Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

misinator Creative Commons License 2024.03.25 -1 0 1962

Hah! A régi szép idők!...ahogy egy kolléganőm folytatni szokta: Most vannak...

 

Nosztalgikus visszagondolni, de megkönnyebbülés is, hogy túl vagyok rajta, hogy mit összeküzdöttem az Unitra magnóval, stb...

 

Ahhoz kellettek a 2010-es évek, hogy - egy akusztikai mérnök konzultációs segítségével - ki tudjam kísérletezni a saját kútfőből kipattant, teljesen egyedi transmission line hangsugárzómat.

Előzmény: zoltán w (1960)
zoltán w Creative Commons License 2024.03.24 0 0 1961

A CHF. minket is meg szorongatott rendesen. Örülök hogy nem jelzálog hitelt vettünk fel. Csak 900-e forintot vettünk fel és a végösszeg hárommillió ötszázezer lett a vége. A Chevrolet Lacetti 2004 -es évjáratú miatt, forint hitelért nem jött volna ki a matek a fizetés és a törlesztő részlet. A Daevo Nexiát hagytuk ott beszámítással.

zoltán w Creative Commons License 2024.03.24 0 0 1960

Az akkori Technikával rögzített hang mára már nehéz ugyanolyanra frissíteni, vagyis nekem, nem vagyok hangmérnök hogy digitálisan elővarázsoljam. Amikor a Petőfi rádiót sztereósították, akkor a zenei műsor előtt mérőjeleket sugároztak és abból felvettem egy metál szalagra a frekvenciákat, annak a segítségével állítom be a magnó szedőfejét amikor cserélni kell. Már azon is lehet érezni hogy eljárt felette az idő.

misinator Creative Commons License 2024.03.24 0 0 1959

Örülök, hogy neked is lett végre új autód!

Az én és párom jövedelmi viszonyainkban egyáltalán nem magától értetődő az új autó.

De visszaosztva az újonnan vett Albea költségeit; vételárát (meghosszabbított futamidejű devizahitel kamattal...), (márka)szerviz költségekkel, egyéb költségekkel (gumi, kopó-fogyó alkatrészek), de nem beleszámítva a benzin, hatósági költségeket (bár utóbbit lehetne, hiszen 16 év alatt egyszer voltak tulajdonbavételi költségeim) és ezt visszaosztottam/hónapra, havi 20000 költséget kaptam.

Minuszolva nincs eladási ár, hiszen a lányomnak adtam az autót, így ennyi.

 

Ezek után - ahogy azt a már írtam korábban - hallgattam a használt autó kereskedőre és nem vettem automata, pláne duplakuplungost - használtan.

 

Az előző autó is végtelen nyugalmat biztosított a végig ismert életútjával, s remélem, hogy ez is ezt fogja.

 

Tegnap gondoltam bele abba, hogy előttem "csak" 5-10-en (futószalagról kiállás, esetleg tesztpálya, ha pont beleesett a szórásba, a beindítás után türelmesen váró autószállító sofőrök, a márkaszerviz munkatársai, műszaki vizsga, meg az alvázvédős) vezethették a nyers motorú autót az első 11 kilométerén:-)

 

Apropó; autószállító sofőrök.

Volt egy baleset ki tudja már mennyi éve. Magyarországon borult fel egy ilyen szerelvény, ami új Lancia Y-okat szállított.

A visszaborított autókkal azonnal elindultak a roncstól, és (Az RTL) híradójában gyönyörűen látszott, hogy az egyik autócska olajnyomás lámpája végig világított - hiszen nem volt ideje a motorolajnak visszafolyni a szelepdekliből. Többször is visszaforgattam a felvételt a médiaboxon.

Mondtam is a páromnak, hogy ez a motor még szolgálni fog újként valakinél...

 

Nagypolszki hangja: Imádtam a jellegzetes orgánumát.

Ha nem volt rajta hátsó dob (így vettük használtan), akkor elcsendesedett(!), igaz elment az ereje is, meg nőtt a fogyasztása.

Persze pótolva lett, de egy idő után kisebb; Dacia átmérőjű csőből hajtattam le az egész rendszert az összeömlők után: Ha jól emlékszem a Poláké 40-es volt, az 1410-es Daciaé meg 32-es.

Viszont a hátsó dob helyére sima, ferdén vágott végű cső került.

Nyomatékosabb is lett kis fordulaton, mégis szívesen forgott, ráadásul kevesebbet is fogyasztott ezzel meg az elektronikus gyújtással: 7-8,5 litert.

