Sziasztok, nem tudom mennyire normális de félévente kiég a tompított fényszóróm úgy, hogy direkt beépítettem nappali menetfényt így alig használom. Valaki esetleg tudja miért van így esetleg talált rá megoldást ?.2006 1,6i 16v
Aktiválva van a diag menüben a "skandináv fény" funkció, ezért kapcsolja Nálad egyből a tompítottat, bár nem gyújtásra, hanem motor indításra szokta. Ezzel nem halványul a kijelző fénye.
Köszi a kimerítő választ, de én nem egészen ezt tapasztaltam.
2008-as Xsara Picassom van, nemrég vettem, de nálam nem így működik a műszerfal háttérvilágítás.
A világítás kapcsolón van egy úgynevezett "0 -automata állás", ebben az állásban már a gyújtás ráadásakor alapból, autómatikusan bekapcsolja a tompított fényszórókat és a helyzetjelző lámpákat. Ilyenkor a műszerfal fényerő szabályozója nem is működik, a háttérvilágítás a maximumon van. Ekkor a reflektort sem tudom kapcsolni, az csak mint fénykűrt működik.
Ha a világításkapcsolót átkapcsolom "tompított" állásba, ekkor már működik a háttárvilágítás szabályozás is, és kapcsolható a "reflektor" is. Tehát a tompított világítás rákapcsolása nappal autómatikus, és ez nem csökkenti a műszerfal háttérvilágításának erősségét.
A vásárolt LED-es égők meg eleve olyanok, legalábbis az adatlapjuk szerint, hogy 360°-os a sugárzási szögük, mint az eredeti izzóknak, tehát a nem "pontszerű" a fénye.
Ha esetleg alapból nagy lenne a fényerő, akkor a soros SMD ellenállást megnövelem (most 150 ohmos van benne gyárilag).
- Az LCD mögött nem lesz elég homogén a világítás és túl erős is lesz.
- A fényerőt sem fogja tudni szabályozni. Igaz nappal talán jobban látod, de éjjel kiégeti a szemedet.
A kijelző a fényerőt a feszültség szabályozásával végzi eredetileg. A LED esetében az áramot kell szabályozni. Nyilván van a kettő között kapcsolat, de ez mégis alapvető különbség.
A Picasso kijelzőjének izzóira lekapcsolt lámpánál 12-14 V között megy, attól függően, hogy jár-e a motor, vagy nem.
Felkapcsolod a lámpát, akkor a kijelző háttérvilágítás izzói maximum 9,8V-ot kapnak, ettől lesz a fényerejük kisebb.
A fényerőszabályzó gombjait nyomogatva 15 lépcsőben csökkenthető a feszültség, egészen 3,8V-ig.
Ha ezeket LED-del helyettesíted, akkor azok 9,8V-nál alig kisebb fényerővel fognak világítani, mint 12 V-nál.
Van ennél nagyobb baj, ha nem spéci és drágább áramgenerátoros LED-et építesz be! Kínai testvéreink ezeket 12V-ra méretezték. Elvben ekkor kapnak a tűréshatáruk közelében lévő áramot.
Ahogy fentebb írtam, az izzók járó motornál és lámpa nélkül 14V-ot kapnak. Ha az izzókat egy az egyben helyettesíted LED-del, akkor azok élettartama nem lesz hosszú.
Szóval annyira nem egyszerű a megoldás. Mindenképpen valamekkora elektronikai ismereteket igényel.
Én annak idején sokat foglalkoztam vele, mert idegesített, hogy nyáron napsütésben ha felkapcsolom a lámpát alig lehet látni, ha meg a napszemüveget is felteszem, akkor semennyire.
Több kísérlet és módosítgatás után lett meg a megoldás és tökéletesen működik, de ehhez vezetékezni is kellett...
3030-as LED szalagot raktam be és a feszültségét szabályozom egy külön elektronikával. A kijelzőbe beépítettem egy fényérzékelő szenzort, ami az előbbi feszültségszabályzóval két fokozatban állítja a fényerőt teljesen automatikusan. Éjszakai üzemmódban valahol 7,5V körül, nappali üzemmódban ha jól emlékszem 10V-ra. Ezt próbálgatás alapján állítottam be. Teljes fényerőnél már nyári napsütésben is tökéletesen látható a kijelző.
Legnagyobb előnye a külső fényerőszabályzásnak, hogy a csigazabálók ökörsége ki lett iktatva, miszerint a lámpa felkapcsolásakor a fényerő megváltoztathatatlanul lecsökken!
Fontos, hogy legyen az elektronikában egyoldalú késleltetés. Ez azt jelenti, hogy hirtelen fényerőcsökkenéskor azonnal csökkentse a kijelző fényerejét (pl alagút), de a külső megvilágítás növekedéskor csak kb 10 mp múlva növelje a kijelző fényerejét. Ha nem így csinálsz, akkor éjjel minden erősebb utcai lámpánál kapcsolgat.
A LED szalagot a kijelző mögötti fehér műanyag fényvető burkolatra ragasztottam méretre vágva.
Az egyes kijelző szegmenseket (mint pl. a fényszóró, index stb) lehet az általad leírt LED-del helyettesíteni, de azokból is olyan kell, ami 14V-ot tudja, vagy eleve itt is a nyáklapot meg kell buherálni. Én az utóbbit csináltam. A test vagy a feszültség fóliát átvágtam és betettem sorba 3 diódát. Ezek egyenként 0,7V-ot levesznek a feszültségből.
