Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

19axer69 Creative Commons License 2022.10.01 0 0 19503

Sziasztok, nem tudom mennyire normális de félévente kiég a tompított fényszóróm úgy, hogy direkt beépítettem nappali menetfényt így alig használom. Valaki esetleg tudja miért van így esetleg talált rá megoldást ?.2006 1,6i 16v

FeZ_ Creative Commons License 2022.10.01 0 0 19502

Nem tudom, hogy van-e eltérés az évjáratok között, de elvileg a BSI-ben a balosé a 21-es és a jobbosé a 20-as biztosíték. 

Amúgy a kezelési kézikönyvben benne van, amit itt megtalálsz: (igaz, ez 2005-től van)

 

https://service.citroen.com/ACddb/index.html

 

Előzmény: Pityunka 1 (19501)
Pityunka 1 Creative Commons License 2022.09.30 0 0 19501

Sziasztok! 

Tudja valaki  ,hogy a féklámpa biztosíték hányás számozású?

Tomahawk+ Creative Commons License 2022.09.24 0 0 19500
Tomahawk+ Creative Commons License 2022.09.16 0 0 19499

Valóban, nem a gyújtásra, hanem a motor beindulása után kapcsolja a tompítottat és nem csökkenti a műszerfal fényerejét.

Előzmény: francecoupe (19498)
francecoupe Creative Commons License 2022.09.16 0 0 19498

Aktiválva van a diag menüben a "skandináv fény" funkció, ezért kapcsolja Nálad egyből a tompítottat, bár nem gyújtásra, hanem motor indításra szokta. Ezzel nem halványul a kijelző fénye. 

Előzmény: Tomahawk+ (19496)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.09.14 0 0 19497

én egy 2001-es Picasson szereltem.

Előzmény: Tomahawk+ (19496)
Tomahawk+ Creative Commons License 2022.09.14 0 0 19496

Köszi a kimerítő választ, de én nem egészen ezt tapasztaltam.

 

2008-as Xsara Picassom van, nemrég vettem, de nálam nem így működik a műszerfal háttérvilágítás.

A világítás kapcsolón van egy úgynevezett "0 -automata állás", ebben az állásban már a gyújtás ráadásakor alapból, autómatikusan bekapcsolja a tompított fényszórókat és a helyzetjelző lámpákat. Ilyenkor a műszerfal fényerő szabályozója nem is működik, a háttérvilágítás a maximumon van. Ekkor a reflektort sem tudom kapcsolni, az csak mint fénykűrt működik.

Ha a világításkapcsolót átkapcsolom "tompított" állásba, ekkor már működik a háttárvilágítás szabályozás is, és kapcsolható a "reflektor" is. Tehát a tompított világítás rákapcsolása nappal autómatikus, és ez nem csökkenti a műszerfal háttérvilágításának erősségét.

 

A vásárolt LED-es égők meg eleve olyanok, legalábbis az adatlapjuk szerint, hogy 360°-os a sugárzási szögük, mint az eredeti izzóknak, tehát a nem "pontszerű" a fénye.

Ha esetleg alapból nagy lenne a fényerő, akkor a soros SMD ellenállást megnövelem (most 150 ohmos van benne gyárilag).

Nem tudom, érthető volt, amit írtam?

Előzmény: The Dark Side of the Moon (19495)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.09.14 0 0 19495

Nem lesz jó!

 

- Az LCD mögött nem lesz elég homogén a világítás és túl erős is lesz.

- A fényerőt sem fogja tudni szabályozni. Igaz nappal talán jobban látod, de éjjel kiégeti a szemedet.

 

A kijelző a fényerőt a feszültség szabályozásával végzi eredetileg. A LED esetében az áramot kell szabályozni. Nyilván van a kettő között kapcsolat, de ez mégis alapvető különbség.

A Picasso kijelzőjének izzóira lekapcsolt lámpánál 12-14 V között megy, attól függően, hogy jár-e a motor, vagy nem.

Felkapcsolod a lámpát, akkor a kijelző háttérvilágítás izzói maximum 9,8V-ot kapnak, ettől lesz a fényerejük kisebb.

