Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bati67 Creative Commons License 2008.04.25 0 0 260

Szia!

 

A 70 eFt-os trafó miatt ne nagyon aggódj! Azt szokták mondani, h. a xenon-rendszer élettartama megegyezik az autóéval. (az én esetem a kivétel, ami erősíti a szabályt)

 

Te merre élsz? Szeged-Kecskemét környékén? Új vagy használt autót szeretnél venni?

 

Üdv!

 

Attila

Előzmény: dr_kotasz0831 (257)
Galahed_ Creative Commons License 2008.04.24 0 0 259

Reflektor. Persze, természetesen van. De tényleg elfelejtem néha használni, annyira jó a Xenon...  ( és nekem soha eszembe sem jutott , hogy elromolhat...) - nem francia autó... :)

 

Márkaszerviz:  egy rossz tapasztalatom nekem is van, de az Győr. (hangsúlyoznom kell , hogy nem a mostani, mert ott nagyon kedvesek és jól dolgoznak, hanem az előző, amelyik már megszünt kb 1.5 éve..)

Előzmény: dr_kotasz0831 (257)
dr_kotasz0831 Creative Commons License 2008.04.23 0 0 258

Szia!

 

A 450 L < Mondeo (500 L) < Megane II. 520 L :(Jaj...

 

Köszi,

Én

Előzmény: bati67 (256)
dr_kotasz0831 Creative Commons License 2008.04.23 0 0 257

Sziasztok!

 

Sorry hogy csak most, csak el voltam tűnve. :)

 

Szóval, azt mondjátok, hogy aXenon nem olyan nagy gáz? Engem az olyasmi ijeszt meg, mint a 70 000 HUF - os trafó, ami lehet, hogy nem ér annyit mint az extra fényerő. :( De alapból van reflektor funkció a gépben igaz?

 

Én sacc/kb olyan 10-11 km-et fogok menni a munkahelyre, majd ugyanennyit vissza. Nagy részét országúton szerencsére. A fogyasztást a II. Megane 1,5 DCi-jével hasonlítgatom, ami 4-5 L-t eszik, ellenben 101 LE. Nyilván az diesel.

 

150 LE szép volt, jó volt, de ennyi. :) Valamit valamiért. Egy 150LE-s autót nem lehet kihasználni semmilyen módon, csak ha vereted, ami kockázatos. So; lemondtam róla. :D

 

A márkaszervízektől változatlanul félek. Volt egy randa tapasztalatom Pözsó ügyben, az kísért... :(

 

Köszi a segítséget,

Én

Előzmény: Galahed_ (255)
bati67 Creative Commons License 2008.04.21 0 0 256

Szia!

 

Én a szegedi (Hovány) szervízbe szoktam vinni az autókámat. Az értékelése: NAGYON JÓ! Most a 2 éves szevízkor még internetezni is lehetett az ügyfél váróban! :-) A munkadíj: 20.900,- Ft volt, az anyag ktg (én vittem mindent): 13.000,- Ft. (3 L olaj, olajszűrő, klímaszűrő, 4 gyertya és fékolajat is kicserélték)

 

A xenon általában nem szokott tönkremenni. Maga az izzó kb. 10 eFt és ugyanolyan könnyen cserélhető, mint a hagyományos. Nekem az izzó mögött lévő trafó ment tönkre, az kb. 70 eFt.

 

A csomagtér nyílás tényleg nem valami nagy, de elég mély. A katalógus szerint 450 liter.

 

Üdv!

 

Attila

(a 'stresszoldó' gazdája)

Előzmény: dr_kotasz0831 (254)
Galahed_ Creative Commons License 2008.04.20 0 0 255

Ez Nissan , valamikor a legmegbizhatóbb autó volt, ma sincs messze a csúcstól. az enyém 3 éves, és nem volt vele hibám, fogalmam sincs milyen gyenge pontjai lehetnek. Xenon: eddig ez sem ment tönkre, az izzót sem mérik aranyárban, de eddig ezt sem cseréltem. Cserébe nincs szükséged a reflektorra, annyira erős... ( a reflektor az nem xenon)

 

Szerviztapasztalatom nincs. Csak a kötelezőkön voltam. (Mosonmagyaróvár és Pécs) mind a két helyen udvariasak voltak és megcsináltak mindent amit az utasitás előir nekik. A szerelő szerint a leggyengébb láncszem a Nissan ban, a Renault alkatrész. A diesel az sajnos Renault gyártmány de a benzines az még Japán. Nekem egy francia alkatrész van benne (a 2005 < ös modellekben csak) a klima. Eddig jól hűtött, bár induláskor hallani hogy elindul. A 2002 es kivitelben az még japán, az csendben teszi a dolgát.

