Keresés

Részletes keresés

Sintér Creative Commons License 2001.07.05 0 0 139
robotpilóta munkáját
Előzmény: Sintér (138)
Sintér Creative Commons License 2001.07.05 0 0 138
A kezdetek kezdetén még szokás volt zuhanórepülésben elszáguldani mellette (lehetőleg előtte). Egy lövés nélkül le lehetett szedni így, mivel a vadász által keltett légörvények annyira kibillentették a V1-et, hogy a kezdetleges robotpilóta elvesztette az uralmát a gépe felett és lezuhant. Később néhány rosszul felmért megközelítés közben ütközések történtek, ekkor inkább felhagytak vele. (ugyanez volt a lényege a kibillentésnek is - lehetetlenné tenni a robotpilóta minkáját.)
Előzmény: YERICO (137)
YERICO Creative Commons License 2001.07.05 0 0 137
Tudtommal az összes Tempest 4 db változó típusú 20 mm-es gépágyúval volt szerelve + a bombák és a rakéták. Ezek valóban képesek lelőni nagyobb távolságból is a V1-et, de aki erre képes, az azonnal megkapja a Sólyomszem kitüntetést. Láttál már ilyen V1-et egy normális repülőgép mellett? Sokkal kisebb és mellékesen gyors is.

Amúgy lehet, hogy fogalomzavarok léptek fel, de nálam a levadászás az nem úgy értendő, hogy megbökdösöm a célpontot (Dikmá, ott egy Tigris tank, levadászom... :) ) Amúgy meg nem értem, hogy egy Spitnek miért nem elegendő a fegyverzete. Van neki legalább 2 db 20 mm-es gépágyúja és 2-4 db géppuskája. Ezek bármelyike képes lelőni a V1-et. Ráadásul egy Spit MK XIV. gyorsabb is volt a Tempest változatainál.

A V-1 repülési sebessége kb 600 km/h volt. A lelövésnél azt a taktikát követték, hogy magasabbra emelkedtek és úgy zuhantak feléje, hogy nagyobb legyen a sebességük, és a cél keresztmetszete. Viszont ha a közelben robbant be a 850 kg robbanóanyag...

Ezért volt, hogy inkább lakatlan területre térítették, mint kockáztatva a repülőgépet lelőjék.

Előzmény: Vgyuri (132)
Barbarossa Isegrim Creative Commons License 2001.07.04 0 0 136
Jaja. Il-2 multiban a nyomorult jajkok hozzám sem tudnak nyúlni, eccerűen emelkedni kezdtek, amikor 1000m-rel felettük vagyok már megforduolok, megszórom őket. Semmit nem tudnak tenni, ha megemelik a gépük orrát, hogy támadjanak, átesnek.
A 109-es volt a legjobban emelkedő gép, egyedül a Spitet nem tudta annyira mexívtni ezzel, de így is jobban emelkedett.
Előzmény: Sintér (135)
Sintér Creative Commons License 2001.07.04 0 0 135
Mégis a kortársaihoz képest kellőképpen gyors volt, mivel a törzse már-már hátrányosan keskeny maradhatott... És ráadásul a kis törzsnek köszönhetően könnyű gép volt, teljesítmény/tömeg aránya miatt rendkívül jól emelkedett.
Előzmény: Alhazred (133)
Mijamoto Muszasi Creative Commons License 2001.07.04 0 0 134
A V1-nél szívás volt, hogy a törzse kőkeményen acélból készült, a kisebb 7,7-es lövedékek eccerűen lepattantak.

Egyébként az én első modellem is Mustang volt, szép a gép, szó se róla, de ez a üa. fogyasztás eccerűen legenda, átlagos fogyasztása és iszonyat sok üa. tarálya volt.
A G sorozat dudorossága változott a különböző szériáknál, a G10 és a K sorozat pl. alapőosan t lett dolgozva, eltűntek a dudorok, meg is látszott a gép teljesítményének növekedésén. Persze ez utóbbihoz a motorok is kellettek.