A fényerőszabályzó gombjait nyomogatva 15 lépcsőben csökkenthető a feszültség, egészen 3,8V-ig.

 

Ha ezeket LED-del helyettesíted, akkor azok 9,8V-nál alig kisebb fényerővel fognak világítani, mint 12 V-nál.

Van ennél nagyobb baj, ha nem spéci és drágább áramgenerátoros LED-et építesz be! Kínai testvéreink ezeket 12V-ra méretezték. Elvben ekkor kapnak a tűréshatáruk közelében lévő áramot.

Ahogy fentebb írtam, az izzók járó motornál és lámpa nélkül 14V-ot kapnak. Ha az izzókat egy az egyben helyettesíted LED-del, akkor azok élettartama nem lesz hosszú.

 

Szóval annyira nem egyszerű a megoldás. Mindenképpen valamekkora elektronikai ismereteket igényel.

Én annak idején sokat foglalkoztam vele, mert idegesített, hogy nyáron napsütésben ha felkapcsolom a lámpát alig lehet látni, ha meg a napszemüveget is felteszem, akkor semennyire.

 

Több kísérlet és módosítgatás után lett meg a megoldás és tökéletesen működik, de ehhez vezetékezni is kellett...

3030-as LED szalagot raktam be és a feszültségét szabályozom egy külön elektronikával. A kijelzőbe beépítettem egy fényérzékelő szenzort, ami az előbbi feszültségszabályzóval két fokozatban állítja a fényerőt teljesen automatikusan. Éjszakai üzemmódban valahol 7,5V körül, nappali üzemmódban ha jól emlékszem 10V-ra. Ezt próbálgatás alapján állítottam be. Teljes fényerőnél már nyári napsütésben is tökéletesen látható a kijelző.

Legnagyobb előnye a külső fényerőszabályzásnak, hogy a csigazabálók ökörsége ki lett iktatva, miszerint a lámpa felkapcsolásakor a fényerő megváltoztathatatlanul lecsökken!

Fontos, hogy legyen az elektronikában egyoldalú késleltetés. Ez azt jelenti, hogy hirtelen fényerőcsökkenéskor azonnal csökkentse a kijelző fényerejét (pl alagút), de a külső megvilágítás növekedéskor csak kb 10 mp múlva növelje a kijelző fényerejét. Ha nem így csinálsz, akkor éjjel minden erősebb utcai lámpánál kapcsolgat.

A LED szalagot a kijelző mögötti fehér műanyag fényvető burkolatra ragasztottam méretre vágva.

 

Az egyes kijelző szegmenseket (mint pl. a fényszóró, index stb) lehet az általad leírt LED-del helyettesíteni, de azokból is olyan kell, ami 14V-ot tudja, vagy eleve itt is a nyáklapot meg kell buherálni. Én az utóbbit csináltam. A test vagy a feszültség fóliát átvágtam és betettem sorba 3 diódát. Ezek egyenként 0,7V-ot levesznek a feszültségből.

 

Sokkal olcsóbb LED is megfelel, a linkeltnek túl nagy a fényereje. Egy db sima 3 mm-es fehér LED is bőven elegendő, ha beforrasztod a foglalat helyett, nyilván egy előtét ellenállással valamelyik lábán. Már ez is jobban fog világítani, mint az izzó.

 

Ja igen!

A felső visszajelző sorban van két izzó, amit nem lehet kicserélni LED-re, mert figyeli a BSI! Tehát egyrészt hibajelzést generál, másrészt a LED nem fog világítani! Hogy melyik kettő, nem emlékszem! Gondolom, hogy a fontosabbak közül, nem a világítás és index visszajelzők lesznek azok.

Előzmény: Tomahawk+ (19494)
Tomahawk+ Creative Commons License 2022.09.14 0 0 19494

A digitális műszerbe, háttérvilágításnak.

Előzmény: The Dark Side of the Moon (19493)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.09.14 0 0 19493

Attol fugg, hova akarod tenni.

Előzmény: Tomahawk+ (19491)
Tomahawk+ Creative Commons License 2022.09.14 0 1 19492

Szia!

