Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kulimász Creative Commons License 2003.06.12 0 0 550
De ott egymást írják fel, nem a bicikliseket...
Mellesleg mondjuk az olasz topicban egy német autósnak nem illik szídni az olasz autókat, még akkor sem ha az ottani hozzászólok negatívan nyilatkoztak a német autókról. Szvsz.
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (549)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2003.06.12 0 0 549
Sőt, én az autósban is láttam már autósoakt, mit szólsz?
Előzmény: Kulimász (548)
Kulimász Creative Commons License 2003.06.12 0 0 548
Ennek a topicnak már úgy is mindegy. Idejött az összes bringás megvédeni a mundérbecsületet.
A rendőr szégyentáblán is vannak rendőr hozzászólók?:-)))
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (547)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2003.06.12 0 0 547
Arra is jön valaki, hogy offolás, mivelhogy van rendőr szégyentábla is. :-9
Előzmény: Kulimász (546)
Kulimász Creative Commons License 2003.06.12 0 0 546
konklúzió: a rendőröket kell szégyentáblára írni.:-)
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (544)
Elm Creative Commons License 2003.06.12 0 0 545
Hat igen, a 22es csapdaja... mert igen, rajtunk mulik, en el is kezdem, de ha azt latom, hogy kozben mindenki mas - na jo, csak sokan - a pofatlan tetu szabalytalansaghegyeivel tortet elore, akkor azert nehez. Mert ilyenkor jon ez a lenezettseg, semmibeveves erzes...
Pedig tenyleg igy kellene kezdeni, en is elismerem...
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (544)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2003.06.12 0 0 544
Na igen, ha a rendőrök rendőrök lennének, sokkal jobb lenne az élet. Igen, bevallom, én is kevesebbet szabálytalankodnék.
Előzmény: Kulimász (492)
bad_dog Creative Commons License 2003.06.12 0 0 543
A szemléletváltás csak rajtunk mulik!
Ha mi nem kezdjük el, csak mutogatunk a másikra, hogy miatta "kell" szabálytalankodnom, meg _csak_ ő a hibás, akkor nem lesz semmi.
Persze ez nem egyszerü, sőt .., ráadásul ez egy "befektetés", ami nekünk lehet, hogy most csak szivás, meg frusztráció ,mi valószinüleg nem profitálunk belőle, de majd a következő generációnak jobb lesz.
Előzmény: Elm (542)
Elm Creative Commons License 2003.06.12 0 0 542
Nono, azert ket dolgot ne mossunk ossze.

Ebben a varosban autoval is kerekparral is SZIVAS a kozlekedes (bkvval is).

DE mig a kerekparos azert nem tud kozlekedni, - amellett, hogy a feltetelek sincsenek megteremtve (zarhato tarolok, sokkal tobb bicajut, stb), de ezeket nem is varom el, ebben a varosban egyiket sem lehet realisan elvarni -, mert a _meglevo_ utjainak a voanalvezetese botrany, minosege nulla, es tele van _bicajosoktol_ _fuggetlen_ akadalyokkal (amiket elobb irtam). Hidd el, budapesten a felsoroltak csak adalek, az igazi akadaly az a millio gyalogos, aki MINDIG azon a kib*szott oldalon kovalyog, mint ahova a kerekpar van felfestve...

MIG autoval azert all a varos, mert az egesz tetves varos tele van a millio autoval. A hungarian, az ulloin, a becsi uton, a mittudomen hol ott van 2x 2-3 sav, nincsenek rajta akadalyok, megis all az egesz varos.

Ez azert nagy kulonbseg.

Ha azert jutnek at kerekparral fel ora alatt az arpadhidon, mert tobbszaz kerekparos torlodik fel elottem a kerekparuton, akkor nem mondanek most semmit...

A vegevel egyetertek, a megoldas csak valamifele szemleletvaltas lenne. De ez a Balkan (kozlekedesileg, amiben termeszetesen a kerekparosok is benne vannak, meg a gyalogosok, meg mindenki. De foleg...khm). Itt olyan az elkovetkezendo 50 evben nem lesz szerintem...

