Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

barbon1 Creative Commons License 2022.12.02 0 0 7728

Létezik lakás klíma fórum is,keress rá

Előzmény: horakulum (7726)
Paco155 Creative Commons License 2022.11.25 -2 0 7727

Ez itt a Totalcar  fórumcsoport és ebből kifolyólag az autóklíma topik. De ezt tudnád is ha csak egyetlen hozzászólást visszaolvastál volna. 

Előzmény: horakulum (7726)
horakulum Creative Commons License 2022.11.25 0 0 7726

Sziasztok! 

 

Segítséget, tanácsot szeretnék kérni. 

A Daikin klímánk 6 éve van felszerelve egy szigetelt panelben található lakásban. Korábban szeles időben néha hallottuk, ahogy kikapcsolt állapotban bele-belesüvít a szél, de itt a középső szobában ez igazából nem volt zavaró és időszakos volt, itt csak nappal tartózkodunk. De egyértelműen felismerhető volt, hogy a szél okozza.

Rendszeresen karbantartott klímákról van szó. Ma megérkezett a szél, szerintem nem egy vészes erősségű. Viszont ma egész nap, szinte megállás nélkül, vagy csak minimális, pár pillanatig tartó csendesedéssel, de folyamatosan !!!! ütemes, kattogó hang jön a beltéri felől, annak azon oldaláról, ahol a csövek becsatlakoznak a fal felé. Ütemes, erősődő, elhalkuló. Érdekesség, hogy ha kinyítjuk az ablakot, akkor megszűnik, mintha egyfajta nyomáskülönbség okozná (?).

Az előző évekhez képest annyi a minimális változás, hogy idén tavasszal a kültérinél a külső csöveket körbetekerték nyáron ilyen fekete szigetelőcsíkkal, kértük is, mert a régieket már megette az idő vasfoga (azok is alig egy évesek voltak). Semmi más nem történt a karbantartás alatt (mármint történt, mert fertőtlenítették a beltérit is persze). Illetve egy kicsivel visszavágták a kodenzvíz elvezető gégecsövet, mert az állandóan lefittyent és így lehetett fixen rögzíteni. Férjem próbálta elcsavarni azt is kilógva az ablakon, hátha közvetlen belefúj a szél, és az a gond de nem. Nem szűnt meg a probléma, akármerre forgatta. A másik szintén hat éve, egy időben telepített Daikin klímánál az ég egy adta világon semmi gond nincsen, csak ennél az egynél. 

A készülék totál kikapcsolt állapotban van (falba a készülék be van dugva, de nincs működtetve), ritkán is haszáljuk egyébként, a szigetlés teszi a dolgát. Szóval nem értjük az egészet, egyik napról, illetve egyik óráról a másikra alakult ki. Reggel mikor felkeltünk még nem észleltem, hanem olyan 9 óra magasságában, azóta viszont megállás nélkül. Katt-katt-katt-katt-katt...lényegében szabályosan, ütemesen. Észbontóan idegesítő. Jó lenne megszabadulni tőle. Nem tudom, van tippetek, hogy mi lehet, vagy hogyan szüntethetnénk meg? Ismétlem, ha kinyitjuk a szoba ablakot, megszűnik ez a kattogás. Ha becsukjuk, újra kezdi. Mintha egy fajta nyomáskülönbség lenne, de miért ütemes???

Áh...Most hívjam ki a karbantartó klímás céget? Ha nem lesz szeles idő, körberöhögnek...

Amúgy felvettem a hangot, de ide sajnos nem tudok hang filet feltölteni. Jó lenne nyugalomban lenni a saját lakásunkban, mert ez így nagyon idegesítő. SOHA korábban ilyen nem volt. Nem értem. A szél nem ilyen kiegyenlített és ütemes...mitől képződik ez a hang.

Köszi előre is a hozzászólásokat! Vagy irányítsatok kérlek esetleg olyan fórumra, ahol ilyenekben is jártas szakemberek is vannak. 

xmbela Creative Commons License 2022.09.28 0 0 7725

Én nem tudok kifejezetten klímás program(ok)ról. Én Autodatát használok, alap kapcsolási rajzok és biztosítékok, relék, töltet mennyiség miatt. Meg egyéb általános autószerelős adatok miatt. Ez 250k/év. Ha nem akarsz az elektromos résszel foglalkozni, akkor teljesen felesleges, mert a töltetmennyiségek elérhetők rengeteg helyről ingyen is. Ha akarsz, akkor úgy kelleni fog (pár) diag is.

Megnézed 5 autó motorterét és látni fogod, hogy hol haladnak a csövek, ezeken pedig megtalálhatod a töltő pontokat. Nem vágom, hogy miért lenne fontos egy adatbázis ahhoz, hogy hol milyen cső megy be, vagy ki és hol a töltőcsonk. Amire megkeresnéd addigra már rá is csatlakoztál.

