Keresés

Részletes keresés

busfanatic Creative Commons License 2022.04.16 0 0 11770

MPM-972,973 besárgult. Mi a koncepció? Vajon a régebbi kocsikat is átfestik?

4MOTION: Creative Commons License 2022.04.06 0 0 11769

Ma én is láttam már.

Előzmény: [fidelio] Messike (11768)
[fidelio] Messike Creative Commons License 2022.04.06 0 1 11768

De a mai napon helyre állt a rend és az MNL-828 és a MYR-660 is visszakerült az eredeti fordájára.

Előzmény: [fidelio] Messike (11766)
haha 1970 Creative Commons License 2022.04.06 0 2 11767

Akkor egy kis múltidézés, amikor kiderült hogy január 01.-töl a Szombathelyi tömegközlekedést a "Blaguss" fogja csinálni a Volánbusz ragaszkodott az "Aptiv" járatokhoz ezért a Volánbusz helyi üzemtöl átvett 6 autóbuszvezetőt ezeknek a járatoknak a végzésére! Ekkor kezdődtek már a problémák, mert a megrendelő kikötése volt hogy klímás buszok legyenek, Volánbusz meg 2 Arcban (amelyeket közben lecserélt csuklós Credora, csak az volt a bibi hogy azok sem klimásak)és 1 darab Mercedesben gondolkodott, és ez lett a pályafutás vége! Egyébként ezek a kocsik napközben helyközi járatokat csinálnak!

Előzmény: Szőregi (11765)
[fidelio] Messike Creative Commons License 2022.04.06 0 0 11766

A sárvári telephelyvezető leállíttatta a MYR-660-at meg az MNL-828-at is menekültszállítás indokával. Aztán most ezek állnak a telephelyén és boldog boldogtalan ezeket veszi fel ha a sajátjuk javításra vár.

Előzmény: 4MOTION: (11763)
Szőregi Creative Commons License 2022.04.05 0 4 11765

Egyetértek trizs-zsel.

Gondolom, továbbra is ugyanazon útvonalakról van szó, tehát inkább városi buszt igényelne mint helyközit, de főleg csuklósat.

Viszont városi, csuklós buszt nem tart Szombathelyen, vagy Vas megyében (jellemzően helyi szolgáltatásban szükségeltetnek már csak csuklósok) a cég, hiszen nincs miért. Lehetnek helyközi járatok, elsősorban a csúcsidőben, ahol jól jön a csuklóskapacitás, de a nap nagyrészében alacsony kihasználtsággal futnának.

 

A hagyományos műszakváltós (6.00, 14.00, 22.00) járatok nemszeretem kategóriába esnek.

6.00: Ez a legjobb mind közül: a végző munkavállalókat hazafelé szállító busz lakóterületen végez, legkésőbb 7.00 körül, így a reggeli időszakban a "visszaútja" beépíthető a reggeli csúcsba (iskolabusz, rásegítő indulás, stb.), így megfelelően alakított közszolg. menetrenddel többletjárművet nem igényel.

14.00: Ez már egy kicsit rosszabb: kora délután rezsiben, vagy egy értelmetlen többletindulással megy ki a lakóterületre és viszi munkába a dolgozókat. Amikor a végző dolgozókat lerakja egy lakóterületen, vissza kell jönnie, de a fő utasáramlással szemben. Szintén, vagy rezsiben vagy értelmetlen többletindulással jut be a településközponthoz. Jellemzően többletjárművet igényel, ugyanis a műszakváltós járatpár ideje alatt már elkezdődik a délutáni csúcs, elsősorban az iskolások által; ugyan a legforgalmasabb ~15.30 környékétől kezdődő vonali indulásokra már befogható a jármű, de nem sok helyen válik külön a 14 órai és a 16 órai idősáv indulásszámban.

22.00: Legrosszabb: Jellemzően órák óta beállt az esti követés (helyi) vagy vegetál a rendszer (helyközi) és közeleg az üzemzárás. Azonban a műszakváltós járatok miatt muszáj többletjárművet tartani a rendszerben, hiszen foglalkoztatni kell a járműveket és a járművezetőket.

