Nem a HÉV az egyetlen fél évszázadon át üzemben tartott vasúti járműtípus. Mi az, ami a héveknél érdemben változott az utóbbi évtizedben? Nem bírja a váz? Elakadt az alkatrészellátás? Vagy esetleg kisebb a motiváció arra, hogy hamar visszakerüljenek a vonatok a forgalomba?
Vagy csak a HÉV-szerelvények már akkor is öregek voltak, amikor MÁV-HÉV lett, és kezdünk elérni oda, ahol az üzemeltető színétől függetlenül nem lehet életben tartani a vonatokat a megszokott kiadáshoz...
Ma reggel, 7:57, Kaszásdűlő. A 3,5 perces késésben lévő, Szentendréről jövő vonat nagyegység helyett kisegység volt. Meg sem próbáltam felférni. Utastájékoztatás semmi, elnézést kérni nem tudnak. Ennyire nincs Szentendrén sem tartalék vonat?
Gondolom az megvan, hogy nincs menetrendesítve kisegység, ellenben viszont kevés a vonat. Le is lehetett volna mondani, helyette a vonat rosszabbik felét lecsatolták, és ment 3 kocsiban a járat.
Tegnap este is állt egy nagyegység a Batthyány téren a 3. vágányon, vélhetően műszaki hibásan, eléggé füst szag volt mellette. Ez este 8 körül volt. Gondolom volt így kimaradó járat is.
Viszont az már sokkal nagyobb baj, hogy ma reggel a legnagyobb csúcsban, szuper új menetrenddel Szentendréről kisegység indult útra 7 óra körül, majd vissza 1117 személyében. Kiba*zott rossz az irány, mindent amit felépített a Hév (megbízhatóság, pontosság) leépítheti, vagy már el is kezdte a folyamatot....
Nem is abból kell kiindulni. Hanem hogy pár éve még a HÉV volt a BKV és talán az ország legpontosabb üzeme, kilencvennagyonsok százalékos menetrendszerűséggel.
Ha a 8:33-as indulásra gondolsz, aminek 8:32-esnek kellene lennie, ez ugyanaz az egy perc késés mint ami a ,,menetrendváltás" előtt is gyakran előfordult.
> Szívesen, egyiket se használják már egyik szoborként áll, másik meg ki tudja mi lesz vele....
Van helyettük valami a BKK-nak, pl. új generációs generátor mozdony vagy kamionra szerelt aggregát, ami az alállomás kiesése vagy elégtelensége esetén tudja táplálni a felsővezetéket?
Ebben az esetben azért kell közölni a vonal személyzetével a vonat hosszát, mert menetrend szerint 6 kocsis 110 méteres nagyegységnek kellett volna közlekedni. Így viszont tudni fogják, hogy a megérkezett vonat nem szakadt szét menet közben.
Ha a rádióforgalmazás arról szólt, hogy A-ból B-be közlekedik egy vonat, akkor a hosszát azért mondja, hogy a vonalon dolgozók tudják, hány méteres vonat közlekedik, mert az egyes vágányokra eltérő hosszúságú szerelvének férnek be. Ez még a régi, tehervonatos időkből maradt, de bizonyos esetekben van gyakorlati jelentősége is.
Sziasztok! Párszor szórakozásból szoktam hallgatni a H6 rádióját, és egy kérdés felmerült bennem. Pont a mai napon is volt egy ilyen, hogy egy páros, tehát Vágóhíd-Ráckeve (jól mondom, ugye?) viszonylatban egy vonat Hősök tere és Ráckeve között 55 méteren közlekedett. Ez pontosan mit jelent? Én értek félre valamit?
Előre is köszönöm a választ, elnézést a tudatlanságomért!
Nagyon szépen köszönöm a gyors reakciót. Szóval akkor már egyik sincs használatban? A 43 szobormozdonyként van kiállítva vagy néha használják? A 44es sorsáról tudni valamit? Fel lesz újítva vagy marad az enyészeté?