Előzmény: bad_dog (540)
Kulimász Creative Commons License 2003.06.12 0 0 541
Megelőztél, valami ilyesmit akartam én is írni.
Előzmény: bad_dog (540)
bad_dog Creative Commons License 2003.06.12 0 0 540
Hmmm, nekem nem voltak ilyen rossz tapasztalataim a kerékpárutakkal,igaz Bp-n nem kerékpározom. Amit én látok rendszeresen, az a Duna-kanyarban lévő kerékpárut, ahol nem emlékszem ilyen akadályokra ( max a kóválygó hétvégi biciklisták, pl én:) ), mégis sokan a főutvonalon tekernek.
Igazad van, ez igy nem közlekedés, ez szopatás. De autóval is ez a helyzet, pl az közlekedés, hogy az Árpád hidon átjutni félóra? Ez sem közlekedés, mégsem fordult meg a fejemben, hogy a villamossinen menjek, netán a járdán.
Ez van, szar az uthálózat, kerékpárut-hálózat,de ezzel kellene élni bár igen frusztráló. Ha nem igy teszünk, akkor a közlekedés meg (autóval is, kerékpárral is, de emlithetném a taxikat, meg a gördeszkákat is :) ) arról szól sajnos, hogy hogyan tudunk a többieken és a (lehet hogy nem jól megalkotott de azért még mindenkire kötelező) szabályokon átgázolva előnyhöz jutni.Mint az élet sok más területén:(. Ez viszont már nem közlekedés téma, és sok-sok időnek el kell telnie ahhoz, hogy szemléletváltás legyen. De ehhez is kell (de nem elégséges) az infrastruktúra is.Azt is kiépiteni a nulláról nem egy nap.
Előzmény: Elm (539)
Elm Creative Commons License 2003.06.12 0 0 539
Nem, nem, felreertesz.
Amikor a bicikliut haromszor megy at a fouton, persze lampaval, igy azon megtenni 1 km-t pontosan annyi ido, mint a fouton (ahol igy persze nem szabad, pl. a hungarian nem is teszem) 13 km, addig az nem kozlekedes, csak szopatas. Es akkor a kerekparut kozepere telepitett tuzcsaprol(lagymanyosi hid pesti hidfo), oszlopokrol (kobanyai ut mellett), gyalogosokrol (barmelyik kozos szakaszokon MINDIG a kerekparos oldalon), viragtartokrol (hungaria, kobanyai), gorkorisokrol, kutyasetaltatokrol, meg a fene tudja meg mirol nem beszeltem. Na ok az akadalyok.

Ha a haromsavos foutbol ket savot _allandoan_ elfoglalnanak az egyiket a parkolok, a masodiknak a kozepen szazmeterenkent egy oszlop vagy viragtarto lenne, a legbelsoben meg lovaskocsik (1 km/h), meg traktorok, meg akarmi tetveszkedenenek, rendszeresen, akkor azt te se nevezned kozlekedesnek, ha autoval haladni akarnal.

Ja, es arrol nem is beszelve, amikor a kerekparut a puszta kozepen vegeter. Hetvegen volt hozza szerencsem, a hetvenes ut es az andor u-tol az M1M7hez vezeto ut (nem tom a nevet) keresztezodesenel az utobbi mellett meno kerekparosut vegeter. Kesz. Aszfalt vege, onnan buzatabla. Aszittem befosok. Most merre? A 2x3 savos utra (amin ezerrel mennek) es valszeg tilos is, vagy a 70-esre, ahol eleve tilos kerekparozni? Vagy forduljak meg azt menjek haza?
Ha a Hungaria veget erne az Ajtosi Durernel, es onnan nyista (mondjuk setaloutca), akkor mi lenne? Najo ez nem volt jo pelda... :-)

En erre gondoltam. A szabalytalankodas egy masik teszta.

Előzmény: bad_dog (529)
bad_dog Creative Commons License 2003.06.12 0 0 538
de azért a közutak egy részéről(jó részéről?) is elmondható ugyanez, ha autós szemmel nézzük, de ez még nem jogositja fel egyik autóst sem arra, hogy a nem neki kijelölt kerékpárutat/járdát/villamossint/stb vegye igénybe, mert ő siet. Sajnos itt tartunk, ilyen az uthálózat/kerékpáruthálózat....
Előzmény: gyrk (531)
Kulimász Creative Commons License 2003.06.12 0 0 536
Természetesen van mellette autóforgalom. A sín mindkét oldalán 3 sávos út található. Mindezt a délutáni csúcsforgalomban produkálták.
Előzmény: Törölt nick (535)
Phoere Creative Commons License 2003.06.12 0 0 534
Egyébként ha jól láttam, csak ott tették ki a kerékpárral behajtani tilos táblát a főútra, ahol a kerékpárút közvetlenül mellette megy. Tehát egyébként nem tilos az úton kerékpározni és betekeregni az üdülőövezetbe.
Kulimász Creative Commons License 2003.06.12 0 0 532
A tegnapi napon a Délinél két kis nyikhajt láttam bringázni a villamossínen, szemmel láthatóan cél nélkül csalinkáztak a síneken, ugráltak, trükközgettek stb. Szégyentáblára velük!
Előzmény: bad_dog (529)
gyrk Creative Commons License 2003.06.12 0 0 531
Elm megjegyzése a kerékpárutakra vonatkozott. ti. arra, hogy a balatoni kerékpárút lehet, hogy alkalmas lassú tempójú nézelődésre, meg arra, hogy valaki letekerjen a szomszéd falu strandjára, de közlekedésre, haladásra nem.
Előzmény: bad_dog (529)
Phoere Creative Commons License 2003.06.12 0 0 530
Esetleg a kerékpárost tekinti akadálynak.

