Sziasztok.
Régi ismerősöm a mitsu pajero szerintem érdemelne egy önálló topicot, már csak azért is mert rengeteg testvére akad még az országban, amikről gazdája már könyvet is írhatna...
Ennek kapcsán mindenkit várok szeretettel, akinek valami köze van egy "gyémántoshoz".
Tapasztalatcserék, adok-veszek, tanácsok, és persze benne némi off-road...:)
Pajesznak utcán sok hátránya van egy utcára gyártott autóhoz képest. Indokolatlanul nehéz, lassú, külső méretéhez képest kevés benne a hely. Szinte nyújtottan van a lábad a magas padlószint miatt.
Teherautóban ugye majdnem derékszögben van a térded. Erre inkább hasonlít az egyterűek magas ülése, és alacsony padlója által biztosított üléspozíció. (szerintem)
"Pajeszt csak azok vesznek kik nehéz terepen utakon járnak csak kérdezem?"
Nem. Pajeszt az vesz, akinek tetszik, és egy jó autót akar. Piszok jó kocsi. Nem akarnálak róla lebeszélni. Én is szeretem. Csak felvázoltad, hogy mire szeretnéd használni, arra meg van jobb.
Én olcsó kocsit veszek. Ezért találkozok a sok hibással.
Tulajtól is sok minden függ rengeteg lelakott L200 ast néztem meg mielőtt megvettem az enyémet. Attól függetlenül tátott szájjal rohantam a faszerdőbe.
Teszt körre mindenképp vidd el nézd meg az összes fokozatot hogy működik a motor nem vibrál nem zörög nem csörög. 4x4 megy e. Kis hiba nincs kis hibát megcsinálná az ember.
200x töl mikor bejött az elektromos adagoló sok fasz tartályból tankolta az l 200 ast is meg a Pajero t. Ezek nem szeretik. A közös nyomócsöves meg még inkább nem. Volt ismerősömnek 1994 es L200 as a azt nagyon megvettem volna tőle
Gépész volt. Az a kocsi mindig menetkész volt.
Az L200 as hoz a porlasztók 5000ft db ha jó helyről veszed. Szelepek 2000 Ft tömítés 12 ezer Ft vezérműszíj 20000 Ft van hozzá fék felújító meg lényegében minden szart kapsz hozzá. Pajerohoz is.
Minden autónak vannak hibái csak azt gondolom hogy Japán autóknak van a legkevesebb gondjuk. A családban van 2 Crv 1 db civic mind a három 2,2 dízel az automatában 200 ez felett van.A másik kettőben 300 ez kb kopó alkatrészeken kívül nem kellett hozzá nyúlni egyik kocsihoz sem. Ezért gondoltam a pajeszra meg persze nagy testű és jól néz ki és gondolom ugyan olyan megbízható mint a Hondáék. Valóban ki kellene egyet próbálni még is milyen vezetni .
Faszt. Én egy l200 zal szopok mert kicsit több gondja van mint kellene porlasztó hibának tünt de van itt minden.
Én sem terepre vettem, hanem mert kell a plató ha viszem a bringákat a kölyköknek stb. meg a 2,7t vontatás se rossz.
A grand cherokeet se terepen használtam meg az egyes crvt. A 4x4 csak extra ha esetleg kellene.
Menj nézd meg ülj bele.
Az l200 szükös belül/máshoz képes mégis elférünk/ de már rég várja a család hogy menjen mert más.
Én eleve a hátsókerék hosszmotort szeretem.
3-5 éves gyerek gond nélkül beszál.
Mi is nézegetünk /az asszony/ mlt, grand cherokeet, pajerot, discot csak ép van nekem egy focus neki egy a class meg az l200 amit vagy el kéne adni vagy befejezni és utána jöhet a másik.
Ez nem egy honda lesz megbizhatóságban. Költeni kell rá azt kell eldöntened megéri e neked?
