Találtam még egy olajnyomás kapcsolót, az is ott van az olajhűtő/szűrő házon, kicsit arráb. Az a Bárdi szerinti adatok alapján 2 bar-on kapcsol.
Itt a szabályzó, ami valószínűleg kapcsoló, mert PWM-el vezérelve egy ponton inkább nyitott, visszább véve a jelet, pedig kattanva visszazárt.
Máshol írták, hogy az olajszívó kosár és az olajszivattyú közti o-gyűrű vagy ajakos tömítés felkeményedése is gond lehet, hogy indításkor lassabban jön meg a nyomás.
Ha szemből nézed a motort, felemelve, a főtengely szíjtárcsa alatt néz ki előre fele. KB mint egy vezérműtengely olajnyomás állítós szelep, csak rövidebb.
Fiat Freemont 2.0 Multijet 2-es 939B5 motorkódú autó indítás után rögtön MIL lámpát kapcsol és ezek jönnek bele:
P0521 és P0523. Bosch mindegyikre olajnyomás szabályzás funkció zavart ír be.
Olaj nyomás gomba és olajnyomás szabályzó szelep ellenőrzést ajánl az esitronic.
A szabályzó értéke ellenállásra 100-120 Ohm-ot ír, amit én nagynak érzek.
A kocsiban lévő 3,5 Ohm-os!!!
Kivettem a szelepet, PWM jellel vezérelve olyan 35 %-os jelnél kinyit hirtelen a dugattyú benne, 25 %-nál ahogy veszem vissza, pedig bezár.
Indításkor ha szkópolom az olajnyomás gombát és a szabályzó kivezérlését, azt látom, hogy az olajnyomás gomba 900 ms-al a kulcs elfordítás után vált át, és a motor is kb akkor röffen be.
Kulcsfordítás után már vezérli ki a szelepet, 50-90 %-os aktivításban, szabálytalan időzítésekkel. Amint megjött a nyomás és jár a motor már csak 5-10 %-os aktivításban.
Nem tudom ennek mi értelme van...
Az olajnyomás gomba 0,2-0,3 bar-on kapcsol a Bárdi adatai szerint, amiket a kocsihoz hoz, többet is megnéztem, amik egymás szinonímái.
Ezt rendelek bele próbára.
A szabályzó, jobbára gyári új lenne, 90 e Ft. Az utángyártott Meat&Doria nem elérhető, de féláron kb, ha lenne.
Olajnyomás biztos van, mert aktívan használják a kocsit.
Hát ezek Siemens injektorok. Szerintem csak Siemens/VDO/Continental gyártmányút tegyék bele.
Multkor hozott egy kollega egy ilyesmi utángyártottat. Pár hónapot ment, azt elkezdett kopogni meg nem menni az a henger néha.
Bemértem neki, szar értékeket hozott. Akkor hozott egy új Lángos Starline márkájút, hogy mérjem be, milyen értékeket hoz a padon. Hát az is gyengén muzsikált. Sokkal kisebbek voltak a mennyiségek a kelleténél. Aztán hozott egy új Siemens/VDO-t, hogy akkor azt is mérjem be, az tökéletes értékeket hozott.
Amikor azt írtam nem csináltam még ilyet - annak melyik részét nem érted kedves cam aro? Te ha belekezdesz valami tök ÚJ dologba akkor neked soha sincsenek akár hülye kérdéseid?
Dehogynem, csak max tudod hol olvass utána, vagy valakitől megkérdezed aki -szerencsés esetben- nem nagyképűen válaszol. Ennyi az egész.
Egyáltalán létezik kérdés, ha az egy teljesen új terület számodra? Vagy az a jó, ha agy nélkül nekiállok és nem kérem ki a tapasztaltabb személyek véleményét?
Műszaki vizsgabiztos vagyok 15 éve, (a tisztességes fajta, csak jó autó megy át) full egyedül csinálom az egész folyamatot a kulcsátvételétől a kulcs átadásig. És néha elvállalok pár diag. esetet mert érdekel, nem diagolok állandóan mint ti,
ezért ha belefutok valamibe, akkor szeretem a problémát körbejárni. Ráadásul nem csak 1 márka van nálunk, tehát sok eset lehet/van. Az eredeti végzettségem gépésztechnikus. Szerintem nincs hülye kérdés, csak érdeklődő, tudásra szomjas diák.
Valószínűleg egy porlasztó döglött meg. De miért nem viszed el mindent méretni? Plusz 10 perc kiszedni a 3 másikat, meg néhány ezer Ft per darab a mérés. Ha T1D motortipus, akkor műanyag palást van a porlasztóházon, nem rohad be. Mostanában szedtem ki ilyeneket, ablaktörlő, meg műanyagtálca bontással sem volt 1 óra munka (kicsit sem kapkodva). O gyűrűk szó filléres tételek, tényleg visszaraknád a régivel? Tényleg először csinálsz cr dízel javítást? :-)
Mivel.az egyik porlasztó nem működik,a másikra.beírta hogy max. szabályzási küzöböt elérte...viszem mindet
beméretni. De van akitől.az alábbi tamácsot.kaptam:
"Ez már elvben az új 1.6 8v peugeot motor. Nem lesz elég egyet cserélni! Négyet kell, legetőleg gyárira, cserélni kell a leszorító kengyeleket és csavarokat is! Külömben az életben nem lesz jó."
Ennek mennyi valóságalalpja van? Nem túlzás egy kicsit?
És az miért van. hogy hibakód olvasáskor a 4-es hengert a váltó felőli, de amikor kódolni kell,(tuti az mert az nem működik, és ha azt lehúzom akkor azt nevezi meg 4es henger injektor szakadásnak stb) Szal kiolvasáskor egyértelmű, hogy a váltó felőli a 4-es,
és elindítom a kódolásos részt, kiírja, hogy a váltófélóli a az 1-es henger? (kép) akkor most mi szerint kell értelmezni kódoláskor?
Kezdetnek kézzel megmozgatni a kábelt a az injektor csatlakozó környékén, hátha csak kontakt hiba:)aztán lehet szofisztikáltabban is, ha van rá lehetőség, az talán olcsóbb és egyszerűbb, mint cserélni bármit is.
És valóban, egyszer már január 14.-én egy másik diskurzusban leírtad a motorkódot. Bocs, hogy nem olvasom vissza minden kérésednél a teljes előéletedet.
Műszercsoportból legalább 3 különbözővel készült az autó. (+ a dieselek)