Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Smíró Creative Commons License 2023.01.15 0 0 126912

Vagy menyét elvtárs is lehet.

Előzmény: hayabusa123 (126911)
hayabusa123 Creative Commons License 2023.01.15 0 0 126911

Beázás gyanus

Előzmény: aYvEl (126909)
halmosmisi Creative Commons License 2023.01.15 0 0 126910

Sziasztok!  2002-es 1.6 NFU benzines autóm szívósor felől jövő hang-problémájával küzdök. Má levettem a szívósort, kicseréltem az injektorokat, de a ketyegő hang megmaradt. Alapjáraton és gázadásnál terhelésnél is jelentkezik. Viszont ha lehúzom a szívósorról a kartergáz vákumcsövet, akkor abbamarad. A szívósor beömlőin  nincsenek légterelő lamellák, amikor levettem akkor semmi semmi zörgött benne, de ettől függetlenül még lehet hibás, 460.000 km van az autóban. Szerintetek van a szívósorban bármi olyan ami el tud romlani benne, és hangot ad? Köszönöm 

aYvEl Creative Commons License 2023.01.14 0 0 126909

Sziasztok. Peugeot 307 SW 1.6HDI 9hz (2006) a következő jelenséget produkálta: a kulcs a zsebembe, én bent a lakásba, az autó meg felkapcsolta a fényszórót és az ablaktörlő is beindult, mindezt úgy h 2 napig nem is jártam vele. Mi lehet a gond? 9 éve van nálam az autó, de sose produkált hasonlót.

Mackósajt10 Creative Commons License 2023.01.12 0 0 126908

Sziasztok.

2004-es 307 cc 2.0 benzin chiptuningról (autómata 128000km) van valakinek tapasztalata? Köszi ha valaki megosztaná.

d.jocov Creative Commons License 2023.01.10 0 0 126907

Persze, ... tud mozdulni 2mm-t az az alsó fél kör a többi  meg 3-4 cm-t. Szerintem meg edzésnél ott fogják meg vagy ott ér valamihez, vagy melegebb gyorsabban hül le és ridegebb. egyéb magyarázatot nem találok, mert mind ott törik el, fél-háromnegyed körnél ... pedig ott csavarodik a legkevesebbet, ha sima anyagfáradás lenne, máshol is törne... ha végig nézhetném a gyártási folyamatot talán választ kapnék rá. De mindegy is csere azt annyi 15-20 évenként belefér. Csak az érdekesség kedvéért írtam le.

Előzmény: metalex (126906)
metalex Creative Commons License 2023.01.10 0 0 126906

Aszimmetrikus a rugó, olyan mint régen a verseny rugók voltak, hasonló működési móddal.

Alap esetben nem az egész rugó mozog, hanem csak az alsó és fölső vékonyabb rész. A vastagabb rugórész csak nagyobb terhelésnél, vagy úthibánál, bukkanónál mozdul meg. Ettől stabilabb a rugózása, jobb az úttartás.

Vagyis emiatt a kisebb keresztmetszetű rész többet dolgozik, ezért fárad el hamarabb.

Előzmény: d.jocov (126905)
d.jocov Creative Commons License 2023.01.08 0 0 126905

Helló,

nekem is törnek a hátsó rugók a 307 (2004-es) és a 307 sw-n is az 2006-os. Az alsó szem törik 3/4 kör mindkét gyári rugón, SW-n 1/2 kör érthetetlen ...

Alul az utolsó szem majdnem egyenes, mégis ott törik el. Elöl is tört egy rugóm a 2004-esen de ott a 2.-dik vagy harmadik szemnél, ok elfáradt ...    dehogy hátul alul ahol már egyenes ott mitől törik el 1/2 szem az számomra érthetetlen...

Előzmény: metalex (126903)
Törölt nick Creative Commons License 2023.01.06 0 0 126904

Köszönöm! Akkor szerintem most jegelem ezt a dolgot...

Márcsak azért is mert "karácsonyra kaptam" egy Antipulation fault hibaüzenetet, hogy legyen mire költeni...😪🤬

Előzmény: metalex (126902)
metalex Creative Commons License 2023.01.02 0 0 126903

Szia !

 

Nekem ~ 20 évesen tört el a gyári hátsó rugó.

(ill. akkor vettem észre, az egyiket, amikor kiderült, hogy mindkettő törött, de olyan szépen felült, hogy nem látszott, csak ült az egyik oldal.)

Sok vacila után Kayabát vettem, ez hasonlított legjobban a gyárihoz, vastagság, rugóerő.

Nagyon jól bevált.

Előzmény: tisvol (126846)
metalex Creative Commons License 2023.01.02 0 0 126902

Arra készülj fel, hogy egy első ajtópanel nélkül a büdös életben nem fog normálisan szólni a PUG.

Sajnos az első ajtóban sikerült egy akusztikai rövidzárat létrehozni az ajtópanelben.