Még jobb mint a LR 2,7 francia motorja mert abból elég sok fötengelytöréses. GTK.
Igazából az összes ilyen nagy terepjárónál érdemes valami szakit keresni mert a legtöbb szerelő nem ért hozzá.
Valójában nekem az a kényelmes ha egy autóra fel kell ülni. Talán megszoktam a teherautót és ezért ragaszkodok a nagyobb autókhoz. Amit írtál azzal egyetértek még átgondolom még egyszer az egészet. Pajeszt csak azok vesznek kik nehéz terepen utakon járnak csak kérdezem?
Hosszú, aszfaltos utazás során az egyterű praktikumát nem nagyon tudja felülmúlni semmi. Lehet, hogy presztizse, jelenléte és terepképessége nincs akkora, mint egy Pajinak, de minden másban felülmúlja ezeken kívül.
200 ló ide, 200 ló oda, azért csak-csak 2,5 tonnát kell mozgatni. Nem a belső sáv ördöge az autópályán a Pajero. Az Alhambrának kb. 800-900 kg előnye van önsúlyban.
Ami még fontos különbség, a padlólemez síkja. A Pajeronál sokkal magasabbra kell mászni, mint az egyterűeknél. Ez gyerekek, és idősebbek ki-be szállásánál lehet problémás. Csomagtartó padlója is kb. 20 cm-el magasabban van.
Szerintem van különbség köztük lassulásban, még ha csak nem is sok, de érezhető. Azért ne felejtsük el II-es Pajero (enyém 2,8-as automata volt) 1960 kg önsúlyú, mostani Pajerom 2310 kg önsúlyú. Azért ez jelentős súlytöbblet, ennek ellenére ha nem is jobban (szerintem de) de ugyanúgy lassul, az azért jobb fékekre utal.
Szia igen ez aggaszt engem is, gyakran járunk hosszú utakra kirándulni. Honda crv 2,2,es 150 le automata váltós autónk van. Csak belűről kicsi ezért szemezek a 7 személyes pajesszal. A Crv nem lesz eladva mer nagyon jó vele közlekedni Pesten, meg nem kell javítani bár mikor bárhova megy mindig megbízható. Ezért gondoltam egy pajeszra mert gondolom ugyan úgy megbízható. De már a 2011 és 2012 est nézegetem 200 le írnak ami tetszik. Fék sem lehet gond,mert állítólag lehet rá rakatni erősebb féket. Ha pajesz mellet döntök nálam terepgumi soha nem lesz rajta.
A fékút elég sok dologból áll össze. Ha jó, évszaknak megfelelő utcai(!) gumit raksz rá, jók az első lengéscsillapítók, jó állapotúak a féktárcsák, és a betétek, akkor szerintem ezek sincsenek számottevő hátrányban átlag személyautókhoz képest. Terep gumit raksz rá, akkor ott lehet gond szerintem az aszfaltos tapadással, pláne vizes felületen.
Nekem AT gumi van rajta. Vizes úton meg kell tisztelnem a követési távolságot. Előbb elveszíti a tapadást, mint egy rendes utcai gumi.
Tavaly, amikor Pajero vásárlás előtt voltam, akkor próbáltam 2011-es 4-est, és a Sport 1-et. Fékhatásban nem vettem észre fejlődést a 4-es javára. Igaz, hogy azon kb. félutas fékek voltak, a Sport 1-en (amit végül megvettem) meg szinte új fékek. Egészen meglepőet tud lassulni ez a nagy batár.
Ha nem akarsz terepezni, akkor sokkal praktikusabb autót is találsz, mint a Pajero. Gondold át a típusválasztást szerintem. Ezek terepjárók, nem hosszútávú utazó autók. Pl. ott van a Seat Alhambra. A 2010 utáni változat igen jó "kis" utazó kocsi.
