Igen mechanikus , csak megvan bonyolítva vákum,és elektromos érzékelőkkel. Ítt afórumon ritka a diesel ezért jobb lenne beszéned egy "profii bontóssal , vagy adagolóssal akinek elhinnéd , hogy van és lesz hozzá ,ami mellesleg jó minden 1,9 d -be is.
Már az is elektromos? Valahogy azt gondoltam, hogy a Felicia 1.9D mechanikus adagolós. Vagy itt vagy egy másik fórumon olvastam, hogy átépíthető 1.9TDI-re,mi megbízható szerkezet, talán felépítéseben hasonlóak. Azért érdekel az adagoló, mert nem szeretnék úgy járni, hogy a kiválasztott típushoz már nincs alkatrész, nem újítható fel, autó lesz ugyan csak üzemképtelen.
Kb 6 éve a szerencsi bontóban vettem egy bosh adagolót /akkor vették ki egy seatból/ ,jó is lett bele csak a fogasszíj tárcsát kellet megcserélni. 400e km volt benne, mármint az enyémben-ezt azér mondom mert kiderűlt felesleges volt a csere. Különben nem bántam meg a cserét , ugyanis az eredeti agyonelektronizált volt....
koda Felicia Pickup 1,9d mennyire vehető? Tartok a dízeltől, de nem sok választék van a típusból. Alkatrész árak nem vészesek, már amit találtam, de adagolót nem sikerült fellelnem.
Ma kerültem egy rövidebb kört az autóval. Eddig úgy néz ki,hogy rendben van, de alapjáraton mintha jobban remegne a motor. Holnat lemérem az alapjárati fordulatot lehet, hogy valamiért alacsonyabb.
De nem biztos. Reméllem nem az injektoroknál lesz valami gebasz. Bár semmi sem lehetetlen.
Egy hiba generálta a többit. Egyelőre hajtom és majd meglátom. 26-án megyek Debrecenbe ott hirdet egy bontó három ugyan ilyen 40 kw-os Felit, megpróbállom a folytószelepet megvenni valamelyikből
Reméljük most már megoldódnak a gondok. Én csak azt nem értem miért mindig az alja sufnituningos programozókkal csináltatnak
motorvezérlő szoftvert? Ahány cég, ahány típus, mind más vezérlőt használ DE! egyiknek sem jutott eszébe a reset gomb beépítése!
Ugye mennyivel egyszerűbb lenne? Megvan a hiba forrása megjavít->reset a motorvezérlőnek és jöhet a próba! De nem mert az túlságosan
leegyszerűsítené a szervizek köré felépített "varázslatot"! Így mindenki elhiszi, hogy szükség van komoly számítógépes ismeretekre is a cserélőképességen kívül. Ezt azért írom mert az "autószerelő" és a "cserélő" nálunk ugyanazt jelenti de más országokban a cserélő csak egy R1-es(eredj ide hozz kávét) jellegű munkás!
Ma meg lett vizsgálva és pucolva a folytószelep potmétere valamint átkezelve. A fogaskerekekre nagyon finoman szilikonzsír lett ecsetelve. Sikerűlt a kopogás érzékelőt kiszerelnem és megpucolni. A motorvezérlő meglett vizsgálva nem-e beázott, vagy esetleg hibás e. Szóval nincs olyan porcika amit át ne néztünk volna. Kiderült az is hogy magyarországon nem lehet kapni ehez a tipushoz ezt a fajta folytószelepet. Egy kicsit bosszantott a dolog sőt azon a határon voltam,hogy vége a Skodás korszaknak, de sajnálnám eladni, mert 110000 km van még benne. Ma átjött a kishaverom neki van komoly rendszere amivel sec perc alatt megcsinálta az alpra állítást. Most jelen pillanatban olyan mint régen, de szerinte a folytószelepet azért ne feledjem.
Még nem lett kipróbálva, majd holnap. Vissza jött a kedvem!
Szia! Nem írtam, hogy vettem kopogásérzékelőt. Azt írtam találkoztam én is oxidos csatlakozóval. Azt takarítottam egy mini műszerészszerszám készletben lévő drótkefével.
A gyári értékre visszaállítást a fojtószelep állás módosulása miatt kell megcsinálni! Ugyanis ez a kosz lerakódásával szépen módosul.
