Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

xvs1100 Creative Commons License 2019.04.16 0 0 517

üdv segitséget kérnék két ikarusz kompresszort elbir egy 4kw -os villanymotor

Dezső1959 Creative Commons License 2019.03.11 0 0 516

Valóban nem túl gyors az információcsere :). Köszönet a figyelemfelhívásért! Természetesen a tehermentesítő szelepet beterveztem. Üdv!

Előzmény: szakmókus (515)
szakmókus Creative Commons License 2019.03.08 0 0 515

Nos nem egy pörgős fórum!

A szelepeket csak azért rajzoltam hogy a szűrőn átnyomja az olajat...... de az csak akkor szükséges ha jelentős üzemórával kell számolni.

Ilyen kis teljesítménynél nincs jelentősége.

 

Ne felejtsd el hogy a kompresszor és a tartály közé kell egy lefúvató szelep (tehermentesítés) ,de a lefúvatást megfelelő nyomáskapcsoló is elvégezheti.

Előzmény: Dezső1959 (513)
Veber77 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 514

Hi

 

 

Egy kéthengeres liaz kompresszornak kb 1300 fordulaton mennyi idő alatt kell egy kb 40 literes tartályt nulláról 8 bar-a felnyomni?

Dezső1959 Creative Commons License 2019.03.04 0 0 513

Köszönöm, hogy foglalkozol velem! Hasonló megoldást láttam a fórum fotóinak átnézése közben én is. Bár ott szelepekkel nem bonyolították a problémát. Ha jól láttam, akkor a tágulási tartályból egyszerűen egy csövön visszavezette az olajat a forgattyús házba. Ma sikerült egy jó állapotú IFA légtartályra szert tennem. Sérülésmentes, a menetek is épek. Folytatom az anyaggyűjtést. Továbbra is számítok a hasznos tanácsokra.

 

Előzmény: szakmókus (512)
szakmókus Creative Commons License 2019.03.02 0 0 512

Villanyászként így gondolnám az olaj szűrőn való átnyomását ill az olaj áramlását a keletkező nyomással működtetve. (elmélet)

Előzmény: szakmókus (511)
szakmókus Creative Commons License 2019.03.02 0 0 511

Laikusként engemet is érdekelt mi lesz a dugattyú alatti levegővel,ezért megnéztem más hasonló kompresszort
,ill megkérdeztem hogyan kell ezt kezelni. Nos nem kell vele foglalkozni.
Ha nagy nyomás jönne létre a forgattyúsházba,oda is szelep kerülne és a tartályt tölthetnénk vele.
Nálam le van zárva a forgattyúsház, az abban lévő nyomás tulajdonképp csak a szimeringet "terheli".
A szívás üteme alatt a motort is valamelyest de a sűrítés közben "légrugóként" a motort segítheti a lendkerékkel
 együtt (feltételezem).
A kéthengeres kompresszornál ez a jelenség gondolom nem létezik,csak a levegő ide-oda jár a dugattyú alatt.

Ezek a kompresszorok járműre építve gondolom a motor olajrendszerébe vannak kötve,és nem zárt
teljesen a forgattyús ház.


Még nem találtam megoldást a jelenség kezelésére,nyitott házzal az olaj ki fog jutni a nyomás miatt.

 

Előzmény: Dezső1959 (510)
Dezső1959 Creative Commons License 2019.02.28 0 0 510

Köszönöm! Ezek nagyon hasznos infók. Nekem egy 2 kW-os 3 fázisú motorom van, remélem megküzd a feladattal. Az olajozásnál maradva: A dugattyú lefelé mozgásakor a karterban kialakuló nyomást hogyan kezelted? Tettél rá tágulási tartályt?

Természetesen a rajta lévő felirat alapján beazonosítottam. A GAZ-66-on, MTZ, Belorusz traktorokon használják valamelyik változatát. A különbségek a forgattyúsház alsó fedelének kialakításában vannak. A légszállítása, névleges fordulatszáma nagyjából egyezik.

Előzmény: szakmókus (509)
szakmókus Creative Commons License 2019.02.27 0 0 509

Biztosan van rajta felírat a típusát illetően. Lehet segítene.

Az olajozása feltehetőleg ugyan az mint a hasonló kompresszoroknál. A forgattyúsházban lévő olajat csapja fel a forgó alkatrészek a henger falára,amit egy olajlehúzó gyűrű aztán lehúz.

 

Én egy olajmentes kompresszort szerettem volna javítani,de nem kaptam hozzá alkatrészt. Viszont kaptam egy szutykos egyhengeres olajos (IFA?) kompresszort,amit megtakarítottam,szimeringet cseréltem benne.

Azt építve a régi helyére az eredeti motorral gondoltam meghajtani. Az 1.1KW nagy fordulatú motor sajnos csak jelentős áttétellel volt hajlandó üzembiztosan elindulni. A kompresszor  egy mosógép nagy alu. ékszíj tárcsáját kapta meg egy közdarabbal illesztve a tengelyre. Sajnos igencsak rángatta a motor a hálózatot,így kapott egy lehasznált féktárcsát lendkeréknek. Így lassan de biztosan felkotyog 8bar-ig.

 

Mivel egy kis olaj átjön a szelepen így egy olajleválasztót is kapott.

 

Ha az én kompresszoromat összehasonlítod a te kompresszorod adataival becsülhető lehet a tárcsa átmérők,motorteljesítmény stb igény........

