Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

daragolaci Creative Commons License 2018.11.27 0 0 2383

Sajnos nem készítettem minden mozzanatról képet. A kész közeli állapotról majd még csinálok néhány képet.

Én vettem egy donor autót, egészben. Sajnos a küszöb egy kicsit jobb, de az is rossz állapotú. Így azt magam hajlítottam 1mm-es lemezből. Az, hogy hol vágod, attól is függ, hol van rohadva. Nekem szerencsém volt, mert így a csiszolásnál jól hozzáfértem. A jobb hátsó részt, meg a sárvédő külső részét, az ívet fel tudtam használni, de a belsőt már hajtogatnom kellett.

Én is szívesen megnézném a te képeid.

Vanett user1 Creative Commons License 2018.11.27 0 0 2382

Szia !

 

Eddig nálam ezek voltak:

- Első lengéscsillapító csere mindkét oldalon
  Porvédő gumi harmonika cseréje mindkét oldalon.

  (Ez már fiatal korában ronggyá szakadozott, gyárit nem kaptunk hozzá, méret alapján
  kerestünk  megfelelőt)

  Rugók és rugó tányérok letisztogatása, alapozása és festése.

- kormány gömbfejek cseréje mindkét oldalon.

- Fék rendszer felújítása (munkahengerek, gumi karmantyúk porvédők stb.) mindkét oldalon

  Csonk állványok letisztogatása, alapozása és festése

  Utas oldali fém fékcső cseréje korrózió miatt.

- Kuplung munkahenger csere

- Stabilizátor rúd gumi szilentek cseréje mindkét oldalon

- Vezető oldali stabilizátor (kutyacsont) cseréje nem sikerült kiszedni, csak levágni tudtam.

- Emelési pontok javítása mindkét oldalon (gyakorlatilag újjá lett építve lemezből)

  Alapozás és festés.

- Trapéz lengőkar  első és hátsó szilentek cseréje

   Lengőkar letisztítása (drót korong és homokfúvó) alapozása és festése

- Vezető oldali doblemez kisebb mértékű javítása lemezeléssel. Alapozás + festés.

- Utas oldali doblemez nagymértékű javítása lemezeléssel. Gyakorlatilag teljesen újjá lett építve
  a dob. El volt vékonyodva a lemez. Alapozás + festés.

- Alsó front lemez (lökhárító) letisztítása fémtisztára, majd alapozás és festés.

- Lyukas fém hűtőcső felújítása

- Kormányrúd kardáncsukló porvédő harmonika csere. (Ezt már 4 éves korában az első vizsgán is
  szóvá tették, hogy le van szakadva.

- Általános rozsda vakarászás és korrózió védelem ahol csak feltűnik valami.

 

 

Nagyjából ennyi.

 

Hátra van még a küszöb a vezető oldalon, ott muszály lesz cserélni.

A jobb hátsó féknél folyik a fékfolyadék.

A laprugó köteget összefogó kengyelek el vannak kopva, újakat kell gyártanom.

A hátsó kerékíveknél mindkét oldalon van 1-1 tenyérnyi foltozni való.

Új akksi kerül bele.

No meg ami még menet közben előkerül.....

Előzmény: szolo001 (2376)
Vanett user1 Creative Commons License 2018.11.27 0 0 2381

Szia !

 

A küszöb cseréről esetleg nem készült pár fotó?

Az emelési pontot megcsináltam, jó is lett, de küszöb csrét eddig még nem csináltam.

Jó lenne valami instrukció, hogy milyen vonalban kell kivágni a régi lemezt, hogy minél könnyebb legyen behegeszteni az újat.

Előre is köszi, ha segítesz.

 

Üdv: István

 

Előzmény: daragolaci (2379)
szolo001 Creative Commons License 2018.11.25 0 0 2380

Helló!Rokon csinálta,ez a szakmája,de nem dolgozik benne.Most nem sok hiba volt rajta,de 6 évvel ezelőtt teljes küszöbcsere+ jobboldali első lengőkar felfüggesztés(emelési pont) javítása volt,amit szakember csinált.Azt hittem,jobban szét lesz rohadva....Igaz a nagyjavítás után kapott (külső)alvázvédőzést.Azt most is átjavítottam,ahol rozsdásodott.

