Üdv mindenkinek, Norbi vagyok. Épp a napokban lettem tulajdonosa egy 2001. Évj 1.4 8v (akk) cordobának. Alapvetően egy nagyon megkímélt autóhoz sikerült hozzájutnom, viszont a kuplungja brutális. Elég nehéz, és a közepénél kezd el fogni. Lehet állítani rajta? És a bowdent, egyenlőre próbáljam meg beolajozni, vagy ez ennek már végstádium, és rakjak be újat, telenyomva olajjal.? Mit javasoltok, mit ellenőrizzek le ennél a típusnál még? Előre is köszi a segítséget, és a válaszokat! Üdv! Norbi
Az lenne a kérdésem, hogy az indulás utáni automata ajtó zárást, hogy lehet kikapcsolni? Nem szeretném, hogy ha elértem a 20 km/H sebességet, akkor bezárjon az ajtózár.
Akkor megrendelem a megfelelő zárszerkezetet és kicseréltetem majd egy szerelővel. Remélhetőleg a bal első cseréje utána minden rendeltetésszerűen fog működni, egy próbát megér. Ha meg mégsem, akkor majd megírom, hogy mi volt a tényleges gond.
A bal első zárszerkezetedben van egy pici panel, amin van kettő vagy négy mikrokapcsoló, egy csatlakozó, és az ajtónyitást érzékelő kapcsoló. Ezeknek a forrasztása szokott elöregedni, ami miatt kontakt hiba lép fel. A visszazárás az miatt van, hogy a vezérlő nem érzékeli a nyitott állapotot, ezért pár másodperc múlva visszazár. Ez így normális.
Zárat kiszedni nem kis munka, hát még szétszedni, majd újra összerakni. Én megcsináltam két ajtón, azóta jól működik. Youtube-on találsz útmutatást a szerelésre.
A központi zár egyszer csak gondol egyet és bezár 1-2 perccel azután, hogy kinyitottam az autót a távvezérlővel.
Tipikus példa: autót nyitom a távirányítóval, bepakolok a csomagtartóba bevásárlás után, mire az ajtóhoz érek, bezár... :)
Nem nyomom meg véletlenül a távirányítót, ez 100%. Plusz poén, hogy ilyenkor ha a távvezérlővel nyitom, akkor nyílik az összes, kivéve a bal elsőt. Kulcs mindig sikeresen nyit.
VAGY
Megérkezek valahova teljesen mindegy mekkora út után, kiszállok, bezárom az autót távvezérlővel, ekkor sikeresen be is zár minden ajtó, akár ellenőrzöm is, tényleg minden zárva. Eszembe jut, hogy benn felejtettem valamit, nyitni akarom és hallom is, hogy nyit a központi zár minden ajtón, eddig nincs gond. Kivettem amit akartam (mindegy melyik ajtót nyitottam ki hozzá), zárnám és a bal első kivételével mind záródik. Megpróbálom kinyitni és nyílik... rányomhatok még 10x a zárásra, hallom is, hogy a 3 másik zár, de a bal első nem. Kulccsal zárható, kattan is. Kinyitni újra simán lehet, akár a távvezérlővel, akár kulccsal. Amúgy a kiszállás után mindig zár, csak akkor van baja, ha újra ki kell nyitnom és zárnom. Motor indítás és leállítás után szintén jó szokott lenni.
ÉS
Direkt hanyagolom a távvezérlőt, kulccsal megyek neki rögtön. Ráfordítom 1x, kattan és hallom, hogy zár, de a piros led nem villog, hogy a riasztó is kapcsolt volna... ráfordítom még egyszer, hallom, hogy a zár veszi az adást, de a riasztó még mindig nem törődik a helyzettel. Ráfordítom harmadjára is és a riasztó már villog! Néha összejön elsőre is, kb 4ből egyszer. Másodikra sosem, harmadikra mindig.
PLUSZ infó
Lehet, hogy semmi köze nincs hozzá, de az akksi cseréje óta figyeltem fel erre a problémára. Elképzelhető, hogy előtte is elkezdődött már a folyamat, csak elhanyagolható mértékben, passz.
Az akksi szerintem nem lehet hibás, pont hogy egy alulméretezett noname cuccot cseréltem egy Exide Premiumra és amúgy minden jónak is tűnik vele, az autó is szebben indul a nagyobb indítóáram miatt.
- Kontakt hiba a bal-első ajtó kábelei környékén valahol
- A központi zár hülyült be - az fizikailag hol van egyáltalán? :) hogy működik ez?
