Sajnos nem készítettem minden mozzanatról képet. A kész közeli állapotról majd még csinálok néhány képet.
Én vettem egy donor autót, egészben. Sajnos a küszöb egy kicsit jobb, de az is rossz állapotú. Így azt magam hajlítottam 1mm-es lemezből. Az, hogy hol vágod, attól is függ, hol van rohadva. Nekem szerencsém volt, mert így a csiszolásnál jól hozzáfértem. A jobb hátsó részt, meg a sárvédő külső részét, az ívet fel tudtam használni, de a belsőt már hajtogatnom kellett.
- Első lengéscsillapító csere mindkét oldalon Porvédő gumi harmonika cseréje mindkét oldalon.
(Ez már fiatal korában ronggyá szakadozott, gyárit nem kaptunk hozzá, méret alapján kerestünk megfelelőt)
Rugók és rugó tányérok letisztogatása, alapozása és festése.
- kormány gömbfejek cseréje mindkét oldalon.
- Fék rendszer felújítása (munkahengerek, gumi karmantyúk porvédők stb.) mindkét oldalon
Csonk állványok letisztogatása, alapozása és festése
Utas oldali fém fékcső cseréje korrózió miatt.
- Kuplung munkahenger csere
- Stabilizátor rúd gumi szilentek cseréje mindkét oldalon
- Vezető oldali stabilizátor (kutyacsont) cseréje nem sikerült kiszedni, csak levágni tudtam.
- Emelési pontok javítása mindkét oldalon (gyakorlatilag újjá lett építve lemezből)
Alapozás és festés.
- Trapéz lengőkar első és hátsó szilentek cseréje
Lengőkar letisztítása (drót korong és homokfúvó) alapozása és festése
- Vezető oldali doblemez kisebb mértékű javítása lemezeléssel. Alapozás + festés.
- Utas oldali doblemez nagymértékű javítása lemezeléssel. Gyakorlatilag teljesen újjá lett építve a dob. El volt vékonyodva a lemez. Alapozás + festés.
- Alsó front lemez (lökhárító) letisztítása fémtisztára, majd alapozás és festés.
- Lyukas fém hűtőcső felújítása
- Kormányrúd kardáncsukló porvédő harmonika csere. (Ezt már 4 éves korában az első vizsgán is szóvá tették, hogy le van szakadva.
- Általános rozsda vakarászás és korrózió védelem ahol csak feltűnik valami.
Nagyjából ennyi.
Hátra van még a küszöb a vezető oldalon, ott muszály lesz cserélni.
A jobb hátsó féknél folyik a fékfolyadék.
A laprugó köteget összefogó kengyelek el vannak kopva, újakat kell gyártanom.
A hátsó kerékíveknél mindkét oldalon van 1-1 tenyérnyi foltozni való.
Helló!Rokon csinálta,ez a szakmája,de nem dolgozik benne.Most nem sok hiba volt rajta,de 6 évvel ezelőtt teljes küszöbcsere+ jobboldali első lengőkar felfüggesztés(emelési pont) javítása volt,amit szakember csinált.Azt hittem,jobban szét lesz rohadva....Igaz a nagyjavítás után kapott (külső)alvázvédőzést.Azt most is átjavítottam,ahol rozsdásodott.
Magam csinálom. Van egy ismerősöm ő eleinte seegített, de a végén már egyedül csináltam. Persze nem 0 hegesztői előélettel. Más szerkezeteket már sokat hegesztettem.
Helló!Én is műszakira készítem fel az autót:4db új gumi+felni festés,küszöbök kiheggesztése+alvázvédelem.Sárvédőívek hibáinak lecsiszolása,kittelése,festése.Nem működik a jobb oldali világítás,kürt mint a mesében.Futómű és fék témában majd ismerős szaki segítségét kérem.hát ennyi nagy vonalakban,nem unatkozom.
Jó, hogy írtál, legalább most már tudom, hogy nem magamban beszélgetek.
Hasonló cipőben járunk úgy érzem.
Rakhatnál fel képeket a munkálatokról.
Én is úgy állok, hogy 1-2 héten belül vizsgára vinném az autót, mert már nagyon szükség lenne rá.
Ez persze nem azt jelenti, hogy minden kész, de az elsődleges fontosságú dolgok (tartó elemek karosszériás munkái, futómű szilentek cseréje, fék felújítás, gólyalábak cseréje, új akku, hűtő rendszer javítása, korrodálásnak indult részek lepucolása és korrózió védelme stb.) azért rendben lesznek. Sok munka és nem kevés pénz van benne, de úgy vagyok vele, hogy talán megtérül még abban a formában, hogy lesz egy munkaautóm, amit még 4-5 évig használhatok.