Egyébként van igazság abban, amit írsz.

Előzmény: bad_dog (529)
bad_dog Creative Commons License 2003.06.12 0 0 529
"Ha kozlekedni akarok, akkor idore megyek A-bol B-be, sietek is, nem pocsolni es mindenfele akadalyt kerulgetni akarok."
És ha az autós gondolja igy? Akkor neki szabad a járdán, villamossinen, kerékpáruton stb menni, ahol neki a leggyorsabb? Ugye nem? Persze vannak akik megteszik sajnos....de ez ugyanugy szabálytalan kerékpárral, gördeszkával ,taxival.
Előzmény: Elm (503)
Phoere Creative Commons License 2003.06.12 0 0 528
Inkább: mi nem megy szét, illetve lehetséges-e normálisan beállítani üzembehelyezéskor. Az a minimum,, hogy az agyak kenését megnézzék, mert sokszor nincs benne zsír. :((
Előzmény: Kulimász (527)
Kulimász Creative Commons License 2003.06.12 0 0 527
Elsősorban mik mennek szét idő előtt az ilyen "teszkógazdaságos" bringákon?
Előzmény: kivi (525)
Mihaszna Zullott Naplopo Creative Commons License 2003.06.12 0 0 526
Köszönöm.
Lehet, hogy írok majd neked levelet. :)
Előzmény: kivi (525)
kivi Creative Commons License 2003.06.12 0 0 525
Normális közlekedésre egy teleszkóp nélküli kb. 30-35 ezres kerékpár megfelel. Egy 11999 Ft-os elől (vagy elől-hátul) rugózó izé viszont csak problémák forrása.
Előzmény: Mihaszna Zullott Naplopo (524)
Mihaszna Zullott Naplopo Creative Commons License 2003.06.11 0 0 524
Mennyi pénzből lehet már kerékpárt is venni? :)
Előzmény: kivi (522)
kivi Creative Commons License 2003.06.11 0 0 523
Az a furcsa (Furcsa? A fenét...) hogy sok-sok országban egyáltalán nincs ilyen éles ellentét az autósok és a kerékpárosok között. És _nem_ azért mert ott csak kerékpárúton járnak a kerékpárosok. Az tény, hogy a legtöbb európai országban sokkal-sokkal több kerékpárút van mint nálunk. De ott sem vezet mindenhova bicikliút, így pont úgy osztoznak az utakban az autósokkal. Mégsincs ekkora hirig...

Ki kellene deríteni miért van ez...

kivi Creative Commons License 2003.06.11 0 0 522
Hejj, ha tudnád hogy mennyi ilyen 15ezres KLT-t hoznak hozzánk a szervizbe, nap mint nap... És a szívem szakad meg, amikor el kell mondanom a mamának, hogy a kisfiának két hete vett vadiúj kerékpáron annyi mindent kell cserélni és javítani, hogy ennyi pénzből már kerékpárt is vehetett volna.
Előzmény: OpiumPapa (519)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2003.06.11 0 0 521
Ennek a lehetősége tavaly óta már nálunk is benne van a KRESZ-ben, csak hát nulla fecske nem csinál nyarat... :-(
Előzmény: OpiumPapa (520)
OpiumPapa Creative Commons License 2003.06.11 0 0 520
még annyit, hogy amig a (város)vezetés, a kerékpárt rekreációs és sporteszköznek tekinti és közlekedési eszköznek nem, addig a komoly konfliktus is megmarad.