Előzmény: kisgyuresz (2378)
daragolaci Creative Commons License 2018.11.25 0 0 2379

Magam csinálom. Van egy ismerősöm ő eleinte seegített, de  a végén már egyedül csináltam. Persze nem 0 hegesztői előélettel. Más szerkezeteket már sokat hegesztettem.

 

kisgyuresz Creative Commons License 2018.11.24 0 0 2378

hello

Saját magad csinálod a kaszni munkát vagy van valami szaki?

Előzmény: szolo001 (2376)
daragolaci Creative Commons License 2018.11.24 0 0 2377

Akkor te sem unatkozol. :)

Nektek milyen akku van a kocsiban? Nekem 100Ah-s, de azt írják, hogy a 68Ah-s a jó.

szolo001 Creative Commons License 2018.11.24 0 0 2376

Helló!Én is műszakira készítem fel az autót:4db új gumi+felni festés,küszöbök kiheggesztése+alvázvédelem.Sárvédőívek hibáinak lecsiszolása,kittelése,festése.Nem működik a jobb oldali világítás,kürt mint a mesében.Futómű és fék témában majd ismerős szaki segítségét kérem.hát ennyi nagy vonalakban,nem unatkozom.

Előzmény: Vanett user1 (2375)
Vanett user1 Creative Commons License 2018.11.22 0 0 2375

Elhamarkodottnak bizonyult az első mondatom... :(

Előzmény: Vanett user1 (2374)
Vanett user1 Creative Commons License 2018.11.12 0 1 2374

Szia !

 

Jó, hogy írtál, legalább most már tudom, hogy nem magamban beszélgetek.

Hasonló cipőben járunk úgy érzem.

Rakhatnál fel képeket a munkálatokról.

Én is úgy állok, hogy 1-2 héten belül vizsgára vinném az autót, mert már nagyon szükség lenne rá.

Ez persze nem azt jelenti, hogy minden kész, de az elsődleges fontosságú dolgok (tartó elemek karosszériás munkái, futómű szilentek cseréje, fék felújítás,  gólyalábak cseréje, új akku, hűtő rendszer javítása, korrodálásnak indult részek lepucolása és korrózió védelme stb.)  azért rendben lesznek. Sok munka és nem kevés pénz van benne, de úgy vagyok vele, hogy talán megtérül még abban a formában, hogy lesz egy munkaautóm, amit még 4-5 évig használhatok.

 

Üdv: István

 

Előzmény: daragolaci (2373)
daragolaci Creative Commons License 2018.11.12 0 0 2373

Sziasztok!

 

2013-ban lettem tulajdonosa a vanettnek. Már akkor is látszottak rozsdás részek rajta, az idei évig bírta. Lejárt a műszaki, így karosszériázni kellett. Igazából nem vállalta egy szaki se. Aztán találtam egy donort, amin a sárvédő ívek és egyéb elemek jónak tűntek, megvettem kompletten. Aztán neki fogtam lakatolni egy kis hegesztő ismerettel.

Ha valahol van egy kis rozsda, szinte biztosak lehettek, hogy megcsiszolva az sokkal nagyobb. Mivel a donor is hasonló helyeken rohadt, de kevésbé, így volt, amit áthegesztettem, volt, amit pótoltam. A küszöbtől féltem, de azt elég egyszerű volt kifajlítani egy kis fejtörést követően.

Lasan már kész leszek, több hónapos gázolaj spórolást követően, megy majd műszakizni. :)

 

Vanett user1 Creative Commons License 2018.11.08 0 0 2372

Szia Gábor !

 

Nem tudom aktuális-e még a kérdésed.

Találtam valamit, ami talán segíthet immobilizer ügyben:

Üdv: István

Előzmény: qtwkjhkj (2368)
Vanett user1 Creative Commons License 2018.11.08 0 0 2371

Halihó !

 

Még a nyáron kérdezte valaki, hogy mi lehet az oka annak, hogy a hűtővíz fogyogat a rendszerből.

Nos, itt egy lehetséges ok, ami az autó alá bújva szinte azonnal szembetűnik:

Ez a cső szakasz kb. a vezető ülés alatt található.

És egy másik lehetséges ok is láthatóvá válik, csak ahhoz ki kell szerelni a csövet.

