Sziasztok! Nemrég vásároltam egy 2013-as, 1.6 Hdi kisteherautót. Kérdésem az lenne, hogy ki lehet-e olvasni a gyári diagnosztikával (Lexia) a valós km. futást. Nagy a gyanúm, hogy babrálva volt. Van-e esetleg olyan egység benne ami megőrzi az adatokat. Köszönöm előre is. Zoli
megfelelő torx szerszám hijján nem tudtam kivenni a zárat, és közelebbről megnézni a záron a csatlakozót, de tapogatva nem olyan a záron a csatlakozó mint a cseredarabon, nem is került sor cserére, és a csatlakozót megmozgatva meglepetésemre helyrejött a központi zár, most nem nyit vissza (vagy legalábbis eddig nem nyitott vissza) mindkettőt eladnám
- vezető ülés kédergumi, nekem az esőelvezető gumi ment tönkre, ez pedig az ajtónyíláson van rajta körben, tulajdonképpen felesleges vásárlás volt, eladnám
- jobb oldali elektromos tükör, ami szintén nem azonos azzal amit levettem, amit most kaptam annak műanyag csavarhelyei vannak, az eredetinek alumínium amiben metrikus csavar megy. Facsavarral rögzítettem egyelőre a műanyagot, de ha mozogni kezd, vagy nem válik be akkor megpróbálom a réginek levenni a törött házát és meghegesztetni műanyagossal
Ha beválik az új, akkor viszont ez ingyen elvihető lesz - törötten
helyileg minden Bp Kispesten van bővebben privátban
Üdv! 3 hete vagyok 2004-es Berlingo 1.9D tulajdonos, nem működik az fényszóró magasság állító. Lámpatest ki, és szétszedéséről szeretnék tanácsokat kérni. Bízom benne hogy cserélhető az állító motor, és nem kell komplett fényszórót cserélni. Válaszokat előre is köszönöm!
Ne vicceljünk kérem sok választás nincs. Szar az van olyan már nem kell így csak valami újabb lehet opciós. Persze az újak mind olyanok amilyenek ezt tudtuk eddig is. De mit tudsz csinálni ezt a világot éljük. Szar hátán szar... Persze elektromos mocsok nem kell.
Hát igen, bár egyelőre a fiatal dieselek még nincsenek porondon. Az új benzinesek is gázosak sajnos. Vegyél egy agregátort és egy villanyautót, az a divat most ! :-O (már ha van neked feleslegben egy kicsi lakás ára :-P )
Nagyon kezdünk kigyónni ebből a disel témából így el kell engedni őket. Benzinest kell nézegetni. Nagyon nyűgös történetek ezek a viszonylag fiatalabbak...
Az nagy szerencse (vagy csoda) lenne, ha valaki pont eltalálná ennyi alapján, hogy mi kerepel. Ha hallja az ember, akkor se mindig egyértelmű, de így, virtuálisan aztán még nehezebb kitalálni.
1 hete vásároltam egy berlingot ami 1.9 szívódízel eddig semmi baja nem volt viszont ma elkezdet a motornál kerepelni.ez vajon mi lehet? Hátha tudd valaki ebben segíteni.
- kormányszervó eresztette az olajat, addig hogy már vinnyogott is, hiányzottak róla tömítő harangok kb 90e
- féklámpa kialudt - 12e
- nem működött a lámpaőr, aminek szólnia kéne ha rajtahagyom a világítást, emiatt akku-csere (27e akku)
- generátor elromlott - 60e (ebben benne van az akkuőr javítása is)
- ékszíj menet közben szétszakadt, és beszorultak a darabjai a vezérműszíj alá is, és ahogy indítottam el is mozdította a vezérlést, a végén elvontattam inkább szervízbe, ahol ékszíj, vezérműszíj csere, és takarítás 57e
előzőleg volt olajcsere, olajszűrő, első meghajtáson gumiharangok ezekre kb 50e ment el az elején
ezeken kívül van probléma a hátsó ablaktörlővel, a központi zár visszanyit, rádió antenna gyenge, az egyik tolóajtót kézzel a kilincset feszítve lehet becsukni, lendületből visszapattan, az anyósülésnél nem érzékeli a nyitott ajtót, nem gyullad ki a konzolon a lámpa
illetve még ismert hiba hogy a kipufogó kifúj
azt szeretném tudni, hogy ez kb normális egy 19 éves autónál, erre kell számítani hosszú távon is? havi kb 50-60 ezer forint javításokra
a motorral eddig nem volt probléma
sokat járok vele hétvégi házba, ahol kátyus sóderes út van, lehet hogy ez nem tesz neki jót?
