, elvileg az egész üzemanyag szűrő konzoljával együtt lehet beszerezni.
na neked is elvileg ez van mögötte, ez remélem hiánytalan így, és nem macerálták
Beton kemény a fekete gyűrű rajta ha még gumiból is kellett volna lennie ez már biztos semmit nem tömít, azt meg se kérdezem egyben ezt lehet e kapni amin rajta van a gyűrű és csak cseréli, vagy guberálhatja az ember külön. Tehát ez gázolajban ázik, így anyagában se mindegy milyen tömítést teszel bele vagy cserélheted 2 évente, folyamatos probléma forrás..
Ahha szóval amögött van a problémás gumigyűrű, robbantott ábra nélkül nem láttam át a problémát, szóval ez teljesen szabadon van gyárilag ahogy itt a kolléga mutatta a tükrös képet a múltkor.
Mögötte nem víz van, hanem üzemanyag, azért levegősödik ott fel a rendszer.
Valamit félreérthetsz, mert a dugó maga az a műanyag kereszt szerű valami, amit látsz éls amit a körmösalátét tart bent. Nekem van egy kis hegyes, kampós szerszámom, azzal szoktam kimozgatni körbe a fogait.
Ha kijött a alátét, egy fogóval ki lehet húzni a házból.
Igen, Köszi Igen láttam hogy ott van valami luggatott alátét előtte, gondoltam hogy valahogyan ki lehet műteni onnan ezt a termosztátot, de milyen szerszámmal érdemes kiszedni?
Mögötte ott van az a műanyag kereszt szerű dolog gondolom az kijön, de a hűtővízből nem fog kifolyni hogyha én azt onnan kiszedem?
Ja és a legnagyobb baj hogy itt nincsen meg itt az a kupak Ami gyárilag ezt a lukad betömte, egy sziloplaszt csomó volt a helyén, tehát anélkül Mi értelme volna gumi gyűrűt venni bele, ha a külön nem lehet olyan dugót kapni oda ami alá a tömítés való? Vagy lehet hogy azt is meg lehet venni utólag?
Abban igazad lehet hogy azon a kétszer 10 cm üzemanyag csőben nem kéne spórolni és akkor lehet azt is kicserélem
Kipucolható az, de ahhoz szépen ki kell szerelni a belét. (körmösalátét ki, majd kihúzni a műanyag házat)
Én biztosan o-gyűrűt tennék bele és nem beragasztanám, mert láttam már nem egyet, ami a ragasztás ellenére levegősödött, de csináld, ahogy jónak látod ! :-)
Az üzemanyagcsöveknél a gyári click-bilncs helyére meghúzható üzemanyagcső-bilincseket tegyél (nem sima Awab-bilincs szerű bilincset) és az üzemanyagcsöveket én nem vagdosni szoktam, mert idővel megkeményednek, hanem újra szoktam cserélni az összeset, új bilincsekkel.
Nem kontakt hibás véletlenül az a kapcsoló és dolgoztatja az állító motort egyfolytában? Egy fix állásba hagyva nem nagyon lehet annak működési zaja ha nem az állító hibás, nem tudod ellenőrizni egy másik kapcsolóval?
Nekem ugyanilyen jelenség volt egy régebbi villamos fényszóró magasság állító motorral.
Mindezt egy jó húsz perc volt kipucolni ilyenre, Aztán végül kézzel lefogtam A lukat, egy 3-4 perc járatás után teljesen megszűnt a levegősödés a rendszerben, gondolom kidolgozta ami benne volt, Illetve a visszajövő csőnél is megszünt a habosodás, Az adagoló kidolgozta magából a bent lévő levegőt, úgyhogy 99% biztos itt a hiba, csak ilyen kókányolás után nem tudom mi értelme volna vissza állítani az eredeti állapotot...
hét elején ránéztem a magaméra, az is volt más sufnizva azon meg csurig volt nyomva sziloplaszttal, alig bírtam kicsipegetni belőle nem is tudom lenne e értelme a gumigyűrűvel vacakolni vagy én is nyomjam tele valami szilikonnal aztán várjam a csodát?! Utána ha még mindig levegősödik jöhet a tankszűrő, azt néztem a bilincsek préseltek a gumicsöveken, gondolom az levág és kuka aztán utána oldható bilincsekkel kéne vissza erőltetni a ki-be jövő csöveket
1.1-es Saxo, légkondis. A külső-belső keringetést kapcsoló gomb, ha a helyén van, nyüszög az állító villanymotor, de folyamatosan. Ha lehúzom a kapcsolót, akkor persze nem működik, de jó lenne megnézni, hogy fogaskerék baja lett-e, vagy valami más miatt nem akar működni. Viszont fogalmam sincs, hová rejtették el ez a szerkezetet. A műszerfal mögötti fűtésblokkban van, vagy a fűtőventillátor környékén keressem? Eddig nem bukkantam a nyomára, és nem akarom feleslegesen szétbontani az egész műszerfalat. Trágyaszállító teherautó követésekor jó szolgálatot tenne, ha lehetne használni. :)
A másik kérdésem: a kesztyűtartóban van egy levehető fül, ami mögött egy termosztát látszik. Ez minek a termosztátja? Mi lenne a feladata?
Tehát gyakorlatilag egy szelep, valóban mint a termosztát. Szedtem össze a netről javítási kézikönyvet de csak a haynes féle bóvlit találtam, mintha ez a típus valami fekete lyukból szalajtott autó lenne. Holnap majd beleugrok ebbe a tömítetlenség vadászatba, kösz márkatársak.
Akkor az nem téma, de az üzemanyagot valami keringeti tehát kéne lennie valahol egy üzemanyag szivattyúnak, az hol van ebben a rendszerben? Volt egy corsám régebben abban ha jól emlékszem a tank mellett volt valahol.
Nincs szivattyú a szűrőben. Olyan rendszerű, hogy ha eltömődik, akkor levegőt sziv üzemanyag helyett. Kiszerelése a szűrőnek egyszerű, nem kell az üzemanyagot leereszteni. A hátsó ülés alatt van egy nagyméretű gimifedél, azt kipattintani, és a nyiláson hozzáférhető lesz a tankfedél. Nagyméretű menetes műanyag hollander, lecsavarása után hozzáférhető lesz a tankszűrő, amit a nyiláson át ki lehet emelni, az elektromos csatlakozók levétele után.