Az olasz pont az a környék , ahol bármi előfordulhat. Délen , no meg a síkon nem jellemzőek a kemény telek , viszont az északi , illetve a hegyvidéki tájakon azért van havazás rendesen , és ott megy is a sózás.
Az olasz bontós dologról jutott eszembe, hogy holnap megyek kocsit nézni az autószerelőmhöz, aki olaszból hozott párat. Azt mondja ott nem sózzák az utakat annyira, ezért nem rozsdás az aljuk. 2005 körüliek és 1 milla körül van darabja. De még nem tudok semmit, hány van és milyen márkák. Kiderül hamar.
Autóvétel azért a családi kasszát általában megterheli rendesen , tehát érdemes gyanakvónak lenni , és mindent megnézni. Ha ez zavarja az eladót , az már gázos.
Persze , hogy pénzbe van utánna menni , de így meg lehet keresni a legjobbat... Vagy meg lehet venni az elsőt a szomszédos autókereskedésben ,amit az olasz bontóból mentettek éppen , csak hát arra majd többet kell költeni nenet közben.
A képpel meg hát vagy igazad van , és tegnap felkent egy doboz alvázvédőt a rozsdára a piacolás előtt , vagy valóban megcsináltatta időben egy szakemberrel... Innen ezt nem fogod eldönteni , bár sokszor egy pár perces telefonos érdeklődés is megválthatja a dolgot , főleg negatív irányban .
Köszi! Van autószerelő ismerős, csak ugye meg kell fontolni a dolgot, mert ha 300 km-re van a kiszemelt autó, az oda-vissza 600 km és tízezreket kidobni benzinre + autószerelőre megfontolandó.
Ez a kocsi amúgy 20 éves és 780 ezer az ára, valszeg nem véletlenül. Ami meglepett, hogy a tulajdonos rakott fel képet az alvázáról, ami nagyon szokatlan, pláne ilyen öreg autónál.
Lehet, hogy az alváza éppen okés, viszont van más komoly hibája, amit elsunnyog. :)
Szia ! Ne haragudj , így képről nem látok semmit , ezt élőben kell vizsgálni. Meg az egész autót átfogóan , rozsda és egyéb sérülések tekintetében.
Persze az alja is fontos , de ott vannak a küszöbök , a sárvédőívek , az ajtók élei , csomagtartó , tornyok , motortér, stb.
Van egy gyári alvázvédelem , ami Hondáéknál nem túl vaskos , és utólag is meg lehet csináltatni , két okból is :
Az egyik , mert gondos a gazda ,és igyekszik megóvni autója állapotát , és rászánja azt a 100-150 ezer Ft-ot , amiért rendesen megoldják , és időben meg is lépi ezt,
A másik , amikor már látszanak a bajok , és inkább a probléma eltakarása a cél , és kis pénzből rámaszatolnak a rozsdára , ami ideig-óráig a karbantartott-alvázvédett benyomást kelti , de persze ez már késő , és nem is túl tartós megoldás...
Természetesen kép alapján nem lehet megmondani , hogy ez a három verzió közül melyik.
Részemről mindig azt mondom , aki nem profi , vigyen magával valakit ilyenkor , ha nincs sógor koma jóbarát , akkor vagy profi bérember vagy megbízható szervíz képes korrekt állapotfelmérést csinálni .
Köszi! Az korrekt ár. Még 25-30 ezer is, mert hatalmas és méregdrága problémákat kerülhet így el az ember. Ez az összeg magában foglalja a Carverticalos leellenőrzést is?
Visszatérve a "magánszemély" hirdetőkre: ráírtam egy ilyenre egy kiszemelt kocsival kapcsolatban és pár üzenettel később írta, hogy van egy másik autója is eladó, amit beadott egy autókereskedéshez, de ő nem kereskedő.
Hát, nem tudom mennyire életszerű, hogy valaki egyszerre 2 autót árul, mindkettő ugyanolyan korú és ugyanannyiba kerül. Persze nem kizárt egyáltalán, de az is biztos, hogy nem mind magánszemély, aki annak adja ki magát.
Könnyű mondani, hogy magánszemély által hirdetettet kell venni, a hirdetési oldalakon a CR-V-k 90%-a céges hirdetés. Elvétve van 1-2 db, amit magánszemély hirdet, azok pedig többnyire 18-22 éves példányok.
egy kereskedésbe általában akkor éri meg beadni az autót akármennyiért, ha az nincs túl jó állapotban, de a kereskedő kérdés nélkül letesz érte valami szabad szemmel látható összeget.
