Még előtte állok, de már megvan a rugó. Én végül Németországból szereztem rugót mert nem voltam hajlandó bontottan 10 ezer vagy újonna 20+ ezret fizetni EGY darab rugóért.
Viszont amit nézel az elvileg jó.
Egészen pontosan az alábbiakban foglalható össze az albea hátsó rugó tudástáram.
Az enyémhez valónak (2005-ös 1.2) váz szerint a rugó gyári száma: 51791523 De ez finoman szólva is ismeretlen.
Szerintem ezzel teljesen egyezik a 82491146 számú palio rugó, aminek viszont az alábbiak megfelelő utángyártottai:
A lengyelek gyártanak még értelmes áron (10 ezer/pár) ehhez rugót a legváltozatosabb neveken (ha keresel a gyári számra akkor lesz találat bőven), esetleg velük biznicelhetsz, pl:
Jó napot mindenkinek. Valaki cserélt már hátsó spirálrugót? Amit találtam magnum sf091 ez jó lenne hozzá, vagy esetleg tudtok jobbat? Előre is köszönöm a válaszokat.
Ez az az eset mikor a tüdőbajos vak lónak eltörik a lába.
Azt vedd figyelembe, hogy itt több mint százezer forint ráköltéséről beszélünk mire eljutnának egy elektronikai hiba kiderítéséhez. És a végén 1 hét és ~150 ezer forint ráköltése után vagy jó lesz az autó egy darabig, vagy csak részben. Ha ezt bevállalva mész egy szerelőhöz aki a puntohoz mondjuk ért, az fogja vállalni ezt is hiszen egyik kutya másik eb.
Ha ezt nem akarod akkor be kell látni: ez így eldobós.
Sziasztok egy kèrdèsem lenne 2006 1.4 es tipusú a követjezővel találkozozz már valaki fèkezèsnèl èsbgyorsulásnál a tűzfal környèkèröl lotyogó viz hang de a szőnyegek szárazok meg belül nagyon párásodik.Vsn valakinek ötkete? Műszerfalat nehèz kiszerelni? Ès mèg annyi kèrèsem lenne ha valaki bont albeát hátsó balra lenne szüksègem 1 ève nem találok a bontókban is hiány tudom lehet kapni újat de az elüt színben.Köszönöm
Sziasztok, Gödöllő környékén ismer- e valaki olyan autószerelőt, aki valóban ért az Albeákhoz? Nem rég vettük 2003 kiadás, 150 000 km van benne. Voltak hibajelenségek a gázadásnál. Minden második-harmadik indításra reagált a gázpedál. Tudjuk, hogy kuplungcserés. Az autó jelenleg nem indul, nem tudjuk az okát, csak sejtjük, hogy az indítómotor a hibás. 1000 km-t vezettük, az autó szerethető. 2-es Puntónk van, ő lett volna a 2. autó, mert nagyobb. Az általunk megkérdezett szerelők tartanak tőle, nem vállalják el.
A minap sikeresen elhagytam mind a kettő rendszám megvilágító lámpámat mindenestül. Valaki járt már így? Ha igen hol kapnék hozzá lámpát búrával együtt? Még ebayen se találtam hozzá :(
Szia!! Hát tényleg csak kettő kellene,de ha nem tud egy ismerősöm szerezni,akkor lehet,hogy keresni foglak. Mondjuk a távolság miatt csak futár jöhetne szóba,kérdés,hogy mennyit dob az még az árán felül...
Albeánkhoz keresnék lemez felnit,2 db-ot. Sajnos a téli garnitúrából kettőnek nagyon rosszak már a rögzítőcsavar furatai,ki vannak öblösödve. Már beleér a csavar a fékbetét oldalába sajnos.
Honnan lehetne jó áron felnit beszerezni? Köszi előre is a válaszokat!!
Az albea előtt pont ezres swift volt a fő autóm: fékszervó az azért van rajta. Fékhatás az mondjuk nem sok, de az más kérdés.:D
További megerősítés, hogy ez ismert baja: új bosch benzinpumpa már eleve erősített ennél a csonknál. Persze ezen meg a gyorscsatlakozó rögzítőpöcke nincs rajta ami roncsolás nélkül szerintem nem levehető, de ez már csak a kötelező kör utángyártott alkatrésznél.:)
Csak azzal "tudlak" vigasztalni, hogy ettől nagyobb hibából fakadó kiadásod ne legyen...
