Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rrobi Creative Commons License 2024.04.10 0 0 28045

Találtam még egy olajnyomás kapcsolót, az is ott van az olajhűtő/szűrő házon, kicsit arráb. Az a Bárdi szerinti adatok alapján 2 bar-on kapcsol.

 

Itt a szabályzó, ami valószínűleg kapcsoló, mert PWM-el vezérelve egy ponton inkább nyitott, visszább véve a jelet, pedig kattanva visszazárt.

 

 

 

Máshol írták, hogy az olajszívó kosár és az olajszivattyú közti o-gyűrű vagy ajakos tömítés felkeményedése is gond lehet, hogy indításkor lassabban jön meg a nyomás.

Van rá kiváltó szett:
https://tafmet.pl/english/repair-sets/959-uszczelka-smoka-pompy-oleju-opel-insignia-zafira-astra-20-cdti-suzuki-sx4-saab-9-5-20-ttid-5902553474398.html?fbclid=IwAR0nIQA0_gd-mG-nlWdgI_F2Hw4PZOWqAEgYw6R24ojtiWlLltagrOzZ5XA_aem_AU4_OKEtLH-cnXTlGgVkCNlvV_GsqMIrB9xkDl0R1TB9WLXQqX5COrTMGoHJumYYuQwF272FoKr8Qj9WnLCu_FGR

 

Előzmény: Rrobi (28044)
Rrobi Creative Commons License 2024.04.10 0 0 28044

Ha szemből nézed a motort, felemelve, a főtengely szíjtárcsa alatt néz ki előre fele. KB mint egy vezérműtengely olajnyomás állítós szelep, csak rövidebb.

Előzmény: cam aro (28042)
409 Creative Commons License 2024.04.10 0 0 28043

"szabályozó.."

 

Azon törpölök, mi alapján szabályozna az a szabályozó, miközben nincs nyomásmérő.  ?? (az olajgomba csak egy on-off kapcsoló)

Szerintem az a "szabályozó" csak egy szintén ki-be kapcsoló, vagy max fordulatszám alapján szabályoz, ami elég buta megoldás lenne.

Vagy valami nem értek.  :))

 

Előzmény: cam aro (28042)
cam aro Creative Commons License 2024.04.09 0 0 28042

ma kezdtem bontani egy astrat.

idoszakos olajnyomas hibaval. 

mentett hibakod van, de fejbol nem megy, holnap megnezem 

 

2012. 2.0 cdti.

mocckod xxxx. 

 tomites a karterben , uj olajpumpa, uj olaj nyomas gomba. (+ vezerles) 

 

szerintem ez -reszben- ugyanaz a motor.  

(bar  valoszinu nem olajnyomas szabalyzos ) 

ha valami egyezik, megmerem. .

------------

A szabályzó ..""

 

errol ha tudnal egy kepet... csak hogy ne kelljen keresni. .

Előzmény: Rrobi (28041)
Rrobi Creative Commons License 2024.04.09 0 0 28041

Fiat Freemont 2.0 Multijet 2-es 939B5 motorkódú autó indítás után rögtön MIL lámpát kapcsol és ezek jönnek bele:

P0521 és P0523. Bosch mindegyikre olajnyomás szabályzás funkció zavart ír be.

 

Olaj nyomás gomba és olajnyomás szabályzó szelep ellenőrzést ajánl az esitronic.

 

A szabályzó értéke ellenállásra 100-120 Ohm-ot ír, amit én nagynak érzek.

A kocsiban lévő 3,5 Ohm-os!!!

Kivettem a szelepet, PWM jellel vezérelve olyan 35 %-os jelnél kinyit hirtelen a dugattyú benne, 25 %-nál ahogy veszem vissza, pedig bezár.

 

Indításkor ha szkópolom az olajnyomás gombát és a szabályzó kivezérlését, azt látom, hogy az olajnyomás gomba 900 ms-al a kulcs elfordítás után vált át, és a motor is kb akkor röffen be.

Kulcsfordítás után már vezérli ki a szelepet, 50-90 %-os aktivításban, szabálytalan időzítésekkel. Amint megjött a nyomás és jár a motor már csak 5-10 %-os aktivításban.

 

Nem tudom ennek mi értelme van...

 

Az olajnyomás gomba 0,2-0,3 bar-on kapcsol a Bárdi adatai szerint, amiket a kocsihoz hoz, többet is megnéztem, amik egymás szinonímái.

Ezt rendelek bele próbára.

A szabályzó, jobbára gyári új lenne, 90 e Ft. Az utángyártott Meat&Doria nem elérhető, de féláron kb, ha lenne.

Olajnyomás biztos van, mert aktívan használják a kocsit.

 

Van valami ötletetek?

Köszi!

Rrobi Creative Commons License 2024.04.09 0 0 28040

Hát ezek Siemens injektorok. Szerintem csak Siemens/VDO/Continental gyártmányút tegyék bele.

