Az Ifákat éltetni kell, és mivel már sokan szükségszerűnek érezték ezt a topikot, gondoltam egyet és nyitottam. A topik szól mindenfajta Ifáról, a személyautó F8 és F9-esről, az első IFA tgk-ról, az S4000-től az L60-ig. Nekem a W50 tetszik a legjobban. Előre is kösz a sok-sok hozzászólást!
Kérdezni szeretnék, a terepesem mellé vettem egy 81 es évjáratú országúti fixes ifát. Nem a leghosszabb plató hanem a rövidebb fa oldalas. Kérdésem az lenne ha a fülke gyárilag okkersárga akkor a plató és a ponyva milyen színű volt gyárilag mert az alváz és a kerekek gondolom feketék voltak, és a hátsó sárvédő színe érdekelne még.
Szeretném ezt is szép gyárinak megcsinálni. Addig is teszek egy képet a terepesemröl.
Üdvözlöm a fórumozókat.Látom gyengén muzsikál a fórum,de hátha szerencsém lesz.Észrevettem,hogy a hathengeres ifám kiegyenlitőtartályában levő hűtőviz olajos.Ifa keveset megy,max2000km évente,méhészifa. Azt is észrevettem,hogy kicsit többet mutat a hőfokmérő óra.Gondolom a vizkör belül mindenütt olajos és rosszabb a hőátadása.Amúgy minden ok rajt ,pöccre indul hidegben is.Megy mint a golyó.Olajon nem látszik,hogy fogyna.Csak idegesit a dolog.Ugyan hol kerülhet a vizkörbe bele az olaj!!!!??????végül is nem centis olajról van szó,de látom,hogy úszkál a viz tetején.
Nem tudna valaki küldeni egy képet vagy bekötési rajzot au l60 ifa levegőrendszeréről vagy levgőszelep bekötéséről mert más milyen volt rajta es ki szeretnénk cserélni eredetire.
Sziasztok! Valaki tudna segíteni ifa L 60 terepes billencs difizárja és első hajtása és difizárja nem működik nem kapcsol mi lehet a gond? Az ifát most vásároltam évek óta nem használták, vlami vezeték baj lehet esetleg? és merre keressem a hibát?
Autóbusz, nyergesvontató, lakókocsi, lakópótkocsi esetében az adó alapja a saját tömege (önsúlya), tehergépjárműesetében saját tömege (önsúlya) növelve a terhelhetősége (raksúlya) 50 %-val, az adó mértéke az adóalap minden megkezdett 100 kilogrammja után:
a) a légrugós vagy azzal egyenértékű rugózási rendszerű tehergépjármű, nyergesvontató, autóbusz esetén 850 Ft,
b) az a) pont alá nem tartozó tehergépjármű, nyergesvontató, autóbusz esetén 1380 Ft.
Az „E” betűjelű ideiglenes rendszámtáblával ellátott személyszállító gépjármű után 10.000.- Ft, míg a tehergépjármű után 46.000.- Ft adót kell fizetni. A „P” betűjelű ideiglenes rendszámtábla kiadása esetén 23.000.- Ft adót kell fizetni.
Sziasztok olyan kérdésem lenne, hogy w50-t mivel lehet erősebbé tenni ( turbó vagy motorcsere). mennyit birnak ki a hidak illetve a váltó. Tapasztalatok esetleg? Válaszokat előre is köszönöm.
A konténeres felépítményeket a billencs alvázára szerelték, tehát minden további nélkül visszaalakítható billenccsé.
Platósból kétféle készült: az alapkivitel, aminek egyrészes az oldalfala és rövidebb a tengelytávja, egyébként ugyanaz az alváz, mint a billencsnél; valamint a hosszúplatós a hosszabb tengelytávval, ezeknek kétrészes oldalfala van. Az, ami fixes és KCR daru is van rajta, szintén a hosszabb tengelytávú alvázra épült.
Az ADK-70 1976 és 1990 között készült Babelsbergben, 6737 darabbal. Az ADK-80 fejlesztése 1982-ben kezdődött, 1985 és 1989 között 350 darab készült belőle, szintén Babelsbergben.
Az ADK-125 típusból négy széria készült. Az első 1971-1974 között Magdeburgban, majd 1974-1976 között Babelsbergben készült. A 125-1 1976-1980, a 125-2 1978-1981, míg az utolsó, 125-3 1981-1987 között volt gyártásban, ezek már mind Babelsbergben születtek.
Tudomásom szerint a Panther az IFA W50 előtti típusokkal áll kapcsolatban, de be kell vallanom, ezen téren igen hiányosak az ismereteim. A Takraf-nak van egy elég semmitmondó weboldala, ami szerint ez egy ősrégi bányagépgyártó cég.
Tudom ,hogy ez nem sok, de hátha majd valaki ki tudja még ezt egészíteni.
Szeretnék vásárolni egy Ifát, amin jelenleg konténer emelős felépítmény van. A felépítményt nem szeretnék eladni (nincs is rá szükségem). Ennek az alváza megegyezik a rövid platós billencsek vázával? A másik verzió ami szóba jöhet, hogy nem billencs felépítményt kap, hanem a rövid platós fixest ponyvával. Ezek átszerelhetőek rá? Egyezik a tengelytáv és az alváz hossza?