Közvetlen légi összeköttetés Magyarország és Grúzia között
Újabb, eddig felfedezetlen régióval gazdagodik Ferihegy kínálata – jelentette be a Budapest Airport. December 15-től a Sky Georgia heti három járatot üzemeltet Budapest és Tbiliszi között. A grúz légitársaság számára Budapest az első és egyetlen európai uniós célállomás, vagyis a grúz utasoknak Ferihegy jelenti a kaput az unió többi városába is.
A Sky Georgia december közepétől száz férőhelyes DC9-es gépekkel szállítja az utasokat minden hétfőn, szerdán és pénteken. A repülőgép korán reggel érkezik és délután indul vissza, hogy bevárja Európa és a világ különböző pontjairól érkező grúziai utasokat.
A Sky Georgia új jövevény Ferihegyen, a Budapest Airport téli menetrendjének 36. légitársasága. Új desztináció Tbiliszi is, a 85., ezért a légitársaság élvezi a BA ösztönző rendszerének előnyeit. A Kaukázust eddig egyetlen járat sem kötötte össze Magyarországgal.
Áprilistól Koppenhága-Budapest a Norwegiannel A Norwegian norvég fapados légitársaság – a holland Transaviaval versengve – lényegében betöltötte a Sterling dán légitársaság csödje után keletkezett piaci rést. A Norwegian a legnagyobb dániai fapados légitársaság lett, 18 útvonallal, koppenhágai bázissal, miután kedden újabb 12 vonal nyitását jelentette be Koppenhágából. Ezek között található Budapest is, ahová április 2-ától hetente háromszor (kedd, csütörtök, vasárnap) repülnek a piros-fehér norvég gépek a dán fövárosból. Ez a frekvencia lényegében a korábbi Sterling menetrenddel azonos (de kedvezöbb napokon) és biztosítja, hogy továbbra is legyen verseny és kellö kapacitás a Koppenhága-Budapest útvonalon. Az új útvonalra december 2-ától már foglalhatók jegyek – a legalacsonyabb ár egy útra adókkal együtt DKK 399,- (kb 14.000,- Ft).
London valóban viszonylag olcsón megközelíthető, ha nem vagy időponthoz kötve. De ha onnan Kuala Lumpurba akarsz tovább utazni, nagyon kicsi az esélyed, hogy ez olcsón összejöjjön. Számold hozzá a tranzitszállást, hacsak nem reptéren alszol, továbbá a helyi közlekedés összegét is. Így együtt már nem biztos, hogy olyan vonzó.
ha én el akarnék menni KL-ba, vagy a környékre - úgy értem: DK-Ázsiába - , akkor nekem is jó hír lenne, mert London is viszonylag olcsón megközelíthető.
jó hír - főként az angoloknak... Ryanairtől kezdve a luxus tengerjáró hajókig minden ajánlat nekik szól, mármint nekik tényleg érdemes igénybe venni. Sajnos nem Budapest, hanem London van Európa közepén, mármint jó ajánlatok szempontjából.
Az AirAsia X Londonból Kuala Lumpurba repül
A malajziai AirAsia X fapados légitársaság bejelentette, hogy márciustól London Stanstedről Kuala Lumpurba indít járatokat. A gépek heti 5 alkalommal kötik össze a két várost, és Tony Fernandes, az AirAsia X elnöke szerint ezzel végre megvalósul az Európa és Ázsia közötti megfizethető árú légihíd. A jegyek egy irányba 99 fontnál kezdődnek, és a cég első embere szerint a modern Airbusokból álló flotta, valamint az üzemanyag-felár mentes politika tovább növeli a fapados fuvarozó népszerűségét mindkét kontinensen.
anno Zürichbe nem találtam az égvilágon semmit (még bécsből sem), malév 42-ért elvitt naponta 2x oda-vissza.
most holnapra várok egy dán cimborát, máe rég megvette a jegyeket, kb 1 hétre rá ment tönkre a dán fapados. írtam neki, hogy most akkor mi van? visszaírt, hogy malévet vett, azt jobban szereti. meg fogom kérdezni, mennyiért sikerült neki, aztán ránézek a térképre, hogy megérte-e, vagy csak sokat keres.
Nem is most gondoltam, hanem ha nincs értelme bemenni a városba. Mi is akkor aludtunk ott, amikor késő este érkezett a gépünk oda és másnap délelőtt onnan is indultunk tovább.
néztem azt is, de mivel egy egész napunk van, érdemesebb bemenni a városba és sétálgatni. A Goethe-ház úgysem volt már nyitva, amikor májusban arra jártam. A fapadosok mindig a régibb, külterületi , azaz olcsóbb reptereken szállnak le, és ha normál társasággal mész, az ugyebár egy jobb, központi repteret használ (és meg is fizetteti veled az árát).
Nekünk is 4-ből csak egyszer késett, de náluk is előfordul. A fapadosok mindig úgy járnak, hogy véletlenül sem arról a reptérről mész tovább, mint ahová érkezel, ezt már megfigyeltem párszor :)
Ha legközelebb Hahn-ban esetleg úgy járnál, hogy a reptér közelében kellene aludnod, ajánlom figyelmedbe a reptéri szállodát, nagyon kényelmes, nem is volt tavaly drága, és isteni reggelit adtak.
Én csak 3x utaztam eddig Ryannel, és mindig előbb ért oda, de nem erre alapozom, hanem arra, hogy egy statisztika szerint pontosabb, mint az eu-i normál légitársaságok, 90% fölötti a pontosságuk. De semmiképp sem kockáztatunk, nincs is minden nap Frankfurt-Colombo járat. 120 km-re van? Hát az jó sok, tényleg. Egyébként mindhárom városban más reptérre érkeznek a fapadosok, és máshonnan indul a Srilankan, szóval mindenhogy keresztül kell szelnünk a várost. Emlékszem, nyáron Londonból is Gatwick-Heathrow több mint egy óra volt, autópályán. Sehol nem ússzuk meg sem a transzfert, sem a szállást. Én mindhárom városban voltam már többször is, a barátom meg egyikben sem, szóval neki mindegy. 48 euróért találtam **-os szállodát, jó lesz az, majd Ázsiában kényeztetnek minket (remélem)jobb szállással.
én is óvatos vagyok, de pont a Ryan az, amelyik szinte sosem késik, sőt, előbb ér oda. A mi esetünkben mégsem megy a dolog, mivel kb. 3 óra van az érkezés és indulás között, ami nem elég ahhoz, hogy odaérjünk (ha valóban csaknem 2 óra a buszút). Tehát Frankfurtban fogunk aludni. Ugyanez lenne a helyzet Párizsban és Londonban is, e három eu-i állomásról repül a Srilankan. a menetrend olyan, hogy mindenütt ott kéne aludni. Akkor meg inkább a legközelebbi, hogy minél kevesebbet kelljen utazni.
Köszi a választ. A vonat azért sokal hosszabb, és Ryannal most csak az illetéket kell fizetni, 5ezer vmennyit, szóval az biztosan olcsóbb. Utána még vár ránk egy 10 órás repülés Sri Lankára, szóval minél kevesebbet kelljen utazni. de még az is lehet, hogy Nürnbergbe repülnénk Air Berlinnel és onnan vonat...vagy ue. Brémába, Ryannel. De tán mégiscsak közelebb van Hahn, mint bármi más német város.