Ismeretségi körömben örök vitatéma ugye a (turbó)dízel kontra benzines.
Nem kell ugye hosszabban ecsetelni, én mindig azzal próbálom elvágni a vitát, hogy a turbódízel annak éri meg, akinélnem romlik el. (turbó, nagynyomású szivattyú, injektorok, EGR, részecskeszűrő stb.)
...s különben is; a gázolaj Sátán izzadsága! ;-)
Egyik kollégámnak van egy 15 éves TDCi Mondeója.
Pár éve vette használtan. Imádja, csak gyári alkatrészekkel frissíti, stb.
Ahogy hűlt az idő, derült ki számára, hogy a termosztát gyakorlatilag nyitva marad.
Persze a szervizben kiderült, hogy a házát is cserélni kell, végül megállt az egész 70000 Ft-ból.
(Albea ugyanez 37000Ft márkaszervizben javítva)
Napközben elhozta a szervizből, délután a szokásos dízel vs. benzin eszmecsere (de keveset fogyaszt, meg nyomatékos stb.)
Reggel már nem a Mondeoval jött, s szomorú volt, mint a kőolaj...
Kérdésre elmondta, hogy egy henger leállt, Check Engine, vészprogramon haza gyökkettővel.
Árajánlat: 115 ezer Ft/ injektor, ebből ugye akkor már négy, de akkor már szüntessük meg az olajfolyásokat, meg az apró, szóval 600000 Ft.
Leállította az autót, ideiglenesen kivonatta a forgalomból, majd két év múlva kijavítja (addig ugye álltó helyében romlik...) s vett 330000 Ft-ért egy háromhengeres, ezres Swiftet átmenetileg, amiben nincs szervokormány, de még fékrásegítő sem; nincs ami elromoljon benne, tehát azért jó, mert jó...
Perszehogy nem benzinálló ez se.>:-( Vagy az etanol...vagy a 3 bar, de egy hét és párszáz km után feladta. Nem eltört, hanem átlyukadt a ragasztás így legalább haza tudtam vele menni.
Le kellett nyelni a keserű pirulát mert sokba fáj ezzel kísérletezgetni is: megyek a boltba az újért. 47 ezer.
Szerencsére se nem találkoztam a jelenséggel, sem nem hallottam róla.
Így viszont már számítok rá.
Úgy tűnik, hogy az idő múlásával eddig nem túl sok problémát produkált a típus összességében.
Nekem a napi használat mellett a termosztátház repedést és a kipufogó felfüggesztés melletti kilyukadást leszámítva még szerencsére még semmit. Ennyi pedig nekem bőven belefér.
Nyilván a műanyagok öregedésével egyre több probléma várható.
Összehasonlítva egy barátom szintén 2006-os Skoda Fabiájával...
Annak eddig szinte minden baja is volt már:
Kétszer kormánymű csere, elektromos, elektronikai hibák tömkelege, most már ott tart, hogy pl. ajtótól függ, hogy éppen melyiknek működik a központi zárja, illetve fejben kell tartani, hogy melyik ajtót kell zárva, illetve nyitva(!) tartani ahhoz, hogy működjön rajta az elektromos ablakemelő (természetesen adott ajtónál zárva leengedéshez, nyitva felhúzáshoz, másiknál fordítva...)
No kartácsok, egy hetet pihent a parkolóban a kocsim szétborítva, ugyanis beletenyereltem egy szériahibába.
Miért mondom, hogy szériahiba? Mert nekem csak fiat-alfákkal foglalkozó szerelő mondta; mert egy ép bontottat se találtam napok alatt; mert ami bontottat épnek mondtak annál is rájöttek, hogy pontosan ugyanez a baja.
Ez a baj pedig, hogy idővel a benzinpumpa visszatérő csonkja elreped. Tőben. A falvastagság bő 1mm, ABS anyag, és ott pontosan 3 bar nyomás van.