A hangszóró egy kis lukban lakik a kárpiton belül és nem tud az egész ajtóban dolgozni.

Így, egyszerűen nincs megfelelő tér, amiben meg tudja mozgatni a levegőt.

(én elég sokat költöttem rá, ajtópanel szigetelés, hangszórók, rezgéscsillapítás, ajtópanel merevítés stb. egy kicsit jobb lett, de nem jó.)

Basszus normális nem lesz emiatt. 

Az ajtópanelek egyben vannak, levétel előtt műanyag patentokat vegyél hozzá, sok törni fog a levételnél.

Elöl 160mm-165mm, hárul 130mm az átmérő.

A csipogó azt hiszem 30mm.

Az ajtó-átvezető csatlakozót nem lehet kiiktatni, előtte-utána forrasztani kell a kábelt, ha azt is ki akarod cserélni.

A tápkábel bevezetésnél nagyon vigyázz, hogy rendesen ki legyen szigetelve, nehogy befollyon a víz a kábel mellett.

(POZ tápon az akksi után 10cm-en belül legyen bizti ! )

Előzmény: Törölt nick (126858)
metalex Creative Commons License 2023.01.02 0 0 126901

Szia !

 

Az ülések alatt vannak a biztonsági övek átvezető csatlakozói.

Abban a csatlakozóban törik el, fárad meg valamelyik kábel.

A csatlakozó kiiktatásával ( kábel elvág, csatlakozó kiiktat, összeforraszt, rendesen szigetel+ zsugorcső) megszűnik a probléma. 

Ebben az esetben az ülés már nem oldható kötéssel csatlakozik az autóhoz :-)

(Berner-nél lehet venni utólagos autóipari csatlakozókat, azzal oldhatóra is meg lehet csinálni )

 

Előzmény: erdrobi1 (126894)
Move1 Creative Commons License 2023.01.02 0 0 126900

Szia

Bár öregedtem fél évet, de sikerült rájönni, a lámpa csatlakozója kissé be volt esve a lámpa felé, így nem ért össze a csatival. A távolsági fényszóró felől benyúlva ellentartva a lámpa csatinak sikerült a csatlakozás.

Ha más nem tanulság lehet más "sporttársnak".

BUÉK MKINEK....

Előzmény: FeZ_ (126898)
Move1 Creative Commons License 2023.01.01 0 0 126899

Szia

Köszönöm, hogy írtál...

A lámpán belüli vezetéket szakadásvizsgálattal végig néztem a lámpa csatlakozóig.

Azt nem értem, hogy ha akár terheletlenül is tudok mérni 12v-ot az autóból jövő csatin akkor ugyan ezt miért nem tudom mérni a lámpában lévő vezeték végén?

 

Előzmény: FeZ_ (126898)
FeZ_ Creative Commons License 2023.01.01 0 0 126898

Azt a 12V-ot ne csak mérd, hanem terhelve teszteld is ! (pl. egy komolyabb próbaizzóval, mondjuk egy H1-essel)

Ha tisztességesen világít az izzó, akkor addig minden rendben. A csatlakozóban a kábelsaru ki tud tágulni és a lámpatesbe bemenő vezeték is sérülhet akár. Ez utóbbit egy szakadásvizsgálattal ellenőrizheted, de utána érdemes ezt is terhelve is tesztelni. (lekötve az autó áramköréről)

 

 

 

Előzmény: Move1 (126897)
Move1 Creative Commons License 2023.01.01 0 0 126897

Sziasztok,

Egy 207-es miatt írok, 2010 év végi modell, olyan gondom van hogy a jobb oldali komplett első lámpatest nem működik.

Izzó csere miatt nyúltam hozzá...(a távolsági fényszóró H1 izzóval megszenvedtem) levettem a lámpa csatlakozót, hogy jobban hozzáférjek.

Látszólag a csatlakozó és maga a lámpa csati is rendben van. A csati végén tudok 12 voltot mérni, de a lámpában lévő vezeték végén már nem.

Az a fura, hogy egyáltalán egy izzó (index, H7,H1, w5w) sem működik. Biztiket átnéztem, nem találtam hibásat, az izzók jók.

Tudtok vmi okosat?

Köszönöm

T.Péter

Jani1964 Creative Commons License 2023.01.01 0 0 126896

Köszi a kiigazításokat, a befecskendező probléma új volt még, erre nem is gondoltam. BÚÉK !

Előzmény: FeZ_ (126892)
Zolysys Creative Commons License 2023.01.01 0 0 126895

Diag nélkül értelmetlen bármit is kezdeni vele

Előzmény: erdrobi1 (126893)
erdrobi1 Creative Commons License 2022.12.30 0 0 126894

"légzsák és a bizt.őv piktogrammja"...... így helyes és érthetőbb

Előzmény: erdrobi1 (126893)
erdrobi1 Creative Commons License 2022.12.30 0 0 126893

Hali!