Alhazred Creative Commons License 2001.07.04 0 0 133
És az a sok dudor, megnagyobbított levegőbeömlő stb. nem hatott feltétlenül jól az aerodinamikára...
Előzmény: Sintér (131)
Vgyuri Creative Commons License 2001.07.04 0 0 132
YERICO:

Mire a V-1 es jött, 1944 közepén, már nem a kezdő típus volt a Tempestből, az aktuális tipusnak 8 géppuskája/gépágyúja volt, azzal már nem kell olyan pontosan célozni tehát lehetett tisztes távolban maradni. Amúgy én a levadászás szót használtam, amibe a lebillentés is beletartozott, nemcsak a szétlövés. Ezért is utaltam arra, hogy a robotrepülő buta volt. Ezzel együtt a lebillentésre inkább a Spit szorult rá, meg a Mosquito, amelyik a leggyorsabb volt a mezőnyben, de a a fegyverzete tényleg nem volt alkalmas távlövészethez. Ide pont az apparátus kellett, mint a vadászbombázáshoz, alapos területi tüzelés.

Előzmény: YERICO (127)
Sintér Creative Commons License 2001.07.03 0 0 131
A TV-ben nyilatkozóról csak annyit hogy minden kupec és zsoké a saját lovát dícséri...
Ha a makettező emlékeimre hagyatkozom akkor azt mondom hogy karcsúbb törzse és kisebb homlokfelülete a Me-109-nél kevesebb vadásznak volt. Nézd meg a 109-es "G" sorozatát! Minden egyes változtatáshoz egy-egy újabb "dudor" jelent meg a gép testén mivel nem volt hely már a módosításokhoz.
Előzmény: Alhazred (130)
Alhazred Creative Commons License 2001.07.03 0 0 130
Ezt én a Duna Tv-ben is láttam. mÁrmint ott mesélt egy csávó, hogy milyen karcsú a törzs, meg ilyesmi. Valamint hagyatkoztam makettező emlékeimre is. Egyébként nem vitatom, a fő a szállított üa mennyisége volt.
Előzmény: Mijamoto Muszasi (129)
Mijamoto Muszasi Creative Commons License 2001.07.03 0 0 129
Ez megint egy téveszme, a Mustang legfeljebb a töbi ami géphez képest fogyasztott kevesebbet, egyébként totál középszerű fogyasztása volt, semmivel sem jobb vagy rosszab, mint a 109-esnek vagy a 190-esnek. Mert ugye:

190: 514 liter benzin, kb. 820 km hatótáv
109: 400 liter benzin, 670 km hatótáv
Mustang: 1050 liter benzin a belső tankokban, + 1000 a külsőkben, hú mekkora csoda, 4x annyi benzinnel 4x akkora a hatótáv. Nagy csoda! :))

A jaknak 9 DD-nek egyébént szárnytartyáklya (is) volt, akárcsak amustangnak. Mondom, ez egy speckó, ritka változat, a rendes Jak 9 kb. ugyanolyan hatótávval rendelkezett, mint a 109-es. Nincsenek itt csodák.

Előzmény: Alhazred (128)
Alhazred Creative Commons License 2001.07.02 0 0 128
Mind a Mustang, mind a Jak esetében fontosnak tartom a formát. A Mustang törzse egészen egyedi módon van kiképezve: minden akkori géphez képest feltűnően karcsú a törzse - igen kis keresztmetszettel, valamint a szárnyforma is a gazdaságos repülést szolgálta. A Jakra ez szintén jellemző, ráadásul a Jak igen aprócska is volt - ezért is kellett külső üzemanyagtartályt alkalmazni.
Előzmény: Mijamoto Muszasi (124)
YERICO Creative Commons License 2001.07.02 0 0 127
Az angolok nem igazán rajongtak azért, hogy szétlőjék a "fauvéegyet", mert amikor felrobbant a száz kilogramm robbanóanyag, akkor elég rendes repeszhatása is volt, a repülőmeg pillanatok alatt beérte a felhőt. Inkább kedvelték a szárnyvéggel megbillenteni és letéríteni a pályájáról. Azonfelül a csöves légvédelem is igencsak kivette a részét (kb 50 %). Voltak ott persze más gyos repülők is, mint pl a Spit későbbi szériái és a Mosqitok is. A sebességkülönbség nem érte el az 50 km/h-t, az első szériánál, a rengeteg előre tüzelő fegyverzetet 4 db 20 mm-es gépágyú alkotta, amelyeknek a pontos találathoz közel kellett lenniük a kisméretű célponthoz.

