Keresés

Részletes keresés

marky-511 Creative Commons License 2013.11.26 0 0 53073

Akkor meg 30Y :(

Miért pont a Nagyállomásról indul? Elvileg a belváros pótlása a lényeg.

 

Persze tudnom kéne, hogy a 11-es marad-e a Veres Péter utcán, avagy nem.

Ha nem, akkor a Csapó vagy a Budai Nagy Antal utca kimarad. Ha a Csapónál levágják, akkor a 15-öshöz hasonlóan közlekedhet a Burgundia - Klaipeda - Szent Anna - Vágóhíd utca útvonalon.

 

De ha az 50-est a Vágóhíd utcára szánják, akkor vagy a Budain, vagy a Veres Péteren fog járni a 11-es. Utóbbi esetben érthető, miért járna a VP-ig az 50-es.

 

Minden esetre Nagy Attila megint nem volt képben, amikor 30-asról beszélt, meg a Széna tér pótlásáról. Inkább a Lahner utcát kellene pótolni, hagyak nem lesz 11Y, ami ott fordul majd meg.

Előzmény: ZotyaJ (53071)
Garficicus Creative Commons License 2013.11.25 0 0 53072

Miért gondolja bárki is, hogy a 2-es villamos megépítését/átadását követően és 15 eladott szóló busz után a

- DKV javít a tömegközlekedésen?

- többen fogják használni a tömegközlekedést?

- sűrűbb követés, jobb átszálási kapcsolatok lesznek?

- 1 mrd Ft veszteség csökkeni fog?

- trolikat nem busz pótolja majd????

 

Ugyan már!!! Mindennek ára van! A 2-es villamos üzemeltetése és fenntartása milliókba kerül, naná hogy ritkítást von maga után!! Senki nem gondolhatja komolyan, hogy a 2014-es márciusi átadás után nem lesz jelentős ritkítás és módosítás júniustól. Azért júniustól, mert áprilisban választások lesznek!!! Ennyi a prózai magyarázat!

Előzmény: ZotyaJ (53067)
ZotyaJ Creative Commons License 2013.11.25 0 0 53071

Vágóhíd utcán menne, nem a Faraktár úton.

Előzmény: marky-511 (53070)
marky-511 Creative Commons License 2013.11.25 0 0 53070

Nem véletlen kérdeztem én, hogy amikor 30-ast mondott, valóban arra gondolt-e? :D

Gondoltam, hogy nem.

 

Viszont a Széna tér hogy jön képbe? A műsor szerint azt a részt kötné össze a belvárossal. De ahogy elképzelem, kapunk egy 37Y jellegű viszonylatot, ami majd letér a Veres Péteren.

Előzmény: ZotyaJ (53067)
KSKs Creative Commons License 2013.11.25 0 0 53069

de van egy realitás.  nem viszek ki buszt 5 nyugdíjasért 5km-re a várostól.

de lehet hogy megéri 20 állandó felnőtt bérletet váltóért.

 

a közösségi közlekedésnek nem feladata minden területet ellátni. 

Előzmény: ZotyaJ (53068)
ZotyaJ Creative Commons License 2013.11.25 0 0 53068

"Se modernet se ócskát. Ezen településekre nem gazdaságos kivinni menetrendszerinti buszt."

 

Önmagában a közösségi közlekedés sem gazdaságos... Rossz irányból közelíted meg a problémát.

Előzmény: KSKs (53061)
ZotyaJ Creative Commons License 2013.11.25 0 0 53067

A 11-es nem lep meg, gondoltam, hogy nem hagyják a Borzánon. De a 30-as érthetetlen. A Veres Péterről fog kimenni Bánkra?

 

Nem. Lehet, hogy 30-at mondott, de 50-es buszra gondolt, ami a Vágóhíd utcán közlekedne. Bár legutóbb még a Gázcsretelep végállomásról volt szó. Mindenesetre a Veres Péter utca jobb, de nem az igazi.