Van egy 2004-es Peugeot 307 SW XT 2.0 HDI autóm, általánosságban nincs bajom vele, de most a műszerfalon megjelent a lágszák és a bizt.őv piktogrammja. Folyamatosan világít, elméletileg most nem működnek a légzsákok. Nem történt semmi szerelés, változtatás az autón  csak hirtelen előbukkantak a kijelzőn. A biztosítékok rendben vannak. Van-e mód arra, hogy szervizbevitel nélkül lehetne javítani, vagy mi lehet vele egyáltalán? Ötlete valakinek?

 

Köszönöm  erdrobi

FeZ_ Creative Commons License 2022.12.27 0 0 126892

"a befecskendezős motorokon nincs porlasztó."

 

Van aki a befecskendezőt porlasztónak hívja. 

 

"Üzemanyagszűrő miért nincs benne?"

 

Igazából van, de nem olyan, mint amire általában gondolnak, azaz nincsen külső, cserélhető üzemanyagszűrő, csak a tankban van egy nem cserélős szűrő az üzemanyagpumpa szívó oldalán.

 

"Akkor pedig gyújtás kimaradásnak kellene lennie" 

 

Nem feltétlenül. Egy nem megfelelően záró befecskendező tele tudja nyomni a hengert annyi benzinnel, hogy az már nem tud meggyulladni, vagy a gyertyát "köpi" be és nincs is szikra.

 

 "és durrogna a motor."

 

A gyújtáskimaradástól nem feltétlenül durrog a motor.

 

 

 

 

Előzmény: Jani1964 (126890)
morcibacsi Creative Commons License 2022.12.27 0 0 126891

Az üzemanyagszűrő a tankban van benne, külön nincs.

Előzmény: 940 forver (126889)
Jani1964 Creative Commons License 2022.12.27 0 0 126890

Szia! Először is, További Kellemes Ünnepet! Másodszor, én nem vagyok autószerelő,de... Nekem is NFU a gépem. Úgy tudom a befecskendezős motorokon nincs porlasztó. Üzemanyagszűrő miért nincs benne? Az nem felszereltsége a rendszernek? Továbbá csak logikai alapon, ha benzinszagú a kipuffogó akkor ott el nem égett benzin lehet. Akkor pedig gyújtás kimaradásnak kellene lennie és durrogna a motor. Szerintem. Nem lehet,hogy az üzemanyag rendszerben van tömítetlenség és azért tűnik nagynak a fogyasztásod, illetve a benzin szag is azért érzik a kipuffogó környékén? Mondom, nem vagyok szerelő,csak próbálok logikusan gondolkodni. 

Előzmény: 940 forver (126889)
940 forver Creative Commons License 2022.12.25 0 0 126889

Sziasztok!

Szeged környékén vállal valaki diagot ? NFU sajnos nagyon sokat fogyaszt,a kipufogógáz benzinszagú, hibaüzenet nincsen. Lambdaszondára,vagy porlasztóra gyanakszom , mivel.nincs hibaüzenet,így inkább a porlasztó bajt tartom valószínűnek ,annál is inkább,hogy nincsen üzemanyagszűrő a kocsiban .

Köszönöm a segítséget előre is. 

 

tonycrow Creative Commons License 2022.12.23 0 0 126888

Köszi a választ.

Akkor leveszem és hátha csak a gumigyűrű adta meg magát.

Előzmény: hayabusa123 (126887)
hayabusa123 Creative Commons License 2022.12.21 0 0 126887

Szia! Sajnos elszokott repedni, ott a termosztát ház kivezető csöve, ahhol csatlakozik a fémcsővel, a fémcső, bele van dugva, és ó gumigyűrű a tömítés. Az is előfordul, hogy csak a gumigyűrű adta meg magát. 

Előzmény: tonycrow (126885)
Jani1964 Creative Commons License 2022.12.20 0 0 126886

Hali! 

Valaki tudja, hogy  lehet hozzájutni a "Peugeot service box+sedre" nevű szoftverhez? Az se baj, ha free. :-)

tonycrow Creative Commons License 2022.12.19 0 0 126885


Sziasztok,

 

2.0 HDI, RHS.

pár napja hűtőfolyadék szivárgással küzdök.

Aknából figyelgettem és végre megtaláltam, hogy a termosztátháznál folyik hátul, ahol egy fémcső csatlakozik bele.

Találtam képet, bekarikáztam.

A kérdésem az lenne, hogy ebben van valami tömítés esetleg amit ki lehet cserélni, vagy hogy van ez ott megoldva?

Keresgettem, az új termosztátházakat a fémcső nélkül adják, úgyhogy tuti nincs egybe fröccsöntve.

 

Köszi a válaszokat.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2022.12.15 0 0 126884

Szuper! Küld el légyszi s telefonszámodat a dom.hemingvay@freemail.hu címre és megbeszéljük s részleteket!

Köszi!

Előzmény: d.jocov (126883)
d.jocov Creative Commons License 2022.12.15 0 0 126883

IGEN

 

Előzmény: Törölt nick (126880)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!