Előzmény: Dezső1959 (508)
Dezső1959 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 508

Köszönöm az információt! Az általánosságokkal alapvetően tisztában vagyok. Elsősorban az olajozás megoldására lennék kíváncsi konkrétan ennél a típusnál. Gyakorlati tapasztalatok is jól jönnének. Üdv, Dezső

Előzmény: szakmókus (507)
szakmókus Creative Commons License 2019.02.26 0 0 507

 "Épített-e valaki a csatolt képeken szereplő kompresszorból működő technikát?"

 

Az adott típushoz hasonlót az az olajos kompresszort minden bizonnyal.

Villanymotor,tartály,+ egyéb kiegészítők, és van sűrített levegő! :-)

Előzmény: Dezső1959 (506)
Dezső1959 Creative Commons License 2019.02.21 0 0 506

Kedves Kollégák! Teljesen új vagyok a szakmában, némi elektromos és gépész előképzettséggel. Hozzám került egy kicsi orosz légsűrítő. Barkácsoló emberként hasznosítani szeretném. Épített-e valaki a csatolt képeken szereplő kompresszorból működő technikát? Ha megosztja velem tapasztalatait, tanácsait, megköszönöm. Minden tanácsnak, ötletnek örülnék.
Üdv mindenkinek, Dezső

velyron Creative Commons License 2019.02.17 0 0 505

Persze, lemezt szoktak oda rakni csak valami lefúvó kell helyette.

Előzmény: jopi0411 (504)
jopi0411 Creative Commons License 2019.02.16 0 0 504

Köszi már most én is arra gyanakodtam hogy valami ilyesmi lehet. 

Le lehet zárni azt a furatot egy csavarral ? 

velyron Creative Commons License 2019.02.16 0 0 503

Sziasztok! Kérdésem lenne valaki épített e már csavarkompresszort és mi kellene hozzá a kompresszoron kívül. Köszi

velyron Creative Commons License 2019.02.16 0 0 502

Szia! Lefújó szelep, belehet állítani kívánt nyomásra utána a szelepek nyitva vannak és nem nyom több levegőt .

Előzmény: jopi0411 (501)
jopi0411 Creative Commons License 2019.02.15 0 0 501

jopi0411 Creative Commons License 2019.02.15 0 0 500

Bocsi lemaradt a kép

jopi0411 Creative Commons License 2019.02.15 0 0 499

Sziasztok

Tudna valaki segíteni hohy a zil 130 kompresszoron mi lehet ez amit a képen be jelöltem? 

Nekem konkrétan ott nincs semmi de a helye meg van valahova a szelepekhez mehet a furat. De passz hogy mi a funkciója . 

Előre is köszi

 

Ozsv Creative Commons License 2019.02.11 0 0 498

Szia! Hogy vált be a kompresszor?

Én a Steinhaus PRO-COM502 vásárlásán gondolkodom.

Előzmény: amatör63 (489)
ali kis Creative Commons License 2019.02.07 0 0 497

Nagyon jól néz ki. Használd egészséggel.

Előzmény: Törölt nick (496)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.07 0 0 496

Üdv!

 

Köszönöm a választ! A választásom ez lett: Fini MK 103-100-3M  (160.000Ft) szerintem ez nagyon jó ár érte.

Előzmény: ali kis (492)
ali kis Creative Commons License 2019.02.06 0 0 495

Üdv!

Nem biztos, hogy gyűrű miatt termel keveset. A szelepeket is meg kéne nézni, hogy jól zárnak-e.

http://webshop.intermotor.hu/liaz-f006/zil-kompresszor-dugattyu-gyuru-125211?sort=p.price&order=ASC&limit=100

Előzmény: jopi0411 (494)
jopi0411 Creative Commons License 2019.02.06 0 0 494

Slep13

Valószínűleg nincs kompresszió valahol el megy a nyomás.ezért nem bir hamarabb feltermelni. Lehet a kopott gyűrű miatt is vagy csak valahol enged. 

 

Előzmény: slep13 (483)
jopi0411 Creative Commons License 2019.02.06 0 0 493

Sziasztok

Segítség kellene zil 2 hengeres dugattyúra kellene gyűrű szett mind a két dugattyúra.nem igazán találok rá valót.szét szedtem  konkrétan darabokra az utolsó csavarig de új gyűrű nélkül nem akarom össze rakni mett elég kopottak. 

Előre is köszönöm a segítséget. 

ali kis Creative Commons License 2019.02.06 0 0 492
Előzmény: Törölt nick (491)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.06 0 0 491

Üdvözlök mindenkit!

 

Szeretnék segítséget kérni. A 20 éves Einhell 2200 kompreszoromat cserélném le egy újra. Olajos 25/50 tartályos kellene 220V. A lényeg hogy nem barkács minőség kellene hanem prémium/ ipari. Megbízható márkanevek kellenének.

Amit eddig nézegettem az a Metabo és Betta kompresszorok. Mit érdemes még keresni?

Köszönöm előre is a válaszokat! :)

András Székelyi Creative Commons License 2019.02.03 0 0 490

Sziasztok!

 

Tud vki segíteni melyik jobb az olajos vagy olajmentes kompresszor? Házi használatra szeretnék, kerékcsere, keréknyomás.. stb?

 

amatör63 Creative Commons License 2019.01.29 0 0 489

KÖSZÖNÖM !!!

Előzmény: ali kis (488)
ali kis Creative Commons License 2019.01.28 0 0 488

Használd egészséggel!

Előzmény: amatör63 (487)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!