Mire használnád a kompresszor típusa katalógust? Van egy rakat alvázszám alapján keresős oldal, (szintén ingyen) ahol ezt meg tudod egyébként keresni, de minek? Csináld és majd megjön a rutin és ránézésre megmondod, hogy milyen gyártmány, vagy milyen gyártmánynak a koppintása. Kukázol valahol pár kompresszort és rizikó nélkül szétszereled, hogy lásd mi, hogyan működik és, hogy szerelhető. Ezt sem kell túlspilázni. Tudjál szabadonfutó csapágyat cserélni, mágnestekercset, szabályzószelepet, tömszelencét és kb. ennyi. Legyenek O-gyűrűid, szelepjeid, hogy ne akkor kelljen rendelni, ha gond van. 

 

Nem tudom, hogy van-e olyan szerencsés klímás, akinek csak klímázásból kitelik a napja ilyentájt? Magyarországon.

Előzmény: Titanium101 (7722)
diag88 Creative Commons License 2022.09.27 0 0 7724

És mi a neve?

Előzmény: barbon1 (7723)
barbon1 Creative Commons License 2022.09.27 0 0 7723

Természetesen létezik,mivel egy klímás sem az anytejjel szedi magába az információt

Előzmény: Titanium101 (7722)
Titanium101 Creative Commons License 2022.09.26 0 0 7722

Értem, amúgy Ti használtok amúgy valami speckó, csak klímásoknak szánt javítási útmutatót, bármi adatbázist, létezik ilyen?

 

Pl: típus vagy alvázszám alapján mutatná az egész klímarendszert,  csövek hol mennek be-ki, feltöltési adatokat, Lp-Hp csapok helyét, kompresszor típusát, számát stb.....??

 

 

+ bónusz kérdés: ahogy beállt a hidegebb idő nálatok is esett a klímás melók száma? ha nem, hogyan reklámoztátok, vettétek rá az ügyfeleket, hogy hideg időben is javíttassák? :)

xmbela Creative Commons License 2022.09.06 0 0 7721

Ha kellően kicsire tudod venni, akkor igen. Sőt, ugyanekkor, ha már lóg a csapágy, akkor is összeérhet, ha felteszed a szíjat

Előzmény: Titanium101 (7719)
barbon1 Creative Commons License 2022.09.06 0 0 7720

Nem,esetleg hézagmérővel ellenőrízheted

Előzmény: Titanium101 (7719)
Titanium101 Creative Commons License 2022.09.06 0 0 7719

Egy hülye kérdés: ha nagy-nagyon pici légrést állítok be és nem ér össze ----> lehet olyan baj hogy üzem közben hőtágulástól elkezd "összeérni"?

Előzmény: xmbela (7718)
xmbela Creative Commons License 2022.09.05 0 0 7718

Igen, neked, ~0,5 mm. Van amelyiknek 1 mm már sok. De semmiképpen se legyen olyan kicsi, hogy a legminimálisabban is köszörüljön a kuplungtárcsa a szíjtárcsán.

Előzmény: Titanium101 (7716)
barbon1 Creative Commons License 2022.09.05 0 0 7717

Nagyobb távolságból nem húz be,a tápot megkapja ?

Előzmény: Titanium101 (7716)
Titanium101 Creative Commons License 2022.09.05 0 0 7716

Értem, köszi. megszeretném még kérdezni, hogy ha klímakompresszoron komplett kuplungot cserélek, akkor a hézagot nekem kell beállítanom? mennyi az előírt?

vagy nem olyan fontos, mert nagyobb távolságnál is behúz? Mert most felraktuk és kap áramot, mégsem húz be.

xmbela Creative Commons License 2022.08.27 0 0 7715

Nem feltétlenül, van, hogy jelölik kis matricával/ bilétával, hogy nincs feltöltve. De alap, hogy ki kell önteni és az előírt minőséggel és mennyiséggel kell feltölteni.

 

Ez a Hella infója olajmennyiség témában:

 

A Denso kompresszorhoz azért van még egy olajbetöltő csavar, mert előírás az olaj kiöntése és új olajjal feltöltése. Ha ezt megteszed, akkor használod az új csavart az új tömítéssel.

 

Gondolom te vagy diag88 is.

Egy bizonyos mennyiséget és finomságot meg tud fogni a spénből a szárítószűrő, ezért fordulhat elő a jelenség. Mosd ki a kompresszor és a kondi közötti csövet, cseréld ki a kondit és a számlára írd rá, hogy mostad a rendszert. Utóbbit azért, hogy, ha esetleg valami gixer lenne az új kompresszorral, akkor ne bukd azonnal a garit. Feltételezem, hogy van F-gáz vizsgád, ha nincs, akkor úgy sem tudsz gariztatni.