Még szebb halk, de érces hangja lett minden fordulaton! Imádtam!

750-es (!) alapjáraton úgy gurgulázott csendesen, mint egy V8-as. Nem én mondtam.

 

Amit rettentő sajnálok, hogy nem vettem fel a hangját. :-(

Előzmény: zoltán w (1956)
Mafer Creative Commons License 2024.03.24 0 2 1958

Nekem az I30 1.6 MPI-vel (120 LE) 6. fokozatban 3600-as percenkénti fordulatszám kell a 130 km/h-hoz. Eleinte én is sokalltam, mert az előző 5 sebességes autóm is ennyit forgott 5.-ben 130-nál (Mazda 626 2.0 benzin, 116 LE). Az autópályás fogyasztásom így 3-4 személlyel + csomagokkal 7 l / 100 km körül alakul.

Viszont a magyarországi autópályákon található emelkedőkön mindenhol fel tud menni 130-cal, nem lassul (ha nyomom neki), nem kell visszaváltogatni. Nem lennék boldogabb, ha mondjuk csak 3000-et forogna, 6,5 l -t enne, de minden emelkedőtől "megijedne".

(Szép emlékű Skoda 120 L-nek hiába nyomtam, ott minden emelkedőnek neki kellett futni kb. 100-110-zel, hogy feljussak a tetejére kb. 80-nal. Ez nagyon nem hiányzik :-) )

 

Ha jól tudom, akkor az 1.5 DPI-nek 3900 ford/perc körül van a nyomatékcsúcsa, gondolom ehhez igazították az autópálya tempót. Meg tudom érteni a tervezőket. Így valószínűleg élhetőbb lett a jármű.

Előzmény: misinator (1951)
sure Creative Commons License 2024.03.23 0 0 1957

Az Elantra kicsit nekem már UFO kinézetű, de nem is árulják a közép-európai piacon, így nem fenyegetett és fenyeget a veszélye, hogy azt vegyem :)

Előzmény: misinator (1954)
zoltán w Creative Commons License 2024.03.23 0 1 1956

Valami olyan kéket képzeltem el, vagy egy kicsit sötétebbet. A nagy Polski tetszik, a hangja is tó volt. A fater szerzett egy Fiat 132 specialt 1.6 98 Le azt nem adta ide nekem vezetni. Egy 1.2 zigulit vettem 50-ezerért 13 éves volt. Utána új kis Polski, figyelni kellett mi jön szembe, mert a kamion szele levitte a sebességemet 5 km/h val. De elvitt Pestre, (5 fövel) Esztergomba, Debrecenbe. Meg akartam nézni mennyi a végsebessége, 110 km/h nál szóltak hátulról hogy hangos a motor fejezzem be. Azután Mitsubishi Lancer sedan, Renault 19 chamade, Daevo Nexia, Chevrolet Lacetti. Ezeket használtan vettem. A Lacettit 4 évesen, a többit 6-13 éves korukban. Most végre van egy vadi új, 4500 km. van benne, 90% városban használva.

misinator Creative Commons License 2024.03.23 0 1 1955

A Hyundai a negyedik natúrfényű autóm. A 90-es években nagyon vágytam "tükrösmetálra", de már elmúlt.

Első Nagypolák Volán-sárga volt (A tulaj ott dolgozott)

 

A második piros/bordó (itt már kétkomponensű AKZO-val három rétegben újrafényezve):

https://nepitelet.hu/assets/uploads/4/0/6/40663

https://nepitelet.hu/assets/uploads/4/0/6/40664

 

Az Albea kék:

https://nepitelet.hu/assets/uploads/4/0/6/40645

https://nepitelet.hu/assets/uploads/4/0/6/40646

 

A Hyundai a régóta vágyott fehér (Nem tudta kiölni belőlem a 30 évnyi - többek között - fehér mikrobuszozás)

 

Kép az 1588-as hozzászólásban.

Előzmény: zoltán w (1949)
misinator Creative Commons License 2024.03.23 0 0 1954

A fastback nekem picit diszharmonikus - mint majd minden szedán/kupé jellegű fronthajtású autó.

(Nincs "gap" az első kerék és azelső ajtó között, de van előre túlnyúlás, s ehhez furcsa a tengelytáv.

Igazából a klasszikus hátsó kerékhajtású szedánok arányai tetszenek: Lada, Nagypolszki, régi Mercik, BMW-k, Volvók, stb, stb.

