Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gianniz Creative Commons License 2015.03.30 0 0 1276

Az 1.9 PD-met már 900-1250 RPM között használom városban, ésszel terhelve. Egy CR TDI-nél ez a lefulladási tartomány. De az 1.4a PD jóval pörgetősebb, de ettől még takarékos, sőt takarékosabb az 1.6 CR és 1.9 PD-nél is. Meg kell tanulni vezetni.

Előzmény: Gianniz (1275)
Gianniz Creative Commons License 2015.03.30 0 0 1275

Extreme Ricsi, Doni, de van még néhány jó. És nagyon sok kókler. Ha az autó nincs rendszeresen pályán használva, kiégetve, akkor lerakódások keletkeznek, ellustulhat, és jelentősen romolhatnak a menettulajdonságok is. 

Előzmény: kisszumi (1274)
kisszumi Creative Commons License 2015.03.29 0 0 1274

Én pont fordítva érzem, asszonyka 1.6 CR TDI Octavaia-ja sokkal rugalmasabb, de lehet, hogy csak a hosszabb váltó áttétele miatt! Octaviát vigan lehet használni már 1500 köröl.

Hol lehet átírni a programot? 

Előzmény: Gianniz (1273)
Gianniz Creative Commons License 2015.03.29 0 0 1273

Az 1.4 PD valójában egy 1.9 PD motor csak 4 helyett 3 hengerrel, kisebb turbóval. Alul nem olyan nyomatékos valóban, de nagyon könnyen felpörög a gyorsan töltő kis turbóval, és 1700-1900-tól lelkesen, sportosan húz. Igaz, kicsit zajos, de megszokható, szerethető hangja van. Fogyasztásban kiemelkedően takarékos, kb. Toyota Prius szinten van. (5-5.5 liter vegyesben). 

 

Az újabb CR TDI motorok sokkal inkább pörgetősebbek. Pl. Az 1.6 CR TDI vs. régi 1.9 PD-t összehasonlítva, az 1.9PD már 1000 rpm-től kellemesen nyomatékos, nyilván óvatosan terhelve. Az 1.6 CR-ek meg 2000 fordulat alatt szenvednek.

 

A másik meg, hogy az 1.4 PD faék egyszerű, nincs DPF (részecskeszűrő), nincs lendkerék. 15.000 Km-kénti olajcserével hibamentesen elmennek 300-400e Km-t. Utána igényelhet PD elem cserét, de az is aprópénz egy CR TDI javításhoz képest.

 

AKinek 1.4 PD vagy 1.9 PD-je van, gyak. "kötelező" egy jól megírt! szoftver optimalizációt rátenni, és utána 1 nagyságrenddel jobb, nyomatékosabb, erősebb lesz, normál használat mellett semmilyen hátránnyal.

 

A mi 1.4PD-nk (Fabia) pl. 245.000 KM-es hibátlan, pedig 105LE/260NM-re van megírva, és rengeteget futott pályán 150-160-as utazóval. 

Előzmény: kisszumi (1271)
Gianniz Creative Commons License 2015.03.17 0 0 1272

3 hengeres motor, ez ilyen.

Előzmény: Zsolti.praktik (1269)
kisszumi Creative Commons License 2015.03.17 0 0 1271

Az enyém 1,4-es PD TDI (80LE) és mindig 3-ban használom városban, ott pont 2100 -es a fordulat, vagyis 2-3 ezres tartomány közötti fordulatot szereti. Tapasztalatom alapján 2000 alatt nem nagyon szeret muzsikálni, csak "hörög", illetve felette már horpad a tank.

Sajnos ezek még nem az új generációs közös csöves motorok, ahol már 1500-an vígan el van. Ez van, ezeket a motorokat még "pörgetni" kell! 

Előzmény: Zsolti.praktik (1269)
hubo44 Creative Commons License 2015.03.16 0 0 1270

Ed eštde talalkoztam hašonlo problemaval de nem musaj hod ez pont a te ešeted. Rosul volt be alitva a ki edenlitô rôp šuj.

 

Előzmény: Zsolti.praktik (1269)
Zsolti.praktik Creative Commons License 2015.03.16 0 0 1269

Üdv. Mindenkinek!