Nekem is letörött az a kis pöcök, ami a lemella összekötő kis rudacskát mozgatja. Mivel megtaláltam a letörött pöcköt, megpróbáltam pillanatragasztóval visszaragasztani, de ez nem jött be. Végül úgy oldottam meg, hogy mivel látható volt a letört pöcök helye, oda egy forrasztópákával felmelegített szigeteletlen érvéghüvelyt nyomtam bele a műanyagba addig, hogy a kilógó része ugyanolyan hosszú maradjon, mint az eredeti pöcök.

Az érvéghüvely 1,5 mm2-es ilyen:

Tökéletes lett.

 

Előzmény: Zita Kerekes (19489)
Tomahawk+ Creative Commons License 2022.09.14 0 0 19491

Üdv az uraknak!

Visszaolvastam, láttam, hogy itt már többször foglalkoztak a műszerfal izzó LED-re cserélésével, több-kevesebb sikerrel.

Én is ezen gondolkodom. Ilyent rendeltem:

https://royaltuning.hu/termek/t5-led-feher-5db/?utm_source=Google%20Shopping&utm_campaign=google%20shopping&utm_medium=cpc&utm_term=71542&gclid=Cj0KCQjwguGYBhDRARIsAHgRm4-Ie02Q7mH6a4vGVia7HBNvJa7UvD9w7Eaj94ugVbpJnNeht45x1UkaAgCNEALw_wcB

 

Ezt tudja:

A led izzón ellenállás is található így védve van a feszültség ingadozásoktól bekövetkező meghibásodásokkal szemben. Az ellenállásokkal és a 3030SMD ledekkel egy hosszúéletű megbízható led izzót sikerült létrehozni.

A mérete megegyezik a szabvány üveg T5 w1.2w led izzóéval

Erőteljes fehér fénnyel világít!

Izzó adatai:

Rendszer: 12V 
Fogyasztás: 1 Watt
Fényerő: 230 Lumen

 

Jó lehet ez?

gepesz Creative Commons License 2022.09.13 0 1 19490

Valamelyik végén lapos csavarhúzóval kipattintod.

Már látni is fogod a megoldást.

Bontóban szerintem olcsón kapsz, ha a tiéd nem összerakható már. De valószínűleg összerakod.

Előzmény: Zita Kerekes (19489)
Zita Kerekes Creative Commons License 2022.09.13 0 0 19489

Sziasztok! Tudnátok abban segíteni,hogy a Xsara Picasso középső szellőztető egyik oldaláról letört a kis pöcök, a terelő lapok szétcsusznak.hogyan tudom azt cserélni, vagy kivehető? Köszi előre is.

Zolysys Creative Commons License 2022.09.12 0 0 19488

Vagy nem lett jól összedugva vagy szakadt az távezető. Utóbbit tudom javítaniBp XIX ben

Előzmény: Merlin1977 (19472)
cowach Creative Commons License 2022.09.08 0 0 19487

Üdv! Van egy 2001-es benzines Picassonk. Azt szeretném kideríteni, hogy mi okozza azt, hogy a bal oldali index lényegesen gyorsabban pislog, mint a jobb oldali? Működik az öszes izzó, testelést javítottam a hátsó lámpatestnél, mert vacakolt néha. Van a Picassoban relé, ami az indexet működteti, vagy a bajuszkapcsoló elektronikája intézi a dolgokat? Mikor bekapcsolom az indexet, párat villan rendes sebességgel, csak utána kezd rá a zakatolásra.

The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2022.08.30 0 0 19486

Sziasztok!

 

Xsara Picasso 2,0 HDI (2001.)

Automata klíma

 

Utastéri ventilátor halott. Amikor "OFF"-ból automatába kapcsolom, akkor néha nyekken, de a ventilátor nem pörög fel.

Gyújtáskapcsoló beégése hiba kizárható, mert az kb 10 éve már cserélve lett. Ha igazat mondtak, akkor a márkaszerviz már a javított verziót szerelte.

Nem akartam most azzal szarozni, hogy a tranzisztoros szabályzó, vagy a ventilátor rossz, vettem egy bontottat kompletten egy évjáratban közel álló bontott járgányból.

