Keresés

Részletes keresés

fantal Creative Commons License 2018.03.31 0 0 9118

Külön kellett gyártani. Első a beázásvédelem :))

Előzmény: didyman (9116)
fantal Creative Commons License 2018.03.31 0 0 9117

Ez is öszvér, ha megnézed, mert rajta van az öntvény pályaszámtábla ami a csillagnélküli fekete alapú homlokpályaszámmal sose volt---.

Előzmény: M63,008 (9113)
didyman Creative Commons License 2018.03.31 0 0 9116

Nagyon szép lett! A nyílásokon lévő burkolatok gyári tartozékok, vagy gyártani kellett hozzá?

Előzmény: fantal (9096)
didyman Creative Commons License 2018.03.31 0 0 9115

Igen. :-) 

Előzmény: M63,008 (9114)
M63,008 Creative Commons License 2018.03.31 -1 0 9114

Persze gondolom az imént leírtakat te magad is jól tudod; nyilván ezért volt a mosolyjel. :-)

Előzmény: didyman (9111)
M63,008 Creative Commons License 2018.03.31 -1 0 9113

Ez a kép a Sm-i felújítása /szobormozdony/ után nem sokkal készült; az első festés, amit aztán később a park/?/ kérésére át kellett pingálni arra az öszvér-fényezésre...

Előzmény: didyman (9111)
fantal Creative Commons License 2018.03.31 0 0 9112

Ez 1998-as kamukép, ekkor már üzemképtelen volt, csak odatették pár kocsi elé

Előzmény: didyman (9111)
didyman Creative Commons License 2018.03.31 0 1 9111
Előzmény: M63,008 (9105)
M63,008 Creative Commons License 2018.03.31 -1 0 9110

Látszik is a képen.

Előzmény: fantal (9109)
fantal Creative Commons License 2018.03.31 0 0 9109

Úgy van.  A két hűtőventilllátor is be lett fedve.

Előzmény: GaGe (9108)
GaGe Creative Commons License 2018.03.31 0 0 9108

"a kipufogót kár volt pirosra festeni"

 

Szerintem az nem a kipufogó, hanem a kipufogó nyílás fedele, ami azért van, hogy nem folyjon bele a víz.

Előzmény: M63FUN (9102)
M63,008 Creative Commons License 2018.03.31 -1 1 9107

A 003-ra már a sárga homlokfalas /első, gyári fényezés/ Fc-i idejében rákerült a homlokrács, ami végigkísérte az egész pályafutását. Amennyire én tudom, a 003, 004, 005, 008 gépekre került anno rács.

Előzmény: fantal (9106)
fantal Creative Commons License 2018.03.31 0 0 9106

A 003-as ezzel a festési sémával - egyedüliként - a leállításáig "börtönrácsos" volt, és 1998-ig az Északiban állva is rajta volt a rács.

Előzmény: M63FUN (9104)
M63,008 Creative Commons License 2018.03.31 -1 0 9105

A 003-ról keress rács nélküli képet; de ne a leállítása utáni múzeumos festéssel, hanem az üzemelő gépről! :-)

És ne a sárga homlokfalú gyárból kijövő képpel gyere, mert ott még valóban nincsen rács. Köszönöm.

Előzmény: M63FUN (9104)
M63FUN Creative Commons License 2018.03.31 -1 0 9104

jah értem, ezért van a sorozatról annyi rács nélküli kép a neten. gondolom mind photoshop.............

Előzmény: M63,008 (9103)
M63,008 Creative Commons License 2018.03.31 -1 1 9103

a rácsokról meg annyit, értem, hogy sok évig azzal üzemelt

Hát, gyakorlatilag a selejtezéséig folyamatosan úgy üzemelt...

Előzmény: M63FUN (9102)
M63FUN Creative Commons License 2018.03.31 0 0 9102

nekem tetszik, jól néz ki. a kipufogót kár volt pirosra festeni, de soha nagyobb bajunk ne legyen!

a rácsokról meg annyit, értem, hogy sok évig azzal üzemelt, de annyira illik a gépre, mint 

kertvégi budiba a mozgólépcső...........

a képeket köszönöm, remélem az életben is ilyen jól néz ki !

Előzmény: fantal (9100)
M63,008 Creative Commons License 2018.03.31 -1 0 9101

Úgy lesz az igazi! :-)

Előzmény: fantal (9100)
fantal Creative Commons License 2018.03.31 0 0 9100

De készül, a baráti kör csináltatja rá. A feliratozás befejezése is hátra van.

Előzmény: M63,008 (9098)
M63,008 Creative Commons License 2018.03.31 -1 1 9099

A 242 esetében egy hibát is elkövettek; nem helyreállították, hanem átalakították...

Előzmény: nohab (9097)
M63,008 Creative Commons License 2018.03.31 -1 0 9098

Szép lett; még néhány felirat, és kész.

Rácsot nem csináltatnak rá?

