Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.04.10 0 0 3740

Azt olvastam, hogy az 1.0-ás gyenge, ez tényleg csak városi forgalomba való. Ezért mindenképpen az 1.2-est ajánlanám vételre. Akár a 2008-tól gyártott 86 LE-s, vagy a 2012-ben történt ráncfelvarrás során berakott swift III. motorral (1,24 vvt, 94 LE, 118 Nm, 175 km/h vs.) szereltet, ez felismerhető a hátsó lökhárítón lévő gyári "díszlyukról". Erről tudok csak írni. Nagyon jól megy, ugyanakkor keveset kér, 4,8-5 l közúton. Autópályán meglepően jó, stabil, a 165-öt simán viszi egyenes úton, még efelett is bírná. 130-nál már 4000-et forog, sajnos nincs hatodik. Egyszer sietős volt a pályán, 200 km-en 140-165 között autózva 7,6 l-t evett. Hiba nálam még nem volt. A swift II. többet eszik, de lehet, hogy a 86 LE-s splash-el egyformán. A swiftet az alacsony építés miatt stabilabbnak gondolnám, a futómű megegyezik mindkét autónál, a splash a swift alapjaira építkezik. Ajánlanám splash tesztek olvasását, de suzuki-fóbiás szakújságírók sok esetben cáfolható baromságokat írtak.                      

Előzmény: Törölt nick (3738)
Woodyka Creative Commons License 2017.04.10 0 0 3739

Vasárnap országúton most azért érezni lehetett, hogy kicsit megcibálta a szél.

Előzmény: Törölt nick (3736)
Törölt nick Creative Commons License 2017.04.10 0 0 3738

sziasztok,

 

második autónak keresek vmi használt kisméretűt, ingázásra (napi 50 km, nem minden nap). Cél, hogy minél kedvezőbb legyen a fenntartása, és hivatalosan szállíthasson 5 személyt.

 

A Splash-nél ragadtam le egyelőre. A kérdésem az lenne, vannak-e olyan tipikus hibálehetőségek, amire oda kell figyelni a vásárláskor?

Van fogyasztásban érdemi különbség az 1 literes és az 1,2-es között? (dízelt nem szeretnék)

 

Néztem a népítéletet, ott sokkal rosszabb az átlagpontszáma, mint a Swiftnek, de beleolvasva a 90%-a panaszoknak nem érdemi, vagy egy az egyben hülyeség.

Törölt nick Creative Commons License 2017.04.08 0 0 3737

Jó a kis splash, szeretjük...

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.04.08 0 0 3736

Lehet, hogy "hótoló", de széltoló is... :-) Az alacsony küszöbmagasságnak (is) köszönhetően a splash legalább nem szélérzékeny a magas építés ellenére sem. A lekerekített sarkok, a "bucka" forma is hozzásegít, illetve az 1 tonna önsúlynak is van szerepe ebben talán. A volt wagonR-emmel viharos szélben volt olyan utam, hogy nem mertem 80-nál gyorsabban menni,  úgy éreztem, menten levisz a szél az útról. Erősen kellett tartani a kormányt és ellentartani szélirányban, úgy alákapott és emelgette a kasznit. Attól tartok, hogy az új Ignis-szel is ilyen problémák lesznek, nem egy tesztben megemlítik a szélérzékenységet. Küszöbmagasság = a Vitara +  kocka forma + 800~ valahány kiló. Elképzelhető, hogy mennyire illeg-billeg autópályán, szeles időben. A napokban ment előttem egy új Ignis Allgrip, nagyon furcsa volt, mintha gólyalábakon gurult volna, a kerekei - talán 175/60/R16 - nagy kontrasztban voltak az autó méreteivel. Motorikusan persze nagyon jó lehet. Bár érdekes, hogy az enyémben lévő még nem dualjet 1.24 vvt motor 94 LE-s, 118 Nm, az Ignisben 90 LE-t és mindössze 2 Nm-rel többet, 120-at teljesít. Viszont fogyasztásban pár deci előnyben lehet, amit az önsúly csökkentésnek köszönhet szerintem. Felszereltségtől függően 810-870 kiló között van. Amikor a splash anno megjelent, nagyon nem tetszett nelem, most mégis ez van, úgyhogy a legjobb, ha leállok az Ignis kritizálásával, mert a végén még veszek egyet. :-) Visszatérve a hótoló témára, a youtube-on láttam egy orosz videót. Tolja Vitarával tolja maga előtt a havat, többször nekifut, kipörög, visszatolat. Persze, volt vagy 1 méter magas a hó.   

