Citroen Jumper.III. U9. 2008.3.0 Hdi.116Kw. F1CE0481D. Manuális klima
Hütőventillátorok nem kapcsolnak be.Cseklámpa allandóan világit
HIBAKOD: P0481 : 2- s Ventillátorhiba. Egyik ventillátor sem mükődik , és motorcheklámpa is állandóan világit !!! Motorok direktben meghajtva jók., szabályzóellenállások jók., egyikben rossz volt a "hődióda "., kicseréltük, de semmi változást nem hozott a csere. Motorok a ventillátorházra szerelt két reléröl kivezerelhetők., két nagy biztositék jó.., motorhömérsékletszenzor jó, innét kb 120 C - t szimulàlva sem indulnak el a motorok, paraméterben reális vizhőmérsékletet látni., végrehajtóba sem mükődnek.
Egy kapcsolási rajz nélkül megvagyunk süllyedve keményen.., Hütómotorok-- motortéri biztositéktábla-- motorvezérlő ECU vonatkozásàban kellene egy okos kis rajz.
Legalább a testvezérlésü ventillátorelék ECU Pin poziciószama kellene...
Üdv. Olyan kérdésem lenne, vagyis segítségre lenne szükségem. 2012-es Ducato 3.0 Multijet. Reggel szépen indul, aztán már alig akar beindulni. Inyektorok jók, szivattyú tökéletes. Mi lehet a gondja? Fötengely jeladót kicserélték, nem változott semmi! Most azt mondja a szerelö hogy lehet a vezérmülánc nagyon nyulott!De még keresik tovább a hibát! Amúgy 150 ezer van az aútóba! Esetleg valaki valami ötlet? Vagy valakinek volt már hasonló baja? Válaszaitokat elöre is köszönöm!
A 2.0-t nem ismerem, de a 2,3-asoknak sincs betöltő nyílása. Én is kerestem egy darabig.. Nekem a váltótömb tetején lévő "szuszogó" kupakjának eltávolítását ajánlották, mint egy lehetőség az olaj betöltésére.
Van egy fiat Ducato kisteherautóm 2.0 jtd motorral. Csöpög az olaj a féltengelynél a szimeringnél a váltónál. Nem tudja valaki véletlenül, hogy találom a váltó olaj betöltő nyílást. Sehol nem találom, csak a leeresztő nyílást :( Muszály váltóolajat utántöltenem addig, amíg a szerelő megcsinálja. Köszi a válaszokat előre is
+ a szinkron agy, én semmit se cseréltem egy spec köszörűssel síkoltattam hézagoló alátéttel megszüntettem a tengely irányú lógást, igaz, hogy 75/90 olaj van benne mert melegen alapjáraton csörög a hézagoló a vékonyabb olajjal. Azóta 240000 kilométert ment hibátlanul. Önjelölt váltó javító specialistának mondott emberek fél milláról beszéltek egy ilyen akcióért. :D
Az 5. 6. szinkron agy ( egy darabból van ) és a 6. fogaskerék kopott a találkozásuknál, a 6. kerékkel együtt mozog a kapcsológyűrű, a ferde fogazás miatt nyomja a szinkron agyat. Ezeket kell cserélni.
Jó napot kívánok Péter Tibor vagyok és lenne egy pár kérdésem a fórumhoz. Anapokban vettem egy Peugeot boxer 30.autót. Naggyából rendben van, csak 6.ban nagyot mozdul a váltókar gáz adásra, vagy el vételkor. Az alsó váltó tartót már kicseréltük, de nem változott. Tud e valaki megoldást a problémára. Előre is köszönöm
Van egy 2013 as citroen jumper ami nehezen, sokadik indítózásra indul melegen. Valahol azt olvastam, hogy üzemanyag hőmérséklet érzékelő lehet a hiba. Viszont nem találom sehol az alkatrészt és a Bárdiban sem tudták segíteni. Valaki esetleg járt már így?
Basszus, tudtam hogy ismerős a Nick neved!!! Még az ősidőkben (Fb előtti) a Sorrento Klubot mi csináltuk a Petivel. Voltunk is együtt terepen... Tudsz küldeni valami kontaktot? Lenne kérdésem. :)
Köszönöm szépen! Egy működő rendszert szeretnék összerakni, de akkor lehet hogy mégis egyszerűbb, és nem sokkal drágább eleve a napelemes rendszer kiépítése. Munka akkumulátorból több verzió is a rendelkezésemre áll( 2X100 Ah, vagy 1 db 240 Ah) Jó lenne ha megfelelő töltöttség mellett valamelyiket stabilan tudnám használni. Esetleg ebben van valakinek tapasztalata? Vagy ez egy másik fórum témája inkább?
Azt gondolom, hogy ha már 0-ról kezdesz, el kéne gondolkodni azon, milyen lehetőség van második generátor beépítésére. Azzal minden további gond letudva (kivéve az elegendő töltési időt).
Sajnos az egy motor működés jelre kapcsoló relé (vagy az az alatti műszaki tartalommal bíró) nem jó megoldás, különösen, ha nem áll rendelkezésre kellő töltő áram.
A process ilyenkor az kell legyen, hogy először az indító akku legyen töltve és csak utána lehet hozzá kapcsolni a másod akkut. Ezt vezérelni kell. Viszont azt is figyelembe kell venni, hogy csomó olyan üzem állapot van (város, dugó), amikor a bekapcsolt fogyasztók (űza. szivattyú, fényszóró, fűtés ventillátor, ablaktörlő, tükör fűtés, ülés fűtés, stb.) áram felvétele nagyobb, mint a generátor képessége (főleg alapjáraton, vagy ahhoz közel), ezért akár az is elő fordulhat, hogy az elsődleges akku merül. Tehát első az indító, akár úgy is, hogy a megkezdett másod akku töltést meg kell tudni szakítani automatikusan.
Ha össze vannak kapcsolva, akkor cca ugyanolyanoknak célszerű lenni, hogy ne alakuljon ki zavart helyzet. Tehát ugyanúgy ólom-savas, és közelítőleg azonos kapacitás sem árt. Aztán ott van még, hogy korlátozni kellene a munka akku áramát, mert nem túl jó 20-30A-ral tölteni (bár elméletileg a munka akku nagyobb árammal tölthető, de igazán nem tesz jót neki).
De, és itt a következő buktató, a munka akku töltéséhez 5-8-12 órát (merültségtől és töltő áramtól függően) kell autózni, hogy fel legyen töltve.
Összefoglalva: külön vezérelni kell, hogy mikor lehet tölteni, és azt is, mekkora árammal, ha egy generátorról megy. És mindenképpen nagyobb generátort kell beépíteni.
A gyári rendszereknél fordított üzem is igaz, amikor a 230V-os hálózaton lóg az autó, akkor is össze kell tudni kötni, hogy a motor indító is töltve legyen. Itt külön töltő csak akkor megoldás, ha nincs és nem is tud össze kötődni az indító és a munka aksi. Ellenkező esetben garantált a tűz.