Egyetértek trizs-zsel.
Gondolom, továbbra is ugyanazon útvonalakról van szó, tehát inkább városi buszt igényelne mint helyközit, de főleg csuklósat.
Viszont városi, csuklós buszt nem tart Szombathelyen, vagy Vas megyében (jellemzően helyi szolgáltatásban szükségeltetnek már csak csuklósok) a cég, hiszen nincs miért. Lehetnek helyközi járatok, elsősorban a csúcsidőben, ahol jól jön a csuklóskapacitás, de a nap nagyrészében alacsony kihasználtsággal futnának.
A hagyományos műszakváltós (6.00, 14.00, 22.00) járatok nemszeretem kategóriába esnek.
6.00: Ez a legjobb mind közül: a végző munkavállalókat hazafelé szállító busz lakóterületen végez, legkésőbb 7.00 körül, így a reggeli időszakban a "visszaútja" beépíthető a reggeli csúcsba (iskolabusz, rásegítő indulás, stb.), így megfelelően alakított közszolg. menetrenddel többletjárművet nem igényel.
14.00: Ez már egy kicsit rosszabb: kora délután rezsiben, vagy egy értelmetlen többletindulással megy ki a lakóterületre és viszi munkába a dolgozókat. Amikor a végző dolgozókat lerakja egy lakóterületen, vissza kell jönnie, de a fő utasáramlással szemben. Szintén, vagy rezsiben vagy értelmetlen többletindulással jut be a településközponthoz. Jellemzően többletjárművet igényel, ugyanis a műszakváltós járatpár ideje alatt már elkezdődik a délutáni csúcs, elsősorban az iskolások által; ugyan a legforgalmasabb ~15.30 környékétől kezdődő vonali indulásokra már befogható a jármű, de nem sok helyen válik külön a 14 órai és a 16 órai idősáv indulásszámban.
22.00: Legrosszabb: Jellemzően órák óta beállt az esti követés (helyi) vagy vegetál a rendszer (helyközi) és közeleg az üzemzárás. Azonban a műszakváltós járatok miatt muszáj többletjárművet tartani a rendszerben, hiszen foglalkoztatni kell a járműveket és a járművezetőket.
Helyi közlekedést végző cég, főleg, ha a menetrend összeállítása is az ő hatásköre, sokkal rugalmasabban meg tudja oldani: közeli végállomások, viszonylag sok jármű, viszonylag közel egymáshoz, viszonylag rövid járatok, túrák; van miből válogatni (elhanyagolható számú külső telephelyes jármű).
Helyközi szolgáltatónál nehezebb megoldani, hosszabb járatok, túrák, távolabbi végállomások, sok külső telephelyes jármű. Ráadásul este még bezavar, hogy az utolsó, egységes járatindulási idősávban (22.30-22.45) valamely külső városrészben van a jármű, "sérül" a fő tevékenységi területen lévő alapmenetrend.
Egy helyi, vagy magánszolgáltató (pl. tanulószállítás) sokkal könnyebben, kisebb áldozatok árán el tudja látni a műszakváltós járatokat, mint egy helyközivel foglalkozó cég.
Így szerintem érthető, hogy miért nem kapdos a Volán ez után. Elindult, mert mégiscsak, de valószínűnek tartom, hogy nem egy árkategória a többi indulóval a fent leírtak miatt; hiszen ezért annyit kérhet, amennyiért megéri neki.