 

A hátsó kerékhajtású autók megritkulásával a szedánmániám megfakult :-(

 

Viszont kifejezetten dicséretes a Hyundai hozzáállása az I30 esetén három (Elantrával négy) karosszériaformával!

https://www.caranddriver.com/hyundai/elantra

Előzmény: sure (1948)
misinator Creative Commons License 2024.03.23 0 0 1953

Igazoló jelentés fenntartás nélkül elfogadva! ;-)

Előzmény: sure (1947)
misinator Creative Commons License 2024.03.23 0 0 1952

Valóban túl van misztifikálva - szerencsére ma már ez gyakorlatilag nem számít.

Mint írtam korábban, kipróbáltam egy ezres, háromhengeres, 150(!) lóerős, kézi váltós céges Ford Focus kombit.

Már az első útján 180 tempomattal ment vele a céges ügynök az ország egyik végébe...

Megy, mint a golyó, 100000 km van benne (de van olyan kollégájáé, akinek karcolja a 300000-et), annyi, hogy a motortartó bakokon már úgy táncol a motor, mintha ki akarna ugrani...

 

Szóval minden motor máshogy van használva és gyakorlatilag mindegyik működik.

Előzmény: sure (1946)
misinator Creative Commons License 2024.03.23 0 0 1951

Akkor csak az érdekesség kedvéért sorba rakom.

Amúgy amennyi forrás, annyi adat még a katalógusokban is. S ezt tovább árnyalja, hogy óra szerint, GPS szerint, ki tudja...

 

Azért a Nagypolákkal kezdem, mert bár a légellenállása irgalmatlanul nagy volt, a végáttétele a kornak, no meg az olasz szemléletnek megfelelően meglehetősen rövid volt, de a keresztöblítéses, forgós motor hasonló nyomatékjelleggörbével és temperamentummal rendelkezett, mint az 1.5 DPI!

S bár az utazója inkább 110 km/h volt, de simán bírta a 130 utazót is - igaz, ott már nem kicsit zabálva...

Olyannyira, mint az itt régebben is írtam, hogy 1973-ban megsüvegelendő világrekordokat ért el! (Az új fórumtársak kedvéért, a régiektől itt kérek elnézést a sokadik ismétlésekért)

 

jó olvasást!

https://kreport.blog.hu/2013/06/22/az_elfeledett_rekorder

 

Csoda, hogy imádtam!?

Egyszer kipróbáltam - 98-as benzinnel (mint mindig) és már elektronikus gyújtással (CPI-1280) negyedikben 180-at ment. A ledes fordulatszámmérőm összes vörös ledje világított kétségbeesésében...

Be lehet majd szorozni..

No meg a teszt után vezérműláncot kellett cserélni, szelephézagot kellett állítani (az összes elállítódott) és a szerencsétlen OHV vezérlés onnantól kezdve örökre bekelepelt úgy 3000 ford/perc körül.

 

Az 1.4-es, csak 77 lovas Albeát meg azért teszem be, mert ahhoz képest, hogy a rövid tengelytáv, az Alfásan direkt kormányzás (2.5 tekerés széltől szélig) és az ijesztő billegésre képes futómű miatt istenkísértés vele 130 felett menni, időpontra beállítva 4:05-ig:

https://youtu.be/p5DC5bZUHpM?t=216

 A végáttétele miatt pimasz végsebességet képes elérni.

Én azzal is 180-at mertem egyszer menni, de tüsszentei sem mertem közben...

Egy ilyen videót találtam, beteg állat...:

https://www.youtube.com/watch?v=PXkQKCHSXVg

 

Tehát akkor 130 km/h motorbubus, zoltán w adatai, meg a saját, kijelző szerinti számaim:

 

4700 ford/perc..IV.fokozat..Polski Fiat 1.5 125p.......75 Le

 

4500..................V..............Alfa Romeo 145 1.8 TS.140Le

 

3900..................V..............Chevrolet Lacetti 1.6.....109Le

 

3900..................VI.............Hyundai I30 1.5 DPI......110Le

 

3600..................V..............Fiat Albea 1.4..................77Le

 

3500..................VI.............Fiat Tipo 1.4 T-jet..........120Le

 

3000..................V..............Daewoo Nexia 1.5...........80Le

 

2900..................VII............Hyundai I30 1.0 DCT......120Le

 

2500..................VII............Hyundai I30 1.5 DCT......160Le

 

Előzmény: motorbubus (1945)
motorbubus Creative Commons License 2024.03.23 0 0 1950

A tietek legalább színes.... :-) Az enyém "céges-fehér". Ami pár hétig nálam vendégeskedett, annak olyan érdekes szürkés-barna metál színe volt.... tetszett.