A Tempest leglényegesebb alkalmazási területe pedig a csapatok közvetlen tűztámogatása volt, mint vadászbombázó repülő, nem irányított rakétákkal és gépágyúkkal.

Előzmény: Vgyuri (126)
Vgyuri Creative Commons License 2001.07.02 0 0 126
A Tempest a legtöbb hasznot a V-1 esek levadászásában hajtotta, mert jóval gyorsabb volt nála és tele volt elore tuzelo fegyverrel, ezert leseperte a buta robotrepulot az egbol. Kesobb ugyanezt csinaltak a leszalloban levo 262-essel is. Ugy tudom, hogy a Tempest vezeti 262 lelovesi statisztikat is.
Előzmény: _Tsaba_ (110)
_Tsaba_ Creative Commons License 2001.06.30 0 0 125
A Mustang Merlin-ének fogyasztása azért jóval kisebb volt a TB P&W-jénél. Mellesleg azért ha csak a póttartályokban van nagyobb mennyiségű üzemanyag, akkor az a baj, hogy egy esetleges korai harcérintkezés esetén a póttartályokat le kellett dobni, és a további vadászkíséret lehetetlenné vált. Persze a nagy mennyiségű belső üzi sem jó, mivel nagyon megnöveli a gép tömegét. ez is csak egy probléma, amivel a tervezőknek szembe kellett nézniük. A németeknek és a ruszkiknak nem volt stratégiai légierejük, ezért a Jak3 vagy a fw190 tökéletesen megfelelt nekik.

Jellemző volt az orosz frontra, hogy a nyílt sztyeppéken a pilóták látták, mikor az ellenséges gépek felszálltak bevetésre, mivel iszonyú nagy porfelhőt kavartak. Szóval ők is behuppantak az ülésekbe és felszálltak, hogy elfogják őket.:)Ugyan minek ide 1600km;)

Mijamoto Muszasi Creative Commons License 2001.06.30 0 0 124
A üa. térfogat sántít, praktikusan a Mustang sem volt nagyobb mint a 109-es vagy a fóka (illetve nem sokkal). Egyszerűen az amerikaiakon kívű senkinek nem volt szüksége extrém hatótávra, ill. meg tudták oldani pótartályokkal - a fóka nemtommelyik Rüstsatzeja is lehetőve tett össz. 1500 liter benzin hordozását (a Mustang max 2000 litert vitt, a hatótáv pedig ennek megfelőlen aránylik).

A Jak-9 nek is volt vagy 1600 mérföld haótávú változata (Jak 9DD), nem sokkal kevesebb, minta mustang, pedig eredetileg abszulút rövidtávú vadásznak készült - egyszerűen rábiggyesztettek néhnáy póttartályt.

Előzmény: _Tsaba_ (123)
_Tsaba_ Creative Commons License 2001.06.30 0 0 123
A repülő mozdonyok csak azért kellettek, hogy megfelelő térfogat legyen az üzemanyagnak. mert ugye a TB kísérő, a HC pedig tengerészeti gép volt, és hát oda azért kell a nafta a hatótáv miatt.

Mellesleg az, hogy a fw kicsi volt az tiszta előny. Mivel, hiába volt kisebb, fegyverzetben és teljesítményben nem kellett szégyenkeznie :). Kis méret > kis tömeg > jó LE/kg arány > nagyszerű teljesítmény, és manőverezés.Ja És ahogy Isegrim is írta kisebb célfelület!!! Az arány egyébként a 109 K4 -esnél volt a legjobb.