Előzmény: marky-511 (53035)
marky-511 Creative Commons License 2013.11.25 0 0 53066

Ez szépen működött is, pl. Józsa esetében; sokan használták a helyi Volán bérletet helyközi buszon. Aztán jött a DKV, és már felszállni se lehet Józsánál.

 

Én külön viszonylatcsoportra gondoltam, mondjuk 100-tól felfele. Pl: 144 Nagyállomás - Mikepércs; 119 Jégcsarnok - Hajdúsámson.

Előzmény: KSKs (53065)
KSKs Creative Commons License 2013.11.25 0 0 53065

Nem gondolnám hogy ilyen hosszú viszonylatokkal kell ellátni a térségi közlekedést. 31-es busz Doberdó-Hosszúpályi elég érdekes lenne. Az elővárosi utasokat egy adott ponton vagy több ponton (attól függ) át lehet szállítani helyi közlekedésre. Tarifális kérdések pedig a hálózat szervezésétől független is megvalósíthatók, természetesen bizonyos átalakításokat szülne.

Előzmény: marky-511 (53064)
marky-511 Creative Commons License 2013.11.25 0 0 53064

Én úgy oldanám meg, hogy Budapesthez, vagy éppen Miskolchoz hasonlóan lennének olyan viszonylatok, amelyek elhagyják a város közigazgatási területét. Szerintem szép profitot hozna pl. egy szoboszlói, vagy hajdúsámsoni viszonylat. Nem kellene két bérlet, elég lenne egy külterületit bevezetni.

 

A 39-esnek pedig egy kis ráfordítással lehetne növelni a kihasználtsággát, pl. ha a Tégláskerten és a reptéren keresztül közlekedne.

Előzmény: KSKs (53063)
KSKs Creative Commons License 2013.11.24 0 0 53063

jól látod szepesre kimenni nem biznisz pl.

de azért kimenni 3 megállót hogy a 471-en forduljon sem biznisz, mert az utasok autóba ülnek. 

egyszerűbb akkor volánnal, persze akkor közös bérlet kéne.

vagy csak akkor kimenni 1-1 járatnak ha van utas, telefonos bejelentkezés. 

Előzmény: marky-511 (53062)
marky-511 Creative Commons License 2013.11.24 0 0 53062

Önmagára a településre nem lenne gazdaságos, de azért kihasznált szakaszon közlekedne, a Sámsoni úton eleve magas lenne az utasszám. Onnan pedig 2-3 megálló.

 

Ebből a szempontból Szepesre buszt vinni sokkal gazdaságtalanabb. Ott még útba eső fontos megállók sincsenek.

Előzmény: KSKs (53061)
KSKs Creative Commons License 2013.11.24 0 0 53061

Se modernet se ócskát. Ezen településekre nem gazdaságos kivinni menetrendszerinti buszt.

Max lehet a volánnal egyezkedni és jöhet a pesti számozós rendszer itt is.

 


Vagy rugalmas közlekedési rendszer

Előzmény: marky-511 (53060)
marky-511 Creative Commons License 2013.11.24 0 0 53060

Szikigyakorral annyi a gond, hogy Debrecen része, akárcsak Józsa vagy Bánk. Önmagában Halápnak is "felesleges" a 37-es, mert ott áll meg egy csomó távolsági, de ugye már nem egy cégben van a buszközlekedés. Ha fel lehetne szállni helyi bérlettel a helyközi buszokra, sok viszonylatot akár meg is lehetne szüntetni.

 

Így viszont más a helyzet. Az pedig abszurd, hogy egy településrésznek távolsági bérlet kell, hogy a városán belül utazzon.

Anno ott is volt a 25-ös szikigyakori viszonylatnak, de gondolom a modernebb járműveket nem szívesen forgatnák meg földúton.

Előzmény: KSKs (53059)
KSKs Creative Commons License 2013.11.24 0 0 53059

Én még mindig fenntartom, hogy az ilyen kistérségi, alacsony lélekszámú településrészeken egy DRT rendszer hatékonyabb lenne.

Jelenleg egy állandó szikigyakori meghosszabbítás sokkal nagyobb ráfordítást igényelni, mint ami hasznot hozna, valamint vannak olyan neuralgikus menetrende/hálózati kérdések ami sokkal fontosabb. És abba kéne befektetni elsőnek.