Előzmény: fantal (9096)
nohab Creative Commons License 2018.03.31 0 0 9097

Egy gőzöst azért ne mossunk össze egy dízellel, ha a 242 egy M61 vagy egy M40 kilométerköltségévewl üzemelne akkor többet menne. Nyilván egy M63-at sem lehet annyiból fenntartani mint az előbbieket, de ha jó minőségben össze lenne rakva, akkor havonta néhány feladatot el tudna végezni relatíve alacsony km-költséggel.

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy üzleti alapon megérné feléleszteni, de ha valamilyen pályázatból vagy technikai örökség védelmére szánt forrásból üzembe lenne helyezve akkor utána azért simán lehetne legalább nullszaldós a fenntartása.

Előzmény: fantal (9095)
fantal Creative Commons License 2018.03.31 0 2 9096

Képek

 

 

fantal Creative Commons License 2018.03.31 -1 0 9095

 

A legendázás onnét indult, hogy már 1998-ban üzembe akarták helyezni. Most már 2005 lett belőle? :))))

Ja persze a fene emlékszik... :)

 

Nem csak a használható hengerfejek mentek valamely Csörgőbe, hanem a motor minden alkatrésze és azok az új alkatrészek is, amiket a Noszi vett a géphez.

 

Ha felélesztették volna, ugyanaz lett volna a sorsa, mint a 242-es gőzösnek. Az is mennyit ment azután, hogy 220 milliót ráköltöttek? Volt 12-13 útja? Az ilyen egyedi, újkorukban is nehezen kezelhető, kis példányszámban gyártott járművek nem üzemeltethetők rentábilisan.-

Ezt pont a 242-es mutatta meg, nem véletlen, hogy a Braun által Bölcsek Kövérének nevezett személy leváltásához vastagon hozzájárult az, hogy a MÁV kiadott 220 milliót egy hasznavehetetlen nosztalgiajárműért. (Aminek a  felújítási költségét 1999-ben 60 millióra becsülték - ebből lett 2003-ra 220 miska...)

Előzmény: Ep128 (9094)
Ep128 Creative Commons License 2018.03.31 0 0 9094

Igazából a rosebb tudja már, hogy mikor volt, de kb. akkor. :-) A használható hengerfejek mentek valamelyik Csörgőbe a felélesztési folyamat letiltása után. (Sokat nem ment az sem velük...)

Összefoglalván: Hatalmas baltaság volt akkor leállítani amit akkor elkezdtek! Bármeddig is jutottak volna, most annyival jobb lenne a helyzet!

Előzmény: fantal (9092)
misi967 Creative Commons License 2018.03.30 0 0 9093
Előzmény: fantal (9091)
fantal Creative Commons License 2018.03.30 0 0 9092

a motor kidaruzását, meglévő cuccainak a bevizsgálását

>>

 

Ez olyan jól sikerült hogy a főtengelyen és a repedt hengerfejeken kivül nem is maradt más a motorból. :)

Amúgy ez nem 2005-ben kezdődött? 

Előzmény: Ep128 (9085)
fantal Creative Commons License 2018.03.30 0 0 9091

A tehervagon összevágás 2007-ben volt. El vagy tévedve 17 évet...

Előzmény: misi967 (9090)
misi967 Creative Commons License 2018.03.30 0 0 9090

ugyanannyi tömegű "vasat" le kellett volna adni helyette (a selejtezett járművek után kötelező alkatrész vissznyereményezés, hulladékvas vissznyereményezés volt), de mivel ennyi ócskavasat még a MÁV berkein belül se lehetett csak úgy összekaparni, volt a másik út, az oktatási modellé átminősítés. Igy maradt meg egy.

 

 

Én iszom szavaitokat,csak erre a ócskavas hivatkozásra előjön 1 olyan hogy: a 90-es évek elején még politikai cirkusz is volt hogy a MÁV saját hatáskörben szétvágott 2000db vagont(érdekes az is hogy pont egy kerek szám jött össze)amiben elég nagy szórást látok tonnák viszonylatában....arról már nem is beszélve hogy volt arról is szó hogy szétvágás nélkül adtak el egyben--áron alul-- akkori filléres hulladékvas áron ... (pár zseb meg is telt belőle tuti... :) most meg olvasok egy 100tonnás óriási problémát ,mint kifogást. Mára már biztos az,de a 90években az áron aluli 80filléres hull.vas ár mellett ez nem lehetett probléma.Az tisztán világos és érthető hogy olyan gép felújítását támogatják ami hoz is a konyhára,ezzel kár bárkinek is vitatkozni.

 

 

 

Előzmény: fantal (9081)
GaGe Creative Commons License 2018.03.30 0 0 9089

De.
Viszont az Északiból leszállítás után is kiemelték a meg kitolták alóla a forgóvázakat.
A lopást meg maga a Nosztalgia követte el, ők vitték le a gépet Szombathelyre...

Előzmény: 1047 005-2 (9087)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!