Le/font(most nem váltottam át az adatokat LE/kg-ra, de az arányok így is érzékelhetőek):

TB D : 0.17
Fw190 D9: 0.19
me109 K4: 0.21

Mijamoto Muszasi Creative Commons License 2001.06.30 0 0 122

És az miért baj ha kisebb? Ha benne ülsz és lőnek rád, minden centinek örülsz, amivel kisebb vagy.

Nem szimpi az a amcsi gyakorlat, hogy repülő mozdonyokat gyártottak, A TB, HC messze nem volt olyan fürge, mint amilyen a 190-es. Meg pláne nem volt olyan szép (Dora, Dora Dora!!!)

Előzmény: Alhazred (121)
Alhazred Creative Commons License 2001.06.30 0 0 121
Bár tudja a rosseb... csak olyan aprócska volt a 190-es. Főleg egy thudhoz, egy typhoonhoz, egy hellcathez képest.
Alhazred Creative Commons License 2001.06.30 0 0 120
Ezek viszont csatarepülők voltak, nemde?
Nem is hallottam róla, hogy ekkora terhet cipeltek. Sokallom kicsit.
Előzmény: YERICO (119)
YERICO Creative Commons License 2001.06.29 0 0 119
FW-190 1800 Kg bomba az F és a G szériánál.

Amúgy ez sem egy tonna volt, hanem 908 kg, amit több gép is el tudott vinni az amcsiknál a háború vége felé.

Előzmény: Alhazred (118)
Alhazred Creative Commons License 2001.06.28 0 0 118
Nekem személy szerint a Thunderbolt tetszik nagyon. Hatalmas, baromi gyors, bírja a strapát...
Jó, lehet, hogy nem túl fürge, voltak nála gyorsabbak, a Mustang messzebbre tudta kísérni az erődöket, ilyesmi.
Akkor is: elég hatékony gép lehetett, mert igen sokat gyártottak belőle, nemdebár?
Arról nem is beszélve, hogy egy tonna bombát nem sok vadász tudott akkoriban magával vinni...
_Tsaba_ Creative Commons License 2001.06.15 0 0 117
Igen! Bocsi a vessző kimaradt közülük:)

Yerico
Én ezeket az Alfred Price : A fw190 Szolgálatban c. könyvből szedtem, de mivel ezek korabeli angol összehasonlító repülések eredményei, lehet, hogy az újság is u.a-t a forrást használta.

Barbarossa Isegrim Creative Commons License 2001.06.15 0 0 116

Ha tudod hogy melyik számból, légyszíves oszd meg!

Tsaba, amikor azt íod ,,orsózáz szögsebesség, akkor az orsózási sebsséget ÉS fordulási szögsebet jelent?

Egyébként nagyon köszi!

Egyébként tudtommal mid a XIV-es Spitet mind a Tempestet leginkább a V-1-ekl elfogására használták.

Előzmény: YERICO (112)
YERICO Creative Commons License 2001.06.14 0 0 115
Mi van ezzel a géppel?
Előzmény: old biker (114)
old biker Creative Commons License 2001.06.14 0 0 114
És ez a gép !!??

http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Launchpad/9589/corsair.jpg

YERICO Creative Commons License 2001.06.14 0 0 113
Idézek:

"A Centaurus motorral szerelt Mk II. 1945 novemberében (a háborút lekésve) lépett szolgálatba." (Arzenál Könyvek: A második világháború repülőgépei)

Előzmény: TtK (108)
YERICO Creative Commons License 2001.06.14 0 0 112
Ha jól sejtem, akkor ezek az adatok valamelyik Haditechnikából valók.
Előzmény: _Tsaba_ (109)
TtK Creative Commons License 2001.06.14 0 0 111
Én úgy tudom, hogy a tapasztalatok alapján a Typhoon nem vált be elfogóvadásznak, ezért fejlesztették ki a Tempestet tehát az elfogás volt a fő cél. Az már más kérdés, hogy tényleg sokat használták vadászbombázónak.
Előzmény: _Tsaba_ (110)
_Tsaba_ Creative Commons License 2001.06.13 0 0 110
Amúgy a tempest tényleg jó gép volt, de csak kis magasságon. Alapvetően földi támogatásra tervezték

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!