Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Doni_99 Creative Commons License 2013.02.10 0 0 4272

Hali,

 

Visszafele sem volt jobb a fogyasztás a középdob nélkül, bár nem volt éppen a szokott az út.

Cegléd környékén 5-10km-es szakaszon lényegében a havas útról az autó köténylemezével én takarítottam le a kerékvályúk közötti havas rész felét + vizes felfutásból is volt bőven.

Végig tartva a 90-et + városban a szabályoknak megfelelően: 5,37L/100km adódott az első 166,2km-en.

Még nem teszem vissza a dobot, megvárok egy száraz utas tesztet is.

D99

Előzmény: Doni_99 (4271)
Doni_99 Creative Commons License 2013.02.09 0 0 4271

Igen, ezen már túlvagyok:)

 

15w40 mellett kevesebbet szopogatott a blokk az olaj nedűből (kb. 5dl/1000km), de amikor 10w40-re váltottam, majdnem dupla annyi lett az olajszürcs (8 dl). A Liqui Moly alacsony surlódású olajjal (10w40) csökkent a fogyik, talán 2 decivel.

 

Az áttörést a méregdrága 5w50-es Liqui Moly Moligen (fluoreszkáló olaj) hozta, amivel 3.200km óta most nyitottam meg a második utántöltő flakont.A melegoldali magasabb viszkozitás így bevállt:)

Ennek hatására a 10w40-eshez képest is csökkent az üa fogyi 2 decivel.

 

A Xado-t akarom majd kipróbálni, hátha van olyan hatása, mint a LM-nak.

D99

 

Előzmény: Billzzz (4270)
Billzzz Creative Commons License 2013.02.09 0 0 4270
Billzzz Creative Commons License 2013.02.08 0 0 4269

Kíváncsian várom/várjuk az eredményt majd!

Előzmény: Doni_99 (4268)
Doni_99 Creative Commons License 2013.02.08 0 0 4268

1-2 előzéssel azért szoktam szinesíteni a monoton 4,5 órányi 85-90km/h-s túrát:)

Igen, gyorsabban haladtam el a megelőzöttek mellett és a megszokott 60km/h-nál történő 5-ös váltásnál még erölködött a vas.
Legutóbb 4,9-et mértem 90 körül, most meg jóval többet.

 

Tény, hogy nem voltak labor körülmények:

- a zárt ajtó résein most jobban süvített a szél (nagyon egzakt) :)

- és dieselTech-kel itattam a tevém (bár kb. 2 éve talán 1 decivel csökkent akkor a fogyi vele)

 

A kérdés az, hogy visszaúton mi lesz, remélem szélcsend:)))

Előzmény: Billzzz (4266)
Billzzz Creative Commons License 2013.02.08 0 0 4267

Egyébként meg elképzelhető olyan konstrukció ahol a gyári kipufogónak túl nagy a fojtása, és ha ezt csökkentjük akkor minden csak javul. De ez a ritkább eset. A te járgányod szelepvezérlési idejeit, meg úgy az egész blokkot sem ismerem, így nem tudok róla nyilatkozni.

Előzmény: Doni_99 (4265)
Billzzz Creative Commons License 2013.02.08 0 0 4266

Miért? Érezted, hogy felül erősebb a tiéd? Vagy nem pörgetted?

Tuningosok szokták alkalmazni, mert nekik az számít, hogy a maximális teljesítmény nő. Az, hogy a fogyasztás is nő, meg hogy sok nyomaték vesztenek alul, na az nem érdekli őket, mert úgyis fordualton jól megy, nomeg jól mutat a fékpadon a nagyonn lóerő.

Előzmény: Doni_99 (4265)
Doni_99 Creative Commons License 2013.02.08 0 0 4265

"Ha ezt  nem tesszük meg, csak a fojtáson csökkentünk, akkor általában magas fordulaton kicsit erősebb lesz a gép, de a nyomatéka alul csökken."

 

Már nem szükséges megírnom a tapasztalataimat:)

Előzmény: Billzzz (4264)
Billzzz Creative Commons License 2013.02.08 0 0 4264

Barkas kipufogót nem én írtam. De ismerem a fórumról.

2T-nél azért más a helyzet. Ott a kipufogó nagyon befolyásoló tényező. Ott sem jó a túl nagy fojtás, de a túl kicsi fojtás szintén nem jó, mert akkor a keverék egy része kimegy a kipufogón ezzel növelve a károsanyag kibocsátást és a fogyasztást is. 2T-nél ezért fontos a rezonancia meghatározása és ezzel egy adott fordulatra lehet tervezni.