Multkor hozott egy kollega egy ilyesmi utángyártottat. Pár hónapot ment, azt elkezdett kopogni meg nem menni az a henger néha.

Bemértem neki, szar értékeket hozott.
Akkor hozott egy új Lángos Starline márkájút, hogy mérjem be, milyen értékeket hoz a padon. Hát az is gyengén muzsikált. Sokkal kisebbek voltak a mennyiségek a kelleténél.
Aztán hozott egy új Siemens/VDO-t, hogy akkor azt is mérjem be, az tökéletes értékeket hozott.

Előzmény: Titanium101 (28039)
Titanium101 Creative Commons License 2024.04.06 0 0 28039

Kis cukik :)

 

cam aro Creative Commons License 2024.04.05 0 0 28038

milenne.. kicsereled azt kiss.. :)

Előzmény: Titanium101 (28037)
Titanium101 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 28037

Úristen most milessz..... 😀

Előzmény: cam aro (28036)
cam aro Creative Commons License 2024.04.05 0 0 28036

 gépésztechnikus. Szerintem nincs hülye kérdés""

 

szerintem meg van.  :)

 

nem baja, legyen kerdes..

de wazz..egy gumi tomitesre rakerdezni szakmaitol.. 

Előzmény: Titanium101 (28035)
Titanium101 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 28035

Köszönöm segítő szándékaitokat, DE:

Amikor azt írtam nem csináltam még ilyet - annak melyik részét nem érted kedves cam aro? Te ha belekezdesz valami tök ÚJ dologba akkor neked soha sincsenek akár hülye kérdéseid?

Dehogynem, csak max tudod hol olvass utána, vagy valakitől megkérdezed aki -szerencsés esetben- nem nagyképűen válaszol. Ennyi az egész.

Egyáltalán létezik kérdés, ha az egy teljesen új terület számodra? Vagy az a jó, ha agy nélkül nekiállok és nem kérem ki a tapasztaltabb személyek véleményét?

 

Műszaki vizsgabiztos vagyok 15 éve, (a tisztességes fajta, csak jó autó megy át) full egyedül csinálom az egész folyamatot a kulcsátvételétől a kulcs átadásig. És néha elvállalok pár diag. esetet mert érdekel, nem diagolok állandóan mint ti,

ezért ha belefutok valamibe, akkor szeretem a problémát körbejárni. Ráadásul nem csak 1 márka van nálunk, tehát sok eset lehet/van. Az eredeti végzettségem gépésztechnikus. Szerintem nincs hülye kérdés, csak érdeklődő, tudásra szomjas diák.

Előzmény: cam aro (28033)
mica-r Creative Commons License 2024.04.04 0 0 28034

Akkor majd úgy jár...
Nem vagyunk szakoktatók :-)

Előzmény: cam aro (28033)
cam aro Creative Commons License 2024.04.04 0 0 28033

ertettem.. 

de a srac kovetkezetesen info hianyos kerdeseket tesz fel.. 

..tobb eve.. 

 

..probalom/tam motivalni..de csak nem ismeri fel a baszogatasom targyat..  

mindegy.. 

nekem ? :) 

Előzmény: mica-r (28032)
mica-r Creative Commons License 2024.04.04 0 0 28032

Olyan példát írtam, amit nemrég csináltam. Nem érvényes minden motorra.

Előzmény: cam aro (28031)
cam aro Creative Commons License 2024.04.04 0 0 28031

Plusz 10 perc kiszedni a 3 másikat,"""

 

hat oooo.. 

azert arra figyelj, nehogy meglepetes erjen. 

csigas /ford vonalon ez tervezett. :)  

 

mocckodot tovabbra sem tudunk, de ha csigas, ha ford, igy hasrapacsi.. .

azert pl az no.1 injektor tud meglepeteseket okozni..  (pl hogy a fojtoszelep alatt van ) 

..vagy egy lecsuszo hollander, ami leesik egr szelepig.. van ilyen verzio is.. 

 

lehet veluk szopni.. 

 

 

 

 

Előzmény: mica-r (28030)
mica-r Creative Commons License 2024.04.04 0 0 28030

Valószínűleg egy porlasztó döglött meg. De miért nem viszed el mindent méretni? Plusz 10 perc kiszedni a 3 másikat, meg néhány ezer Ft per darab a mérés. Ha T1D motortipus, akkor műanyag palást van a porlasztóházon, nem rohad be. Mostanában szedtem ki ilyeneket, ablaktörlő, meg műanyagtálca bontással sem volt 1 óra munka (kicsit sem kapkodva).
O gyűrűk szó filléres tételek, tényleg visszaraknád a régivel? 
Tényleg először csinálsz cr dízel javítást? 
:-)

Előzmény: Titanium101 (28028)
cam aro Creative Commons License 2024.04.04 0 1 28029

bazze... 

barmit tehetsz ami gatolja a berohadast.. 

zsir, rez, szilvalekvar. 

vagy szarni bele, rakd ossze szarazon.. mi mulik min ? 

mindketto verzio opcios. 

a dontes a tied. 

en kenni szoktam, amivel epp van.

a TMK jellege miatt. 

a javitashoz NEM kell. 

