Sziasztok! 2002-es 1.6 NFU benzines autóm szívósor felől jövő hang-problémájával küzdök. Má levettem a szívósort, kicseréltem az injektorokat, de a ketyegő hang megmaradt. Alapjáraton és gázadásnál terhelésnél is jelentkezik. Viszont ha lehúzom a szívósorról a kartergáz vákumcsövet, akkor abbamarad. A szívósor beömlőin nincsenek légterelő lamellák, amikor levettem akkor semmi semmi zörgött benne, de ettől függetlenül még lehet hibás, 460.000 km van az autóban. Szerintetek van a szívósorban bármi olyan ami el tud romlani benne, és hangot ad? Köszönöm
Sziasztok. Peugeot 307 SW 1.6HDI 9hz (2006) a következő jelenséget produkálta: a kulcs a zsebembe, én bent a lakásba, az autó meg felkapcsolta a fényszórót és az ablaktörlő is beindult, mindezt úgy h 2 napig nem is jártam vele. Mi lehet a gond? 9 éve van nálam az autó, de sose produkált hasonlót.
Persze, ... tud mozdulni 2mm-t az az alsó fél kör a többi meg 3-4 cm-t. Szerintem meg edzésnél ott fogják meg vagy ott ér valamihez, vagy melegebb gyorsabban hül le és ridegebb. egyéb magyarázatot nem találok, mert mind ott törik el, fél-háromnegyed körnél ... pedig ott csavarodik a legkevesebbet, ha sima anyagfáradás lenne, máshol is törne... ha végig nézhetném a gyártási folyamatot talán választ kapnék rá. De mindegy is csere azt annyi 15-20 évenként belefér. Csak az érdekesség kedvéért írtam le.
Aszimmetrikus a rugó, olyan mint régen a verseny rugók voltak, hasonló működési móddal.
Alap esetben nem az egész rugó mozog, hanem csak az alsó és fölső vékonyabb rész. A vastagabb rugórész csak nagyobb terhelésnél, vagy úthibánál, bukkanónál mozdul meg. Ettől stabilabb a rugózása, jobb az úttartás.
Vagyis emiatt a kisebb keresztmetszetű rész többet dolgozik, ezért fárad el hamarabb.
nekem is törnek a hátsó rugók a 307 (2004-es) és a 307 sw-n is az 2006-os. Az alsó szem törik 3/4 kör mindkét gyári rugón, SW-n 1/2 kör érthetetlen ...
Alul az utolsó szem majdnem egyenes, mégis ott törik el. Elöl is tört egy rugóm a 2004-esen de ott a 2.-dik vagy harmadik szemnél, ok elfáradt ... dehogy hátul alul ahol már egyenes ott mitől törik el 1/2 szem az számomra érthetetlen...
Bár öregedtem fél évet, de sikerült rájönni, a lámpa csatlakozója kissé be volt esve a lámpa felé, így nem ért össze a csatival. A távolsági fényszóró felől benyúlva ellentartva a lámpa csatinak sikerült a csatlakozás.
A lámpán belüli vezetéket szakadásvizsgálattal végig néztem a lámpa csatlakozóig.
Azt nem értem, hogy ha akár terheletlenül is tudok mérni 12v-ot az autóból jövő csatin akkor ugyan ezt miért nem tudom mérni a lámpában lévő vezeték végén?
Azt a 12V-ot ne csak mérd, hanem terhelve teszteld is ! (pl. egy komolyabb próbaizzóval, mondjuk egy H1-essel)
Ha tisztességesen világít az izzó, akkor addig minden rendben. A csatlakozóban a kábelsaru ki tud tágulni és a lámpatesbe bemenő vezeték is sérülhet akár. Ez utóbbit egy szakadásvizsgálattal ellenőrizheted, de utána érdemes ezt is terhelve is tesztelni. (lekötve az autó áramköréről)
Van egy 2004-es Peugeot 307 SW XT 2.0 HDI autóm, általánosságban nincs bajom vele, de most a műszerfalon megjelent a lágszák és a bizt.őv piktogrammja. Folyamatosan világít, elméletileg most nem működnek a légzsákok. Nem történt semmi szerelés, változtatás az autón csak hirtelen előbukkantak a kijelzőn. A biztosítékok rendben vannak. Van-e mód arra, hogy szervizbevitel nélkül lehetne javítani, vagy mi lehet vele egyáltalán? Ötlete valakinek?
Igazából van, de nem olyan, mint amire általában gondolnak, azaz nincsen külső, cserélhető üzemanyagszűrő, csak a tankban van egy nem cserélős szűrő az üzemanyagpumpa szívó oldalán.
"Akkor pedig gyújtás kimaradásnak kellene lennie"
Nem feltétlenül. Egy nem megfelelően záró befecskendező tele tudja nyomni a hengert annyi benzinnel, hogy az már nem tud meggyulladni, vagy a gyertyát "köpi" be és nincs is szikra.
"és durrogna a motor."
A gyújtáskimaradástól nem feltétlenül durrog a motor.
Szia! Először is, További Kellemes Ünnepet! Másodszor, én nem vagyok autószerelő,de... Nekem is NFU a gépem. Úgy tudom a befecskendezős motorokon nincs porlasztó. Üzemanyagszűrő miért nincs benne? Az nem felszereltsége a rendszernek? Továbbá csak logikai alapon, ha benzinszagú a kipuffogó akkor ott el nem égett benzin lehet. Akkor pedig gyújtás kimaradásnak kellene lennie és durrogna a motor. Szerintem. Nem lehet,hogy az üzemanyag rendszerben van tömítetlenség és azért tűnik nagynak a fogyasztásod, illetve a benzin szag is azért érzik a kipuffogó környékén? Mondom, nem vagyok szerelő,csak próbálok logikusan gondolkodni.
Szeged környékén vállal valaki diagot ? NFU sajnos nagyon sokat fogyaszt,a kipufogógáz benzinszagú, hibaüzenet nincsen. Lambdaszondára,vagy porlasztóra gyanakszom , mivel.nincs hibaüzenet,így inkább a porlasztó bajt tartom valószínűnek ,annál is inkább,hogy nincsen üzemanyagszűrő a kocsiban .
Szia! Sajnos elszokott repedni, ott a termosztát ház kivezető csöve, ahhol csatlakozik a fémcsővel, a fémcső, bele van dugva, és ó gumigyűrű a tömítés. Az is előfordul, hogy csak a gumigyűrű adta meg magát.