Aztán a tisztítás, esetleg a lerakódás leválása után már nem tudja megtartani az alapjárathoz tartozó levegő mennyiség állást. Ezért
van a magas alapjárat mert a takarítás előtti állapotra tér vissza de ugye a torokban már nincs kosz és sokkal több levegő megy be a motorba. Ettől megnövekszik az alapjárat is. Amikor megpöccinted a gázpedált megpróbálja beállítani a helyes értéket de sajna ezeknek nincs visszafele tanuló készségük. Vagyis amikor szépen lassan elkoszolódik a torok akkor mindig ad hozzá egy kevés nyitást. De amikor eltűnik a kosz magától nem áll vissza az eredeti "gyári" értékre. Ezért kell egy laptop meg az ODB( lejjebb leírt pontos típus!!!) csatlakozó és szoftver amivel vissza lehet állítani a motorvezérlőt a gyári értékre, hogy megfelelően működjön. Nem elég a hibakódot "törölni" azzal ez a probléma nem fog megszűnni! Voltak anno' elméletek miszerint 1000-2000 km után "újra tanul" de inkább addigra újra bekoszolódik és attól lesz enyhébb a tünet.
Hát elsőre nálam ugyanezt csinálta aztán már fennakadt 1500-2000f/min körül is. Ugyanez volt megpöcköltem a gázpedált és visszaállt. De ugye csak a következő gázadás végéig mert akkor megint nem talált, illetve a pillangószelep tisztítás előtti pozíciójára állt be......
Nálam csak a gyári visszaállítás után lett jó újra. Azóta is jó illetve télen volt, hogy hidegindítás után 1100f/min volt rövid ideig a szívatós alapjárat. De ez csak az első gázadásig volt aztán beállt 1000f/min fordulatra amíg fel nem ment a hőfok. A kihegyesedett fog még nem gond, a lötyögés sem mert a motor ráfeszít. Az átugró, letört fog már gond lenne. Ezen még nem szedtem szét és kopp, kopp, nem cseréltem annak ellenére, hogy a villamossági szerelő azt mondta ez egyértelműen csere amikor nem boldogultam és elvittem, hozzá több szem több csipa alapon hátha nem kell vele nekem kínlódni. De sajna kellett....
Az oxidos csatlakozót én ilyen helyen egy műszerész drótkefével szoktam takarítani. Nem bonyolult egyet csinálni. Kell egy 5cm-es 1mm átmérőjű acélkötél (obi 300ft/m) rátekerni valamit fogantyúnak és szétnyitni a végét befújod a csatlakozót csavarlazítóval aztán szépen forgatod benne a szétnyitott drótot. Az szépen lekaparja az oxidot. Utána kimosod és mehet vissza DE!!! a vezérlő oldalit csak akkor ha leveszed a sarut az aksiról!!!!!!!!!!!! Nem jó ötlet rövidre zárni azt amit nem kell és a motorvezérlő mindig feszültség alatt van! Vagy megoldás még ha leveszed annak a teljes csatlakozó sorát! Nálam ott is volt oxidos tüske anno'.
Lambdaszonda kicserélve mostmár ez a része is rendben.
De a folytószelepel valami nincs rendben, mert az alapjáratot csak akkor engedi vissza ha megpöckölöd a gázpedált utánna vissza esik 800-ra. Leszereltem a folytószelepet és levettem a burkolatot. Alap helyzetben kb 5 mm -es a kottyanása látszik, hogy kivan hegyesedve egy fog.
Szerinted okozhatja ezt a jelenséget? A Potméteren nem látok hibát de nem is férek hozzá. A meghajtó motornak is van kottyanása. Csináltam videót de nem tudom felrakni.
Sajnos nem találok új folytószelepet, csak használtat. Van ötleted?
A kopogás ézékelőnél is volt oxid a csatlakozónál. De természetesen nem tudom leszereni, mert be van oxidálva a csavar és nem szeretném beleszakítani, mert szar helyen van ha kikellene fúrni. De ha más nincs akkor valahogy kifogom szedni.
Először a üzemanyag pumpa kevés nyomást csinált, az cserélve lett. Utánna sem akart az üzemanyag pumpa időközönként leálni, azt sikerült véletlen kiszűrni, még meg úgy, hogy tanácstalan ságom okán mérgembe oda csaptam a biztosíték táblának és azonnal leált igy újból szétszedtem a relét és az érintkezőkőn látszik az elszíneződé. így arra következtettem, hogy a relé néha beragad, holnap csere.
Az egyenetlen járás gázrángatást valószínűleg a légtömeg mérő okozta. Ugyanis minden csatlakozót átnéztem, de azt az egyet valamiért kihagytam. Mikor levettem a csatit az egyik érintkező lábnál bevolt oxidálva. Kipucoltam, zsírtalanítottam, valamint a kábeleknél leszigeteltem. Beindítottam, és
csoda történt, bár az nincs. A kocsi sokkal rugalmasabb, hamarabb reagál a gázadásra 100 km megtétele után mintha a fogysztás is javulna. Holap lambdaszonda is górcső alá lesz véve újra ha csak szarakodik akkor azt is cserélem találtam eredetit azon az oldalon amit te linkeltél be pár napja.
