Keresés

Részletes keresés

triplaharom Creative Commons License 2024.04.07 0 0 237721

Vásárold mög, valaki ottani törzsvásárló nevére.

Előzmény: _nyunyuka (237720)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.07 0 0 237720

Egy év alatt használok el két 20l-es marmonkanna benzint/Aspest, azaz egy évben kb. 2000Ft difi (mivel nem listaáron kapom a Stihl holmikat), lófütyi. Az Unixnál 12e a Motul 800 literje, más közeli boltban meg nincs polcon. A futáros/postai kiszállítást meg kerülöm. 

Előzmény: budai10 (237719)
budai10 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 237719

Felbontás után 1,5 évvel, nem érdemes pl 1:50 helyett inkább 1:40-be keverni?

 

nyunyuka

Amit te vettél az 5300Ft-nak azért szinte a duplája...

Előzmény: ''csiga (237717)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.07 0 0 237718

Ezért mondtam, nem jelentős tétel az olaj, ha nem termelek! 

Előzmény: budai10 (237716)
''csiga Creative Commons License 2024.04.07 0 0 237717

Teljesen jól látod.

 

Annyival egészíteném ki, hogy ha hűvös helyen tárolod, rendesen visszazárt dobozzal, nyugodtan használhatod 3 évig is.

 

 

Előzmény: budai10 (237716)
budai10 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 237716

Motul 710 2T olaj 1L szállítással 5300-5500Ft körül van.

Ez 40-50L üzemanyaghoz elég, sok embernek felbontás után 2 év alatt jó ha a fele elfogy.

 

Csomagoló cég szintetikus olajai 0,5L kb 2900-3400Ft szállítással.

(JASO FD, ISO-L-EGD feltűntetett minősítéssel, műszaki adatlap, biztonsági adatlap nem igazán fellelhető)

Mindenki eldöntheti, hogy neki mi éri meg, személy szerint nem igazén szeretek ilyen téren kísérletezgetni, mert annyival nem olcsóbb...

 

Előzmény: ''csiga (237714)
''csiga Creative Commons License 2024.04.07 0 0 237715

Jó szarul fogalmaztam, bocs,  melóhelyen vagyok

 

szóval:

 

 

Lehet, hogy  2T olajnál  a nem konkrét konkrét gyártói előírás ( pl JASO) miatt nincs gyártói jóváhagyás, megnézem az otthoni olajakat majd. 

 

Előzmény: ''csiga (237714)
''csiga Creative Commons License 2024.04.07 0 0 237714

Tehát:

 

Corresponds with requirement- megfelel a követelményeknek

 

builder approval- gyártói jóváhagyás

 

 

Lehet, hogy  2T olajnál  a nem konkrét gyártói konkrét előírás miatt nincs gyártói előírás, megnézem az otthoni olajakat majd. 

 

A megfelel a 4T olaj esetén csak bizalmi kérdés. Ezzel szokták olcsóbbá tenni, mert nem fizetnek díjat más olajoknál is van, úgymond bevett szokás. Viszont azoknál van múlt...., ott még el is hiszem

 

 

2T esetén se biztos, hogy bevizsgálják, mert a mostani komolyabb ( verseny) olajok bőven túlszárnyalják, viszont ott van biztonsági és műszaki adatlap.

 

 

Előzmény: budai10 (237712)
''csiga Creative Commons License 2024.04.07 0 0 237713

4T olajoknál van gyártóművi jóváhagyás, 2T olajoknál még nem néztem, hogyan jelölik,  de utána nézek

Előzmény: budai10 (237712)
budai10 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 237712
Előzmény: ''csiga (237709)
''csiga Creative Commons License 2024.04.07 0 0 237711

Nyugodtan mehet 1:50-be, utána nézek neked, tán ez az olaj, ahol 1:20-tól 1:60-ig ajánlja a Motul előkevertnek,  de ne vedd készpénznek, hogy ez az. Tudom, hogy van ilyen olaj, majd rákeresek.

 

Próbáltam 1:50-be is, gond nélkül ment a 661-es.

 

Az 1:45  arány -  egy nagyon nem akaródzik megcsinálni, de a fele kész van 2 hónapja -  olajos videóhoz ( is) készül, másrészt bemutatom, hogy a mind meghalunk, ha nem 1:50-be keverem zöldecskék is lássák....

