Volt nekem egy új, 2007-es Jazz-em (GD), amit 15 évig használtam hiba nélkül. Aztán eladtam, mert elkezdett rohadni és nem volt kedvem javítgatni. Vettem helyette egy 2 éves i20-t, ami egy vacak : gyenge, szarul pakolható és a kuplungja is rossz gyárilag. Mondjuk cserébe 5L az átlagfogyasztása. Jazz nálam +1 liter / 100 km volt.
Szóval visszaülnék Jazz-be inkább, a GE szériából választanék egy szimpatikus darabot, mert annak még nem cseszték el a formatervét és arra van pénzem.
Kérdés : mindent összevetve jobb-e a GE széria a GD-nél ? Fogyasztás, kényelem, dinamika, stb
Jazz-re nem próbáltam, így csak általánosságban: Ha az ET méreten kívül minden azonos, elvileg felrakható illetve használható, ha el tud forogni a felni, azaz nem ér bele a féknyeregbe. A másik gond, ha el is forog a kerék, a futófelület középvonalának eltolása 5 mm-rel változik. Ezáltal megváltozik a kerékgeometria, nagy az eséllyel így a kormányzás, és a stabilitás is. Megtapasztaltam más típusoknál az ET különbséget.
Már a második Jazzt koptatom! Az elsővel oktattam. Voltak kísérletek a tönkretételére, de nem tudták :). Most II-es jazzem van. Ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy esetleg valakinek képe a gyári könyöklőről?
Hány évesek a Mondeók? Újak? Mert ha nem, akkor irreleváns, hogy a Mondeót mennyiért szervizelik. Minél újabb egy autó, annál drágább az éves szerviz. Ha pedig nem márkaszervizbe hordod, + viszed magaddal az összes cserélendő cókmókot, még azt az összeget is meg tudod felezni. Nem értelek. :) Nekem a 2017-es, újonnan vásárolt Jazz, 1 évesen 2018-ban (a kötelező szerviz) 85e Ft volt. Azóta eltelt 5 év és most 90e egy nagyságrenddel komolyabb Jazz szerviz költsége. Kicsit sem tartom soknak egy új hibridre a 90 ezres szervizt. És mondom, egy f@stalicska 1.2-es Fabia is 100e felett van VW-Skoda márkaszervizben.
Nekem így sem kellene Zoé, de ez is csak egy vélemény részemről, ugye. :)
Jazz szervizelése témához... a 90e nem is sok, ha megnézem, hogy pl. a céges Skoda Fabiák és hibrid Corollák éves kötelező szervizei mennyibe kerülnek. Bőven 100e felett van még a Fabia is márkaszervizben. Előző szériás Jazzem kötelezője évi 60-80e volt 6-3 évvel ezelőtt. Szóval, a garanciának is vannak "hátulütői" a kötelező márkaszerviz látogatások okán, de gondolom ez nem lep meg túlzottan.
A cikk is említi, hogy az értéket az asszintens funkciók hiánya húzza le, nincs papírból az autó. Mivel második autó lesz városi használatban, még egy téli 100km hatótáv is bőven elég lenne majd egy hétre.
Leginkább a jóval magasabb Casco, és a töltéssel kapcsolatos bizonytalanságok tántorítottak el. Itthon még nincs 3 fázis, a céges ingyen töltésre nem mertem alapozni, az utcai meg benzin árban van és időigényes ott várakozni. Na meg persze nem egy kategória a két autó. De azért egy kicsit fáj érte a szívem. Persze a feleségem meg oda van és vissza, hogy milyen gyönyörű a kívül-belül fehér Jazz.
A Jazznél meg az éves karbantartás miatt szívom a fogam. 90 ezret mondtak rá, ráadásul +/- 30 nap eltéréssel meg kell csinálni, különben ugrott a garancia.
Ja és a Zoétól Isten ments. 0, azaz nulla csillagos törésteszt 2023-ban? Egyszer legyen baj és az életed mehet rá, mert rommá törik a technika alattad. Arról nem beszélve, hogy nevetséges a hatótávja főleg télen.
Ez még mindig jó ár. Nézz meg egy Yarist, hogy az mennyibe kerül. 9 milkánál indul és zajos és kicsi és nem fullos, mint a Jazz EXE. De ma már egy Dacia is 7 millió, ha nem teljesen fapad. Ez van, ezt kell szeretnünk. Jazz hibrid viszont nagyon szerethető autó. Nem hibátlan, de mi az, ami hibátlan? Egyáltalán van olyan 20-30 millió alatt?
8,9 lett volna átírva + télikerékkel. 1 éves 6500km, Exe, bordómetál. De szerintem nemsokára fenn lesz a hahu-n. Nagyon szép autó, de csak volt rajta 1-2 apró sérülés.
Ami lett az meg egy null km-es Exe utolsó listaáron 8,99 + metál felár, + üzembe helyezés). Még korai a gratuláció, nem történt meg az adásvétel, csak megállapodtunk. Pár éve ennyiért lakást lehetett venni basszus.
Még egy 2 éves Zoe-t nézegettünk, de az asszonynak persze a Jazz sokkal jobban tetszett, főleg a világos belső. Majd meglátjuk mennyire kényes.
Na, rövidesen eladó lesz egy 2010-es piros Jazz 1.4 Elegance. Kb, 65e km első tulaj, nem volt karambolos. Még egy izzó sem égett ki benne. Na jó, az akkut egyszer lemerítetük, mert napokig égve maradt a belső világítás.