 

Helyi közlekedést végző cég, főleg, ha a menetrend összeállítása is az ő hatásköre, sokkal rugalmasabban meg tudja oldani: közeli végállomások, viszonylag sok jármű, viszonylag közel egymáshoz, viszonylag rövid járatok, túrák; van miből válogatni (elhanyagolható számú külső telephelyes jármű).
Helyközi szolgáltatónál nehezebb megoldani, hosszabb járatok, túrák, távolabbi végállomások, sok külső telephelyes jármű. Ráadásul este még bezavar, hogy az utolsó, egységes járatindulási idősávban (22.30-22.45) valamely külső városrészben van a jármű, "sérül" a fő tevékenységi területen lévő alapmenetrend.

 

Egy helyi, vagy magánszolgáltató (pl. tanulószállítás) sokkal könnyebben, kisebb áldozatok árán el tudja látni a műszakváltós járatokat, mint egy helyközivel foglalkozó cég.

Így szerintem érthető, hogy miért nem kapdos a Volán ez után. Elindult, mert mégiscsak, de valószínűnek tartom, hogy nem egy árkategória a többi indulóval a fent leírtak miatt; hiszen ezért annyit kérhet, amennyiért megéri neki.

 

Előzmény: haha 1970 (11753)
gombigombi Creative Commons License 2022.04.05 0 1 11764

LKC-296 (csuklós credo) Szombathely-Balogunyom-Ják

4MOTION: Creative Commons License 2022.04.05 0 0 11763

MNL-828 mióta lett Nyőgéri? Az LKN-181 meg  Sárvár-Vasvár-Körmend járatot csinálja.

4MOTION: Creative Commons License 2022.04.05 0 0 11762

IKT-909 szombathelyi tartalék állomány tagja.

Előzmény: busfanatic (11756)
Svehlik Creative Commons License 2022.04.02 0 2 11761

Most néztem a Tolna megyei topikban!

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=161145534&t=9135665

 

Amúgy köszönöm az infót!

Előzmény: gabesz919_II (11760)
gabesz919_II Creative Commons License 2022.04.02 0 1 11760

Igen oda, a Tolna megyei topikban írták is, hogy közlekedett helyiben.

Előzmény: Törölt nick (11759)
Törölt nick Creative Commons License 2022.04.02 0 2 11759

Szekszárd helyi, ha minden igaz.

Előzmény: Svehlik (11757)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2022.04.02 0 2 11758

Valahova az ex.Gemenc régióba.

Előzmény: Svehlik (11757)
Svehlik Creative Commons License 2022.04.02 0 0 11757

LCU-323 hová került? Mert Várpalotára csak a KTN-530 és 540, illetve a LCU-321 és 322 került!

busfanatic Creative Commons License 2022.04.01 0 1 11756

IKT909-nek maradt meg valamilyen helyi járata, esetleg valami szerződéses?

 

Más: NAU612 @Tatabánya-Szombathely.

trizs77 Creative Commons License 2022.03.29 0 5 11755

Hhüümm

 

Biztos, hogy kell nekik az a pár járat ?

 

Kb. 12 évig, talán úgy 2008-2020-ig (?) a Volán ahol csak megtehette nem indult a helyi járatos tendereken.

Így azután nem is nyert.

 

Jött a komlói precedens per ami után "Egységesítési bírói döntés" született, és azok után n+1-szer "jelölték ki" a Volánt  2+2+1 évre kötelező helyi szolgáltatónak.

 

Jött a Homolya-Pafféri csapat 2020 októberben.

Azóta a VOLÁNBUSZ mindenhol indul a helyi tendereken.

Sőt ha veszít akkor fellebbez, pereskedik.

 

Pedig a helyi járatok 2020 óta nem lettek nyereségesebbek csak veszteségesebbek.

De a politika mindent felülír.

 

Egy biztos.

Ha most Szombathelyen elvesztettek pár szerződéses járatot, akkor a Népligeti székházban ezért senki sem hullajtott egyetlen könnycseppet se.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: haha 1970 (11753)
busfanatic Creative Commons License 2022.03.29 0 1 11754

RTR-731, Bük-Szhely.

Előzmény: [fidelio] Messike (11737)
haha 1970 Creative Commons License 2022.03.25 0 1 11753

Ha igaz amit a "verebek csiripelnek" hogy a Volánbusz elbukta az "Aptivos" járatokat is, akkor azt kell mondanom elég töketlen banda!

