Tavaly hozott haverom az USA-ból egy Audiovox CCS100 as tempomatot. Én szereltem be, nem volt nehéz. A fordulatszámot és a sebességet is tudja figyelni és ezekre együtt vagy külön-külön vezérelni. (ja és természetesen a kuplung kinyomásra kikapcsol) Egy swift sedánba használom és megvagyok vele elégedve.
80-100 dolcsi körül van az államokban, jópár helyen postáznak világ szerte is. Szerintem posta ktg-el és vámmal (ezt valószínűleg nem rónak ki ilyen értéknél) együtt sem kerül többe 25e Huf-nál
2007-es Mazda 3 1.6 TE az bizony elektromos gázpedállal rendelkezik.
És lehet, hogy tutti a vákumos, de az AP800 as elektromos tempomatot, fel tudod programozni, hogy hogyan adagolja a "gázt" amikor pl visszagyorsít az előzőleg beállított sebességre. fel tudod programozni, hogy hogyan, mennyire hullámzzon amikor tartja a sebességet, stb... szerintem, jobb választás.
komolyan érdekelne, hogy miért vákumost választottál? Miért nem jó az elektromos, (AP800) hiszen a mazdában is elektromos gázpedál van... ??? Miért jó egy ruddal huzogatni a pedált ami szintén elektromos jellé alakitja?
Üdv mindenkinek! 2003-as 2.0 HDI Berlingóba szeretnék tempomatot utólag. Van valakinek tapasztalata erről a tipusról, tempomat témában. Tudtok helyet ajánlani ahol relatíve nem túl nagy költséggel tempomatot tudnak nekem beszerelni?
AP 800-ról van nagyon pozitív tapasztalat Suzuki SX4 manuálváltós autóban is (épp nem az enyém, hanem jóbaráté), neki sebességjel+RPMjel párosítással váltották ki a kuplungkapcsoló beépítést. Csak dícséri, ja és fogyasztás is remekül csökken, minél gyakrabban használja.
Egyébként nagy valószínűséggel az AP is rá fog fejleszteni a Suzuki SX4 gyári kormánykapcsolójára (illetve gondolom a hasonló kapcsolótípusokra, lásd pl Hondáknál, stb), mert ugye ott a hosszan nyomvatartott funkciók (ACC és COAST) fel vannak cserélve, mint ahogy az alapból az AP-nél lenne. De ha nem ragaszkodik valaki feltétlenül a gyári gomb megoldáshoz, akkor csak ajánlani tudjuk.
El-Pas tempomatom hamarosan megjön, arról lesz majd élménybeszámolóm. Főleg, hogy visszajelző-led vezérléses már a dolog.
Én régebben csináltam tempomatot az autóba. Mondjuk nálam gyárilag volt, de az nem működött. Az elektronika feküdt meg benne, a többi része jó volt. (gázbowden húzó motor, kapcsolók, stb.) Így csináltam hozzá egy saját vezérlést. Az első szoftver nem sikerült a legjobban, mert nem tartotta a sebességet, lengett a szabályzó. A 2.0-ás szoftver már jó lett. Tudja a szokásos funkciókat és stabil.
Hangjelzéseket is ad különböző gombesemények bekövetkeztekor.
Most akarok építeni egy újabbat. Ebben már a hardver is változik, mert van néhány extra amit bele akarok építeni :
- pillanatnyi sebesség kijelzés
- beállított sebesség kijelzése
- előre programozott sebességek választása külön gombokról (50, 70, 90, 130 km/h)
- sebesség beállítása kézzel egy tekerőgombbal.
- gyorsítás/lassítás nem csak gombbal, hanem analóg módon egy kis joystick-al.
de tényleg, miért csalódnál? Megnyomod megy, tartja a sebességet a ha kioldod, akkor eldobja. teszi a dolgát. Ez nem mechanikusan huzogatja a gázpedált, ez tiszta elektronika, programozható a "hullámzása" reagálása a helyzetekre, nem gyorsit ész nélkül ha visszatérsz a korábbi sebességre stb.
Valahol meg kell fogniuk a sebességmérő jelét, oda a be kell toldani egy vezetéket. (nekem sec perc alatt levedtél a műszerfalboritást.) / Nissan
A másik vezetéket, vagy a fordulatszámmérőről veszik le, vagy egy reed relével a kuplungpedálnál helyezik el. (én ilyet nem kértem, nekem kuplungra nem old le, de nekem ez nem is hiányzik, hiszen nem városban használom...)
a harmadik a az eletromos gázpedálhoz csatlakozik.
A többi madzag meg csak a vezérlő panelekhez megy. pl nálam a memo egységhez, meg a sebváltó gombhoz.
A végén még felprogramozzák menet közben, egy mellékúton és már készen is vagy.
"Vw-Audi-Seat-Skoda-ba gyári eredeti újat tudok szerelni garanciával"
letezik az egy polo9n eseten, hogy nem csak a gyarki kis karocskat kell beszerelni a muvelethez, hanem egy egesz kabelkoteget is? erdekelne ez a tempomat ugy, de a markaszervizben ezzel raztak le, hogy sokba lenne ez a kabelezes dolog...