 

Előzmény: Woodyka (3735)
Woodyka Creative Commons License 2017.04.08 0 0 3735

Csak egy pár centivel lenne magasabban a Splash alja... Alto-val nem is volt gondom, bárhol elment, szinte terepjáró volt. Splash-el igencsak vigyázni kell és télen én vagyok a környéken a hótoló.

Előzmény: Törölt nick (3734)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.24 0 0 3734

Ma néztem meg... Korábban még csak fotókon látva arra gondoltam, talán élőben tetszetősebb lesz. Hát, rettenet randa nagyon, a valóságban lehangolóbb, mint a fotókon. Nem ültem be, csak a lenyitott ablakon behajolva néztem körül. Szűkös, kisautós  beltér. A splash országúti cirkáló ehhez képest. A jelenlegi suzuki kínálatból az új sx4-scross ami bejön, inkább mint a Vitara. Üdv!  

 

   

Előzmény: janman (3733)
janman Creative Commons License 2017.02.15 0 0 3733

Sziasztok! Ma a kereskedésben megnéztem az új Ignist. Térérzetben sokkal tágasabbnak tűnik a Splash. Sokkal! Nem cserélném el a Splash-emet erre az új Ignisre, az biztos. 

hislahh Creative Commons License 2017.01.23 0 0 3732

Neked is villognak a háttérviálgítás ledjei azon a részen? :D

Hogy kell levenni a fordulatszám mérőt? Ha tudnám, lehet nekiállnék szétszedni az órát és ránéznék, mi lehet.

Előzmény: Tomtotom79 (3724)
osze Creative Commons License 2017.01.22 0 0 3731

Ha benzines (1.0 vagy 1.2), az biztosan láncos vezérlésű.

Előzmény: n.szabolcs09 (3730)
n.szabolcs09 Creative Commons License 2017.01.22 0 0 3730

Sziasztok! 

 

Van nekem egy 2010-es Suzuki Splash-em és szeretném kideriteni h szíjas vagy esetleg láncos vezérléssel működik. Tudna valaki segíteni? 

Woodyka Creative Commons License 2017.01.10 0 0 3729

Én szakszervízbe hordom, de a hátsó ajtó teleszkópot ők is megnézték: 25 körül volt az eredeti. Ők javasolták, utángyártottat tegyünk oda, az csak 4500 Ft volt darabja.

Előzmény: janman (3727)
janman Creative Commons License 2017.01.09 0 0 3728

Hú! Elnézést! Alighanem összekevertem a csomagtérajtó teleszkóppal. Te pedig a hátsó keréknél lévőkről írhattál.. Sorry!

Előzmény: 4x4zsolt (3725)
janman Creative Commons License 2017.01.09 0 0 3727

Pár hónapja nekem is tönkrement, vagyis nem nyitott már ki rendesen. Szóval cseréltettem, és a két darab 5000-be került, igaz ismerős szerelőn keresztül.

Szóval a 32eFt/pár ár eléggé átverős, szerintem.

Előzmény: 4x4zsolt (3725)
lufi77 Creative Commons License 2016.12.16 0 0 3726

Én tőlem biztos megvenné a szerelő. ;)

Előzmény: 4x4zsolt (3725)
4x4zsolt Creative Commons License 2016.12.16 0 0 3725

Üdv!

Eladó, Suzuki Splash hátsó, vadonatúj lengéscsillapító pár. A.Z.Meister tipusú, ára: 32 ezer forint volt/pár. Én 20 ezer forint /pár adom.

A szerelő megvetette velem, de mégsem kellett kicserélni, úgyhogy megmaradt. :(

Tel: 06304802080

Tomtotom79 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 3724

Sziasztok! Meg tudja nekem valaki mondani, hogy a fordulatszám mérő világítását lehet -e cserélni? Sajnos döglődik a 0-3000 fordulat között a háttérvilágítás. Szereztem egy másikat, igaz Opel Agilához van, de ha lehetne izzót cserélni, akkor úgy oldanám meg.

lufi77 Creative Commons License 2016.10.30 0 0 3723

Igen. Én is itt tartok. Ebből szerelő lesz.  :(

Előzmény: Woodyka (3722)
Woodyka Creative Commons License 2016.10.30 0 0 3722

Elsőre arra gondoltam volna, hogy valami kicsit összeérne, de  inkább arra gondolnék, hogy van az az elektronika ami elhalványítja a világítást, az mehetett tönkre?

