Sokan félreértették a Boxstert, mely megjelenésekor alaposan felkavarta a rajongói kedélyeket, mára elfogadottá vált. Felhasználók, rajongók véleményét várom ide a topicba.
Sok ilyen dyno run-t néztem, ahol különböző leömlőket hasonlítottak össze ugyanazon a motoron és ha nincs máshol beletúrva egy ekkora szívó motorba, még a +10 lóerő is kétséges (az is csak WOT) a gyári leömlőhöz képest. Én is gondolkodtam ilyenben a 911-re, csábító volt a kedvező ára, és hogy a PFF-en sokan dicsérték, de a cserekor nagy valószínűséggel elszakadó, még érintetlen csavarok okozta szívás elvette a kedvem.
Igazad van, a gyári fejlesztés mindig egy olcsó és könnyen előállítható darabot vesz figyelembe a tömeggyártás során.
És nem "érdeke" a gyárnak hogy egy kis köbcentis motorból kihozza a max-ot,amikor ott van egy "lépcsővel" nagyobb blokk,
amit sokkal drágábban tud piacra dobni(és persze ott tartani).
Mindig van és lesz is egy kis cég ami rátapint a gyári "gyengeségére" egy-egy típusnak-amit kis átalakítással orvosol-és ez által sokkal komfortosabbra és nem utolsó sorban
kihasználhatóbb lesz tőle az adott autó a maga paraméterein belül.
Az emisszióhoz gyakorlatilag semmi köze nincs,nem lesz jobb vagy rosszabb az érték.
Kiáramlási értékek növekednek,ezáltal a motor teljesítménye is növekszik.
A turbó ugyanez az elv csak az a szívó oldalon tölti a levegőt.
Itt a kipufogó oldalon nem olyan nagy mértékű az áramlás növekedés mint a szívó(turbó) oldalon.
A motor károsodás szinte kizárva mivel csak 10-15% teljesítményt növeltünk,ami a motor gyári
Nagyon jól néz ki, ez nem is kérdés, és a videók alapján jó hangja is van.
Csak azt nem értem hogyha gyár euró milliárdokat szán a fejlesztésre, akkor valami kis cég hogyan tud jobbat csinálni? Ráadásul nem is drágán, mert ez a rendszer kifejezetten olcsó mondjuk egy Fabspeed-hez képest.
Emisszió, oké, ez egy dolog.
Mindenesetre elgondolkoztató a dolog, végül is nem drága, max ledobja az ember, csak baja ne legyen tőle a motornak. Egy dyno-s mérésre azért kíváncsi lennék.
Feltétlenül, 3 felett! ... Nekem még nehezebb a helyzetem, mert én csak manuális váltós, 3,2, 252 lovast szeretnék... abból még Németországban sincs sok... Vélemény erről a típusról? Köszi...
Segítsetek kérlek. Boxster-t milyen ártól érdemes venni? (2000 körüli évjárat) Erősen gondolkozok hogy vennék, - és nézegettem a magyar, és külföldi használt autó portálokat, viszont találtam pár magyar autót ami nem tudok elhinni hogy annyiért nem egy vödör csavar és/vagy nem lopott. Szóval szerintetek mi az induló ár amitől ki lehet fogni egy jó állapotú boxster-t?
Üdv! urak! Techart antera 8x17 et49 9,5x17 et51 felniszett eladó. Pirelli gumikkal,amik nem árképzők ugyan de van rajtuk fice rendesen. Hegesztés és javításmentesek, kupaakok nincsenek meg. 100000ft a szett.
Csináltam egy Facebook csoportot "Porsche Boxster Hungary 986/987/981/718" néven, mert szerintem egyszerűbben és könnyebben lehet kommunikálni egymással így. Ha jól láttam, Boxsterre semmi hasonló nincs Magyarországon. Korábban más márkákban utaztam, szinte mindenhol van már ilyen évek óta, innen az ötlet.
Ha valaki kedved érez, csatlakozzon, szerintem hasznos lesz sokunk számára. :)