 

A fogyasztásom azért ennyi télen, mert kb 5 km a munkahelyem, és még ideje sem volt bemelegedni... :)

 

Csomagtér: az enyém 4 ajtós. Amit Te mondasz azaz 5 ajtós modell. Sajna nem tudom ? liter...

 

Remélem a többiek tudnak válaszolni a kérdéseidre, mert én mint látod sajna nem tudok. (hálistennek?? :)

 

 A 150 LE után nem lesz ez az autó egy kicsit gyenge Neked?  

Előzmény: dr_kotasz0831 (254)
dr_kotasz0831 Creative Commons License 2008.04.20 0 0 254

Szia Galahed!

 

Köszi az infókat. Néztünk néhány Primera-t és ahhoz képest, hogy elvileg nagy autók ahhoz képest elég rondákat láttunk. :( Többek között Accenta fegy elszereltségűt.

 

Egy 1,6-os Accentán filózunk éppen, ami kívűlről elég ronda (meghúzások ilyesmik) de belülről szép. Van karosszériás ismerős, ezért az annyira számunkra nem riasztó.

 

Olyasmi érdekelne még, hogy vannak e olyan típus függő dolgok, amit érdemes megnézni. Beázások, rejtett rendszeresen tönkremenő dolgok, stb..

 

A 9 L-es téli fogyasztás kicsit riasztó. Most adtam el egy Megane Coupét, ami 11 éves 2.0-ás, dupla vezérlésű jószág volt, (150 LE) és az evett télen 11L-t. Bár csodák nincsenek. ;)

 

Milyenek a szervíz tapasztalatok? Milyenek a márkaszervízek? Én ugye Rönós és Pözsós vonalon voltam érdekelt, de általában szörnyűek a márkaszervíz feedback-ek.

 

Jut eszembe. Sosem volt még xenon-os autóm. Kicsit félek tőle. Mit érdemes tudni róla? Azt hallottam, hogy a cseréje egy kisebb vagyon, ha kialszik, akkor az út mentén javítani / cserélni nem lehet. Stb. Mik a tapasztalataid?

 

A csomagtérrel mennyire vagy elégedett? Tök jó, hogy a kalaptartóval együtt nyílik, de sztem alig nagyobb mint egy Suzuki Swift Sedan- csomagtartója. Legalábbis annak tűnik. Nem tudod, hogy hány literes a Primera-é?

 

Köszi,

Én

Előzmény: Galahed_ (253)
Galahed_ Creative Commons License 2008.04.19 0 0 253

Szia!

 

Nem tudom pontosan mi érdekel róla.

 

Két változata van 2002 es és a 2005 ös, ráncfelvarrott.

Nekem a 2005 ös van, módosított futómű, megnövelt zajcsillapitás, más műszerfal, (teljesen fekete, csak ha ráadod a gyújtást, akkor jelennek meg az órák) más kormány stb.

Az 1.6 os motor nagyon jó, 1-2 emberrel nagyon dinamikus, megy rendesen, de 4-5 emberrel megpakolva már nincs tartalék a motorban. Ha most vennék akkor 2.0 -át vennék.

Az 1.6 os motor előnye még hogy olcsóbb a Casco, (sokkal olcsóbb /5ezerrel havonta) mint az előző alsó közepes Almerám biztosítása.

 

Nagyon kényelmes, sokat tudó ( Acenta felszereltséggel vettem)

Xenon, Aut klima, tolato kamera, aut ablaktörlő, fed. szgép, ülésfűtés, könnyűfém felni) Tempomat nincs, ezt utólag tettem bele.

Eddig egyszer voltam garanciás javitáson, a sebváltó gomb zörgött, azt cserélték ki (tipushiba, az előző Nissanomnál is zörgött, olyan volt mintha a műszerfalból jönne a hang, sokáig tartott mig megtaláltuk a bűnöst..)

 

Fogyasztás: 100 km re városon kivül 6 liter, (nem hat valamennyi!!) ha ovatoskodom és betartom a Kreszt. Ha nem akkor is 7 alatt marad. Autópálya 4 fővel, 130km/h és + helyenként, akkor 8. Városban időjárásfüggő, tél: 9 is volt a sok állóhelyben való jégkaparásnál... 

Első éves szerviz 20 ezer, 2. éves 28 ezer, a 3. most jön hamarosan.

Ha van még kérdés, akkor szivesen válaszolok.

Üdv: G.

 

 

Előzmény: dr_kotasz0831 (252)
dr_kotasz0831 Creative Commons License 2008.04.19 0 0 252

Szia Galahed!