Előzmény: lufi77 (3721)
lufi77 Creative Commons License 2016.10.28 0 0 3721

Sziasztok!
Segítséget kérek!
Egy Splash-em van és a belső világítással valami nem kóser.
Hónapokkal ezelőtt kezdődött azzal, hogy hol működött hol nem.
Aztán már teljesen kihalt..
Egy kis égő és érintkező mozgatás egy darabig segített aztán megint nem égett.
Szétkaptam az egészet és egy kis érintkező hajlítgatás feszegetés után vissza raktam.
Miközben szedtem le a csatit össze érintettem valamit ami szikrázott egyet.
Most úgy működik, hogy az ajtó állásban egyfolytában ég és jóval halványabb mint direkt állásban.
Belepróbáltam egy másik komplett lámpát és azzal ugyanezt csinálja.
Mit rontottam el, ill. mi baja lehet?
Előre is köszi!

osze Creative Commons License 2016.10.25 0 0 3720

Ezt érdemes végigfutni, hihetetlen hány gyártó és hány típus kapta meg ezt az Teves/ATE MK60 ABS egységet:

 

http://www.actronics.eu/en/shop/product/ate-mk60-hydraulic-unit-with-internal-pressure-sensor

 

Probléma viszont mindegyiknél van, ld. ezt a cikket, ahol a VW csoport autóiról írnak, ugyanezzel a típushibával:

http://www.telegraph.co.uk/motoring/caradvice/honestjohn/7844231/Beware-cars-fitted-with-Teves-Mk60-ABSESP-systems-Honest-John.html

Előzmény: lufi77 (3718)
osze Creative Commons License 2016.10.25 0 0 3719

Ezt nézted?

 

http://pixelfix.hu/tipushibak/abs-nyomasszenzor-hiba/

 

(65e a javítása)

 

Elég sok gyártót (mazda, toyota, honda, seat, skoda, ford)  érint az MK60 egység hibája, és sajnos a Splash is ott van a listán.

 

Egyébként a fékfolyadék cseréje megvolt 2 évente? Ha megjavíttatod, érdemes komolyan venni.

 

Előzmény: MiCeB (3717)
lufi77 Creative Commons License 2016.10.25 0 0 3718

Most a kolléga hibájától eltekintve biztos, hogy a Splash-ben is  MK60-as van?

Előzmény: vonosj (3716)
MiCeB Creative Commons License 2016.10.24 0 0 3717

Uh, baszki!

 

Nagy a baj. Akkor valaki esetleg tud egy bontót, ahol hozzájuthatok egy ilyen alkatrészhez?

 

Köszönöm előre is!

Előzmény: vonosj (3716)
vonosj Creative Commons License 2016.10.22 0 0 3716

Szia!

Sajna erre csak a "gyári" megoldás a jó, a többi lutri. :(

Veszélyes hiba a magyar Suzukik fékében?

Beesik a pedál és elromlik a blokkolásgátló. Most nem az autó a hibás, de bosszút áll azon, aki elhanyagolta. Tovább »

forrás: totalcar.hu

Előzmény: MiCeB (3715)
MiCeB Creative Commons License 2016.10.22 0 0 3715

Üdvözlet!

 

Tudna valaki segíteni nekem? A 2008-ban vásárolt Suzuki Splashemben tönkrement az ABS. Lényegében többet engedi a kerekeket gördülni a kelleténél, így eléggé hatástalan a fékezés. A szerelő szerint csak komplett rendszert lehet cserélni, ami nagyon sokba kerül. Ajánlotta, hogy esetleg felújítottat vagy bontóból vegyünk. Most úgy tudjuk használni, hogy ki van iktatva az ABS. Ha valaki ebben tudna segíteni az megköszönném.

Elérhetőségem: 70/6192952

vagy e-mail: mi686@freemail.hu

 

 

ABS

legos Creative Commons License 2016.08.24 0 0 3714

Sziasztok!

 

Szeretett Splash-ünk nagyobbra cserélése miatt feleslegessé vált egy teljes garnitúra (4db) téli gumival szerelt 14” acélfelni.

A gumik nagyon jó állapotúak: Barum Polaris3 165/70 R14 (DOT3914), 6mm profilmélység (2 enyhe telet futottak, vásárlás: 2014. nov.).

A felnik acélszürke színű, eredeti Suzuki felnik (SGP, vásárlás: 2011. okt., méret 14” 5x14, 4x100, ET 45), jó állapotban.

Irányár: 70.000 Ft.

 

Üdv:

Legos

 

landigabi Creative Commons License 2016.07.05 0 0 3713

Uraim!

 

Melyik gyujtógyertyát érdemes beletenni?

Az NGK-t vagy a Denso-t?

 

Köszi a válaszokat!

hegykozi.adam Creative Commons License 2016.06.13 0 0 3712

Jól áll a piros autón is!

 

Akinek kell keressen nyugodtan.

Előzmény: osze (3711)
osze Creative Commons License 2016.06.06 0 1 3711

Így néz ki:

 

 

:-)

Előzmény: hegykozi.adam (3710)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!