- A kulcs eleme merül, ami nem lenne nagy csoda, mivel sanszos, hogy még az eredeti van benne, nem is értem hogyan bírja...
Az jó taktika, ha megveszem a fenti zárszerkezetet és mondom a szerelőnek, hogy ezt cseréld ki kérlek? Mind a 4 zárszerkezet még gyári, nem lenne nagy csoda, ha cserélni kellene a bal elsőt.
Persze mellé lehet lőni, de nem szeretnék 20 ezret csak a diagnosztizálásra költeni... Egy zárszerkezet csere mekkora meló?
Sziasztok. Azt szeretném kérdezni, hogy mi lehet a hiba amikor a kilométer óra és a fordulatszámmérő mutatója menet közben gondol egyet, s nullára áll? 97 1.4 sxe
Sziasztok. Azt szeretném kérdezni, hogy mi lehet a hiba amikor a kilométer óra és a fordulatszámmérő mutatója menet közben gondol egyet, s nullára áll? 97 1.4 sxe
Az után érdeklődnék, hogy egy 2003-as évjáratú Cordobaban a helyzetjelzőt hogyan tudnám kicserélni? Nem akartam eltörni semmit sem, így nem feszegettem. Esetleg valakinek egy tutorial videó vagy ha esetleg ráér egy gyorstalpalót írna nekem?
Autó csere miatt feleslegessé vált 4 db felnire szerelt 175/70*13-as Barum Polaris 3 téli gumi garnitúra. (Három telet futott S. cordobán) Ár: 35000 Ft/db
Kicsit későn jelentkezem. A helyzet a következő : öröm hír hogy meglett a probléma. A felsoroltakon és még az üzemanyagszűrőn is túljutottunk, volt trélerezés felgyújtom és egyebek. A hiba oka kérem a gyújtáselosztó jeladóval kompletten amit említettem hogy cseréltünk is pontosan a 3. lett a jó mert hogy gyártási hibás volt 2 egymást követő darab. Most jelentem megy mint a doksza hiba nélkül!!! Elképesztő hogy vadonatúj alkatrész miatt ekkorát sz......tam. és nem is egy hanem kettő!!!
Lenne pár kérdésem. Most vettem egy 1998-as 1.4 cordobát. Sosem volt Seatom, de mindíg szerettem volna egyet. Most jött el az idő.
1. Induláskor, amíg gyorsítok rezonál a karosszéria. Szeretném ezt megszüntetni. Mit tegyek?
2. Tegnap amikor kinyitottam a kulccsal a központi zárat, a csomagtartóban hallottam, egy berregő hangot. Gondolom a központi zár vezérlő. Azóta a kulccsal csak a vezető ajtót tudom zárni. Hol keressem a problémát?
3. Lenne valakinek a vezető ajtóba való hangszórója, burkolattal együtt?
4. Budapesten, vagy környékén hol találok Cordoba bontót, vagy valakit aki 1998-as 1.4 benzinest bont. Illetve olyan szerelőt kereset, aki nem heroin áron dolgozik, és a kisujjában van ez a típus.
Előre is köszönöm a segítséget, a hozzászólásokat. Szeretném ha szép, és jó Seatom lehetne nekem is. Szép napot mindenkinek!
Eladnám párszor használt, karcmenetes THULE tetőcsomagtartómat. 2000-es Cordobámon volt. 54.000 ft volt, 25.000 ft-ért szeretném eladni. XV. kerületben meglehető-megvehető. 06307273614 Köszönöm.
Sziasztok!Seat Cordoba 1.4 Cordoba CLX 1995-ös benzines hibajelenségét szeretném megosztani veletek és szívesen fogadnám a hasonló tapasztalatokat vagy ötleteket.Hosszabb táv megtétele után ( BP-Szeged ),( vásárolok, parkolok vagy tankolok) főleg melegben nem indít be.
Az önindítója (?) valami fura kattanó hangot ad csak ki, és semmi. Majd, ha ráhagyom, várok negyed, vagy fél órát első indításra pöcre beindul!Vagy!: megkérek valakit/kiket hogy lökjék meg, és máris beröffen!
Valami túlmelegszik benne ?
Amióta megvan keresem a hiba okát, most valószínűleg megint önindító csere lesz, de közel se vagyok benne biztos hogy az megoldja.Egy éve vásároltam, azóta minden nap használom, kora ellenére nagyon szeretem, de ez a tulajdonága nagyon bosszant már.