"...hanem előbb délre kanyarodnak, és Csepel fölött elhaladva, Dél-Budától délnyugatra, Százhalombatta környékén érik el utazómagasságukat (BOKOD3D irány). "
Azért CS.A.-nak voltak anno a Celebi sztrájkok idején is frappáns mondatai, mint:
"A rampatisztek fuvarozzák ki a csomagokat a repülőhöz, amit aztán a rampások és a rakodók pakolnak fel"
"A tolókocsi vezetők sem dolgoznak (inkorrekt megfogalmazás, kerekesszék-vezető lehetne a legjobb szó - mire idáig eljutottam a gondolatmenetben, fel is oldotta a képzavart: ), tehát nem lehet kitolni a repülőgépet az utashídtól"
Látta valaki ma a HírTV-n Császár "ezekkövetnekminket!" Attila bejelentkezését a nyárlőrinci erdőtűz helyszínéről? Hát nem volt semmi. Látótávolság kb. 2000 méter, nem túl nagy füst a távolban, mégis sikerült szinte világvége hangulatú bejelentkezést kreálni. Szegény tudta, hogy a tűzoltók helikoptere különleges, de hogy miben, azt már nem, így a következő mondat sült ki belőle:
"Ez a helikopter a maga nemében különleges, mert... Látják azt a piros csapot? Ott az oldalán lehet feltankolni!"
"A helikopter egy tankkal három percig is képes a levegőben maradni."
Ami már offtopik, de azért nagyon tetszett: "A tűzoltóautók elakadnak a homokban, csak óriási erőgépekkel tudták kiszabadítani őket a csapdából" - erre elpöfög mögötte egy ősrégi traktor :D
Az debreceni utasoknak,hogy nem ernek idobe Mallorca-ra pedig befizettek a halom zset,es egy csomo ido elment a nyaralasukbol. 8-) Meg hogy egy osszecelluxozott geppel kelett repulniuk. 8>
Jah olyannyira nem,hogy ez nem igazan igy tortent,ahogy ott elregeltek a dolgot.Mivel eppen "veletlenul" kint voltam elmeselem,hogy mi volt,ahogy en lattam a dolgot. A jarat az a TVL 705-os Travel Service gep volt. A gep "kicsit" kesve jott. A 18.30-as idopont helyett 19.45-re szalt le. Valoszinu,hogy 18.20 es 19.00 kozott lehetett a baj,mert a felvezeto kis auto is meg idoben gurult ki,tehat rendesen 15 perccel az erkezes elott volt kint.Gondolom nem poenbol alltak a fickok kint vagy jo masfel orat. Viszont ami fura volt,hogy a pilota nem jelentett semmi veszhelyzetet,meg nem kert semmi extrat,szoval igy kivulrol ugy tunt,hogy egy rutin leszallas lesz belole. Csak az volt a fura,hogy a gep a szokott 1 ora helyett parkolt vagy masfel orat,ami azert kicsit sok egy ekkora repternel,foleg ha kesesbe van a gep,akkor 45 perc alatt megvan a feltoltes/checking. Jah igen es a leszallas utan kozolte a pilota,hogy valami "utkozese" volt. Ugyhogy miutan allt "kicsit" a 19.30-as helyett 20.45 korul ment el. De legalabb megneztem egy ejszakai felszallast is 8)
Az RTL-hez bement vki, hogy csütörtökön visszafordult Debrecenből a gépük és pánik volt. Ezek meg 3 nap után elmondják a híradóban... a színvonal nem változott...
Nos, én '94-ben, mezei turistaként álltam a WTC tetején, a szabad levegőn. Leugrani nem lett volna olyan egyszerű, ugyanis a korlát nem a legszélén volt az épületnek. Amennyire emlékszem, a korláton átugorva csupán egy pár méterrel lejebb levő szintre érkezett volna elkövető. Üvegablakos kilátó is volt, értelemszerűen pár emelettel lejjebb. Ott viszont tényleg úgy oda lehetett álni a padlótól a plafonig érő ablakhoz, hogy az ember cipőjének orra előtt csak a 400 méteres mélység volt. Elég félelmetes látvány volt :)
"A vihar miatt este lezárták a Ferihegyi repülőteret, egyik terminálon sem szállhattak le repülőgépek."
