A szelepeket csak azért rajzoltam hogy a szűrőn átnyomja az olajat...... de az csak akkor szükséges ha jelentős üzemórával kell számolni.
Ilyen kis teljesítménynél nincs jelentősége.
Ne felejtsd el hogy a kompresszor és a tartály közé kell egy lefúvató szelep (tehermentesítés) ,de a lefúvatást megfelelő nyomáskapcsoló is elvégezheti.
Köszönöm, hogy foglalkozol velem! Hasonló megoldást láttam a fórum fotóinak átnézése közben én is. Bár ott szelepekkel nem bonyolították a problémát. Ha jól láttam, akkor a tágulási tartályból egyszerűen egy csövön visszavezette az olajat a forgattyús házba. Ma sikerült egy jó állapotú IFA légtartályra szert tennem. Sérülésmentes, a menetek is épek. Folytatom az anyaggyűjtést. Továbbra is számítok a hasznos tanácsokra.
Laikusként engemet is érdekelt mi lesz a dugattyú alatti levegővel,ezért megnéztem más hasonló kompresszort ,ill megkérdeztem hogyan kell ezt kezelni. Nos nem kell vele foglalkozni. Ha nagy nyomás jönne létre a forgattyúsházba,oda is szelep kerülne és a tartályt tölthetnénk vele. Nálam le van zárva a forgattyúsház, az abban lévő nyomás tulajdonképp csak a szimeringet "terheli". A szívás üteme alatt a motort is valamelyest de a sűrítés közben "légrugóként" a motort segítheti a lendkerékkel együtt (feltételezem). A kéthengeres kompresszornál ez a jelenség gondolom nem létezik,csak a levegő ide-oda jár a dugattyú alatt.
Ezek a kompresszorok járműre építve gondolom a motor olajrendszerébe vannak kötve,és nem zárt teljesen a forgattyús ház.
Még nem találtam megoldást a jelenség kezelésére,nyitott házzal az olaj ki fog jutni a nyomás miatt.
Köszönöm! Ezek nagyon hasznos infók. Nekem egy 2 kW-os 3 fázisú motorom van, remélem megküzd a feladattal. Az olajozásnál maradva: A dugattyú lefelé mozgásakor a karterban kialakuló nyomást hogyan kezelted? Tettél rá tágulási tartályt?
Természetesen a rajta lévő felirat alapján beazonosítottam. A GAZ-66-on, MTZ, Belorusz traktorokon használják valamelyik változatát. A különbségek a forgattyúsház alsó fedelének kialakításában vannak. A légszállítása, névleges fordulatszáma nagyjából egyezik.
Biztosan van rajta felírat a típusát illetően. Lehet segítene.
Az olajozása feltehetőleg ugyan az mint a hasonló kompresszoroknál. A forgattyúsházban lévő olajat csapja fel a forgó alkatrészek a henger falára,amit egy olajlehúzó gyűrű aztán lehúz.
Én egy olajmentes kompresszort szerettem volna javítani,de nem kaptam hozzá alkatrészt. Viszont kaptam egy szutykos egyhengeres olajos (IFA?) kompresszort,amit megtakarítottam,szimeringet cseréltem benne.
Azt építve a régi helyére az eredeti motorral gondoltam meghajtani. Az 1.1KW nagy fordulatú motor sajnos csak jelentős áttétellel volt hajlandó üzembiztosan elindulni. A kompresszor egy mosógép nagy alu. ékszíj tárcsáját kapta meg egy közdarabbal illesztve a tengelyre. Sajnos igencsak rángatta a motor a hálózatot,így kapott egy lehasznált féktárcsát lendkeréknek. Így lassan de biztosan felkotyog 8bar-ig.
Mivel egy kis olaj átjön a szelepen így egy olajleválasztót is kapott.
Ha az én kompresszoromat összehasonlítod a te kompresszorod adataival becsülhető lehet a tárcsa átmérők,motorteljesítmény stb igény........
Köszönöm az információt! Az általánosságokkal alapvetően tisztában vagyok. Elsősorban az olajozás megoldására lennék kíváncsi konkrétan ennél a típusnál. Gyakorlati tapasztalatok is jól jönnének. Üdv, Dezső
Kedves Kollégák! Teljesen új vagyok a szakmában, némi elektromos és gépész előképzettséggel. Hozzám került egy kicsi orosz légsűrítő. Barkácsoló emberként hasznosítani szeretném. Épített-e valaki a csatolt képeken szereplő kompresszorból működő technikát? Ha megosztja velem tapasztalatait, tanácsait, megköszönöm. Minden tanácsnak, ötletnek örülnék. Üdv mindenkinek, Dezső
Segítség kellene zil 2 hengeres dugattyúra kellene gyűrű szett mind a két dugattyúra.nem igazán találok rá valót.szét szedtem konkrétan darabokra az utolsó csavarig de új gyűrű nélkül nem akarom össze rakni mett elég kopottak.
Szeretnék segítséget kérni. A 20 éves Einhell 2200 kompreszoromat cserélném le egy újra. Olajos 25/50 tartályos kellene 220V. A lényeg hogy nem barkács minőség kellene hanem prémium/ ipari. Megbízható márkanevek kellenének.
Amit eddig nézegettem az a Metabo és Betta kompresszorok. Mit érdemes még keresni?