4T esetében teljesen más a helyzet. Ott elméletileg jobb a kisebb fojtás. De át kéne akkor a szelepvezérlést is alakítani hozzá. Fojtás nélkül a kipufogó szelepek túlmelegedhetnek ami nem tesz jót. De ha ez nem is következik be, akkor is itt is kimehet a kipufogó a friss töltett benzinesnél. Dízelnél pedig friss levegő. Ha pedig a henger töltöttsége emiatt romlik, akkor a sűrítési végnyomás is csökken, emiatt pedig romlik a hatásfok.

Amondó vagyok, hogy lehet eredményeket elérni a kipufogó fojtás csökkentésével, de csak ha hozzáalakítjuk a motor többi részét.

Ha ezt  nem tesszük meg, csak a fojtáson csökkentünk, akkor általában magas fordulaton kicsit erősebb lesz a gép, de a nyomatéka alul csökken.

 

Itt egy kis cikk a sportdobokról: http://dl650.info/database/knowledgebase/35-sportdob

Előzmény: Doni_99 (4263)
Doni_99 Creative Commons License 2013.02.08 0 0 4263

Sziasztok!

 

Van itt vki, aki elmélyült a kipuff rendszerek eko tuningjában? ("bekpressör" szükségessége és társai)

A középdobot kivettem a rendszeremből és van fogyasztásban változás (az irányát még nem árulom el).

A gyári középdob egy egyszerű szabad átfolyású, perforált csövet tartalmaz(ott).

 

Más, itt vagy vhol máshol olvastam, hogy Wartburgnál csinált vki olyat, hogy a Barkas leömlőjét (vagy mit) átvéve sokkal nyomatékosabb lett a gép.

 

infó valaki?

Aztán megírom a tapasztalatokat.

 

D99

jó hír Creative Commons License 2013.01.17 0 0 4261

amit vásárolunk, azt úgysem tudjuk, miből készült...bármi is az...megvesszük, megesszük, megisszuk, használjuk, aztán vagy sikerül túlélnünk, vagy nem.

 

az élet már csak ilyen..     akár az üzemanyag..    többnyire szerencsénk van.   akkor nem, amikor tankolás után a török hegyekben szét kell szedni a szűrőt...mínusz tizenöt fokban... reklamációnak helye nincs.  :-(

jó hír Creative Commons License 2013.01.17 0 0 4260

ja..

Előzmény: Woodyka (4259)
Woodyka Creative Commons License 2013.01.17 0 0 4259

Sose néztem milyen színű jön a csőből, általába cső vége be a nyílásba azt csak akkor nyomni...

Előzmény: jó hír (4255)
jó hír Creative Commons License 2013.01.17 0 0 4257

több, mint 45 éve tankolok...nekem nincs új a Nap alatt.    :-(

 

a Fehérvári úton a Körtér közelében, a mai posta előtt volt egy ÁFOR kút, ahol még kézzel kellett pumpálni a 86-os benyát..na, az volt a szép világ...

 

 

 

tankol, fizet, elmegy.

Előzmény: amper_vadasz (4256)
jó hír Creative Commons License 2013.01.17 0 0 4257

több, mint 45 éve tankolok...nekem nincs új a Nap alatt.    :-(

 

a Fehérvári úton a Körtér közelében, a mai posta előtt volt egy ÁFOR kút, ahol még kézzel kellett pumpálni a 86-os benyát..na, az volt a szép világ...

 

 

 

tankol, fizet, elmegy.

Előzmény: amper_vadasz (4256)
amper_vadasz Creative Commons License 2013.01.15 0 0 4256

Hű ha, ebből még nagy gáz lesz, mi lesz a színtévesztőkkel, nekik külön illatosítani is fogják ugye?

 

"a sok csúnya ember valamiért összekeveri a benzineket"

Ó, láttam már diesel motoros tankba benzint tankolni, és fordítva is,
a legjobban az tetszett, mikor E85 tankolt kannába a diesel kocsis barátom,
a kutas rohan ki, mint a villám, az ETANOL! Mire a barátom tök nyugodtan mondja a rémült kutasnak, tudom, etanolt viszek a kannában. :)

 

"a kedves fogyasztó nem azt kapja, amit hisz..."

 

Ez biz nálunk így is van, vizet pl. benzin - gázolaj mellé nem veszek, mégis kapok ! Kénytelen vagyok emiatt még plusz szeszezni a drága benzint!

 

ez a hír-TÉNY pont elég ahhoz, hogy mindenki görbén nézzen a "szerencsétlen" kutasra...

 

 

Nekem már most is színes az üzemanyagom, több színből kimixelve, jelenleg szürke :))

Előzmény: jó hír (4255)
jó hír Creative Commons License 2013.01.15 0 0 4255

na, jól nézünk ki...

 

tegnap a tv-ben mondják ám az okosságot: színezni fogják az üzemanyagot...azt hittem rosszul hallok,..de nem..

