Nem kell minden repülőteret okvetlenül használni. Ha nincs rá reális igény és tulajdonosi szándék, fel is lehet adni a szélmalomharcot. De akkor ne költsünk (juttassunk különböző zsebekbe) milliárdokat a repülőtérre hivatkozva.
A mezőkövesdi önkormányzat azért kapta meg ingyen a területet, mert megígérte a repülőtéri célú felhasználást. Ezt vissza is lehet csinálni, visszaadni a területet az államnak, vagy kifizetni egy reális árat értea repülőtéri kötelezettség mellőzésével. (Utóbbiról, ismerve a kapcsolatrendszert tragikomikus gondolataim támadtak :-)
Kunmadaras hasonló helyzetben van, de ők legalább a folyamatosság felmutatására a repülőtér egy részét repülési célra használják. Ezzel takarózva a többi terület bérbeadásával pénzkereső tevékenységet is folytatnak. (Festékraktár, paint-ball pálya, gyorsulási pálya stb.) A pletykák szerint ez nem megy túl jól, legalábbis azok a bevételek nem képesek fnanszírozni a repülőtéri státusz miatt megkövetelt (hatósági) költségeket.
Ezt a minimum-tevékenységet a BükkAir repülőklub is csinálta 1-2 évig, de utána kidobták-kiutálták őket. Így nincsenek kunmadarasi stílusú "gondjaik", viszont van jó polgármesterük-államtitkáruk.
Teljesen mindegy, hogy mi áll benne, hiszen látható, hogy semmi sem teljesült.
Ez az egész egy furcsa ügy. A Filstone Kft mögött azon személyek állnak, akik akkor léptek le Sármellék repülőtérről és ott hagyták a teljes csőd álapotábn.
Nem tudni mit ajánlottak, hogy ilyen pedigré alapján alkalmasnak tekintették őket a munkára. Ezért még a saját egyetem is kivülre került ahogyan olvasom itt.
üdv. Bodrostomi. szerintem ha végigolvasod találsz benne adatokat. Kíváncsi lennék mi valósult meg azokból?? a debreceni cég mit igért amit elutasítottak? Amit még tudok az ÍR partner kivette / a letétet vagy minek nevezzem / az egészet és távozott , jelenleg milyen viszonyok , tulajdonjogok vannak ??????? egyáltalán kié?? pár éve én írtam ennek a Biatorbágyi cégnek kétszer is , le se ..........., azóta sem. egyszer egy ír ismerőssel / ír rendszámú kocsival/ az ÍR partner x.-ik barátja volt az őr beengedett végignéztük a véleménye elszomorító volt. üdv. Zoli A repülőtér repülésre való!
Sok ilyen oldal van. Egyik sem teljes, mert ezen a téren a legtöbb infót Vándor Karesz gyűjtötte össze ( szervezte a vasárnapi találkozót is), de nem fog mindent feltenni a netre, mert ő a nyomtatott könyveiből él. (Szovjet légerő Magyarországon és Ausztriában). Ezek a JetFly oldalon rendelhetők meg. Ott megvan minden centire, órára.
Egyébként nem folytonos volt, hogy melyik reptér magyar és melyik szovjet, voltak cserék (pl. Szolnok-Kunmadaras, Taszár-Sármellék)
Köszi a választ. :) Korábban valahol azt olvastam, hogy akarta(to?)k ex szovjet repülőterekről szóló weboldalt csinálni. Megvalósult ez a kezdeményezés? Ha igen, milyen címen érhető el?
Mezőkövesd nem szovjet reptér volt, hanem magyar , de a magyarok és az oroszok is arra használták, hogy odaköltözött az az ezred, amelyiknek a repterén éppen betonfelűjítás volt. Eléhg nagy ott. A képen látható két egykori tiszt, a magyar Árpi és az ex-szovjet Viktor anno egymás mellett dolgozott a mezőkövesdi reptér diszpécser munkahelyén.
A kép vasárnap készült a berekfürdői Kunmadaras-múzeumban tartott baráti találkozón, ahol az egykori szovjet és magyar egységparancsnokok is jelen voltak.
Már rég óta érdekel a repülés, de még nem rég óta fórumozom.
El tudnátok nekem mondani, hogy mi a helyzet az elhagyott (ex katonai) repülőtereinkkel?
Elkészült a volt szovjet repülőtereket bemutató weboldal? Milyen címen érhető el?
én 2011 novemberében az önkormányzatnál voltam érdeklődni a reptér felől, ahol azt a választ kaptam , hogy a reptér 100 évre bérbe van adva a Biatorbágyi székhelyű FIELDSTONE KFT-nek bérbe, amiből a Mezőkövesd és Mezőkeresztes 90 % ban Miskolc 10 %- ban részesül. 2011 decemberében küldtem levelet ennek a cégnek érdeklődve a reptér használata iránt, repülés céljából. Levelem 2012 áprilisában levelem megismételten elküldtem . Azóta semmi választ nem kaptam . No komment!!!
Én úgy gondolom, ideje lenne a mezőkövesdi vezetőségnek a fejéhez kapni a repülőtérrel kapcsolatban, mert a semmittevéssel csak az itteni cégek és vállalkozások helyzetét rontja.
Külföldi leendő és meglévő befektetők is sokszor kérdezik mikortól jöhetnek vagy szállíthatnak ide légi úton??