 

Általánosságban 1:40 és 1:50 közötti az ajánlott  keverési arány, terheléstől és karburálástól ( beállítástól) függően. A videóban részletesen el fogom mondani a miérteket.

 

 

Előzmény: HWK12 (237708)
Tectane Creative Commons License 2024.04.07 0 0 237710

Akkor tuti Elf volt mert én is vettem, megismerem az olajat és a füst illatát is. Nem 1 L -t használtam el belőle.

A lanckenő a másik. Vettem 5L kannásat. Többet ilyen újrahasznosított fáradt olajból keszültet tuti nem veszek. Firísz Máriásat. 😉

Előzmény: ''csiga (237706)
''csiga Creative Commons License 2024.04.07 0 0 237709

A csomagoláson, címkén akár érdemes lenne megnézni, hogy a minősítéseket miként teljesíti.

 

 

Amikor csak a csomagoló ígéri, hogy szerinte a terméke eleget tesz a követelménynek, előírásoknak, akkor ez szerepel a minösítések előtt : Corresponds with requirement, meets requirement , meets the requirements

Tehát nincs minősítve, csak a gyártó szerint "becsszó" tudja a minősítést.

 

Ha valóban teljesítí, ( bevizsgálva)  akkor ez szerepel: approval ( jóváhagyás, elfogadás)

 

Nem néztem mi van rajta, de most már kíváncsi vagyok.

 

Én bizalmatlan vagyok, meg mondom őszíntén.

 

Beszéltem Balázzsal, azt mondta, az RS OIL  fog reagálni a videóra.  Kíváncsian várom. :)

Előzmény: budai10 (237707)
HWK12 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 237708

Szia

 

Köszönöm válaszod,így már értem.

 

Ugyanazt használom mint Te a 800 as FL -t

 

A Road racingot is néztem anno de mindjárt az elején elvetettem,mert azt írták az adatlapján,hogy 1:25- 1:33 az ajánlott keverési arány.

https://azupim01.motul.com/media/motulData/DO/base/800_2T_Factory_Line_ROAD_RACING_en_FR_motul_20210312.pdf

 

Az jutott még eszembe ,hogy mi lenne ha nem 1:45 be hanem 1:50 be keverném a Motul 800 FL -t ,ha ennyire jó olaj akkor 1:50 be is jól fog kenni ,nem???  és a kipu is "tiszta" marad ...akár prüntyögésnél is ...??? Véleményed szerint  ???

Előzmény: ''csiga (237703)
budai10 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 237707

Akkor nagy valószínűséggel az volt benne. Most nem tudom.

Van egy megállapodás szerződés és mondjuk az Elf volt benne de az  Elf is adhat gyengébb olajat, amire jobb minősítést tüntettek fel?

Mi van, ha tovább nem tudtak megállapodni és most Mol vagy más van benne?

Egy olajnak van egy minősítése, annak ha megfelel akkor nincs gond, nem azzal kell foglalkozni vajon kinek az olaja lehet benne, hanem, hogy a minősítésen szépíthetnek-e, vagy nem...

 

 

Előzmény: ''csiga (237706)
''csiga Creative Commons License 2024.04.07 0 0 237706

kb 01.30-tól 

 

https://www.youtube.com/watch?v=6RJTrVw-CKs

 

Akkor nagy valószínűséggel az volt benne. Most nem tudom.

 

Vannak már cégek, vagy akár a MOL is szerintem, akik némi pénzért bevizsgálják.

Előzmény: Tectane (237704)
triplaharom Creative Commons License 2024.04.07 0 1 237705

Néhány komoly per után, tudják majd hogy mit is köll a flakonba kannákba tölteniük !

Ilyen gépárak és javítási költségök előrehozzák azt az időt.

Előzmény: Tectane (237704)
Tectane Creative Commons License 2024.04.07 0 0 237704

Most néztem csak meg, pedig a flakon miatt ajánlottam ismerősnek is hogy így megéri - tudván Elf van benne.

 

Aztán fészen olvastam pár hónapja Balázs egyik válaszát ami akkor nem tűnt fel. : - mi van ha nem Elf van benne ?

 

 

Előzmény: ''csiga (237667)
''csiga Creative Commons License 2024.04.07 0 0 237703

 

 

Szia!

 

A 800-al akkor lehet "gond", ha a gépet  pl gallyazó üzemmódban használod, sokat ketyeg alapjáraton, sokat használod részterhelésen.