 

a sok csúnya ember valamiért összekeveri a benzineket, és a kedves fogyasztó nem azt kapja, amit hisz...

hááát nem tudom..

 

ez a hír pont elég ahhoz, hogy mindenki görbén nézzen a szerencsétlen kutasra...

LyPapa Creative Commons License 2013.01.01 0 0 4254

Szerintem meg a tesztelők jelentős részének fogalma sincs arról, hogy hogyan is kell egy tesztet végrehajtani. Írnak mindenféle baromságokat több bekezdésen át, de hogy milyen szempontok alapján, milyen használati igényeknek való megfelelőséget próbáltak leírni ill. modellezni, az már másodlagos. Nem vádaskodom, elég csak elolvasni az online tesztek javarészét. Nálam kiverte a biztosítékot, mikor azt próbálták összehozni, hogy melyik autóba lehet három gyermekülést  hátra betenni. Írtak olyan autókról,  amibe kettő nagyseggű Marinéni sem fér el hátul, de bezsúfolták a három ülést ... Na,  ekkor számomra kiderült, a tesztelő életében nem próbálkozott három gyermek napi szállításával. Ha jól emlékszem, a Citroen Picasso nem is szerepelt a tesztben, holott az egyik olyan autó, amelyikben valóban elfér a három gyermekülés, és üzemszerűen is alkalmas e feladatra.

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: Törölt nick (4253)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.23 0 0 4253

Sziasztok! Az alacsony fogyasztás nekem is fontos. Városban közlekedek 95 százalékban. Lámpától lámpáig, munkehlytől munkahelyig. Ez oda vissza 20 km. Most akarok használtat venni, jenelgeg 1.4-es Fusionunk van. De bővült a család, legyen már valamivel nagyobb az új, de ne legyen üzemanyag temető. Olvasom a használt teszteket és az újakat is ( már ami 3-4 éve volt új ). Folyton ez a...unalmas, nem versenygép, csak 11 mp alatt van százon, nagypapáknak való. Mintha kizárólag ez volna a lényeg. 40 felé, gyerekkel, nekem a biztonság fontosabb annál, hogy hogy húz. Nekem amúgy a mostani autóm is megfelelő, ha ez nagypapás, akkor a tesztlők nem ültek valóban lassú autókban. Mondju ez tuti: nyilván a brutális autókat élvezetesebb tesztelni. De könyörgöm, dühít folyton ez a dinamikus jelző. Lámpától lámpáig van 200 méter. Hova húzassam? Pályán 130 a maximum, minek 200 lóerő? Szóval lehetek én maradi akár, de soha nem akartam versenyezni még közúton. És nem akarok 9-10 literes városi fogyasztást sem. Lehet hülyének néztek, de nekem a gyorsulásnál jobban számít, hogy szól a zene az autóban, mert szeretem a tiszta hangzást. Szerintem a tesztelők leszállhatnának a tipikus magyar autók közé: 1,2...1,4...1,6-os benzinesekhez és akkor nem lenne csalódás beülni egy 3.0 motorú 15 millás dögből. Mert szerintem az átlagmagyar köbö ilyen autókat hajt vagy régebbi szívó dízelest.

Doni_99 Creative Commons License 2012.11.23 0 0 4252

Igen, már kiderült mivel csinálhatok magamnak kedvet az Asszony tanya tervéhez...

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4239)
Doni_99 Creative Commons License 2012.11.23 0 0 4251

"1 liter vizeletből 6 óra áram"

 

Kész besz@rás... :)

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4241)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.18 0 0 4250

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.18 0 0 4249

Jó ötlet, lehet, hogy az MZ-re is kellene YEIS.

Az erősen növekedő nyomaték miatt ez esetben is figyelni kell a főtengő élettartamára. Bár...150-es hengerhez is uaz a főtengely, mint 125-nél.

Kár, hogy Babszira nincs gyári 16-os, így 2-ből kell egyet készíteni(plusz költség).

Nekem is 17-es kislánckerék van a fojtott hengerű H40-es SR50 Simson robogón, és még az is rövidnek tűnik..bár 60km/h-val használva a négyzetesen növekvő menetellenállás miatt lehet, hogy oda már jobb a gyári 15-ös. Van, aki a 14-essel ért el alacsonyabb fogyasztást 40km/h utazósebességgel(valszeg nagyobb fordulatszámon 4000-5000 és kis terhelésen kevésbé alacsony a Simson hatásfoka).

Az MZ-vel is 50km/h-nál 4-ben azonos a fogyasztás, mint 5-ben, pedig 4-ben 25%-kal többet pörög.