Előzmény: Titanium101 (7712)
diag88 Creative Commons License 2022.08.21 0 0 7714

Ami érdekes még: a régi kompresszorban csúnya szürke olaj van, gondoltam az egész rendszer ilyen) utána, a kiszerelt klímahűtőt is kicsorgattam és abban gyönyörű tiszta olaj volt.

Hogy lehet ez? -ilyenkor nem muszáj rendszert mosni?-

Titanium101 Creative Commons License 2022.08.17 0 0 7713

Miért adnak denso klímakompresszorhoz még egy olajelleresztő csavart ha már egy van benne? Létezik hogy tök üres? Fejjel lefele fordítva semmi olaj nem jön ki belőle.

Titanium101 Creative Commons License 2022.08.17 0 0 7712

Igen valóban így van, úgy sem lehet rátenni.

 

Viszont kérdés: az új klímakompresszor minden esetben olajjal feltöltve érkezik? Tudok sokra rá van írva. De ti találkoztatok már olyannal, hogy üres volt?

 

Valamint pl, egy kondenzátorcserénél mennyi plusz olajat rajtok a rendszerbe, az ugye tök üresen szárazon, sokszor minimális nyomással a belsejében érkezik.

xmbela Creative Commons License 2022.08.10 0 0 7711

Ha évente többször kell cserélni, akkor ott valami user error lesz. Az első/külső tömítés gyorsan, biztosan cserélhető, a belsőkhöz nem árt némi rutin és nem is mindegyiket lehet szétszedni.

 

Szemre is látszik, hogy mi a különbség a 2 töltőcsonk között, de úgy sem tudod rátenni a másikhoz való gyorscsatlakozót.

Előzmény: Titanium101 (7709)
Paco155 Creative Commons License 2022.08.10 -1 0 7710

Kompresszor címkéje nem mondja meg?

Előzmény: Titanium101 (7709)
Titanium101 Creative Commons License 2022.08.10 0 0 7709

Üdv!

 

  • A klímatöltő gép töltő csapját elég gyakran kell cserélgetni, szezononként legalább egyszer, mi szokott benne tönkremenni? Elkopik? vagy a tömítőgyűrű hal meg a belsejében? Ha igen, azt lehet cserélni, vagy esélytelen?

 

  • És van egy autó, aminek a data szerint is vagy r134a vagy 1234yf-fel van szerelve, az autó motorterében nincs matrica.Honnan tudok rájönni, hogy melyik gáz van venne? Félek ha rápróbálom rakni az én csatijaimat, -s ha nem jó hozzá- akkor majd kimegy a gáz mellette ha nem zár jól, robbanásveszély stb....
raider Creative Commons License 2022.08.07 0 0 7708

Sajnos arrafelé nem tudok ilyet. Én Körmendre járok, xmbélához, ha valami komolyabb gondom van.

Előzmény: mikcsek (7706)
xmbela Creative Commons License 2022.08.07 0 0 7707

Olyant keress aki diagnosztikában is jártas, mert a klíma rész nagyrészt ki lett vesézve. Sőt, talán a legjobb egy diagos lenne némi klímás tudással. Egy szó mint száz, egyidőben tudja nézni órán a nyomásokat és tudjon diagolni.

Előzmény: mikcsek (7706)
mikcsek Creative Commons License 2022.08.07 0 0 7706

A nyomásszenzor ki lett cserélve, ha csak nincs valami más is amiről nincs tudomásom.
Esetleg Győr vagy Komárom környékén nem tudsz vagy valaki esetleg klímás szakembert aki alapos és megbízható?
Nekem a Németh Autószervizt ajánlották Győr/Likócsban.

Előzmény: raider (7705)
raider Creative Commons License 2022.08.07 0 0 7705

Valószínűleg az eredeti kompresszornak nem volt semmi baja. Szerintem valami nagy árulás lehet ott, ami blokkolja a klíma működését, pl. egy hőmérsékletszenzor, vagy nyomásszenzor hamisan túl magas jelet ad, ami miatt letiltja a klímát a motorvezérlés, esetleg a korábbi hibakódot a venti hibás működéséről ki kellene törölni. Érdemes lenne klímás szakemberhez fordulni.

Előzmény: mikcsek (7704)
mikcsek Creative Commons License 2022.08.07 0 0 7704

Nem, igazság szerint nem volt foglalkozva vele, hogy mi baja, az volt a válasz, hogy ha nem működik ki kell cserélni és kész. 
A csere után meg mivel az új sem megy, a valahol el kell indulni alapon ment tovább a dolog.
Átmosásról nem tudok, a szárítószűrő viszont volt cserélve, igen.

