Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

R A S Z T A Creative Commons License 2015.10.04 0 0 2538

Sziasztok!

 

Hogy tudom meg /hol nézhetem meg milyen difi van a kocsi alatt?

 

Mármint gondolom a difin, de hol és mit keressek?

 

(1984 Merci w123 200D)

Ádi F. Creative Commons License 2015.10.01 0 0 2537

Ó, jobb képességű kerékpárost nem merem írni:D

Előzmény: tailor13 (2535)
t.zsolti Creative Commons License 2015.10.01 0 0 2536

én igazán nem gondolnám a fogyasztás ekkora különbségére( a kicsi és a nagyobb motor ) mivel minél nagyobb a motor annál hosszabb a difi, nekem 300-as van , 60körül volt már 6l, és 130-140-nél 9 felett egy kicsi. 4-es váltóval.

Előzmény: tailor13 (2534)
tailor13 Creative Commons License 2015.10.01 0 0 2535

Az Istenhegyin nem jár csuklós :P :P

Előzmény: Ádi F. (2533)
tailor13 Creative Commons License 2015.10.01 0 0 2534

100-ért lehet nagyon jó négyhengereseket kapni, de az automatát felejtsd el a négyhengeressel, mert a fele kraftot megeszi. 240D-vel egész jól lehet haladni, bár vastagon 2500 felett kell menni vele, ha az ember tempót akar. Cserébe, ha nem sietős a tempó, 6-7 között eszik.

 

A 300D is kijön 100-120-ból, viszont az inkább 8-at eszik, mint 7-et... Ha normális motort akarsz venni, lehet, legfeljebb nem azonnal, hanem egy-két hét lefutása alatt, de lehet találni, közel sem lehetetlen.

Előzmény: R A S Z T A (2531)
Ádi F. Creative Commons License 2015.09.30 0 0 2533

Nyugalom szigete, hát persze, de a nyugalomhoz az én olvasatomban némi dinamizmus is társul, máskülönben leelőz valami szakadt csuklósbusz az istenhegyin! :) 

 

Előzmény: R A S Z T A (2531)
t.zsolti Creative Commons License 2015.09.30 0 0 2532

szerintem ez a felujjítom /átalakítom 500e-ből nem jön ki

Előzmény: R A S Z T A (2522)
R A S Z T A Creative Commons License 2015.09.30 0 0 2531

Köszi a tippet és az infót! :-)

 

Én nagyon jól elvoltam az 55 lovas 200 D-vel is, nem a mai forgalom ritmusa érdekel, sőt, a Merci a nyugalom szigete!

 

Persze a motorizáltság érdekel, szeretem a nagy motorokat, a nyomatékot...! :-)

 

Utánnajártam személyesen is, ha nem "pont, vessző" ugyanaz a motorkód, akkor átépítés, és még ha ki is fizeti az ember a sok papír, macera, meg utánnajárás elveszi az ember kedvét... :-(

Előzmény: Ádi F. (2530)
Ádi F. Creative Commons License 2015.09.30 0 0 2530

Megértem miért is szeretnél öthengerest, igazából a mai forgalom ritmusát csak ez a motor tudja felvenni erölködés nélkül (de a fogyasztása is több), persze jó a 240D-is, de az öthengeres az más világ! a helyedben utánakérdeznék az okmányirodában... A négyhengeresek 70-100e körül mennek, a sima szívó 300D-t is hasonló áron mérik, de a turbós az zsebbenyúlós az a duplája, sőt... 

A generálozás sem olcsó, cserébe kapsz egy motort 20 évre, szerintem 300-ból nem jön ki a történet, ha viszont veszel egy használt motort, az bizonyos szintig megint zsákbamacska, esetleg hívd fel ezt: http://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Mercedes_W123_240D_motor_olcson_elado_35798829.htm?first=1

Előzmény: R A S Z T A (2522)
R A S Z T A Creative Commons License 2015.09.30 0 0 2529

Azt áruljátok már el nekem, hogy motort hány báros kompresszióig érdemes megvenni?

 

Egyáltalán egy új motornak mennyi a kompressziója?

 

Persze Dieselről beszélünk!