Ha a szonda jó akkor újra fojtószelep tisztítás és alapra állítás. Remélem a hiba itt megáll de nem kiabálom el.
Szia! Biztosan kapcsoló és nem csak egy leszedhető fedél? Ami látszik a képem olyan mintha egy fedél lenne és nem kapcsoló.Az enyémben oda szerelték be az ablakemelő kapcsolókat. Pont elfért benne mind a négy. Nyilván nem gyári hanem utólagos.
Elfelejtettem egy fontos dolgot nem elég a hibakódot kiolvasni és törölni! Sok esetben eleve rossz az információ! Nekem lambda hibát írt amikor nem belevaló injektor volt az egyik hengerhez berakva. Két éve ott figyel a szekrényben az új lambda szonda:-) Tehát nem minden fénylik ami hiba! Legalább is a fojtószelep esetében nem működik csak a gyári értékre visszaállítás!
A motorvezérlőt az immóval együtt kell venni ha(?) van hozzá. Ha nincs akkor szívás mert hozzá kell a régihez hangolni. Ugyanis annak a hiánya leállítja az ac pumpát ~5mp-el indulás után. Ha(?) jól tudom a gyári központi zárhoz a motorvezérlőnek semmi köze. A riasztónak is csak akkor ha gyári felszerelés! A központi zárat ~8eft költséggel utólagosan pár óra alatt be lehet szerelni!
Ennél hibakódot olvasni csak a KKL VAG-COM 409.1 kábellel lehet amiben benne van az interfész. Ez nem sima ODB csatlakozós bár a dugó ugyanaz! Én szereztem egy magyar nyelvű VAG-COM 208.1 programot. Ja és kell egy laptop is. Win 10, win 11, működik. Ezzel(ha teljes?) lehet minden értéket kiolvasni és gyári beállítást csinálni! Ez sajna nem az a fajta aminél egy kattintás és készen van minden, itt először ki kell soronként az értéket járó motornál olvasni, aztán leállítani és akkor lehet gyári értékre állítani. Nem ismerem a logikát de 19 sor van amit kiolvas és mindegyikben több egység értéke szerepel. Van amelyik több sorban is előjön. Én ezt egyenként visszaállogattam gyári értékre amikor tisztítás után magas volt az alapjárat. Utána azonnal jó lett.
Nem az első esetem, hogy nem stimmelt semmi.Volt egy Opel Vektrám annak is kellett módosítani. Nem gomd megoldottam.
Kérdésem az volna ha a központi egy séget kell cserélni akkor mivan az immublizerrel ??
Nekem nincs központi záram háll istennek. Valamint te milyen olvasó rendszert használsz, vagy milyet ajánlasz. Amivel legalább a hiba kódot kitudom törölni.
Hááát! Nem biztos, hogy a gyártó hibázott a kipufogóval! Van ugye 4 féle motor. Van kétféle kaszni. Soroljam? A katalógusban amiből én annó választottam a boltban ott még az évjárat sem volt mindegy. Nekem is kétfajta kipufogó rendszer volt a két autómon. Sajna az sem mindegy milyen leömlő, katalizátor, ferde hátú, vagy kombi. :-) Nekem a középső dob volt annyival rövidebb, hogy csak rángatással tudtam összehúzatni. Mivel a katalizátornál nem csavaros hanem bilincses-összedugós a rendszer. Az előzőnél meg 3db csavar fogta a középső dobot. A hátsó meg annyira előrement, hogy kellet kipufogó véget felrakni mert a lökhárítóba fújta a füstöt.
Nekem olyan volt, hogy a tisztítás után(hideg zsíroldó, domestos) nagyon elkezdett szorulni akkor játszani kellett vele. először(hülye voltam) szilikont fújtam be a csaphoz. Na akkor meg nem maradt fent!:-( Aztán megint kimostam és utána egy kevés folyékony szappant raktam oda azóta nem esik le és nem is szorul.
Szia! Nem szoktam sokáig bekapcsolva hagyni a gyújtást, nem akarok még trafót is cserélni.
Ígyis össze jött ezen az öszvér vacakon most minden. De végére lesz járva. Ma megjött a kipufogó, hát mit mondjak a hátán verném szét annak aki gyártotta. Lesz egy félnapos meló mire helyére kerül. Utánna újra üzanyomás mérés és hiba keresés. Valszeg az agyában rejlik a hiba forrása, de majd meglátjuk.