 

zoltán w Creative Commons License 2024.03.23 0 0 1949

Tetszik a színe. A családom mondta,hogy most már ne pirosat (feketét, fehéret, ezüstöt, lilát ) vegyünk ha lehet. A lehetőség kicsi volt, én kéket kértem, volt is egy sötétebb kék színű, ráböktünk hogy ilyen legyen. Az autó átvételekor láttuk, hogy kicsit sötétebb a színe. Na most már nem piros. Valamelyik cikkben olvastam hogy az autók nem színesek, kevés a kék, sárga, zöld, és árnyalatai, nem sláger. Pedig akkor kerestem, milyen a szín kínálat.

sure Creative Commons License 2024.03.23 0 0 1948

...no meg sedan/fastback sem sok gyártó palettáján van már.

Eleinte nem igazán tetszett a Fastback formája, inkább a hatchbackeket nézegettem, de ahogy egyre inkább kikristályosodott, hogy i30-at szeretnék, jobban megnéztem őket az utakon is, és megváltozott a véleményem, egy idő után már ilyet akartam. Színben valamelyik világosabb szürkét (Amazon Grey és Teal fantázianeveken futnak) vagy a sötétebbik pirosat (Sunset Red) kerestem, végül ez utóbbi lett.

 

 

Előzmény: sure (1947)
sure Creative Commons License 2024.03.23 0 0 1947

"Bevállaltál volna Picantot 140 lóerővel?" - egyébként a leírt módon ("megoptimalizáltatva") valószínűleg nem, csak eljátszottam a gondolattal, de ha bele tudták volna hajtogatni gyárilag az 1.5 T-GDI-t, akkor azzal igazi kis hot hatch is lehetett volna és úgy igen. Normál Picantót nem vezettem, a GT Line-hoz alapból a 14-es kerekek helyett 16/45/195 papucsok jártak, és bár állítólag a futómű alkatrészei egyeznek a többi kivitelével, kicsit feszesebbre van hangolva, és bizony, kicsit rázósabb úton nem a komfort volt az erénye, cserébe tényleg nagyon stabil volt, autópályán 130-nál, oldalszélben még stabilabb is, mint az Almera, kanyarodni is tök jó volt vele, a 4 tárcsafék meg nagyon könnyen fogja meg az 1 tonnás kasztnit. A kicsit több teljesítmény + tempomat inkább a német autópályázásnál jött volna jól (2022. decembere óta 6-szor voltam Berlinben, szilveszterkor Münchenben), és mivel a tendencia remélem megmarad, elkezdtem keresgélni egy olyan autót, ami a 180-as utazót kényelmesen tudja tartani a limit nélküli szakaszokon, viszont ha Magyarországra megyek haza (ez alkalmanként egy minimum 1000 kilométeres túra), 130-nál hasonlóan fogyasszon, mint a Picanto. Igazándiból azért esett ki az i20 N Line, mert újonnan a 88kW-os motorral többe kerül, mint egy ilyen 10000 kilométeres i30, és annak a 180 km/h inkább a végsebessége. Más gyártó modelljei nem igazán tetszettek, a japán-koreai vonal nekem eddig bejött, az i3-ból az N Line a külső-belső csicsáival és a nem kamu kipufogóvéggel volt a legszimpatikusabb választás.

Előzmény: misinator (1942)
sure Creative Commons License 2024.03.23 -1 0 1946

Talán kicsit túl van misztifikálva ez a bejáratás-téma, illetve a gyártó a saját érekeinek védelmében adja meg ezeket az utasításokat ilyen precízen ("Ne szárítson macskát mikrohullámű sütőben"), nyilván egy kéziváltós autóval is életszerűtlen pöccre 2000 és 4000 között tartani a fordulatot ezer kilométeren keresztül, a lényeg valószínűleg a kicsit kímélőbb terhelés az első pár száz-1000 kilométeren, főleg hidegen, ami azért az 1000. kilométer utánra vonatkozóan is egy hasznos tanács a hidegindítások utáni pár kilométerre.

