Azt olvastam, hogy az 1.0-ás gyenge, ez tényleg csak városi forgalomba való. Ezért mindenképpen az 1.2-est ajánlanám vételre. Akár a 2008-tól gyártott 86 LE-s, vagy a 2012-ben történt ráncfelvarrás során berakott swift III. motorral (1,24 vvt, 94 LE, 118 Nm, 175 km/h vs.) szereltet, ez felismerhető a hátsó lökhárítón lévő gyári "díszlyukról". Erről tudok csak írni. Nagyon jól megy, ugyanakkor keveset kér, 4,8-5 l közúton. Autópályán meglepően jó, stabil, a 165-öt simán viszi egyenes úton, még efelett is bírná. 130-nál már 4000-et forog, sajnos nincs hatodik. Egyszer sietős volt a pályán, 200 km-en 140-165 között autózva 7,6 l-t evett. Hiba nálam még nem volt. A swift II. többet eszik, de lehet, hogy a 86 LE-s splash-el egyformán. A swiftet az alacsony építés miatt stabilabbnak gondolnám, a futómű megegyezik mindkét autónál, a splash a swift alapjaira építkezik. Ajánlanám splash tesztek olvasását, de suzuki-fóbiás szakújságírók sok esetben cáfolható baromságokat írtak.
második autónak keresek vmi használt kisméretűt, ingázásra (napi 50 km, nem minden nap). Cél, hogy minél kedvezőbb legyen a fenntartása, és hivatalosan szállíthasson 5 személyt.
A Splash-nél ragadtam le egyelőre. A kérdésem az lenne, vannak-e olyan tipikus hibálehetőségek, amire oda kell figyelni a vásárláskor?
Van fogyasztásban érdemi különbség az 1 literes és az 1,2-es között? (dízelt nem szeretnék)
Néztem a népítéletet, ott sokkal rosszabb az átlagpontszáma, mint a Swiftnek, de beleolvasva a 90%-a panaszoknak nem érdemi, vagy egy az egyben hülyeség.
Lehet, hogy "hótoló", de széltoló is... :-) Az alacsony küszöbmagasságnak (is) köszönhetően a splash legalább nem szélérzékeny a magas építés ellenére sem. A lekerekített sarkok, a "bucka" forma is hozzásegít, illetve az 1 tonna önsúlynak is van szerepe ebben talán. A volt wagonR-emmel viharos szélben volt olyan utam, hogy nem mertem 80-nál gyorsabban menni, úgy éreztem, menten levisz a szél az útról. Erősen kellett tartani a kormányt és ellentartani szélirányban, úgy alákapott és emelgette a kasznit. Attól tartok, hogy az új Ignis-szel is ilyen problémák lesznek, nem egy tesztben megemlítik a szélérzékenységet. Küszöbmagasság = a Vitara + kocka forma + 800~ valahány kiló. Elképzelhető, hogy mennyire illeg-billeg autópályán, szeles időben. A napokban ment előttem egy új Ignis Allgrip, nagyon furcsa volt, mintha gólyalábakon gurult volna, a kerekei - talán 175/60/R16 - nagy kontrasztban voltak az autó méreteivel. Motorikusan persze nagyon jó lehet. Bár érdekes, hogy az enyémben lévő még nem dualjet 1.24 vvt motor 94 LE-s, 118 Nm, az Ignisben 90 LE-t és mindössze 2 Nm-rel többet, 120-at teljesít. Viszont fogyasztásban pár deci előnyben lehet, amit az önsúly csökkentésnek köszönhet szerintem. Felszereltségtől függően 810-870 kiló között van. Amikor a splash anno megjelent, nagyon nem tetszett nelem, most mégis ez van, úgyhogy a legjobb, ha leállok az Ignis kritizálásával, mert a végén még veszek egyet. :-) Visszatérve a hótoló témára, a youtube-on láttam egy orosz videót. Tolja Vitarával tolja maga előtt a havat, többször nekifut, kipörög, visszatolat. Persze, volt vagy 1 méter magas a hó.
Csak egy pár centivel lenne magasabban a Splash alja... Alto-val nem is volt gondom, bárhol elment, szinte terepjáró volt. Splash-el igencsak vigyázni kell és télen én vagyok a környéken a hótoló.
Ma néztem meg... Korábban még csak fotókon látva arra gondoltam, talán élőben tetszetősebb lesz. Hát, rettenet randa nagyon, a valóságban lehangolóbb, mint a fotókon. Nem ültem be, csak a lenyitott ablakon behajolva néztem körül. Szűkös, kisautós beltér. A splash országúti cirkáló ehhez képest. A jelenlegi suzuki kínálatból az új sx4-scross ami bejön, inkább mint a Vitara. Üdv!
Sziasztok! Ma a kereskedésben megnéztem az új Ignist. Térérzetben sokkal tágasabbnak tűnik a Splash. Sokkal! Nem cserélném el a Splash-emet erre az új Ignisre, az biztos.
Én szakszervízbe hordom, de a hátsó ajtó teleszkópot ők is megnézték: 25 körül volt az eredeti. Ők javasolták, utángyártottat tegyünk oda, az csak 4500 Ft volt darabja.
Pár hónapja nekem is tönkrement, vagyis nem nyitott már ki rendesen. Szóval cseréltettem, és a két darab 5000-be került, igaz ismerős szerelőn keresztül.
Sziasztok! Meg tudja nekem valaki mondani, hogy a fordulatszám mérő világítását lehet -e cserélni? Sajnos döglődik a 0-3000 fordulat között a háttérvilágítás. Szereztem egy másikat, igaz Opel Agilához van, de ha lehetne izzót cserélni, akkor úgy oldanám meg.
Elsőre arra gondoltam volna, hogy valami kicsit összeérne, de inkább arra gondolnék, hogy van az az elektronika ami elhalványítja a világítást, az mehetett tönkre?
Sziasztok! Segítséget kérek! Egy Splash-em van és a belső világítással valami nem kóser. Hónapokkal ezelőtt kezdődött azzal, hogy hol működött hol nem. Aztán már teljesen kihalt.. Egy kis égő és érintkező mozgatás egy darabig segített aztán megint nem égett. Szétkaptam az egészet és egy kis érintkező hajlítgatás feszegetés után vissza raktam. Miközben szedtem le a csatit össze érintettem valamit ami szikrázott egyet. Most úgy működik, hogy az ajtó állásban egyfolytában ég és jóval halványabb mint direkt állásban. Belepróbáltam egy másik komplett lámpát és azzal ugyanezt csinálja. Mit rontottam el, ill. mi baja lehet? Előre is köszi!
Tudna valaki segíteni nekem? A 2008-ban vásárolt Suzuki Splashemben tönkrement az ABS. Lényegében többet engedi a kerekeket gördülni a kelleténél, így eléggé hatástalan a fékezés. A szerelő szerint csak komplett rendszert lehet cserélni, ami nagyon sokba kerül. Ajánlotta, hogy esetleg felújítottat vagy bontóból vegyünk. Most úgy tudjuk használni, hogy ki van iktatva az ABS. Ha valaki ebben tudna segíteni az megköszönném.