 

Szeretnénk Nissan Primera-t (1,6) venni, de sajnos nem sokat tudok a típusról. Tudnál pár dolgot mondani róla? Esetleg mehet privátban is ha gondolod.

 

Köszi,

Én

Előzmény: Galahed_ (229)
Zoli 2 Creative Commons License 2008.04.15 0 0 251
97-es NiSSAN Primera-n (P11) a jobb első oldalon a felső felfüggesztési pontnál, amin elfordul a kerékagy, az öntvényben található 2 csapágy. Ezek pontos típusában, méretében ha valaki tudna segíteni megköszönném.
roburka Creative Commons License 2008.01.20 0 0 250
helló mindenkinek. Roburka vok, és nekem egy 93-as szedán Primerám van amihez keresek hátra már az újabb kiadású Primérának a hátsó lámpáját amin fehérek az indexek, mert a sárga indexek órmótlan rondák. Ha valaki tudna segíteni azt megköszönném.
kék béka Creative Commons License 2008.01.19 0 0 249

Help!

 

1999-es Primerához keresek üléstámla állítógombot. Vki tudja esetleg, hogy Szeged környékén hol találnék ilyen alkatrészt?

 

Kösz.

Galahed_ Creative Commons License 2007.12.21 0 0 248
pont erre találtam ki, hogy beépitem mellé a 3 gombos memót, igy is tettem és igy ekkor nyomom meg az 50-es gombot...  (ami tartja a közel 60 -at... :-) mig átérek a lakott területen )  Sajnos szükség volt rá (tulajdonképpen ezért rakattam bele a tempomat-ot) mert nyár óta 3szor futottam bele a radarba... :-(
Előzmény: pjana72 (247)
pjana72 Creative Commons License 2007.12.21 0 0 247
Nekem meg van szokva, hogy ha lakott településre érek be, akkor kinyomom a kuplungot, s hagyom a kocsit gurulva lelassítani. Ilyenkor van problem.
Galahed_ Creative Commons License 2007.12.20 0 0 246

Azt a reed patront meggondolom én is, bár még mindig nem volt rá szükség, (gondolom elöbb utóbb majd szükség lesz  rá talán)

 

A váltógombon nekem minden gomb külön világit 4 + led (zöld , piros) tetszik.

Szóval összefoglalva, nem volt rossz ötlet beletenni...  :-)

 

 

Előzmény: pjana72 (245)
pjana72 Creative Commons License 2007.12.20 0 0 245
Ezen is világít a tempomatjel zölden, vagy sárgán, állapottól függően. A fordulatszámmérőt nem kötötték rá, mert azt mondták, hogy nem müködik a lekapcsolás a fodulatszámjelről olyan gyorsan, mint egy kuplungkapcsolóról. Viszont a kuplungkapcsoló vezetékét odakészítették a kuplungpedálhoz, mert azt majd én megoldom egy reed kapcsolóval.
Galahed_ Creative Commons License 2007.12.20 0 0 244

Kuplungot (fordulatszám) is rákötötték?

 

Néztem az új bajuszt is, de maradtam a váltógombnál. Jól mutat este, amikor ki van világitva.

 

 

 

Előzmény: pjana72 (243)
pjana72 Creative Commons License 2007.12.19 0 0 243

Üdv!

Köszönöm a doksit. Nem mertem elkezdeni beszerelni, s én is a riasztóssal rakattam be. Mivel nagyon kevés időm volt, ezért már reggel hétre is tudtak adni időpontot, s másfél óra alatt beszerelték. A pontos beállításra nem volt elég idő, így úgy lett beállítva, hogy ha az előző értkre kellett visszagyorsítani, akkor nyomta a gázt, mint a meszes. Ezt már én itthon egyszerűen be tudtam hangolni a leírás alapján. Nem váltógombos vezérlő lett felszerelve, hanem van egy új bajúszkapcsoló, amin az előző érték mellett 2 fix értéket lehet memórizálni. Eddig meg vagyok vele maximálisan elégedve.

Galahed_ Creative Commons License 2007.12.05 0 0 242
küldtem egy e-mailt az itteni cimedre.
Előzmény: pjana72 (240)
Galahed_ Creative Commons License 2007.11.30 0 0 241

ok, kedden küldöm ami van.

 

lebontották a müszerfalat (20perc) kibillentették az órákat, megkeresték a km óra adóját (kerékforgatásra) és beforrasztották. stb majd a végén felprogramozták menet közben az AP800 at. 

 

Szvsz meg lehet csinálni.   (de nem tünt olyan egyértelmünek...) kb 2,5 -3 óra munka volt vele összesen.

