Sziasztok! 123-as gazdik, barátok, rajongók (fekvőlámpás, ződcséges, W123, olajkályha) szakadjunk le a Mercedes-Benz topik-ról és nyissunk ennek a típusnak a kultikus állólámpáshoz hasonlóan topikot... Szóval jöhetnek képek, tapasztalatok, kérdések ... megmiegymás!
én igazán nem gondolnám a fogyasztás ekkora különbségére( a kicsi és a nagyobb motor ) mivel minél nagyobb a motor annál hosszabb a difi, nekem 300-as van , 60körül volt már 6l, és 130-140-nél 9 felett egy kicsi. 4-es váltóval.
100-ért lehet nagyon jó négyhengereseket kapni, de az automatát felejtsd el a négyhengeressel, mert a fele kraftot megeszi. 240D-vel egész jól lehet haladni, bár vastagon 2500 felett kell menni vele, ha az ember tempót akar. Cserébe, ha nem sietős a tempó, 6-7 között eszik.
A 300D is kijön 100-120-ból, viszont az inkább 8-at eszik, mint 7-et... Ha normális motort akarsz venni, lehet, legfeljebb nem azonnal, hanem egy-két hét lefutása alatt, de lehet találni, közel sem lehetetlen.
Nyugalom szigete, hát persze, de a nyugalomhoz az én olvasatomban némi dinamizmus is társul, máskülönben leelőz valami szakadt csuklósbusz az istenhegyin! :)
Én nagyon jól elvoltam az 55 lovas 200 D-vel is, nem a mai forgalom ritmusa érdekel, sőt, a Merci a nyugalom szigete!
Persze a motorizáltság érdekel, szeretem a nagy motorokat, a nyomatékot...! :-)
Utánnajártam személyesen is, ha nem "pont, vessző" ugyanaz a motorkód, akkor átépítés, és még ha ki is fizeti az ember a sok papír, macera, meg utánnajárás elveszi az ember kedvét... :-(
Megértem miért is szeretnél öthengerest, igazából a mai forgalom ritmusát csak ez a motor tudja felvenni erölködés nélkül (de a fogyasztása is több), persze jó a 240D-is, de az öthengeres az más világ! a helyedben utánakérdeznék az okmányirodában... A négyhengeresek 70-100e körül mennek, a sima szívó 300D-t is hasonló áron mérik, de a turbós az zsebbenyúlós az a duplája, sőt...
Néhány napja ( mióta esténként 15 Celsius fok alá esik a hőmérséklet) csak 3 hengerrel indul reggelent s ha nem nyomok neki gázt csak max szívatóval indítok akkor 20mp kell még beindul a 4. henger is.
Mi lehet a baj?
-Már meglévő tünetek: a karter gáz eléggé " intenzív" ha egy papír-zsebkendővel elzárom a csövet rögtön elfeketedik az egész rész amit elé tartottam.
-Kb 4 éve volt motor felújítás- csak gyűrűket cseréltek azt mondta a szerelő nem kell fúrni.
km állás: mi 250. 000. -el vettük, és most 250. 300 km van benne- ( 2 nap után megállt a számláló)
Még az megoldás, hogy 240D-re megcsinálni a motort (220D dugó és 240D főtengely), és a hozzá a megfelelő adagoló (ugye azt is javítani kell). És akkor már automata is. Azért a 240D a legjobb diesel az álló- és fekvőlámpásban, sokkal nagyobb vezetési élményt ad mint a 200D. Az automata 4-sebességes.
Ki kellene szűrni, hogy melyik hengernél van a hiba. Emelt alapjáraton egyenként nyomócső meglazít. Amelyiknél nem változik a fordulat, ott keress tovább.
A porlasztók nem megfelelő szórásképe kialakulhat egyik percről a másikra?
Mert az alapjárat (majdnem) eltűnése és az egyenetlen járás, maró füst tegnap induláskor még nem jelentkezett, a kb 30 km-es utunk végére már megvolt... :-(