 

:-)

csabais Creative Commons License 2015.09.29 0 0 2528

Így se jó!  :-)

Előzmény: pizo (2525)
R A S Z T A Creative Commons License 2015.09.29 0 0 2527

Köszönöm a tippeket, tanácsokat, véleményeket!

wartburgszaki Creative Commons License 2015.09.29 0 0 2526

Üdv! Tanácsot kérnék!

 

1977. w123 200d

 

Néhány napja ( mióta esténként 15 Celsius fok alá esik a hőmérséklet) csak 3 hengerrel indul reggelent s ha nem nyomok neki gázt csak max szívatóval indítok akkor 20mp kell még beindul a 4. henger is.

 

Mi lehet a baj?

 

-Már meglévő tünetek: a karter gáz eléggé " intenzív" ha egy papír-zsebkendővel elzárom a csövet rögtön elfeketedik az egész rész amit elé tartottam.

 

-Kb 4 éve volt motor felújítás- csak gyűrűket cseréltek azt mondta a szerelő nem kell fúrni.

 

km állás: mi 250. 000. -el vettük, és most 250. 300 km van benne- ( 2 nap után megállt a számláló)

 

 

pizo Creative Commons License 2015.09.29 0 0 2525

Na pont félreírtam: 

 

Szóval 220-as főtengellyel és 240-es dugókkal.

 

Zoli 

Előzmény: pizo (2524)
pizo Creative Commons License 2015.09.29 0 0 2524

Mit írtam a 2509-ben?:(

 

Még az megoldás, hogy 240D-re megcsinálni a motort (220D dugó és 240D főtengely), és a hozzá a megfelelő adagoló (ugye azt is javítani kell). És akkor már automata is. Azért a 240D a legjobb diesel az álló- és fekvőlámpásban, sokkal nagyobb vezetési élményt ad mint a 200D. Az automata 4-sebességes.

 

Zoli  

Előzmény: R A S Z T A (2522)
504LACI Creative Commons License 2015.09.29 0 0 2523

Felejtsd el. Sose lesz jogtiszta, illetve mindent lehet, de annyit nem fogsz érte kifizetni.

Abból inkább amit erre a papírozásra költenél vegyél egy gyári 300D automatát. Mert kijön belőle.

Előzmény: R A S Z T A (2522)
R A S Z T A Creative Commons License 2015.09.28 0 0 2522

Sziasztok!

Sajnos nem porlasztócsúcs okozta a hibát, bár az is csereérett volt már...

A motor feladta....

 

Most jön a dilemma....

Ezt felújítani (55 lovas 200 D ) vagy egy 300 D vagy 300 TD beszerzése....

Kérdés az hogy nagyjából mi pénz lehet egy jó, nem egyből felújítandó 300- as dieselmotor....?

A kompresszió mennyinek kell lenni hogy jónak tekinthető legyen a motor?

Nagy álmom az automata....

Mennyibe kerül vajon egy jó automata váltó a háromezres motorhoz? Difit is kellene vennem a motorcseréhez ugye?

Jogilag mennyire macerás ez az egész? Nem kivánok bújkálni az autóval, mindent jogtisztán akarok, ha belevágok...

Egyáltalán megéri a mavera az átépítéssel?

Most fúrni, dugózni kell a jelenlegi motort plusz az adagolót is fel kell újítani....

Szóval mennibe kerül egy automata váltó, lehet e egyáltalán kapni, jót kapni...?

Mennyi lehet egy jó motor ára?

A difi ára?

 

Hány fokozatúak a 300 D automatái?

 

Előre is köszönöm!

Sziasztok! :-)

R A S Z T A Creative Commons License 2015.09.28 0 0 2521

Köszi az infót! Időközben vettünk Bosch-t 8000 ft/db áron...

De.... Helyzet van, írom fentebb...

Előzmény: t.zsolti (2519)
ferigabi881 Creative Commons License 2015.09.27 0 0 2520
t.zsolti Creative Commons License 2015.09.26 0 0 2519

nekem az olcsó ( 5000 ) csúcsok nem működtek ( kivéve a dtp-t ), a gyárit vettem meg 16000/db ért azóta ( 20000km ) nem volt gond, a többi 2-8000km

Előzmény: R A S Z T A (2518)
R A S Z T A Creative Commons License 2015.09.14 0 0 2518

A 3. henger porlasztócsúcs pisil...

R A S Z T A Creative Commons License 2015.09.13 0 0 2517

Igazság szerint én most "csak tanulok", a hét közepén nézi meg a szerelő...