 

(én Győrből mentem fel miatta)

 

 

 

 

Előzmény: pjana72 (240)
pjana72 Creative Commons License 2007.11.30 0 0 240
Azért érdekelne, mert szerintem én is be tudnám szerelni itthon, ha pontosan tudom, hogy mit is kell megrendelni. Megspórolnám a beszerelési költséget, meg nem kellene felutaznom Bp-re.(Csongrádi vagyok).
Galahed_ Creative Commons License 2007.11.30 0 0 239

rendben, sajnos kedden leszek csak PC közelben, bár a tulnyómó része annak is angol nyelvü.

 

(A kezelés része magyar, azt meg a riasztós honlap is leirta.)

 

 

Előzmény: pjana72 (238)
pjana72 Creative Commons License 2007.11.30 0 0 238
Ha valaki tud angolul, akkor annak könnyű megtalálni a pdf-t. Természetesen várok a scannelésre, hátha az magyar nyelvű.
pjana72 Creative Commons License 2007.11.30 0 0 237
Nekem a bal sarokban van a szélvédőnél.
Galahed_ Creative Commons License 2007.11.30 0 0 236
ez nem rossz, sőt tetszik!!  de nem tudom hova tenném a kijelzőt?....
Előzmény: pjana72 (234)
Galahed_ Creative Commons License 2007.11.30 0 0 235
 

http://www.riasztos.hu/tempomat.html

 

kértem hozzá még memóriát (három programozható gomb), szépen megcsinálták. Az árakat ott láthatod, pont annyiba került.

 

a féket kinyomom, eldobja szépen. A kuplung meg kimaradt valahogy....   nem is értem miért hiszen az AP800 as tudja. Van hozzá mechanikusan szerelhető pedálkapcsoló, meg elvileg rá lehet kötni a fordulatszám jeladójára. (az irás szerint)

Na ez nekem kimaradt... Gondoltam szólok érte, de még nem volt olyan helyzet, hogy kellett volna kuplungra oldani....   folyamatos haladásnál szoktam bekapcsolni, akkor meg nemigazán kell váltani... Ha netán mégis kéne?? , én a sebváltógombosat kértem, akkor meg adott lenne az eldobás gomb...

(de aztán még meglátom, hogy beköttetem-e, de eddig nem hiányzott)

 

Scan: sajnos csak kedden tudnám, de nemérdemes, mert a korábban megadott linkről le lehet tölteni a pdf- file-okat.

 

 

 

 

 

Előzmény: pjana72 (232)
pjana72 Creative Commons License 2007.11.30 0 0 234

A tempomathoz adott leírást nem tudnád bescannelni, s emailban elküldeni?

Amúgy én ezt szereltem bele:

http://www.macbolt.hu/driveplay/driveplay.php

pjana72 Creative Commons License 2007.11.30 0 0 233
Nekem meg sikerült beszerelnem az iPod kihangosítót. Én szereltem szét itthon, s "csak egy " patenet ment galyra. A helyi autovillamossági szerelők, és a békéscsabai Nissan márkaszervizesek sem tudtak segíteni, hogy hogyan lehet a rádióhoz hozzáférni.  A Nissannál azt mondták, hogy még csak műszerfalizzót sem kellett cserélniük. Nekem egy 2006/7-es 1,8-as Visia Plussom van.
pjana72 Creative Commons License 2007.11.30 0 0 232
Örülök, hogy sikerült! Hol szereltetted be, s mennyibe fáj az atrakció? Kuplung és fékkapcsolót is szereltek be? Tehát ha kinyomom a kuplungot, vagy fékezek, akkor eldobja a tempomatot?
Galahed_ Creative Commons License 2007.11.30 0 0 231
 

Megcsináltattam.

 

AP800 ast- (ez csak eletromos gázpedálhoz.)

 

http://www.conrad-anderson.co.uk/cruisecontrols/AP800-drivebywirecruisecontrol.htm

 

Nagyon szépen dolgozik, GPS-el nézetem, nem hullámzik, tartja a 129km/h (M1)

Gyorsitáskor nem padlógázzal gyorsit, nem rángat. (progrmozható az érzékenysége/ ezt a hozzáadott leirás alapján én is meg tudnám csinálni.)

 

kb 2-3 óra mig beépitik, nem fordulatszámhoz, hanem a sebességmérőhöz illesztik.

 

Van hozzá kiskar nagykar, jobboldalos, baloldalos, sebváltógombos, lásd a linken.

 

http://www.conrad-anderson.co.uk/cruisecontrols/CMGK-gearknobcommandmodule.htm

 

 

Szóval eddig meg vagyok elégedve. :-)

 

Előzmény: pjana72 (230)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!