Svájcban és németországban láttam olyat, hogy lápás kereszteződésben a balra forduló sávban fel van festve egy kerékpáros sáv, kb 60 cm széles. Az autó beálla bringás mellé és zöldre egyszerre indulnak. Mindenki biztonságban van. Na ez talán még nem lenne olyan nagyon bonyolult.

OpiumPapa Creative Commons License 2003.06.11 0 0 519
tegyük hozzá, hogy évente kb 200000 új személygépjárművet értékesítenek az országban. Ehhez nyilván jönnek a használtak és a teher és egyéb gépjárművek.
Ezt a nagyon komoly mennyiséget nem követi az úthálózat fejlesztése és karban tartása. Valamint ehhez képest elenyésző új kerékpárt értékesítenek. Az autós általában nem véletlenül autóz, nekem is van, ha kell, akkor használom. Viszont a kocsi-bringa konfliktus ennél azért összetettebb és nem szent benne senkisem. Egy bringás a következő dolgokat tudja megtenni, ha ésszerűen akar eljárni:

- sisak (egyéb védőfelsz.)
- karbantartott, megbízható járgány
- fények (ez kötelező is)
- szabálykövető magatartás

Ha ez mind megvan, akkor jönnek a többi közlekedők által megteendő dolgok. Ennél többet nem lehet tenni szerintem. Ha egy autós elcsap tökmindegy milyen okokból azt igenis büntessék meg. A kerékpárosra is vonatkoz a kresz, hiába nincs rendszáma, mint a robogósra. Ha valahonnan ki van tiltva a robogós, akkor megbüntetik. A bringást is. Engem az andrássyn figyelmeztetett a rendőr, hogy szabálytalanul kanyarodtam. Körülnéztem, igaza volt. Azt mondta, hogy a következőnél bírság lesz, figyeljek! Ez a dolga, nem ellenség volt, hanem egy szabálytalan közlekedő ellen járt el. Mivel a személyidet magaddal kell hordanod (államolgári köt.) elkérheti, vagy bevihet.

Ha a kerékpárutakat építenék és nem sárga festékkel hoznák létre, ne adj isten még a bringásokat ismegkérdeznék, hogy merre menjen, hogyan legyen, akkor sokkal jobb lenne. Én nem szeretek a kocsik között menni, széles a kormányom, nem nagyon tudok manőverezni. Viszont az autósok képtelenek felfogni, hogy az egy bnyomon haladó induláskor labilis és bizonytalan. Erre nem számítani nálam kimeríti a figyelmetlen vezetés (veszélyeztetés kategóriát).

Van ebben egyébként egy emberi vonás is, a klímás kocsiban üldögélésben az embernek kényelmetlenséget okoz a bringás. Az is igaz, hogy nálunk az autó még mindig státuszcucc, nem közl. eszköz. Bringázni elég ciki dolog sokak szerint. Egy barátom lakótársa megkérdezte, hogy nem telik-e benzinre, hogy újpest központtól az árpád hídig bringával mentem este nem kocsival. 20 perc volt, nem sokkal kevesebb koscival sem, de szeretek bringázni és nem kellett a kocsiban punnyadni. Sőt 200 méter híján bringaút visz odáig. Flére ne értsetek, ha egy bringás szabálytalankodik, akkor mindig jusson eszébe a tisztelt autósnak, hogy tempót szerezni mennyivel nehezebb bringával. Az üllőin kifelé minet pl. van olyan hely ahol ha átmész a piroson, akkor te simán haladsz és nem tartod fel az utánad 4-5 másodperccel induló kocsikat és senkinek sem mész keresztbe. Szabálytalan? Az. A körúton pl. öngyilkosság megtenni. Kivétel volt.

A futárok tényleg a bringások taxisai. A közlekedésből élnek. Nem szabad összekeverni őket a többi keróssal, általában sokkal jobban tuidják mit fog csinálni körülöttük a forgalom.

Meg azt is akartam mondani, hogy az elmúlt 10 évben rengeteg kerékpárnak látszó tárgyat értékesítettek a nagy hiperek, és a lakótelepi harcosok most a 15ezres össztelós csodákkal rombolnak a városban. Nem érdekli őket, mert a "pulzer sasszé" nevű csoda szép sárga, a haveroknak leesett az álluk. Na ezek nem tartoznak a kerékpáros kategóriába s nagyon sok baj velük van.

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2003.06.11 0 0 518
Én zsákutcásból láttam egyet, Rákospalotán van és egyedi műemléki védelem alatt áll mint korabeli ritkaság. :-9
Előzmény: kambekk (504)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!