 

Annak a dahcamnek a rögzítése kicsit ingatag (mert nyilván nem kézben tartott mobillal videózol menet közben... ;)  )

Előzmény: misinator (1942)
motorbubus Creative Commons License 2024.03.23 0 0 1945

Ez a váltókiosztás dolog néha elég érdekesen sikerül a gyártóknak... 

 

Fiat Tipo 1.4 T-jet (120ló)  3500ford. / 130km/h  6.fokzatbanAlfa 145  1.8 TS    (140ló)  4500ford. / 130km/h  5.fokozatbanHyundai  1.5 T-GDI (160ló) 2500ford. / 130km/h 7.fokzatban

Előzmény: zoltán w (1943)
lala1961 Creative Commons License 2024.03.23 0 0 1944

Üdv ! Ajjaj ,már megvetted? :D Én dieselek után "váltottam" az 1,5 Dpi SW-re ,de simán együtt lehet élni az áttételezéssel ! Ugyan csak pár rövid  szakaszon mentem 130 km/ó -t (bejáratos),de 6. fokozatban ott még simán gyorsul ,hagja  még nem zavaró, sőt ,és valószínűleg sokkal gyorsabban nem is fogok közlekedi vele ,mert ez nem arra való autó szerintem. Ha már áttételezés ,a "sok"(1400km) városban 4. fokozat kitönő 50-60 km/ó sebesség tartását biztosítja remek 5,5l/100 km fogyasztással ,mondjuk nagyon kevés fékezés jellemzi a vezetésem (deffenzív)! Hozzá kell tennem ,hogy az "olcsó"benzin miatt a dugok gyakorlatilag megszüntek ( elöre megyünk ,nem hátra)!:D 

Előzmény: zoltán w (1943)
zoltán w Creative Commons License 2024.03.22 0 0 1943

Üdvözlök mindenkit! Az 1.5 DPI manuális váltóval 3000 fordulaton 6.fokozatban megy 100 km/h  kicsit csalódtam, mert az 1.5-ös Daevo Nexia 5. fokozatban 3000 fordulaton ment 130-al. Az 1.6 Chevrolet Lacetti is 5. fokozatban 3000 fordulatnál 100 km/h a sebesség. (Benzines)

misinator Creative Commons License 2024.03.22 -1 1 1942

Bevállaltál volna Picantot 140 lóerővel?

 

Kemény vagy Csoki ;-)

 

 

 

"...Persze arról nincs info, hogyan volt bejáratva..."

 

Na ez is egy érdekes kérdés.

 

Azt írja a kezelési útmutató: "...Nincs szükség speciális bejáratási idő-
szakra. Az első 1000 kilométer alatt az
alábbi néhány egyszerű óvatossági elő-
írás betartásával megnövelheti a motor
teljesítményét, gazdaságosságát és a
gépkocsi élettartamát.
• Ne pörgesse túl a motort.
• Haladás közben tartsa a motor fordu-
latszámát 2000 és 4000 fordulat/perc
közötti értéken

Ne haladjon hosszú időn keresztül
azonos sebességgel, legyen ez akár
alacsony vagy magas sebesség. A
motor fordulatszámának változtatása
nagyon fontos a motor jól végrehajtott
bejáratása érdekében..."

 

 

Nahát ebből a fordulatszámra vonatkozó rész nem jött össze.

Ugyanis az üzemmódválasztó nélküli (nincs ugye "forgatósabb" sport mód) váltó városban, országúton, normális tempóban, a forgalom ritmusában 1500-2000 között váltogat. Miskolcon ráadásul - ellentétben a 2022-es Budapesttel - még ekkor is csak tapogatni kell a gázpedált, mert túlgyorsulja a tötymörgő közegét.

(Budapesten akkoriban legalább olyan volt pl. a Hungária körút - Rákóczi-híd dinamikája, hogy ott elforgatta 2500-ig is, mielőtt váltott volna - nyilván, amikor nem volt dugó.

 

A kézi váltás nem erre van kitalálva, még az sem jött nagyon össze, ahogy most használom hidegen, hogy az első 5 kilométeren - amíg morogna  városban 1500-on, autópályán 2000-en is a motor - az általa választottnál egyel alacsonyabb fokozatban billentem kézibe, s ott rögzítve a váltót.

 

Ugyanis akkor még nem volt átadva a Miskolc-Tornyosnémeti autópálya szakasz. Iíígen, az, amelyiknek a Miskolc-Szikszó szakasza most - beláthatatlan időre - le lett zárva, mert egy szakaszon csúnyán megrepedt, megsüllyedt:

Figyeljétek meg 20 másodpercnél a szalagkorlátot is:

https://www.youtube.com/watch?v=oRSzDgl0WPs&t=19s

 

Tehát reggelente Felsőzsolcán, a település központjában levő utcánkban is araszolt az a sor, amelyik Szerencs felől jött.