Főleg úgy hogy tudták feltétel volt a klímás busz, persze nekik fontosabb volt elvinni a buszokat vonatpótlózni!

T-600 Creative Commons License 2022.03.10 0 4 11752

Meg lett csinálva.

Előzmény: 4MOTION: (11750)
gombigombi Creative Commons License 2022.03.09 0 2 11751

Lehet hogy donor lesz.

Előzmény: 4MOTION: (11750)
4MOTION: Creative Commons License 2022.03.09 0 0 11750

Amelyiknek kiégett a motortere nem úgy volt hogy leselejtezik?

Előzmény: CLY-802 (11749)
CLY-802 Creative Commons License 2022.03.09 0 2 11749

FLN-590 és 598 a tatabányai telepen vannak.

4MOTION: Creative Commons License 2022.03.02 0 1 11748

A 6616-os járatok anno gyorsjáratként voltak nevezve. Azok kint álltak meg az út mellett sokáig Söpte Vasasszonyfa településeken se álltak meg. Már 8-10 éve az előbbi településeken is megáll. Az 1662-es Szombathely-Csepreg-Sopron járat még ilyen ami nem tér be.

Előzmény: trizs77 (11747)
trizs77 Creative Commons License 2022.03.02 0 0 11747

Ha a 6,30-as diák járattal 7,10-7,15-re beér Szombathelyre, akkor a leszálló megállóból még mennyit kell gyalogolni (vagy helyi busszal menni) a középiskolákhoz ?

 

Gondolom több középiskola diákjait hozza be az a busz ?

 

 

timetable Creative Commons License 2022.03.02 0 0 11746

Néhány napot töltöttem nemrég Vasban, és megfogalmazódott két menetrenddel kapcsolatos kérdésem, melyet ti vélhetően meg tudtok válaszolni:

 

- Szombathelyen jellemzően mikor van a reggeli iskolakezdés, illetve van-e a hivatásforgalomnak annyiban eltérő jellegzetessége, hogy a nagyobb hivatalok és belső területen működő munkáltatók jellemzően 8 előtt kezdenek? A csepregi vonal menetrendjére hallottam ugyanis egy panaszt, hogy a reggeli iskolakezdésre a megyeszékhelyre bőven 7 előtt kell indulni, annak ellenére hogy a menetidő 40 perc körüli. Megnézve tényleg furcsa, hogy helyből indul két sulinapos járat is 6:05-kor és 6:30-kor, illetve jön még köztük a 6:20-as répcevisi (3 járat 25 perc alatt). Utána viszont 7:35 a következő, amivel 8 után lehet csak odaérni. Van konkrét oka - a "történelmileg így alakult" magyarázaton kívül annak, hogy a 6:30-as indulás nem 20-30 perccel később van?

 

- A másik kérdés szintén ehhez a vonalhoz kapcsolódik: Tömördön mi a története az egymástól 200 méterre fekvő autóbusz-váróterem, és autóbusz forduló megállóknak? Utóbbi az a nyúlfarknyi betérés, ahová a járatok többsége bemegy, a megálló kint a főúton viszont nemrég épült, és néhány járat valami miatt ott áll meg, nem a másiknál.

 

Köszönöm előre is a magyarázatokat!

Gábrisvitéz Creative Commons License 2022.02.21 0 3 11745

Ez jellemző. És sajnos országszerte. :-(

Előzmény: trizs77 (11721)
rentha92 Creative Commons License 2022.02.20 0 1 11744

Ezek el is kerülték a figyelmem, valóban!

GMY-345 GMY-346 Kérelemre ideiglenesen kivonva 2022.02.07.

 

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (11743)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2022.02.19 0 0 11743

Csoda hogy csak most lettek kivonva nem pedig már hetekkel ezelőtt. Meg hogy nem a 2 GMY-nal vagy 1.5 hete.

Előzmény: rentha92 (11742)
rentha92 Creative Commons License 2022.02.19 0 0 11742

GXD-410 és GXD-409 is, ezek szerint az összes 263 selejt lett :O

Előzmény: rentha92 (11741)
rentha92 Creative Commons License 2022.02.19 0 0 11741

* GXD-414 is

Előzmény: rentha92 (11740)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!