Csak addig is "nyomozok" mi lehet a baj, meg tényleg nem akarok vakon lenni...

(ezt nem a szerelőm ellen mondom!)

Előzmény: 504LACI (2515)
504LACI Creative Commons License 2015.09.13 0 0 2515

Ki kellene szűrni, hogy melyik hengernél van a hiba. Emelt alapjáraton egyenként nyomócső meglazít. Amelyiknél nem változik a fordulat, ott keress tovább.

Előzmény: R A S Z T A (2514)
R A S Z T A Creative Commons License 2015.09.13 0 0 2514

Üzemanyag hiba kizárva, csak kúton és most nem is tankoltunk...

 

A láncra viszont nem is gondoltam...

Akkor viszont fordulaton is lenne látható jele... Nem...?

Most országúton majdnemhogy tökéletesen üzemelt, kanyarban, körforgóban rángatott, meg az alapjáraton lesz füstgép...

Előzmény: csabais (2513)
csabais Creative Commons License 2015.09.13 0 0 2513

Lehet rossz üzemanyag is, meg esetleg ha a lánc átugrík akkor nem megfelelő vezérlés.

 

Előzmény: R A S Z T A (2512)
R A S Z T A Creative Commons License 2015.09.13 0 0 2512

A porlasztók nem megfelelő szórásképe kialakulhat egyik percről a másikra?

Mert az alapjárat (majdnem) eltűnése és az egyenetlen járás, maró füst tegnap induláskor még nem jelentkezett, a kb 30 km-es utunk végére már megvolt... :-(

Előzmény: csabais (2511)
csabais Creative Commons License 2015.09.13 0 0 2511

Lehet hugyoznak a porlasztók, először azokat nézetném meg, az a legolcsóbb, és az felújítás után is kelleni fog.

Sacc 5000/db.

Előzmény: R A S Z T A (2510)
R A S Z T A Creative Commons License 2015.09.13 0 0 2510

Köszönöm az ötletet!

 

Kompressziómérés már volt, valóban megérett a generálra mint említettem is, igaz nem pont most terveztük...

 

1 henger: 18 bar

2: 24

3: 25

4: 18

 

Az élénkkék, de csípős füst nagymennyiségű el nem égett gázolajat is jelenthet... Nem?

 

Egy henger tényleg nem dolgozik, vagy "csak" nagyon rossz hatásfokkal, én egy porlasztó hibára tippelek...

 

De ez nem azt jelenti hogy nem fogadom szivesen az ötleteket!!!!!!

 

Várom a Te és mások további észrevételeit!

 

Üdv: Csaba

 

Előzmény: pizo (2509)
pizo Creative Commons License 2015.09.13 0 0 2509

Élénkkék füst = egyenlő motorolaj égése

Egyenetlenül jár, alacsony alapjárat és gyenge = 1 henger nem megy

 

Konklúzió: egyik hengerben komolyabb mechanikai probléma. Kompresszióméréssel kezdenék.

 

Zoli 

Előzmény: R A S Z T A (2508)
R A S Z T A Creative Commons License 2015.09.12 0 0 2508

Kezdem szégyelleni magam, jelentkezett egy újabb, az eddigi legsúlyosabb probléma....

(nem, még mindig nem gondolom úgy hogy egy roncsot vettünk, a motorfelújítás tervben volt / van, csak később "akarjuk...")

 

Szóval a jelenség ami ma jelentkezett...

 

-A motor egyenetlen járása alapjáraton...

-A kézigázt alapjáratra letekerve majdcsak leáll az üzemmeleg motor...

-A fordulatot fentebbhagyva jár, de rázkódik enyhén a blokk...

-Bántó szagú, talán csípős, élénkkék füst alapjáraton, igazi tömegoszlató füstfelhő...

-Menet közben, fordulaton ezek a jelenségek szinte nem jelentkeznek, bár mintha gyengébb lenne...

 

Mi lehet a hiba? Porlasztó? Porlasztócsúcs...?

Vagy valami más?

Így, vakon tippelve mennyibe kerül(het) az alkatrészköltség?

Már írta valaki régebben a porlasztócsúcs árakat, de nem emlékszem... 10-15 ezertől 20 ezer / darab?

 

Előre is köszönöm a tanácsot, tippet!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!