Remélem tud valaki segíteni rajtam vagy már találkozott ilyen hibával!

Vásároltam egy 1.4 dizel részecske szűrős Praktikot ami Roomsterből lett átalakítva, nem itthon készült de nem ez a lényeg.

Több szakinál voltam sőt még márkaszervizben is!

Váltó,futómű,gumik,alapjárat minden rendben

 

A hiba:

3,4,5-ik sebességben remeg az autó de nagyon főleg ha 1200-1900 között van a motor fordulat száma!

50km-val 4-ikben lehetetlen vele haladni.

Ha be indul a turbó akkor megszűnik a remegés és húz mint az állat.

Erre jött a válasz "ez ilyen és menj vele városban 3-ikkal"

Aztán jött még egy válasz "biztos a váltó rossz"

 

Kivettetem, irány a váltó specialista, átvizsgálta hibátlan és az autóba való van benne.

Még cifrább legyen a dolog lejtőn lefelé motor fékkel is remeg sőt kikapcsolt motorral is de csak 1900 fordulatszám alatt!

Tehát nem üzemanyag probléma mert ugye motor féknél illetve kikapcsolt motornál nincs üzemanyag fogyasztás.

Előre is köszönöm ha tud valaki segíteni.

hubo44 Creative Commons License 2015.03.14 0 1 1268

Est a hibat leg dakraban a fesúltšeg igangozaš sokta okozni. Jo volna a tôltešt le merni eš a ôseš kontaktot at nezni. Inditaš elôt meg fidelni múkôdik-e a gerjesteš visa jelzô. (akumulator)

Előzmény: Atti128 (1267)
Atti128 Creative Commons License 2015.03.12 0 0 1267

Sziasztok!

 

Olyan gondom van egy 2008-as 1.2 Bzg-s motorú Roomsterrel hogy menet közben felvillant a kézifék visszajelző és az ABS visszajelző egyszerre.

Csipogott vagy 4-et és utána semmi más. Lámpák elaludtak csipogás megszűnt.

Fékfolyadékot megnéztem a max felett van. ( pár hónapja lettek fékbetétek cserélve.

Amit még észrevettem de nem biztos hogy összefügg: A rádió menet közben kikapcsolt pár pillanatra majd vissza és folytatta tovább a zenélést, Majd amikor megálltam és lekapcsoltam a gyújtást akkor is eljátszotta ezt a rádió. 

 

Szerintetek mi lehet a gond?

 

loostris Creative Commons License 2015.02.26 0 0 1266

Szia!

 

Az irányár 10000 Ft,- plusz futár vagy posta. Márkakereskedésben varratott, méretpontos üléshuzat garnitúra. A képek egy ülésről készült ízelítő és egy anyagminta.

 

Üdv!

Előzmény: bobalya (1265)
bobalya Creative Commons License 2015.02.25 0 0 1265

Ár, gyártó, kép, v. valami?

Előzmény: loostris (1264)
loostris Creative Commons License 2015.02.24 0 0 1264

A szőnyeg már elkelt, az üléshuzat még keresi új gazdáját.

Előzmény: loostris (1263)
loostris Creative Commons License 2015.02.21 0 0 1263

Sziasztok!

 

Áron alul eladó egy új állapotú Skoda Roomster méretpontos üléshuzat és gyári szőnyeg garnitúra. Irányár: 10.000,- HUF. 

bobalya Creative Commons License 2015.02.18 0 0 1262

A leírással kapcsolatban megkérdezném a márkaszervízt, ha ragaszkodsz az igényes változathoz. Ahogy a szervízkönyv, úgy ez is gondolom pótolható.

A hátsó ülés mechanikája nem túl bonyolult, nem hinném, hogy elromolna. Viszont az ülést csak teljesen hátratolt állapotban tudod dönteni, ezt nézd meg először!

Előzmény: Boccy13 (1261)
Boccy13 Creative Commons License 2015.02.16 0 0 1261

Sziasztok

 

Vásároltam egy Romster 1.4 benzint. Sajnos nincs hozzá magyar nyelvű leírás, ha esetleg valaki tudna egy linket ( kerestem már sok helyen de csak angol van), vagy van szkennelt akkor megköszönném. Illetve az egyik hátsó ülést nem tudom felhajtani a hátsó karral, én vagyok béna vagy el is tud romolni.  Köszi szépen

kisszumi Creative Commons License 2015.02.09 0 0 1260

Lassan eladó sorba kerül a 2006-os Roomsterem (Style, 1.4 PD TDI), garantált km-vel (135 000 km). Valamikor áprilisban lenne aktuális!

csepelibicajok Creative Commons License 2015.01.15 0 0 1259

igen a fojtószelep.