Előzmény: amper_vadasz (4248)
amper_vadasz Creative Commons License 2012.11.17 0 0 4248

A karbi - > motor közti szívócsőbe lett egy 5mm-es réz fékcső kb. 2cm-es db-ja keményforrasztással örökítve. Yamaha motorja pl. szívómembrános, a Babettán ilyen nincs, így a dugattyú vezérlésű 2T motoron a Y.E.I.S. dobja még fokozottabban hasznos!

"13 helyett a 16-os lánckereket kiforgatva jó tempóban haladhat." Nem kell kiforgatni, max, 1/2 gázon használom a Jikov-ot, így is lazán tudja a 45-50-55km/h sebességet, de gyári gyenge szikrával és Y.E.I.S. nélkül az alap 39-es hengerre halott ötlet! A motorom alacsony fordulaton is nyomatékos lett, így 16-os jó rá.

"Vettél rá 16-ost, vagy készíteni kellett?" 210-es kopott 1. lánckerék agy és Simson új 16-os 1. lánckerék házasítás

Módosított szekunder áttétel miatt csökkent a láncsebesség, láncélettartam növelő. Továbbá csökkent a dugattyú alternáló sebessége és a főtengely üzemi fordulata is, ami motor élettartam növelő.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4247)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.17 0 0 4247

Hová fúrtad be a YEIS csövét a Babettán?

13 helyett a 16-os lánckereket kiforgatva jó tempóban haladhat. Vettél rá 16-ost, vagy készíteni kellett?

Előzmény: amper_vadasz (4246)
amper_vadasz Creative Commons License 2012.11.17 0 0 4246

"Lehet, hogy a 2T olaj miatt, de nekem az MZ E85-tel is detonált." No nálam az 50-es 2T motorja a keverék benzinbe kap jelenleg 16% E85, + a Y.E.I.S. dobjába kap esővizet és E85 is... Kompresszió gyári, a szikra viszont erősen felpiszkált, az előgyújtás gyári 1.5mm-ről 1mm-re csökkentve. 1 esetben csörög be, hideg motor szivatóval indítva, majd 1x-re nyomban az indítás után szivató kikapcsol - ilyenkor durván elszegényedik az üzemanyag, de a motor az erős szikrától nem áll le. Meleg motornál nincs csörgés, a megváltoztatott szekunder áttételt 13:51 - > 16:51 is elbírja az alacsony fordulaton is nyomatékos 2T 50-es motor.

"Sőt, egyszer feltekertem a karbitolattyú csavarját(magas alapjárat). Rárugtam a karra, és üvöltött a motor. Gyújtás kikapcs, motor tovább üvölt. Gyertyapipát lerántom, motor tovább üvölt. Mint az öngyulladós modellmotorok. Le kellett fullasztani." Ilyen "élményem" szerencsére nem volt sem otto sem diesel motoron.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4244)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.17 0 0 4245

Hogyan csökkentsük az üzemanyagfogyasztást?

 

Pl így:

 

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.17 0 0 4244

Lehet, hogy a 2T olaj miatt, de nekem az MZ E85-tel is detonált.

Sőt, egyszer feltekertem a karbitolattyú csavarját(magas alapjárat). Rárugtam a karra, és üvöltött a motor. Gyújtás kikapcs, motor tovább üvölt. Gyertyapipát lerántom, motor tovább üvölt. Mint az öngyulladós modellmotorok. Le kellett fullasztani.

Előzmény: amper_vadasz (4243)
amper_vadasz Creative Commons License 2012.11.17 0 0 4243

Felgyorsult az égés, "Kopog a motor? Vizet neki!" No Otto motornál pl. az E85 sem rossz, sőt... :))

Előzmény: Maketheworldabetterplace (4242)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2012.11.17 0 0 4242

Brutális sűrítés, brutális előgyújtás. Kopog a motor? Vizet neki!

 

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1698&st=100

 

"Úgy látom, még mindig kizárólagosan víz esetében csak a HHO generátorok építése a vizsgált lehetőség. Pedig a víz más módon is hasznosítható: az E85 fórumon már írtam arról, hogy még az egyetemi tanulmányaim során valós próbapadi berendezéssel kísérleteztünk vízgőz ill. vízpermet alkalmazására. A vízgőzt a hulladékhő részbeni újrahasznosításával termeltük ki (sajnos a korszerű motoroknál ez igen problémás), az extra apró vízpermetet pedig valamivel több mint 100 bar nyomásos víz elporlasztásával értük el. Az égéstérbe adagolt vízgőz/vízpermet által lehetővé vált az égési folyamat elnyújtása és az effektív középnyomás emelése, ami kombinálva a kompresszió növelésével + szegényebb keverék alkalmazásával fogyasztáscsökkentést tett lehetővé, és ami a lényeg, hogy az energiamérleg pozitív lett."

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!