Előzmény: raider (7702)
Titanium101 Creative Commons License 2022.08.06 0 0 7703

Üdv!


A klímatöltő gép töltő csapját elég gyakran kell cserélgetni, szezononként legalább egyszer, mi szokott benne tönkremenni? Elkopik? vagy a tömítőgyűrű hal meg a belsejében? Ha igen, azt lehet cserélni, vagy esélytelen?

raider Creative Commons License 2022.08.06 0 0 7702

Amikor új kompresszor került bele,  megnéztétek a réginek mi volt a baja? Át lett mosva/tisztítva a rendszer, kapott új szárítószűrőt, stb.?

Előzmény: mikcsek (7700)
mikcsek Creative Commons License 2022.08.06 0 0 7701

Nem, ezért is nem volt világos ami történt.
Kifejtettem az előző hozzászólásban, mindennek benne kellene lenni ami történt.

Előzmény: xmbela (7699)
mikcsek Creative Commons License 2022.08.06 0 0 7700

Úgy gondolom ha leírom az egész story-t, szerintem átláthatóbb lesz.


Úgy indult a dolog, hogy minimum 4 éve már hogy ebben az autóban nem működik a klíma.
Még mindenféle procedúra előtt először csak a szabályozószelep lett kicserélve a kompresszorban, hogy nem-e az okozza a gondot, de mivel nem, azt mondta a szerelő, hogy ki kell dobni a kompresszort és kell új, nem kell vacakolni.

Ezzel egy időben VCDS-ben egy AC Compressor First Run In félbe is maradt vagy valami hiba miatt, vagy pedig a szükséges körülmények hiánya miatt, ezt pontosan nem tudom már. Azóta ha megnyomtam az AC gombot nem világított ki, csak a kijelző írta, hogy AC on vagy off.
Azóta nem is foglalkoztam vele idegzet hiányában.

Idén viszont visszatértünk rá, amikor is kicseréltük a kompresszort.
Delphi kompresszor, gyárilag olajjal feltöltve, amit töltéskor leszívott a gép(40g) és a nyomás meg vákuum tesztek után vissza is tett elvileg.

Ezután mivel még mindig nem indult, jött a megállapítás, hogy gombnyomásra nem indulnak a ventillátorok, biztos ez okozza, hogy nem indul el a kompresszor.
Adtak a ventillátorok csatlakozójára külső tápot és mivel nem indult, azzal van a gond.
Ha külön tettek külső tápot a kompresszorra akkor kapcsolt és mintha fújt is volna valami hidegebbet.

Mivel új volt a kompresszor eszembe jutott, hogy félbe maradt egy First Run még régebben és ha már úgyis fel volt töltve a kör, gondoltam megpróbálom hátha nem-e csak azért nem indul, mert nincs kapcsolat a climatronic és a rendszer között.
Ez egyszer szépen le is ment, viszont az AC gomb ugyanúgy nem világított. Rendben, megpróbáljuk még egyszer. 

Na és ekkor nyomta ki a gázt a kompresszor biztonsági szelepe. Aztán hogy a nyomás miatt-e vagy pedig olaj került a szelephez fogalmam sincs, ha jól tudom az is okozhat ilyet.

És ez az oka a nyomásos kérdésemnek.

A VCDS egyébként most két hibát ír, egyik a First Run-In, a másik pedig a kevés töltöttségi nyomás, ami érthető.
Valós időbeni értékek a kompresszorra nem mutattak semmit, se áram felvételt, se terhelést, se semmit. AC gombot is offnak érzékelte.


Azóta az AC gomb világít a hátső szélvédő fűtés és az AC gomb egyszerre megnyomása óta.

Viszont miután megnyomom az AC gombot és világít, tehát "bekapcsolt" állapotban van, pár másodperc után 3-4 mp hosszú szisszenés hallatszik a műszerfal mögül a gáz elengedés óta.

Azóta lett még új ventillátor is, de ugyanúgy nem indulnak el, azért is kérdeztem, hogy biztosan úgy kell-e működjön ahogy a szerelő mondta, mert valahogy nem voltam biztos benne.

Úgyhogy most itt tartok, ha valahol katyvasz, elnézést, de már az én fejemben is az.

Előzmény: raider (7698)
xmbela Creative Commons License 2022.08.06 0 0 7699

Csak gyújtásra nem indul a ventilátor.

 

Csinálni kell egy diagot, ha lehet VCDS-sel és látszik, ha valami tiltja a kompresszor működését. Esetleg még hibakód is lesz, de az adatlistákból kiderül, hogy mi a gond.

 

Létezhet bizonyos körülmények mellett. De akkor most nyom a kompresszor, vagy sem? A dugulás lehetőségével ráérsz akkor foglalkozni, ha nyom a kompresszor.

Előzmény: mikcsek (7697)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!