Az 1.9 PD-met már 900-1250 RPM között használom városban, ésszel terhelve. Egy CR TDI-nél ez a lefulladási tartomány. De az 1.4a PD jóval pörgetősebb, de ettől még takarékos, sőt takarékosabb az 1.6 CR és 1.9 PD-nél is. Meg kell tanulni vezetni.
Extreme Ricsi, Doni, de van még néhány jó. És nagyon sok kókler. Ha az autó nincs rendszeresen pályán használva, kiégetve, akkor lerakódások keletkeznek, ellustulhat, és jelentősen romolhatnak a menettulajdonságok is.
Én pont fordítva érzem, asszonyka 1.6 CR TDI Octavaia-ja sokkal rugalmasabb, de lehet, hogy csak a hosszabb váltó áttétele miatt! Octaviát vigan lehet használni már 1500 köröl.
Az 1.4 PD valójában egy 1.9 PD motor csak 4 helyett 3 hengerrel, kisebb turbóval. Alul nem olyan nyomatékos valóban, de nagyon könnyen felpörög a gyorsan töltő kis turbóval, és 1700-1900-tól lelkesen, sportosan húz. Igaz, kicsit zajos, de megszokható, szerethető hangja van. Fogyasztásban kiemelkedően takarékos, kb. Toyota Prius szinten van. (5-5.5 liter vegyesben).
Az újabb CR TDI motorok sokkal inkább pörgetősebbek. Pl. Az 1.6 CR TDI vs. régi 1.9 PD-t összehasonlítva, az 1.9PD már 1000 rpm-től kellemesen nyomatékos, nyilván óvatosan terhelve. Az 1.6 CR-ek meg 2000 fordulat alatt szenvednek.
A másik meg, hogy az 1.4 PD faék egyszerű, nincs DPF (részecskeszűrő), nincs lendkerék. 15.000 Km-kénti olajcserével hibamentesen elmennek 300-400e Km-t. Utána igényelhet PD elem cserét, de az is aprópénz egy CR TDI javításhoz képest.
AKinek 1.4 PD vagy 1.9 PD-je van, gyak. "kötelező" egy jól megírt! szoftver optimalizációt rátenni, és utána 1 nagyságrenddel jobb, nyomatékosabb, erősebb lesz, normál használat mellett semmilyen hátránnyal.
A mi 1.4PD-nk (Fabia) pl. 245.000 KM-es hibátlan, pedig 105LE/260NM-re van megírva, és rengeteget futott pályán 150-160-as utazóval.
Az enyém 1,4-es PD TDI (80LE) és mindig 3-ban használom városban, ott pont 2100 -es a fordulat, vagyis 2-3 ezres tartomány közötti fordulatot szereti. Tapasztalatom alapján 2000 alatt nem nagyon szeret muzsikálni, csak "hörög", illetve felette már horpad a tank.
Sajnos ezek még nem az új generációs közös csöves motorok, ahol már 1500-an vígan el van. Ez van, ezeket a motorokat még "pörgetni" kell!
Est a hibat leg dakraban a fesúlteg igangoza sokta okozni. Jo volna a tôltet le merni e a ôse kontaktot at nezni. Indita elôt meg fidelni múkôdik-e a gerjeste visa jelzô. (akumulator)
Olyan gondom van egy 2008-as 1.2 Bzg-s motorú Roomsterrel hogy menet közben felvillant a kézifék visszajelző és az ABS visszajelző egyszerre.
Csipogott vagy 4-et és utána semmi más. Lámpák elaludtak csipogás megszűnt.
Fékfolyadékot megnéztem a max felett van. ( pár hónapja lettek fékbetétek cserélve.
Amit még észrevettem de nem biztos hogy összefügg: A rádió menet közben kikapcsolt pár pillanatra majd vissza és folytatta tovább a zenélést, Majd amikor megálltam és lekapcsoltam a gyújtást akkor is eljátszotta ezt a rádió.
Az irányár 10000 Ft,- plusz futár vagy posta. Márkakereskedésben varratott, méretpontos üléshuzat garnitúra. A képek egy ülésről készült ízelítő és egy anyagminta.
A leírással kapcsolatban megkérdezném a márkaszervízt, ha ragaszkodsz az igényes változathoz. Ahogy a szervízkönyv, úgy ez is gondolom pótolható.
A hátsó ülés mechanikája nem túl bonyolult, nem hinném, hogy elromolna. Viszont az ülést csak teljesen hátratolt állapotban tudod dönteni, ezt nézd meg először!
Vásároltam egy Romster 1.4 benzint. Sajnos nincs hozzá magyar nyelvű leírás, ha esetleg valaki tudna egy linket ( kerestem már sok helyen de csak angol van), vagy van szkennelt akkor megköszönném. Illetve az egyik hátsó ülést nem tudom felhajtani a hátsó karral, én vagyok béna vagy el is tud romolni. Köszi szépen
Mindkét műszerfaltípusban van visszajelző. Többféle vonóhorog is kapható hozzá elfogadható áron. Elektronikából lehet venni gyárit igen borsos áron, amit könnyen lehet illeszteni az autó rendszeréhez. De egy megfelelő szakember egy alap elektronikát is hozzá tud illeszteni az autó rendszeréhez. Nekem is ilyen van utólagosan felszerelve, és évek óta probléma mentesen üzemel.
Van egy 1.4 tdi roomsterem es vonohorgot szeretnék rá csak azt nem tudom hogy van-e benne vonohorog visszajelzés előkészités.Hol tudnám azt megnézni vagy ha van benne Canbus az hol van?Előre is kösz a segitséget.
probléma: egyik este felvillant a motorhiba (sárga) piktogram. azóta a kocsit elég sokat eszik (kb 13liter, ez csak sacc). de ezen kivül semmi nem változott. alapjárat jó, rendesen gyorsul.
a hibakiolvasásnál annyi volt a szöveges hiba, hogy a "katalizátor teljesitmény alsó érték".
Utólagosan beszerelt nem gyári eszközök, főleg riasztók vagy más rablásgátló eszközök szoktak ilyen galibát csinálni. Ha van ilyen eszközöd az autódban, először azt nézném meg.