Ekkor az történik, hogy a gép hőmérséklete jóval kisebb, mint akkor, amikor nyélen terheled.

 

A 800-as olaj lobbanáspontja nagyon magas, ezért az olaj csak részben ég el, és a kipufogót szó szerint teleköpi olajjal. ( néhány perc után)

 

A 800-as olaj magas lobbanáspontja miatt szinte lehetetlen megsütni a gépet, mert bármennyire is nyüstölöd, az olaj nem fog megégni, nem veszíti el kenőképességét. Ez az egyik nagy előnye. A másik, amiért erőltetem én is, a vastag olajfilm és az ezzel járó jobb ( nagyobb) kopásvédelem.

 

A nagyobb, 60ccm+ gépekkel egészen biztosan nem gallyazol, azokat vastagabb állományban használod, teljes terheléssel. Ilyenkor a motor működési hőmérséklete jóval nagyobb, tehát a magasabb lobbanáspontú olajat is el fogja égetni.

 

Ha ugyanezen nagyobb gépeket is csak pötyögteted, azok is tele fogják köpni a kipufogót.

 

A kicsi gépek általában eleve  hűvösebben járnak, és a felhasználási módjuk szerint sem 30cm+ állományban használod őket.

Ezért írtam, hogy inkább nagyobb gépek és fűkaszák esetén jobb a 800-as olaj.

 

Ha neked kisebb géped van, de vastag állományban használod teljes terheléssel, akkor is jó lehet a 800-as, de ez a ritkább, legalábbis szerintem.

A kisebb gép akkor is hűvösebben jár, ha teljes terheléssel használod, ezért írtam ahhoz inkább a 710-et.

 

A katalizátor extra sok hőt dob a dugattyúra, emiatt abba pl  jobb egy 800-as olaj.

Melyik 800-as olajat használod? Mert kettő féle van. Van a Motul 800 FL Off Road, és van a Motul 800 Road Racing, ami még „keményebb” olaj.

 

Én a 800FL olajat használom, nekem  nem büdös, sőt…

 

Ha a 710 neked jobban bejön, nyugodtan használhatod azt is. Erre az olajra is azt  tudom mondani, hogy ha miatta baja lesz a gépnek, fizetem.

 

 

A 800-as ott villantja meg igazán a foga fehérjét, amikor nyáron, melegben ( magasabb az üzemi hőfok, mint pl télen)  ezerrel tolod ( vagy tolják a munkások a gépnek ahogy bírják) a gépnek.

A másik előnye a vastagabb olajfilm. Erősebb, nagyobb nyomatékú géphez van tervezve, ezért a forgó-mozgó alkatrészek közül nehezebben préselődik ki az olaj.  Jobb kopásvédelem, némileg alacsonyabb motor üzemi hőfok, ami élettartam növekedést okoz.

 

Külföldi fórumokat járva azt látom, hogy Husi 372, Stihl 460, 660, stb gépeknél használják elégedetten a 800-as olajat.

 

Nálam az 50 ccm kínai sem füstöl ( videókon láthatod) mert nem prünytyögök vele.

 

 

 

Előzmény: HWK12 (237702)
HWK12 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 237702

Szia 'csiga !

 

Én nem értek valamit: azt írtad,hogy az 50cm3  és azalatti gépekhez jobb lenne a 710 es Motul, 60cm3 felett meg inkább a 800 as . A gép ,cm3 nagyság miben befolyásolja ,hogy melyik olajat használd?

 

Tanácsodra régebben rátértem a 800 ra a 710 ről,de én mindegyik gépembe ugyanazt használom

 

Amit a 800 ban nem tudok (legalábbis nehezen) elviselni az a szaga!  Számomra nagyon szúrós és büdös. A 710 meg kifejezetten jó illatú.

Előzmény: ''csiga (237678)
budai10 Creative Commons License 2024.04.06 0 0 237701

Elmondta, hogy miért de ha nem értesz vele egyet, sokat az sem számít...

Előzmény: Törölt nick (237700)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.06 0 2 237700

No és ki az az Árpi? Csak nem Farkas Àrpi? Vagy másik nevén Etalon Árpi? Nem tetszik neki. Akkor mi van? Menjünk neki a Tiszának? Ha nem tetszik neki, ne használja.

Előzmény: budai10 (237687)
Tectane Creative Commons License 2024.04.06 0 0 237699

Akkor a "papír meg a címke elbír mindent" típusú olaj. 