Ugyanazon a szakaszon, csak pont a másik oldalon újabb "kellemes meglepetés":

Ilyen csövet új állapotút sehol nem sikerült találni, ezért egy kis keményforrsztással sikerült áthidalni a problémát:

Ezt követte egy kis drótkorongozás, és némi korróziógátló festék (Budaprimer):

Majd legvégül egy kis fedő festék (Prisma Color spray) :

És a végére egész csini lett! Ja.... és nem is ereszt többé !

Mehet vissza a helyére :)

 

 

qtwkjhkj Creative Commons License 2018.11.05 0 0 2370

Szia, köszönöm a választ! Nem Budapest sajnos, a nyugati határszélen :( 

Mindenester köszönöm a tippet, megkérdezem őket.

üdv,

Gabor

 

Előzmény: Vanett user1 (2369)
Vanett user1 Creative Commons License 2018.10.31 0 0 2369

Helló!

 

Benéztem a műszerfal alá, de első körben nem találtam az immot a Vanettán.

Más autómnál ez külön kis dobozka volt, ami 2-3 kis csatlakozó lehúzása után könnyen kivehető volt.

Nem tudom hova valósi vagy, én egyszer Budapesten az Izabella utcában jártam egy Kulcslyuk Kft nevű zár specialista cégnél, nekem ők oldották meg egyszer az immós problémámat.

Korrekt, jól felkészült fiatalokból álló cég, csak ajánlani tudom őket.

 

Üdv: István

 

Előzmény: qtwkjhkj (2368)
qtwkjhkj Creative Commons License 2018.10.30 0 0 2368

sziasztok! Nissan vanette cargo 1999-es autohoz elveszett az egyetlen kulcs :(

Kulcsot tudtunk másoltatni, így az auto már nyitható, viszont az immo. miatt nem használható lassan 1,5 hónapja. Próbálkoztunk helyi autovillamossági szerelőkkel, de addig nem sikerült eljutnunk egyikükkel sem, hogy ténylegesen megnézzék az autot elfoglaltság/.. miatt (?) Nagyon nem vagyok szakértő a témában sajnos, végül a neten találtam több céget is, akik az immobilizerhez tudják programozni a chipet/kulcsot/.., ehhez viszont szükségük van az immobilizerre.

Abban tudnátok segíteni, hogy ezt pontosan hol találom ill. ez házilag kiszerelhető-e, hogy eljuttassam hozzájuk vagy ezt a részét is érdemes szakemberre bízni?

köszönöm! gabor

Vanett user1 Creative Commons License 2018.10.29 0 0 2367

Azt mondod, hogy baloldalt lentről jön a hang. A motor inkább közép tájon van.

Nem lehet, hogy a futómű felől érkezik a zörej ?

Mikor hallod a rezgést, nyomd ki a kuplungot és figyeld meg, hogy akkor is hallod-e.

Előzmény: D?vid Virág (2365)
Vanett user1 Creative Commons License 2018.10.29 0 0 2366

Hát, így már érthetőbb a dolog.

Nálam csak egy tenyérnyi kirohadás van, azt sokkal kisebb kihívás lesz megfoltozni.

 

Na meg az is a probléma (ezt másoktól hallottam, akik benne vannak a témában), hogy a karosszéria lakatos szakma is erősen átalakulóban van. Mindenki az elemcserés megoldásokra törekszik, a klasszikus lemezalakítós fogások kezdenek teljesen eltünni. Egyre kevesebb a hozzáértő szaki. Van a rokonságban olyan ember, aki a Fáy-ban végezett (4+2 év) autoszerelő technikus és a 6 év alatt pl. nem volt tananyag a hegesztés semmilyen szinten.

Nekem ez furcsa egy kicsit.

 

Előzmény: 600D (2364)
D?vid Virág Creative Commons License 2018.10.29 -1 0 2365

Hello olyan bajjal kuszkodok hogy zorgo hang jön baloldalrol lentrol mikor megyek a kocsival elsonel azt hittem valami bilincs  az ajtonala de nem onnan jön a hang . Valahonnan motortol johet meg arra tippelek es ott vmi zorog de csak 1 1 fordulaton csinalja utannna rezonalas eltunik vagy ha esik az eso akkor nincs zaj. De amint szaraz az ido ujbol zorog valami. Valaki talalkozott ilyesmi problemaval ? 