Berlingo jellemző hibája. Nekem is volt. Szedd le az ajtókárpitot, próbálgasd a zárat, és akkor látni fogod hol a hiba. Egy kb. borsószem nagyságú műanyag alkatrész szokott eltörni. Ennél többet most nem is kell írnom, látni fogod. Az a pici műanyag kapható, én is vettem kapásból 10 db-ot. Ha így nem boldogulsz, akkor megkeresem a régi számlát.
Citroen berlingo tolóajtó problémával küzdök. tudnátok segiteni? a kilics kivülröl nemcsinál semmit mintha egy rugo eltörött volna.. belülröl jó. ill a tengely is müködik benne nyit zár.. több helyen olvastam h ez szokott eltörni. szerintetek eltört? ha igen csak ki kell huzni ? köszönöm a segítséget
1 év halogatás után kicseréltem a fűtőradiátort. 1 telet végig szenvedtem nélküle. Hááát mit ne mondjak, nem egyszerű baleset. Így eldugni a csavarokat, még az ablaktörlő lapátokat is le kell hozza bontani...... Viszont kiderült hogy van riasztóm, csak ezek szerint nem működik. Következő projekt az lesz :) 2 napom ment rá, de ebből minimum 1, hogy kinyomozzam meg hol tartja valami, ami miatt nem jön ki a helyéről.
itt találtam végre service dokumentációt az autómhoz (Berlingo First 1996-2005) 1.9D SX
nehéz szülés volt... és itt már van biztosíték tábla kiosztás is
egyelőre annyit sikerült megállapítani, hogy a fék kapcsolója nem kap tápot a gyújtás felől
a fék kapcsolója rendben van, bár most nem nagyon sikerült visszatenni a csatlakozóját rá
A kapcsolási rajz alapján vagy a gyújtáskapcsoló nem köti össze a + sarokkal, vagy a gyújtástól a fék kapcsolóig haladó vezetékben van szakadás
a fék kapcsolótól a lámpák fel haladó fehér vezetéken nincs szakadás, és a földelés felé van kapcsolata (ez utóbbit még egyszer megmérem majd, én a lámpába befutó vezetékköteg és a fék kapcsoló között mértem, de egyszerűbb lett volna csak a földet nézni a fék kapcsoló fehér színű vezetékével)
kérdés hogy lehet ilyen vezetékeket cserélni? be lehet húzni mellé másik vezetéket?
ma délután át kellett mennem Bp másik oldalára, valahol a Hungária körúton egyszercsak egy pittyenést hallottam, amit nem tudtam mire vélni
viszont feltűnt hogy az akku töltés visszajelző égve maradt, elkezdtem azon aggódni, hogy elromlott a generátor, és nem tölt az akku, le fogok merülni
visszafelé menet a dugóban állva odajött a mögöttem haladó autós, hogy nem ég egyik féklámpám sem, ezt később én is külön leellenőriztem a gyerek segítségével, tényleg nem, a felső sem
akkor tűnt fel hogy a műszerfalon, a km óra állása helyén, már a gyújtás ráadását követően megjelenik egy hibakód:
..láttatlanban nehéz okosat mondani főleg mechanikus hibára ...de ha vissza is nyit azt még lehet javítani , mivel ahogy nálam is a zárban lévő kapcsolók egyike
megkopott és nem dolgozott együtt a mechanikával , de sikerült megtoldani és utána gyönnyörűen működött... már többször megírtam fotókkal kiegészítve..