Marad az Elf.

Epreset én is tervezek venni már évek óta 😄

Talán idén...

Előzmény: ''csiga (237698)
''csiga Creative Commons License 2024.04.06 0 0 237698

 

Picit segítek:

 

Az olaj savasodik a levegő (oxigén) az üzemanyag és az égés ( magas hő) hatására.

 

A TBN szám mutatja, mennyi bázis tartaléka van a semlegesítő hatás elérésére.

 

Leginkább 4T olajoknál jellemző mutató. 

 

 

Tehát a TBN számot nem lehet stabilizálni, ( az egy adott érték, ami az olajban van, műszaki adatlapon láthatod TBN értékként)  hanem a savasságot lehet semlegesíteni. :D

 

Minél magasabb a TBN érték, annál többet tud semlegesíteni.

 

 

Viszont jópofa szöveg! :D 

 

 

Előzmény: ''csiga (237697)
''csiga Creative Commons License 2024.04.06 0 0 237697

Szia!

 

Ahogy a Metabond sem gyárt olajat ( Elf a beszállító), úgy nagy valószínűséggel a XADO sem. ( sőt biztos)

 

Annyira titkosak az összetevői, hogy semmilyen érdemleges infót nem találtam egy gyors keresés eredménye képpen. ( lehet többet kéne kutakodni)

 

 

Szóval a véleményem:  népámító.

 

 

"A RED BOOST innovatív adaléknak köszönhetően stabilizálja a TBN számot a motor nagy hőterhelésénél."

 

 

Ez igen!  :)  Keress rá, mit jelent a Total Base Number  ( teljes bázisszám). Remélem tudja a forgalmazó, hogy jó nagy baromságot írt ki....

 

 

Előzmény: Tectane (237695)
''csiga Creative Commons License 2024.04.06 0 0 237696

Egy háromperce fűkasza videó

 

 

Makita BC3400 kipufogójában lévő drótszövet  képes elkoszolódni, eldugítani a kipufogót.

 

https://youtu.be/y901QF4eH6E

 

 

Kísértetisen hasonló, csak Makita 6100  láncfűrészbe:  https://youtu.be/uroGr92oY9U

 

 

Tectane Creative Commons License 2024.04.06 0 0 237695
Előzmény: ''csiga (237694)
''csiga Creative Commons License 2024.04.06 0 0 237694

Husqvarna olajokról gyorsban

 

A HP-t ki is hagynám, egyébként erről sem lehet érdemleges infót kihámozni a biztonsági adatlapból, épp mint a Stihlnél.

 

 

LS+

 

https://www.gardenpont.hu/custom/husqvarnagardenpont/image/data/pdf/husqvarna-motorolaj-ls.pdf

 

viszk index ez alapján 144, viszont a bizt adatlapja szerint csak 135…

 

https://www.naradikusnir.cz/images/pdf/3571_Servis_BL2023-01_Husqvarna_2-Stroke_Oil_LS-.pdf

Flash point > 70 °C (> 158 °F) Closed cup ASTM D93

Kinematická viskozita: 8,5 cSt (100 °C (212 °F))

53 cSt (40 °C (104 °F))

 

lobbanáspontja ( valamivel)  nagyobb, mint 70 C fok, ez azért nem magas

A  viszk indexe 135,  ( 53-8,5) ami   jó alapolajat  jelent

 

 

 

Husqvarna XP:

műszaki adatlap:

 

https://www.gardenpont.hu/custom/husqvarnagardenpont/image/data/pdf/husqvarna-motorolaj-xp.pdf

 

lobbanáspont: 94 C fok

kinematikai viszk 40 c fokon: 39

Kinematikai viszk 100 c fokon:  7,8

viszk index: 175   (ezt irreálisan magasnak tartom )

 

 

biztonsági adatlap:

 

https://images.homedepot-static.com/catalog/pdfImages/67/67c0b22f-a596-4b08-8bac-e65741ebd5a2.pdf

 

9-ik pont:

Flash point 209.9 °F (98.8 °C)

Kinematic viscosity 7.5 mm²/s (212 °F (100 °C))

45 mm²/s (104 °F (40 °C)

viszk index: 132 ( ez már elfogadhatóbb, de ezt meg kevésnek tartom)

 

 

Másik biztosági adatlap:

 

https://spaldings.co.uk/Files/Files/Downloads/Data%20Sheets/HV463%20MSDS%20Husqvarna%20Two%20Stroke%20Oil%20XP%2010%20litre.pdf