Az, hogy mennyire hangos belülről gumi mintázat függő. Ami most nekem van fent (Gripmax A/T), az hangos, amivel vettem, az egy Pirelli Scorpion volt, az halk volt, cserébe terepen sz*rt se ért.
Idén Gradoba utaztunk 1 hétre 2 felnőtt, 2 gyerek+cuccok, klíma+tempomattal 120-130-as tempó 600 km, 90%-ban autópálya, simán ment. Fejből nem vágom pontosan, de asszem 130-as tempónál 2500-as fordulat körül megy a motor. Fékről nincs összehasonlítási alapom más ilyen autókka, azt tudom, hogy a II-es Pajerohóz képest ez igencsak tud lassulni fékezésnél.
2007.01. havi évjárat 230.000 km-rel vettem 1,5 éve, most van benne 265.000 km. Ez javarészt aszfalt (85%), de terepen is megyek vele.
Szia először is köszönöm a számomra hasznos infót. Még az érdekelne pályán kb milyen hangos belűről, és tudja e a 130/140 es tempót tartani hosszabb távon. Nem akarom verseny autókhoz hasonlítani. Csak kérdezem nem lenne e jobb választás kézi váltós tanácstalan vagyok? Még az érdekelne hogy a tied mikori évj, és kb mennyit mentél vele km-ben. A fék út valóban jóval hosszabb mint hasonló kat autókon, ezt a neten olvastam.
Nekem ilyen van. Ez már Common rail rendszerű, ergó adagolóval nem lesz gond, lévén nincs. :) Váltója nekem nem nagyon tetszik, a régi II-es pajeszomon, szerintem jobb volt az autómata váltó, bár ez mivel 5 sebességes, így fürgébb az autó. Motorral még nem volt gondom, többektől hallottam, hogy 300.000 km körül megszólal a vezérműlánc, erre figyelni kell, feszítőpatron csere azonnal, mert szakadás lesz a vége. (nem a lánc rosz, a feszítőpatron "fárad" el). Mivel rengeteg az elektronika benne, egy egyszerű szerelő nem nagyon fog vele dűlőre jutni egyszerűbb hibáknál sem. (gyári szofver kell a pontos a hibakód olvasáshoz) Mivel ez már "modern" dízel, nyílván, ha gond van, nem biztos, hogy olcsón megúszod a javítást. Én is most "rettegek" egy kicsit, mostanában erősen kormol, hibajelzés nélkül, hétfőn megy szervízbe. Eddig a kopó alkatrészeken kívűl nem volt nagy bajom vele.
Fogyasztásban nincs csoda, érvényes a mondás, "nagy test, nagy élvezet/fogyasztás". Ez azért sok mindentől tud függeni (gumimintázat, út hossz, cipelt súly, stb).
Én sajnos nem értek hozzájuk, csak vezetek, meg pár apróság, ami rám ragadt. Ezen a fórumon vannak páran, akik ismerik a témát, remélem, ők tudnak neked segíteni.
Szia 170 le 3,2 es pajeszt szeretnék venni automata váltóst. Tudnál e infót adni pl milyen a váltó a motor mennyire költség igényes maga az autóról valami hasznos infót. Még soha nem volt ilyen autóm nem ismerem de gondolom jó választás lenne mert Japán,és szép. Hirdetés alapján ha hihető 185000 km van a kocsiban úgy emlékszem 2007 évj. Az automatákról azt olvastam nem a legjobb állítólag lassan vált nem értem. De a kézi váltós sem lenne gond, egyébként nem terepezni akarok.
Mályiban élek és kb 1 hónapja vettünk a feleségemnek egy 2002es emelt Pajerot. Tudtok Miskolcon vagy Debrecenben valakit, aki keni vágja a Pajikat? Kormánymű tuti lóg, futóműben is lehet lenne mit csinálni, meg hátsó ablaktörlő nem megy. Csak szakértő kezekbe adnám oda. Előre is köszönöm a válaszokat!