Ő azt próbálja majd kipofozni (látszólag), hogy legalább kinézetre megfelelő legyen, majd eladni nem kicsi árréssel.
Amelyik autó normális állapotban van, azt jópénzért eladja a tulaj egy vásárlónak mindenféle nepper közreműködése nélkül. Persze ehhez kell olyan vásárló is, aki nem a legalját akarja megvenni. Szerencsére van ilyen is.
Ezen kívül vannak még a külföldről behozottak, amik lehetnek jók/rosszak. Ezt egy földi halandó még kevésbé fogja tudni megállapítani mint egy hazainál.
Egyetlen amit tehetsz hogy elviszed valami helyre ahol értenek hozzá, és megvizsgálják alaposan. Nem ilyen 5000 Ft-os vizsgálatra gondolok, ahol max megmérik a festékvastagságot meg a guminyomást... Van olyan szolgáltatás is, akik elmennek ahova akarod, és bevizsgálják amennyire lehet a helyszínen. Nyilván az sem 2-3 ezer forint...
de azért egy 15 éves 300+e-t futott autótól csodákat ne várj.
ha jó állapotú, akkor igen. Hogy mennyire lehet egy annyit futott autó "jó állapotban", azt majd megmondják mások, akik láttak olyat. Én még eddig nem...
Már csak azt nem értem , miért akarsz kereskedőtől venni ?
Mert , hogy a magánszemélyé is lehet rosz állapotú...
Hát persze , hogy lehet , de azt nem kell megvenni.
A kereskedő az árrésből él , neki csak az számít , és mindent el fog követni , hogy ez minél nagyobb legyen. Ráadádul hatalmas rutinja van ebben , és be is veti az eszköztárát , amit egy rutintalan és gyanútlan vásárló nem is képzel... Ráadásul ő könnyen mondja akár a vétel előtt , akár a vétel után , hogy éppen nem tudott semmit az adott problémával kapcsolatban.
Ha tulajtól veszed , már véleményed van az emberről , a környezetről , a hozzáállásról, és már van egy benyomásod az egészről , mikor még akár nem is láttad az autót. Aztán a beszélgetés , meg persze az alapos átnézés és próbakör , után megint tolódik valamerre a vélemény , és megszülethet a döntés. Ilyenkor azért más a futott km-ről , az esetleges sérülésekről , és az egész előéletről beszélgetni , mint mondjuk a nepperrel.
Persze a tulaj iis lehet sunyi , vagy dörzsölt , de lényegesen kisebb az esélye , illlve hamarabb kibuknak a dolgok , egy beszélgetés folyamán.
jó állapotút akarsz olcsón venni. Na ez nem nagyon fog menni. Fordítva még lehetséges, drágán foskulát...
Mint itt lejjebb többen említettük egy normális példánynak ebben az évjáratban 1.5-2m körüli a reális ára. Nyilván 1.1-1.3 körül csak bontószökevényt fogsz találni.
Miért adna valaki olcsón el egy normális autót, amiért többet is kaphat? gondolkodj egy kicsit...
Külföldi eredetű-e? Nagyon egyszerű kitalálni: ha a rendszámja összhangban van a korával, akkor nem külföldi. Tehát egy 2006-osnak kb J-vel kellene kezdődnie.
Nincs semmi baj alapból a külföldivel, de nem nagyon működik rá az idehaza viszonylag működő km nyilvántartás, ezért a km mutatót illik ennek megfelelően kezelni.
De ha a Carvertical sem 100%-os, akkor hogy lehet jó állapotú autót korrekt áron venni?
Ismertek olyan hazai használtautó kereskedőt, aki ha nem is szent, de viszonylag korrektebb fajtából való? Bárhol az országban.
Tudom lehet magánszemélytől venni, de azok se adják olcsóbban, mint egy kereskedő és sokszor még rosszabb állapotú is az autó. Egy hölgyike árult nemrég olyan 18 éves kocsit 1,1 millióért, aminek ki volt lyukadva a sárhányó több helyen, mert szétette a rozsda.
Nepper? Lehetséges, de amúgy hivatalosan bejegyzett kft. Persze aki akarja, az simán átveri a vevőket törvényes kereteken belül is. Rengeteg a kiskapu.
Nem tudom, hogy külföldi eredetű-e, csak annyit írtak, hogy első tulajdonostól és magyar okmányokkal. Elsőre jól hangzó szöveg, aztán lehet mögötte bármi.
Elhiszem, de te tudod, hogy nem tekerted vissza. Viszont ha autókereskedés árul egyet, én nem tudhatom, hogy tekert-e vagy sem. Hiába csekkolom le Carverticalon, az sem 100%-os.