600D Creative Commons License 2018.10.28 0 1 2364

Nekem sikerült kifognom két jó darabot, utána kell járni, megéri. De ha ezt lemezből akarod kikalapáltani, a lakatosod jó esetben csak az autód fogja átkozni

Előzmény: cargo_oh (2361)
Vanett user1 Creative Commons License 2018.10.23 0 0 2363

álni=állni

Előzmény: Vanett user1 (2362)
Vanett user1 Creative Commons License 2018.10.23 0 0 2362

Szia!

 Lásd a 2356-os bejegyzést!

Neki kell álni és kilemezelni, kihegeszteni.....nincs más.

Előzmény: cargo_oh (2361)
cargo_oh Creative Commons License 2018.10.23 0 0 2361

Szevasztok cargosok! 

Gondom akadt a kasztnival, minden kész, kibéve a hátsó sárvédő íveket.

Aki csinálja is bajban van, mert ő sem talált. Se Bárdi, se Unix, se senki. Esetleg melyik autó íve lehet ilyen, v tud e vki ívet?

Fontos lenne ha cki írna, az tök jó lenne.

Kösz mindenkinek. 

 

Vanett user1 Creative Commons License 2018.10.21 0 0 2360

Szia!

Köszi a választ, magam is ilyesmire tippeltem.

Közben láttam hasonló megoldást másik autó típusnál is (Toyota).

Szerelésnél kicsit megnyomtam az alu csövet, ami válaszként rögtön el is pattant.

Azt hiszem az lesz a megoldás, hogy lecserélem réz csőre, az házilag könnyebben hajlítható.

Még egy kérdés, hátha azt is tudod:

Mit tippelsz, kb. mekkora üzemi nyomás lehet ebben a csőben ?

Üdv: István

 

Előzmény: kisgyuresz (2359)
kisgyuresz Creative Commons License 2018.10.19 0 1 2359

Így hütik a szervó olajat! Ha le rövidited meg melegszik az olaj esetleg meg ég és idővel a szivattyú meg hal.

Előzmény: Vanett user1 (2358)
Vanett user1 Creative Commons License 2018.09.10 0 0 2358

Egy kérdés, hátha valakinek megy fejből....

Levettem a lökhárítót, láthatóvá vált a hűtő.

Az utas oldal felől érkezik egy vékony alu cső a szervo szivattyú felől, elmegy a hűtő másik széléig, majd egy gumicső ívvel visszafordul és egy másik vékony alucső visszamegy szorosan a másik mellett haladva.

Gyakorlatilag tesz egy kört a szervo olaj, mielőtt tovább menne.

Mi ennek az értelme, van valakinek valami tippje ?

További kérdés, hogy ha ezt a kört lerövidítem, illetve kihagyom, annak lehet-e valami negatív következménye ?

 

Vanett user1 Creative Commons License 2018.09.10 0 0 2357

Hali!

 

A bontott sárvédő a Vanette-nál kb. a "csöbörből vödörbe" megoldás.

Ennek a típusnak ez széria hibája.

Nem mondom, hogy teljesen lehetetlen kifogni ép darabokat, de kicsi az esély rá.

 

 

 

Előzmény: 600D (2356)
600D Creative Commons License 2018.09.09 0 0 2356

Szia! Küszöböt a Váci úton gyártanak. Sárvédőív nincs, csak bontani lehet. Érdemes több bontót felhívni, mert elképesztően pofátlan árakat kérnek egyesek. Nekem sikerült 16e-ért vennem egy párat, de volt, ahol 25e-ret kértek darabjáért!  

Előzmény: Egon10 (2354)
Vanett user1 Creative Commons License 2018.09.03 0 0 2355

Szia Egon !

 

A hátsó javító ívről nem tudok, de a küszöb volt itt téma pár hónapja.

Van egy bp.-i vállalkozás, aki gyárt küszöb elemet.

Lapozz vissza pár oldalt, meg fogod találni. Van telefonszám is.

 

Üdv

Előzmény: Egon10 (2354)
Egon10 Creative Commons License 2018.09.03 -1 0 2354

Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogy létezik a cargohoz hátsó javítóív és küszöb? Ha nem akkor esetleg milyen típussal lehet helyettesíteni ami a legkevesebb munkával megoldható.

Köszönöm.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!