Sokkal olcsóbb LED is megfelel, a linkeltnek túl nagy a fényereje. Egy db sima 3 mm-es fehér LED is bőven elegendő, ha beforrasztod a foglalat helyett, nyilván egy előtét ellenállással valamelyik lábán. Már ez is jobban fog világítani, mint az izzó.
Ja igen!
A felső visszajelző sorban van két izzó, amit nem lehet kicserélni LED-re, mert figyeli a BSI! Tehát egyrészt hibajelzést generál, másrészt a LED nem fog világítani! Hogy melyik kettő, nem emlékszem! Gondolom, hogy a fontosabbak közül, nem a világítás és index visszajelzők lesznek azok.
Nekem is letörött az a kis pöcök, ami a lemella összekötő kis rudacskát mozgatja. Mivel megtaláltam a letörött pöcköt, megpróbáltam pillanatragasztóval visszaragasztani, de ez nem jött be. Végül úgy oldottam meg, hogy mivel látható volt a letört pöcök helye, oda egy forrasztópákával felmelegített szigeteletlen érvéghüvelyt nyomtam bele a műanyagba addig, hogy a kilógó része ugyanolyan hosszú maradjon, mint az eredeti pöcök.
A led izzón ellenállás is található így védve van a feszültség ingadozásoktól bekövetkező meghibásodásokkal szemben. Az ellenállásokkal és a 3030SMD ledekkel egy hosszúéletű megbízható led izzót sikerült létrehozni.
A mérete megegyezik a szabvány üveg T5 w1.2w led izzóéval
Sziasztok! Tudnátok abban segíteni,hogy a Xsara Picasso középső szellőztető egyik oldaláról letört a kis pöcök, a terelő lapok szétcsusznak.hogyan tudom azt cserélni, vagy kivehető? Köszi előre is.
Üdv! Van egy 2001-es benzines Picassonk. Azt szeretném kideríteni, hogy mi okozza azt, hogy a bal oldali index lényegesen gyorsabban pislog, mint a jobb oldali? Működik az öszes izzó, testelést javítottam a hátsó lámpatestnél, mert vacakolt néha. Van a Picassoban relé, ami az indexet működteti, vagy a bajuszkapcsoló elektronikája intézi a dolgokat? Mikor bekapcsolom az indexet, párat villan rendes sebességgel, csak utána kezd rá a zakatolásra.
Utastéri ventilátor halott. Amikor "OFF"-ból automatába kapcsolom, akkor néha nyekken, de a ventilátor nem pörög fel.
Gyújtáskapcsoló beégése hiba kizárható, mert az kb 10 éve már cserélve lett. Ha igazat mondtak, akkor a márkaszerviz már a javított verziót szerelte.
Nem akartam most azzal szarozni, hogy a tranzisztoros szabályzó, vagy a ventilátor rossz, vettem egy bontottat kompletten egy évjáratban közel álló bontott járgányból.
Lassan rá kell szánnom magam a cserére, mert a gyerekeimnek adtam az autót és kényszer hatása alatt állok... :-)
Nézegettem a youtube-on a videókat, de ettől csak jobban zavarban lettem. A vezető felőli oldalról kell bontani, vagy az anyósülés felől?
Van valami amire különösen figyelnem kell? Azt látom, hogy elég szaros dolog a hozzáférés.
Elég a középső konzol oldalról megbontása, vagy mást is le kell szerelni?
Nem értelek félre. Inkább nem értem a működésüket sem.
Hol vannak elhelyezve az ütközés érzékelők, amik ütődésre záródnak. Hol vannak elhelyezve a patronok, amik felfújják a zsákokat? Amikor hibáról vagy hibajelről beszélünk, akkor szoftveres vagy hardveres hibák vannak?
Ez a 4. Picassom. Hány éve vettem az elsőt? Nem tudom. Majd megmondja a nejem.
A természetes kopásokon kívül baj nem volt velük.
Fékbetét, kuplung tárcsa kopások.
Amikor az elsőt megvettem, de sok negatív kritikát kaptam. Ettől kényelmesebb autóm nem volt. Három gerinc sérvvel műtött öregembernek mi kell? Kényelem.
Szebb volt: Lancia
Műszakilag jobb: WV Vento
Amit legjobban szerettem az első autóm (1972) nagykerekű Varnyú.
Amíg vezetek, addig marad a Pic. Vagy ez, vagy másik.
Félreértesz. Ha világít, nem fog működésbe lépni ütkpzés esetén. 17 éve vannak citroenjeim, mindig azonnal javítható volt a légzsákhiba. Csak hozzá értő ember kell hozzá.
Mondjuk menjen a falnak. Ha nem robban be, akkor most jó vagy rossz?
Ha berobbant, akkor jó. :-))) (volt)
Döntsön a kocsi gazdája. Én annyit mondhatok, hogy heti egy, kétszeri hibajellel nem foglalkozom, mint ahogy a villamossági szerelő sem fog. Kiüti 4 ezerért a hibát és Isten áldjon.
Hibaolvasó is annyit tud, hogy légzsák hiba. Nesze semmi fogd meg jól.