 

Lassan rá kell szánnom magam a cserére, mert a gyerekeimnek adtam az autót és kényszer hatása alatt állok... :-)

 

Nézegettem a youtube-on a videókat, de ettől csak jobban zavarban lettem. A vezető felőli oldalról kell bontani, vagy az anyósülés felől?

 

Van valami amire különösen figyelnem kell? Azt látom, hogy elég szaros dolog a hozzáférés.

Elég a középső konzol oldalról megbontása, vagy mást is le kell szerelni?

 

 

GLückPeter Creative Commons License 2022.08.29 0 0 19485

Akksi sarut vedd le 10 percre, hátha …..

Előzmény: debige (19471)
mikomi13 Creative Commons License 2022.08.28 0 0 19484

Bál hátsó és a középső

Előzmény: gepesz (19483)
gepesz Creative Commons License 2022.08.28 0 0 19483

A babák féklámpa a középső?

Ha az, akkor az ajtóban lévő kábelátvezetést sasold meg.

Előzmény: mikomi13 (19482)
mikomi13 Creative Commons License 2022.08.28 0 0 19482

Sziasztok valaki megtudná mondani hogy miért nem világít a babák fèklámpa S középső minden biztos jó S a kapcsoló is de nem világít nem megy ki áram

gepesz Creative Commons License 2022.08.28 0 0 19481

Nem értelek félre. Inkább nem értem a működésüket sem.

Hol vannak elhelyezve az ütközés érzékelők, amik ütődésre záródnak. Hol vannak elhelyezve a patronok, amik felfújják a zsákokat? Amikor hibáról vagy hibajelről beszélünk, akkor szoftveres vagy hardveres hibák vannak?

Ez a 4. Picassom. Hány éve vettem az elsőt? Nem tudom. Majd megmondja a nejem.

A természetes kopásokon kívül baj nem volt velük.

Fékbetét, kuplung tárcsa kopások.

Amikor az elsőt megvettem, de sok negatív kritikát kaptam. Ettől kényelmesebb autóm nem volt. Három gerinc sérvvel műtött öregembernek mi kell? Kényelem.

Szebb volt: Lancia

Műszakilag jobb: WV Vento

Amit legjobban szerettem az első autóm (1972) nagykerekű Varnyú.

Amíg vezetek, addig marad a Pic. Vagy ez, vagy másik.

 

Előzmény: Francecoupe1 (19480)
Francecoupe1 Creative Commons License 2022.08.28 0 0 19480

Félreértesz. Ha világít, nem fog működésbe lépni ütkpzés esetén. 17 éve vannak citroenjeim, mindig azonnal javítható volt a légzsákhiba. Csak hozzá értő ember kell hozzá.

Előzmény: gepesz (19479)
gepesz Creative Commons License 2022.08.27 0 0 19479

Teljes bizonyosságot akkor kapna. :-)

Mondjuk menjen a falnak. Ha nem robban be, akkor most jó vagy rossz?

Ha berobbant, akkor jó. :-))) (volt)

Döntsön a kocsi gazdája. Én annyit mondhatok, hogy heti egy, kétszeri hibajellel nem foglalkozom, mint ahogy a villamossági szerelő sem fog. Kiüti 4 ezerért a hibát és Isten áldjon.

Hibaolvasó is annyit tud, hogy légzsák hiba. Nesze semmi fogd meg jól.

Előzmény: Francecoupe1 (19478)
Francecoupe1 Creative Commons License 2022.08.27 0 0 19478

Pont, hogy nem, amikor kéne.

Előzmény: gepesz (19477)
gepesz Creative Commons License 2022.08.26 0 0 19477

Robbantsa be? :-)))

Előzmény: Francecoupe1 (19476)
Francecoupe1 Creative Commons License 2022.08.26 0 0 19476

Azért nem árt utánajárni, mert ha baj van, baj lesz.

Előzmény: gepesz (19473)
Francecoupe1 Creative Commons License 2022.08.26 0 0 19475

Milyen került bele? Új vagy bontott? Akku saru le lett szedve cserekor? Csatlakozóknál is lehet probléma, ha restül rakják össze.

Előzmény: Merlin1977 (19472)
gepesz Creative Commons License 2022.08.26 0 0 19474

alatt

Előzmény: gepesz (19473)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!