2013-ban lettem tulajdonosa a vanettnek. Már akkor is látszottak rozsdás részek rajta, az idei évig bírta. Lejárt a műszaki, így karosszériázni kellett. Igazából nem vállalta egy szaki se. Aztán találtam egy donort, amin a sárvédő ívek és egyéb elemek jónak tűntek, megvettem kompletten. Aztán neki fogtam lakatolni egy kis hegesztő ismerettel.
Ha valahol van egy kis rozsda, szinte biztosak lehettek, hogy megcsiszolva az sokkal nagyobb. Mivel a donor is hasonló helyeken rohadt, de kevésbé, így volt, amit áthegesztettem, volt, amit pótoltam. A küszöbtől féltem, de azt elég egyszerű volt kifajlítani egy kis fejtörést követően.
Lasan már kész leszek, több hónapos gázolaj spórolást követően, megy majd műszakizni. :)
Benéztem a műszerfal alá, de első körben nem találtam az immot a Vanettán.
Más autómnál ez külön kis dobozka volt, ami 2-3 kis csatlakozó lehúzása után könnyen kivehető volt.
Nem tudom hova valósi vagy, én egyszer Budapesten az Izabella utcában jártam egy Kulcslyuk Kft nevű zár specialista cégnél, nekem ők oldották meg egyszer az immós problémámat.
Korrekt, jól felkészült fiatalokból álló cég, csak ajánlani tudom őket.
sziasztok! Nissan vanette cargo 1999-es autohoz elveszett az egyetlen kulcs :(
Kulcsot tudtunk másoltatni, így az auto már nyitható, viszont az immo. miatt nem használható lassan 1,5 hónapja. Próbálkoztunk helyi autovillamossági szerelőkkel, de addig nem sikerült eljutnunk egyikükkel sem, hogy ténylegesen megnézzék az autot elfoglaltság/.. miatt (?) Nagyon nem vagyok szakértő a témában sajnos, végül a neten találtam több céget is, akik az immobilizerhez tudják programozni a chipet/kulcsot/.., ehhez viszont szükségük van az immobilizerre.
Abban tudnátok segíteni, hogy ezt pontosan hol találom ill. ez házilag kiszerelhető-e, hogy eljuttassam hozzájuk vagy ezt a részét is érdemes szakemberre bízni?
Nálam csak egy tenyérnyi kirohadás van, azt sokkal kisebb kihívás lesz megfoltozni.
Na meg az is a probléma (ezt másoktól hallottam, akik benne vannak a témában), hogy a karosszéria lakatos szakma is erősen átalakulóban van. Mindenki az elemcserés megoldásokra törekszik, a klasszikus lemezalakítós fogások kezdenek teljesen eltünni. Egyre kevesebb a hozzáértő szaki. Van a rokonságban olyan ember, aki a Fáy-ban végezett (4+2 év) autoszerelő technikus és a 6 év alatt pl. nem volt tananyag a hegesztés semmilyen szinten.
Hello olyan bajjal kuszkodok hogy zorgo hang jön baloldalrol lentrol mikor megyek a kocsival elsonel azt hittem valami bilincs az ajtonala de nem onnan jön a hang . Valahonnan motortol johet meg arra tippelek es ott vmi zorog de csak 1 1 fordulaton csinalja utannna rezonalas eltunik vagy ha esik az eso akkor nincs zaj. De amint szaraz az ido ujbol zorog valami. Valaki talalkozott ilyesmi problemaval ?
Nekem sikerült kifognom két jó darabot, utána kell járni, megéri. De ha ezt lemezből akarod kikalapáltani, a lakatosod jó esetben csak az autód fogja átkozni.
Az utas oldal felől érkezik egy vékony alu cső a szervo szivattyú felől, elmegy a hűtő másik széléig, majd egy gumicső ívvel visszafordul és egy másik vékony alucső visszamegy szorosan a másik mellett haladva.
Gyakorlatilag tesz egy kört a szervo olaj, mielőtt tovább menne.
Mi ennek az értelme, van valakinek valami tippje ?
További kérdés, hogy ha ezt a kört lerövidítem, illetve kihagyom, annak lehet-e valami negatív következménye ?
Szia! Küszöböt a Váci úton gyártanak. Sárvédőív nincs, csak bontani lehet. Érdemes több bontót felhívni, mert elképesztően pofátlan árakat kérnek egyesek. Nekem sikerült 16e-ért vennem egy párat, de volt, ahol 25e-ret kértek darabjáért!
Szeretném megkérdezni, hogy létezik a cargohoz hátsó javítóív és küszöb? Ha nem akkor esetleg milyen típussal lehet helyettesíteni ami a legkevesebb munkával megoldható.