---------------

A résolajcső o gyűrűk mehetnek vissza a régiek?""

 

nem. 

csak akkor ha nem serultek/ tomitenek. 

azt meg egyedul te latod, szvsz a dontes is a tied.. 

 

(tiz + eve irsz  a forumra, es olyan hulyesegeket tudsz kerdezni.. hogy.. 

aa . mindegy. 

bocsi. ) 

 

Előzmény: Titanium101 (28028)
Titanium101 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 28028

Oksa. S ehet egy kis kerámiasray a porlasztó köré berakáskor igye?

A résolajcső o gyűrűk mehetnek vissza a régiek?

Előzmény: cam aro (28027)
cam aro Creative Commons License 2024.04.04 0 0 28027

 motorkod nelkul nem tudom hogy melyik motorrol beszelunk. 

(motorkodal se, ne faradj, en se teszem )  

 

elviszed bemeretni oket,, amelyik rossz lesz azt csereled arra ami a leghosszabb/ervenyesitheto  garanciat adja. 

(nem tudod felulirni a meromuhelyt)

 

uj kengyel nem kell, csavar ajanlott. 

Előzmény: Titanium101 (28026)
Titanium101 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 28026

Oksa.

 

Mivel.az egyik porlasztó nem működik,a másikra.beírta hogy max.  szabályzási küzöböt elérte...viszem mindet

beméretni. De van akitől.az alábbi tamácsot.kaptam:

 

"Ez már elvben az új 1.6 8v peugeot motor. Nem lesz elég egyet cserélni! Négyet kell, legetőleg gyárira, cserélni kell a leszorító kengyeleket és csavarokat is! Külömben az életben nem lesz jó." 

 

Ennek mennyi valóságalalpja van? Nem túlzás egy kicsit?

Előzmény: cam aro (28025)
cam aro Creative Commons License 2024.04.04 0 0 28025

mer' hulyek a tervezok. 

a kodolas utasitasat kovesd. 

 

(szerintem ebben a kocsiban van csigas, meg ford 1.6 motor is ) 

Előzmény: Titanium101 (28024)
Titanium101 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 28024

És az miért van. hogy hibakód olvasáskor a 4-es hengert a váltó felőli, de amikor kódolni kell,(tuti az mert az nem működik, és ha azt lehúzom akkor azt nevezi meg 4es henger injektor szakadásnak stb) Szal kiolvasáskor egyértelmű, hogy a váltó felőli a 4-es,

és elindítom a kódolásos részt, kiírja, hogy a váltófélóli a az 1-es henger? (kép) akkor most mi szerint kell értelmezni kódoláskor?

 

Előzmény: JAMIE222 (28023)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 28023

Kezdetnek kézzel megmozgatni a kábelt a az injektor csatlakozó környékén, hátha csak kontakt hiba:)aztán lehet szofisztikáltabban is, ha van rá lehetőség, az talán olcsóbb és egyszerűbb, mint cserélni bármit is.

Előzmény: Titanium101 (28021)
409 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 28022

És valóban, egyszer már január 14.-én egy másik diskurzusban leírtad a motorkódot. Bocs, hogy nem olvasom vissza minden kérésednél a teljes előéletedet.

Műszercsoportból legalább 3 különbözővel készült az autó. (+ a dieselek)

Előzmény: hungarianbetyár (28020)
Titanium101 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 28021

lakatfogó-szkóp méréssel?

Előzmény: JAMIE222 (28019)
hungarianbetyár Creative Commons License 2024.04.04 0 0 28020

Elárulom újra. Ez egy vw 2E motor, digifant motorvezérléssel.
A műszercsoportos kérdésedet nem értem. :) Belevaló. Egyszerűbben kilométeróra. :D

Előzmény: 409 (28005)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 28019

Injektor áramellátását megnézném azért.

Előzmény: Titanium101 (28007)
mica-r Creative Commons License 2024.04.03 0 2 28018

Valami azért jöhetne, hogy ne haaljanak meg azzal a fékkel.

Előzmény: rfc (28015)
cam aro Creative Commons License 2024.04.03 0 0 28017

 

..eddig is felesleges volt.

szia! :)

Előzmény: rfc (28015)
cam aro Creative Commons License 2024.04.03 0 0 28016

kenhetett volna szilvalekvart is. 

az 5 kerekcsavar M12 120Nm.. 

ha M14. akkor 140 Nm ..  

 

nem marad ott mas csak aminek helye van. 

Előzmény: rfc (28012)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!