 

itt már 39 mm2/s  a 40 c fokos kinematikai  viszkozitás,  a 100 c fokosat nem adta meg. Ha 7,5 nek vesszük a 100 C fokot, a vizk. indexe 163, ami – szerintem- még mindig irreálisan magas

9-ik pont:

Flash point 88.0 °C (190.4 °F)

Viscosity 39 mm²/s (40 °C)

 

 

Szóval a Husqvarna sem különb a Deákné vánsznánál, egyértelmű, pontos adatokat ő sem ad meg, és nála is csak az XP olajról van műszaki adatlap, a többire ő sem büszke.  Ha valóban 160 körüli a viszk. indexe, akkor egy igen kimagasló, egyedülálló  kiváló alapolajból áll.(na, de kétkedő vagyok, ettől függetlenül akár igaz is lehet)

 

 

Ha öszegezzük a Stihl-Husvarna olajok alap műszaki jellemzőit, akkor kiderül, hogy a régebbi ( középszerűnek tartott HP super, LS+) olajok lobbanáspontja 70-75 C fok körüli, az újabbaké nagyobb, Husqvarna XP 94 C fok, Stihl ultra 216 C fok, bár ezt csak a mix motorba ajánlja.

 

Ez a szám ( lobbanáspont) minél nagyobb, annál később kezd el elégni a munkaütem során, tehát tovább ken. A túl magas sem mindig  jó, mert akkor túl későn kezd elégni, nem is ég el rendesen, ekkor lesz olajos a kipufogó.  pl akár részterhelésnél. ( lásd Stihl ultra) Amíg csak vékony köd van, megítélésem szerint nem okoz gondot, nem folyik vissza a kipuba.

 

A túl alacsony sem jó, mert hamar ( idő előtt)  elég, kevesebb ideig ken, emiatt extra melegedést, rossz esetben megragadást okozhat.

 

Az olajfilm vastagság tekintetében szinte egyformák, ( 100 c fokon a mm2/s érték) 7,5-8,5 közöttiek, ami egy átlagos érték, semmi kiugró nincs benne. Ezektől lehet jobbakat kapni a piacon….

Az alapolaj minőségére ( viszk. index)  nem lehet panaszunk, nem rosszak, de ha a piacot vesszük alapul,  semmi kiugró nincs bennük.

 

Ha az általam ajánlott olajfilm vastagságot, viszk. indexet, lobbanáspontot   vesszük alapul, akár Stihl, akár Husqvarna vonalon a közepes ( HP super, LS+) olajoktól minden tekintetben jobb az Elf moto2 tech, ráadásul olcsóbb. Az Elf lobbanáspontja 108 C fok, tehát pici tartalék is van benne a „gyári” ( HP super, LS+) olajokhoz képest.

 

https://www.finol.ie/wp-content/uploads/2017/04/ELF_MOTO_2_TECH_Engine_Oil.pdf

 

 

A Husvarna XP olaja, ha valóban 160 körüli a viszk. indexe, igen komoly alapolaj. Ez jobb az Elf-től, de ( némileg)  alacsonyabb a lobbanáspontja. Aki ezt használja, ebben bízik,  jól teszi.

A Stihl ultra az XP-től is jobb, de nagyon magas a lobbanáspontja. Az észter olajok  ma a csúcs, cserébe borsos az ára, és ha nem nyélen küzdessz a   géppel, olajködös  lesz a kipud, mert nem éri el az a hőfokot a motor, ahol maradéktalanul elégne. ( nem kell megijedni, amíg nem folyik vissza a hengerbe)

 

Ha sorrendbe kéne tennem, akkor ez én sorrendem a következő lenne:

 

1., Motul 800 és a Stihl ultra , de 800-al jóval vastagabb olajfilm lesz  és jóval olcsóbb.

2., Husqvarna  XP, Motul 710 , ahol a 710 jobban hőtűrő + picivel  vastagabb  olajfilmet alkot, olcsóbb.

3., Elf moto2 tech, a szinte mindenhol használható és olcsó olaj.

4., Stihl super, Husqvarna LS+ , ők szinte mindenben alul maradnak az Elf olajhoz képest, de attól drágábbak.

 

 

Általánosságban a ma kapható ( márkásabb)  full szintetikus 2T olajok nagyjából az Elf moto2 tech szintjét hozzák, árban van különbség. Aki azokból használ, jól teszi.