Furcsa hangot hallottam a pumpától, levettem a fedelet, gyújtás rá: jé, szökőkút! :(
Erre mondják, hogy ezt javítani nem lehet.:( Aztán mikor rájössz, hogy bontott eleve nincs vagy ugyanolyan rossz, a legolcsóbb új pedig 47 ezer akkor azért rájön az ember, hogy lehet mégis tudja javítani még ha ez (utánajárásokkal együtt) vagy 10 munkaórámba került is.
A csövet letörtem, és tamiya abs ragasztóval visszaragasztottam. Ez mint kiderült bőven édeskevés sajnos, hogy megtartsa (próbáltam több órás hőedzéssel is), de arra nagyon jó, hogy légzártan összeragaszd a csövet úgy, hogy nem folyik be a cső belsejébe.
A gyorscsatlakozó gyűrűjét leszedtem, valamint a benzincsőről is a gyorscsatlakozót mert azokat fenthagyva egyszerűen nincs hely körberagasztani. Kívülre pedig CX80 autoweld kétkomponensű epoxyt kapott egy teljes adagnyit (úgy voltam vele vagy most ez megfogja, vagy soha semmi). Külföldi fórumokon informálódva 2 epoxy van ami TÉNYLEGESEN bírja a benzint: a JB weld epoxyja és ez.
Szóval körbetaknyoltam, és alulról is hosszan megtámasztottam a csonkot. A benzincsövet tágítás után 9-11-es benzincsőbilinccsel ráhúztam a csonk végére. Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy került az epoxyból a cső végére is és így az albea vékony benzincsöve nem akar rázárni. Majd ha felszárad minden meglátom, lehet oda kell majd valami tömítő.
Jófogáson pont hirdetnek egyet... De nem vagyok meggyőződve ám, hogy albeán belül is csak egy típusú váltó van (1.2-1.4-1.6 ugye...). Szóval alvázszám alapján kellene azonosítani és úgy keresni - vagy azonos motortípusú puntoét hozzánézni.
Köszönöm a választ. A fékmunkahenger cikszám alapján azt irja az oldal, nem megfelelő az autójába, pedig ez szerintem jónak kellene lennie, ugy hogy meg fogom rendelni. Már két rendelést is csináltam mind a kétszer megfelelő az alkatrész az autójába, mégsem jó 1 cm- el rövidebbek voltak.. A többi alkatrészt sikerült beazonosítani azok jók.
Sziasztok! Èdesapám Albeája váltócsere előtt áll. Az lenne a kèrdèsem,hogy melyik Fiat modell váltója kompatibilis esetleg,mert Albea váltót alig találni.
Érdeklődnék hogy Fiat Albea HL(elektromos ablakos) Jobb első Ajtóbehúzó (fogantyú) honnan tudnék beszerezni. Google sajnos nem a barátom most. :( Bontoplázában meg kifogytak belőle. Máshol meg csak alap Albea van ami nekem nem jó. :(
régi gumival és felnivel is csinálta, tavasz óta újak a gumik és a felnik, centrírozásra pluszban is elvittem, más-más gumishoz, de tökéletes ezen a téren minden
féltengelycsukló lehet, köszi, felírom a szerelőmnek :)
Első és második körben is kerekek: ha bizonyos tempóknál remeg és nem erősödik a sebességgel akkor nem kiegyensúlyozatlanság lesz, hanem valami üt. Lehet valamelyik kerék púpos, vagy egyéb deformitás van benne.
Valami szerelés esetleg nem volt előtte? Helytelenül felrakott fékdob is lehet például, de a kereket is félre lehet rakni akár annyival, hogy érezhető ütése legyen ha nem passzentos a tehermentesítő gyűrűn.
Viszonylag rossz eset, de lehet féltengely belső csukló.
rejtélyes futómű remegés van: nem fordulatszámfüggyő, hanem a sebességtől függ, kb 75-80 és 100-110 km/h között remeg picit, a kormányon is érezni, de inkább a bódén. Futómű és szilentek rendben vannak, a kormánymű is, a kerékcsapágyak is. Okozhatják ezt a nemsokára cserés első lengéscsillapítók? Vagy egyéb ötlet?