Előzmény: hubo44 (1258)
hubo44 Creative Commons License 2015.01.15 0 0 1258

,,esetleg alapjárati motort kitakarítani?,,Preventiv erdemeš volna ki pucolni+ed alap be alitaš. (ha a fojto seleprôl beselunk)

Előzmény: csepelibicajok (1257)
csepelibicajok Creative Commons License 2015.01.15 0 0 1257

esetleg alapjárati motort kitakarítani? sokat használom városban, már vagy fél éve nem voltunk vele pályán.

mondjuk semmi hiba nincs a magas fogyasztáson kivül.

át fogjuk nézni a kipuf rendszert

Előzmény: hubo44 (1256)
hubo44 Creative Commons License 2015.01.15 0 0 1256

Sondat ki irna a VAG hod sonda1 a hibaš. Inkab a kipufogo rendsert at neznem hod nem-e selel ha nem akor meg proba markašab benzint par sor tankolni.

Előzmény: csepelibicajok (1255)
csepelibicajok Creative Commons License 2015.01.15 0 0 1255

köszönöm a választ, egyébként a lambda szonda csere is benne van a pakliban? esetleg más alkatrész cseréje?

köszi

Előzmény: hubo44 (1254)
hubo44 Creative Commons License 2015.01.08 0 0 1254

Lehet.

Előzmény: csepelibicajok (1253)
csepelibicajok Creative Commons License 2015.01.08 0 0 1253

szia

és ettől lehet fogyasztás emelkedés?

Előzmény: hubo44 (1250)
dstr Creative Commons License 2015.01.07 0 0 1252

Mindkét műszerfaltípusban van visszajelző. Többféle vonóhorog is kapható hozzá elfogadható áron. Elektronikából lehet venni gyárit igen borsos áron, amit könnyen lehet illeszteni az autó rendszeréhez. De egy megfelelő szakember egy alap elektronikát is hozzá tud illeszteni az autó rendszeréhez. Nekem is ilyen van utólagosan felszerelve, és évek óta probléma mentesen üzemel.

Előzmény: pikpakk1 (1251)
pikpakk1 Creative Commons License 2015.01.07 0 0 1251

Van egy 1.4 tdi roomsterem es vonohorgot szeretnék rá csak azt nem tudom hogy van-e benne vonohorog visszajelzés előkészités.Hol tudnám azt megnézni vagy ha van benne Canbus az hol van?Előre is kösz a segitséget.

hubo44 Creative Commons License 2015.01.07 0 0 1250

Dengelkedik mar a katalyzator vad repedeš lehet a kipufogo rendseren. Neha a 1sonda kôrul meg reped.

Előzmény: csepelibicajok (1249)
csepelibicajok Creative Commons License 2015.01.07 0 0 1249

szevasztok

roomster 1,4 benzines 2007-es.

probléma: egyik este felvillant a motorhiba (sárga) piktogram. azóta a kocsit elég sokat eszik (kb 13liter, ez csak sacc). de ezen kivül semmi nem változott. alapjárat jó, rendesen gyorsul.

a hibakiolvasásnál annyi volt a szöveges hiba, hogy a "katalizátor teljesitmény  alsó érték".

mi lehet a hiba??

köszi

ZALAVAZO Creative Commons License 2014.12.02 0 0 1248

Kb. két héttel korábban megtörtént a váltó "műtét".

Végül a helyi márkaszervizben csináltattam. 135 e. volt a végösszeg.

 

Előzmény: Donibcsi (1239)
dstr Creative Commons License 2014.11.21 0 0 1247
Utólagosan beszerelt nem gyári eszközök, főleg riasztók vagy más rablásgátló eszközök szoktak ilyen galibát csinálni. Ha van ilyen eszközöd az autódban, először azt nézném meg.
Előzmény: pikpakk1 (1246)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!