Előzmény: marky-511 (53058)
marky-511 Creative Commons License 2013.11.23 0 0 53058

Azt a pár utcát azért egyirányúsítani is lehetne.

Mindemellett Szikigyakorig is járhatna helyi viszonylat, egy fordulóra be lehetne ruházni.

Előzmény: KSKs (53057)
KSKs Creative Commons License 2013.11.23 0 0 53057

Debrecen szerencsétlen város, mert hiába aszfaltozol le utcákat busszal nem lesz járható, mert szűk kertségi városrészek és nem lehet  ott kanyarogni, meg a szembejövő forgalmat tiltani kell stb.
Sok tanyasi városrészen egy DRT rendszer célszerűbb lenne.

Előzmény: marky-511 (53056)
marky-511 Creative Commons License 2013.11.23 0 0 53056

Értem amit írtál, és egyet is értek vele.

Szvsz azért kellene bővíteni az aszfaltozott utcák számát, mert nagyon sokan laknak a kertségekben. A Sámsonin, és a Júlia-telepen is sokan szállnak fel csúcsidőben. De akár több is lehetne, ha nem kellene annyian gyalogoljanak a megállókig.

 

A 11-esből 15-ös pótló lesz, a 30-as pedig valami rejtélyes útvonalon fog közlekedni a Nagyállomás és a Veres Péter között. Én teljesen másként szervezném át a közlekedést, de nem én ülök odafenn...

Előzmény: KSKs (53055)
KSKs Creative Commons License 2013.11.23 0 0 53055

Én körjáraról nem beszéltem, pont hogy nem javaslom.  Félreértettél.

Ha van egy 19esed Sámsoni út - EGYENESEN - Jécsarnok akkor kész nem kell várakozni a betérés miatt, nincs asszimmetria.

Én csak egy pld-t említettem ha a 11-t visszavágod a Júlia telepig akkor van egy Júlia telep-belváros kapcsolatod (félig a régi 40es vonalán) ez sem körjárat. Ez amúgy azért jutott eszembe mert a 29-esnek nevezett ötletedre azt mondtam össze is köthető a 23Y-vel és a 11 kiejthető onnan, rövidíthető.

 

Már csak a 23 marad: vagy a helyén vagy a Sámsonin, vagy Júlia telepbetéréssel-Sámsoni út  ez már mindegy.

 

Nem gondolom hogy a Júlia telepről sokan mennének a Sámsoni út végére.

Előzmény: marky-511 (53054)
marky-511 Creative Commons License 2013.11.23 0 0 53054

Mert a jelenlegi rendszer sem jó. A kollégáim órákig tudnának mesélni, ugye  a Sámsoni úti végállomáson van a munkahelyem.

 

Egyszer valaki a Júlia-telepig akart közlekedni, erre a sofőr leszállította a Sámsoni útnál, hogy végállomás van.

 

Máskor (esti járat) a busz befordult a fordulóba, és az utasokkal együtt visszafordult. Senki nem jelzett, mivel ott a végállomás. De mivel nem volt felszálló, ezért a vezető indult is vissza megállás nélkül. Amikor számonkérték, miért nem áll meg, azt mondta "senki nem jelzett, ez pedig körjárat", ezért a Lovas utcától kellett visszagyalogolni.

 

A Sámsoni fele tehát a Júlia-telepi "szív", mert később ér haza, vagy még le is küldik. A Jégcsarnok felé pedig az arra igyekvők, mivel percekig kering a busz a Júlia-telepen.

Ezért kéne körjárat inkább, azzal viszont kiesik a jelenlegi végállomás.

 

De abban igazad van, hogy a 44-es példájára közlekedhetne egy körjárat. Teszem azt, a 23-as közlekedik körbe, a 19-es a Sámsonin végállomásozik.

Előzmény: KSKs (53053)
KSKs Creative Commons License 2013.11.23 0 0 53053

Minek 2 busz a Júlia telep és a Sámsoni út közt? A keresházakat miért akakrod összekötni 2 körjárattal?!