Azért azt meg kell jegyezzem, hogy még szép időben sem szeretnék olyan gépen ülni, amelyik a terminálra száll le. Tudom, érdekes lenne, de én inkább kihagynám ezt az élményt. :-(((
Jogos a pont. Ebben a cikkben azt hiszem, inkább a Nagy Leleplezés volt a fontos, nem annyira a precizitás. De hálistennek nem is múltak emberéletek ezen az íráson. :)
Még annyi apró adalék a képhez, hogy a WTC tetején (kb. 400m AGL) ahol a kedves nagyérdemű bámészkodhatott, még véletlenül sem volt derékig érő korlát. Volt helyette egy kilátóterem, ahol a nagy ablakokhoz oda lehetett bújni nézelődni, abszolút széllökésmentesen. Persze más oka is van: mert ezernyi hülye lett volna, aki úgy akart volna híres halottá válni, hogy onnan ugrik le. Az E.S.B. kilátója szintén azért van teljesen berácsozva, hogy sehogyan se lehessen kimászni/esni/ugrani.
Idézet: "A WTC Guy (más néven Tourist Guy), akiről egyébként kiderült, hogy magyar, saját fotóját kasírozta az ikertornyok tetejére, és ezzel netes népművészek ezreit ihlette meg."
Ez implicite azt jelentené, hogy a saját fotóján kívül minden más (t.i. az ikertornyok fele ÉS A REPÜLŐGÉP) eredeti a felvételen, ami azért elég ütős szenzáció lenne. :))) Waldo valójában egy, az airliners.net oldalról leszedett repülőgép fényképét "kasírozta" a saját fotójára, amin egyszerű túristaként pózol a WTC tetején.
Huh, ilyen szépett még a Népszava 86-os évfolyama is csak ritkán produkált:
"A főpolgármester-helyettes ígérete szerint ... azonnali intézkedések várhatók". Milyen azonnali intézkedés az, ami csak várható?
"Hagyó Miklós ... levelet juttat el a Pénzügyminisztériumnak". Ez már döfi!
"Hagyó Miklós nyitott volt a felvetésekre". Nemes lélekre vall.
"Hagyó Miklós javaslatára megalakulhat a Fővárosi Környezetvédelmi Konzultációs Fórum". Ez ismét megnyugtatóan hangzik, de semmiféle konkrétum nincs benne.
Nem az a baj, hogy egy politikus száját üres mondatok hagyják el. Még az se baj, hogy egy az elvtárstól hanyatteső, valószínűleg lelkes kezdő újságíró ezt tudósításként leadja. Az már inkább elszomorító, hogy ezt a nemzeti hírügynökség ki is adja, és egy hírlap még közli is.
Ez már nem repülős téma, sokkal inkább általános probléma a szerkesztőségekben, hogy az egyetemek ontják magukból a jajénamédiábanszeretnékdolgozni-szakos diplomásokat, akik mindenféle élettapasztalat és lényeglátás nélkül próbálnak olvasókat tájékoztatni.
Jaja, félművelt újságírók (hírszerkesztők) ezt még második nekifutásra is el szokták cseszni. Sokan az angol nyelvű közleményekből egyáltalán nem fordítják le a városneveket (Nizza pölö rendszeresen pórul jár, és a posztszovjet városok sincsenek jobb helyzetben.)
A hasonlóság nem véletlen. A cikk felett, a jobb oldalon olvasható a forrás megjelölése: FigyelőNet, MTI. Vagyis a hír az MTI-től származik, a figyelőnetes hírszerkesztő abból dolgozott. Az 575 a hír egyetlen olyan része, ahol a hírszerkesztő nem figyelt eléggé, mert ez némi repülésügyi műveltséggel bizony észrevehető - és észreveendő - lett volna.
A TV2 ismét gyöngyöt szült a zajjal kapcsolatos riportjában. "Ez hallatszik amikor a repülőgépek bekapcsolják a sugárféket a második kerületi házuk felett."
Mit szólnak hozzá uraim az újabb szerencsétlenkedéshez?
A máltai katasztrófára gondolok.
Az egyik tv-n szegény Gábor Vargát a "hurokrepülés "világrekorderének tartják, a Retken pedig a bemondó a szemünkbe nézve elmondja az eseményt," az egyik gép szárny letört és lezuhant a másik gép pilótája katapultált". Valahogy így!
Közben megy film ahol a felső gép a szárnyával letöri az alatta repülő (Szu xx?) svancát, és az a vízbe zuhan.