 

Ár/teljesítmény terén – szerintem-  az Elf moto2tech és a Motul710 a nyerő, ( nagy általánosságban bőségesen elegendő is)  a Motul800 a „vad”, nagy gépeknek, a tényleg mindig teljes terhelésen járatott gépeknek, így  a 40 percig nyélen használt fűkaszáknak a jobb választás.

 

Otthonra elég az Elf és a 710. Ha katalizátoros géped van, akkor  710, de inkább a 800,  ezeknek magasabb a lobbanáspontja, jobban hőtűrők.

 

Műhelykörülmények között a 800 nagyon összeolajozza a kiput, de használatkor maximum olajköd marad. A 710-nél műhelykörülmények közt is csak olajköd lesz a kipuban, használatkor kiég. ( 50ccm és afeletti gépeknél teszteltem)

 

A Motul 800 mellett maradnék javarészt, mert tényleg vastag olajfilmet alkot, ezt  már kifotóztam nektek.

 

Előzmények a Motul800 olajfilmről:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=163240293&t=9093927

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=165424073&t=9093927

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=165631509&t=9093927

 

 

710 olajfilmről:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166169476&t=9093927

 

 

 

 

 

 Jó "bogarászást"! )

 

 

 

 

 

Előzmény: ''csiga (237693)
''csiga Creative Commons License 2024.04.06 0 0 237693

Annak idején még én is a Power1 Racinget használtam, azt ismertem, ( motoros körökből)  abban bíztam.  Igen jó olaj!

 

A váltás a csípős szaga, a kevésbé jó színezése és a jóval olcsóbb, ( akkoriban az Elf 2.200 Ft volt, mára kb egyárban vannak) hasonló jó tulajdonságokkal bíró Elf miatt történt.

 

 

A műszaki adatlapja szerint valóban 100 C fokon 22 mm2/s a viszkozitása, de az elírás

 

 

https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/A139879FDD9827A880257B8D0031BC0A/$File/BPXE-98RLQA.pdf

 

 

Érdemes több adatlapot megnézni, ilyen elő fordulhat.

 

Ez a valós:

 

https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/AEA4AD67CE79D62080257D9C0039B474/$File/BPXE-9RCL83.pdf

 

 

biztonsági adatlap:

 

https://msdspds.castrol.com/ussds/amersdsf.nsf/Files/99BA734E5EBB13E980257ACA006A9DE9/$File/170767Castrol%20Power%201%20Racing%202T.pdf

 

Kinematic: 36.93 mm2 /s (36.93 cSt) at 40°C

Kinematic: 7.118 mm2 /s (7.118 cSt) at 100°C

 

 

Így nézd, ez már korrektebb.

 

 

Amikor megvettem a Solo651-et, annak a gépkönyvében még az állt, hogy 1:25-ös keverékkel kell használni, de ha Castrol Power1 Racing-et használsz, akkor 1:50. ( később már "saját" márkás olaj volt ajánlva)

 

Régi, ismert, bevált olaj, régen a krosszosok is ezt használták sokan, de közben jöttek újabbak, némileg jobbak. 

 

 

Kíváncsiságból rákerestem, az Ipone Samourai Racing  eper illatú olajára ( egy ember egészen biztosan használja ismerősi körben)   némileg olcsóbb lett az is.

 

https://www.motozem.hu/motorolaj-ipone-samourai-racing-2t-1-l-eper/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw5cOwBhCiARIsAJ5njuZ6X8yiJWS7scT0JtO5s36w5GT5S61HVUB26RM7Nde53PvBg6_ii2waAmS6EALw_wcB 

 

 

Viszajelzése alapján igen elégedett vele. Kacérkodom én is vele, ne legyen büdös a műhelyben, na. :)

 

 

 

 

Előzmény: A nyulon tul (237691)
budai10 Creative Commons License 2024.04.06 0 0 237692

Teljesen jól látod, hogy a Máltai Szeretetszolgalat gyártja azért ilyen olcsó, ELF Moto 2 Tech még ennél is olcsóbb.

Az ismert láncfűrész márkák olajai azért olyan drágák mert sokaknak így is megéri venni őket.

Ismerős a szlogen, hogy csak 100-as benzint tankolok és szigorúan Stihl... Husqvarna... olajjal?

Előzmény: A nyulon tul (237691)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!