Elvileg ragyogó fehérnek "csúfolták" gyárilag, de színkódom az nincs hozzá. :( Legtöbb helyen a tanksapka ajtaját szokták lekapni és az alapján keverni...
Színkódot azt ha se az ajtóknál se motortérben se csomagtér sehol nem lelem, forgalmiban sincs kormányablakos muriban sem szervízfüzetben sem akkor honnan tudnám előtúrni? Márkakereskedésben alvázszám alapján esetleg? Bár max leszedek valamit és hozzá kevertetem a színt de... :) Köszi!
Nappali menetfény bekötése van folyamatban. Tudnátok segíteni, hogy a motor térben hol találok könnyen hozzáférhető helyen gyújtás szálat, ahova rá tudok kötni?
Igen, ahhoz "el is hiszem", talán a facelift utáni SX4 benzinmotorknál (nem tudom 1.5nél is vagy csak 1.6nál) kezdte a Suzuki a 0W-20azást (a'la 1.6 szívó Vitara és S-Cross), a BoosterJet-ekbe meg megintcsak 5w-30 kell (talán a hibridbe már 0w-20, de ez is érdekes...). A facelift előtti SX4ekbe biztosan jó az 5w-30 (természetesen benzinesről beszélünk :)).
Látod: én elengedtem, eszembe se jutott. :) Csak tudom, hogy itt néha fel szokott merülni :/ én spec nem "merném" belerakni, a 0W-20at meg indokolatlannak érzem (főleg facelift előtt, itt a könyv is az 5w-30at favorizálja), szerintem bármelyik normálisabb 5w-30al pontosan megadjuk neki ami kell, időben legyen cserélve (márkában úgyis mindenkinek más a becsípődése - most fejből nem is tudom, de egy ideig anno a Castrollal majd a Shellel volt a ysuzuki "összeállva" az Ecstar előtt gyári ajánlásként...mintha a Swiftünk könyve Shellt emlegetne, de tisztán emlékszek, hogy a 0km-es 2006os SX4ekben a Castrol volt épp pusholva, volt is a csomagtartóban ilyen kis tépőzáras tasak amibe pont az 1L-es flakont lehetett beletenni, nem is értettem miért mert ezek nem eszik az olajat :)) ).
Köszönöm, akkor ő vvt, 82kw 112hp, erre tippeltem de nem volt egyértelmű. Én is 5w30-at olvasok sok helyen plusz a gyárija is az ahogy látom, akkor +1 neki. :) Köszönöm!
Ezt a 10w40-et engedjük már el, nem való 2003 utáni suzukiba, már 2003 ignis is 5w30-as volt. Igaz kevésbé volt háklis olajra, de szerelőm nem egyet látott letapadt vvt-vel a 10w miatt...
Amúgy igen, sx ki tudott írni magasabbatt is, nekem a top 1 padló mellett 88 volt vele xd
Most scrossnál nem volt alkalom ilyen padlóra, de nem is kell, ha be akarok menni vele valaki elé simán bemegyek, egy rohadék lett ez a kocsi is xd
Nekem tegnap le volt véve az akksisaru az SX4-en >>> nullázta magàt az átlagfogyasztás mérő...indítás után járattam míg bepakolok, kertkaput kinyitom stb, mire kigurultam 99.9-et mutatott (aztán a 2x30km-es jórészt országúti utam végére hazaérve 6.9en állt meg) az átlagfogyasztásmérő :D (gyanítom a pillanatnyi is el tud szaladni eddig :))) ).
2009 kb határeset, facelift előtt nem VVT-s, a facelifttől VVT-s az 1.5-ös. :) Mindamellett (ha a facelift nem mond semmit :) ) onnan tudhatod, hogy az 1.5 az 99LE az 1.5 VVT az 112LE > szóval nézd meg a forgalmit :)
Olaj jó (értsd: kényes :) ) kérdés, én az 5w-30 szintetikusakat mondanám (szerintem azzal nem lősz mellé, aztán van aki meg 0w-20ra, riktább esetben 10w-40re esküszik), a többi már csak meggyőződés kérdése (nálam spec Mobil 5w-30at kapnak a családban az 1.3 és 1.5 nem VVT-k - az 1.5 VVT Eneost, a BoosterJetek meg a gyári Ecstart).
Illetve akkor lenne egy másik is mert még most ismerkedem a tipusokkal motorokkal, sima 1.5 benzin M15A1392464 motorkódú, 82kW, most akkor ő VVT már vagy ez még a régebbi széria? Miből derül ez ki honnan tudom megkülönböztetni? Köszönöm előre is mindenkinek!
Na most még lenne egy kérdésem, mik a tapasztalatok hátha itt is van valami szentírás olajban... 2009 év végi kiadású 1.5 benzin motornak van kedvenc olaja?
Így van...a cartárs félreerthetően írta (de talán a környezetből lejött, hogy átlagfogyasztásra gondol és nem pillanatnyira). Lényeg, hogy megfejtettük a rejtélyt. :))
Jellemzően pl az olaszok szeretik így mérni a fogyasztást, mármi t km/L-ben, ne kérdezd miért..de ahogy írtam meg más is írta: 14.5km/L azt jelenti, hogy 100km-hez 6.8 liter kell, ennyi az átlagod, ami tök jó. ;)
Át tudod elvileg állítani, hogy l/100km-ben mérjen!
Írnia kell a mértékegységet is, azt nézd meg alaposan. :)
Ha 14.5 km/L amit ír az kifejezetten nem rossz mert kb 6.8-6.9L/100km-t jelent, ha 14.5 L/100km-t ír az fura..ha csak nem pont azelőtt párszáz méterrel nulláztad mielőtt nézted, mert akkor lehet ilyen rémisztő arra az extrém rövid szakaszra. :)
Igen, pillanatnyinak nem irreális (meg szerintem amúgy a méretéhez képest annyira nem anorexiásak a benzines SX4-ek, legalábbis a sima 1.5ök biztosan nem...nem mondom, hogy benzintemető, de ha nem csak országúton - és ha valaki pályán 100-110el járkál csak az is majdnem országúti etap inkább - hajtod akkor majdnem kizárt, hogy ilyen 6 literekkel járkálj vele..), de balatoni túráról írt a cartárs, gyanítom inkább átlagfogyasztásnak gondolta ő a posztot (a pillanatnyi kb úgyis állandóan ugrál).