Előzmény: marky-511 (53052)
marky-511 Creative Commons License 2013.11.23 0 0 53052

A 11-essel más terveik vannak, ha addig nem változtatnak rajta.

 

Egy normális Júlia-telepi közlekedési rendhez aszfaltozni kéne, arra viszont várhatunk. Nem olyan rég készült egy új út a buszfordulóval szemben, a Simon István utcánál.

 

Ahhoz, hogy jól ki legyen szolgálva a környék, szerintem minimum két ellenirányú viszonylat kellene.

 

Az egyik a Sámsoni út - Simon István utca - Kőrösi Cs. S. utca - Vályi N. T. utca - Kard utca - Diadal utca útvonalon, a másik a Sámsoni út - Lovas utca - Kard utca - Hetényi János utca - Kőrösi Cs. S. utca - Simon Istcán utca - Sámsoni út útvonalon.

 

De személy szerint a Sámsoni úti pihenőhelyet is kihasználnám. Ha úgyis variálni akarnak a 2V elkészülte után, a 33-as közlekedhetne a Sámsoni út és Nagymacs között. Így újra lenne összeköttetés a Júlia-telep és a NYIP között.

Előzmény: KSKs (53051)
KSKs Creative Commons License 2013.11.23 0 0 53051

Amúgy ez annyit is jelentene, hogy félig visszaállna egy "régi  40-es", ezt a város nem hagyná, hisz az is Júlia elepről Árpád tér felé jött, pedig akkor a 19-esnek nem kéne kanyarognia. Mert a 11 behozná az utasokat a városba, szal megint lehet km-t spórolni, "racionalizálni".

Előzmény: marky-511 (53050)
marky-511 Creative Commons License 2013.11.22 0 0 53050

Nem lenne rossz. A Sámsoni amúgy is alul van szolgálva, Pedig a 23-as is ott pihen. nyugodtan közlekedhetne addig.

Előzmény: KSKs (53049)
KSKs Creative Commons License 2013.11.22 0 0 53049

Ezt a 29-est összeköthetnéd a 23Y-al és lenne egy jó viszonylatod. :p

És még buszt is valamint km-t is lehet megtakarítani, mert pl a 11-est helyettesítené is (ami lerövidülhetne pl. Júlia telepig így máris megvan a belvárossal a kapcsolata; vagy Sámsoni útig)

Előzmény: marky-511 (53039)
balazs2008 Creative Commons License 2013.11.22 0 0 53048

Úgy látszik, hogy ez a hét a gyepfektetések hete! :) De legalább most már nem a gyom, hanem a fű fog nőni és remélhetőleg karban is tartják majd! :)

Gyepszőnyeg a villamos alá (HAON)

balazs2008 Creative Commons License 2013.11.22 0 0 53047
marky-511 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 53046

Én is gyakran hallom, ha rádióközelben vagyok. Akkor pont nem voltam. Máskor hallom a lényegtelen dolgokat, de a fontosról lemaradok :)

 

Az viszont vicc, hogy a rádión kívül semmi nyoma ennek a tervnek.

Előzmény: balazs2008 (53045)
balazs2008 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 53045

Szerencsére vagy sajnos az agyában még nem tudok olvasni! :) Szóval azt nem tudom, hogy mire gondolhatott. De amúgy érdemes hallgatni a rádiót, mert állítólag ilyen DKV Információs percek többször is vannak egy nap, vagy a héten... Sok rejtett információ jut el így az emberekhez, már akik hallgatják éppen! :)

Előzmény: marky-511 (53044)
marky-511 Creative Commons License 2013.11.19 0 0 53044

Az lehet, hogy 30-ast mondott, de arra is gondolt? ;)

 

Elég baj, ha a régi 30-asra (Nagyállomás - Diószegi út) gondolt. Mi lesz még? Régi 29-es?

Mert így tuti megszakad a közvetlen összeköttetés a Tóci és Bánk között. Remélem, a Tóci - Nagyállomás viszonylat azért megmarad.

Előzmény: balazs2008 (53040)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!