(Most ott nem araszol; az a 16%-nyi üza. fogyasztás csökkenés 2022-höz képest ennyit számít).

 

Úgyhogy a bejáratás egy rohad nagy araszolás volt az első 1000 kilométeren egy-két nyugis vidéki utat leszámítva.

De autópályára nem jutottunk ki, mert akkor tört el a lába a páromnak - műtét, fekvőgipsz kórházban majd otthon - így ugrott egy jó kis Felsőzsolca-Tatabánya oda-vissza bejáratós út az első 1000 kilométeren :-(

 

 

 

Előzmény: sure (1941)
sure Creative Commons License 2024.03.21 0 0 1941

Abszolút értelek és átérzem, nekem 2013-ban, 37 évesen lett első saját autóm, egy 8 éves, 1.5-ös benzines Nissan Almera, bár '93 óta van úrvezetőim, de előtte összesen talán ha 30-40000 km-t vezettem, családi és kölcsön kocsikkal.

 

A második volt a Picanto '19-ben, azt 0 kilométeresen vettem, és pont úgy voltam az 1.0 T-GDI-vel meg a navis egérmozival, hogy azt a felárat, amit kértek értük, nem voltam hajlandó kifizetni, a négyhengeres 1.25-ös szívóval és az egyszerű de atomstabil Bluetoothos rádióval így is minden percét élveztem, amikor vezethettem. Ha nem rontotta volna el a facelifttel a GT-Line karakterét a Kia, bizony lehet, egy T-GDI-re újítottam volna, bejáratás után megcsippeltetni 140 LE / 200 nm-re (ha kibukik a garis szervizen, legalább nem kell méregdrága márkaszervizbe hordani), azzal megint egy 4-5 évet el tudtam volna képzelni úgy :)

 

Az i30 a harmadik saját autóm, nem új, de még "újszerű", 10300 km-rel és 1.5 évesen vettem, cserébe forintra átszámolva egy jó 2 millióval olcsóbb volt így, mint listaáron ugyanez a konfig + szín újonnan lenne, ez szerintem az a kor/futás, amikor még nincs sokkal nagyobb kockázata, mint egy újnak. Persze arról nincs info, hogyan volt bejáratva - nyilván az első 500 kilométeren is akár sok tízezernyinek megfelelő elhasználást is el lehet követni, azt tudom, hogy a kereskedésben állt 2023. augusztusa óta, mert a hirdetésben a beltéri fényképeken látszik a dátum és a kilométer számláló is. Majd meglátom, ha a 4-5 évet/80-100000 km-t kiszolgálja gond nélkül, akkor tudom csak azt mondani majd, hogy jó vásárt csináltam.

Előzmény: misinator (1937)
sure Creative Commons License 2024.03.21 0 0 1940

Az i30-at nem adják az 1.5 T-GDI-vel most már lágyhibrid nélkül, valószínűleg csak így tudják (papíron legalábbis) a károsanyag-kibocsátási elvárásokat  teljesíteni:(

Előzmény: misinator (1937)
misinator Creative Commons License 2024.03.21 0 0 1939

Mai, nem örömteli hír.

 

Nem fórumozó, 1.5 DPI-s kollégámmal futottam össze (egy hónapban jó ha egyszer), s mondja, hogy - rövidre fogva - szervizben kötött ki az autója, mert elment a motor ereje, 100 fölé nemigen gyorsult.

Most a részletekbe nem belemenve (határidő, csereautó) az a történet, hogy valami rágcsáló rágott el, tüntetett el(!) valami vezetéket - csatlakozóval!

(Az autója falun udvaron áll)

Így nincs is az alkatrész a listán, de valahogy nyilván megoldják.

 

A rágcsálókár - anyagilag sajnos - ugye nem garanciális javítás...

misinator Creative Commons License 2024.03.21 0 0 1938

"...barkácsoltam egy töltőtekercset a gyári gumi tálcabetét alá.... :-)..."

 

Wow!

Le a kalappal!

 

"...Azt is nagyon szeretem, hogy már vezeték nélkül tudja a telefon tükrözést (AndroidAuto).... "

 

Azt én is!

 

De az nem zavar, ha össze kell dugnom - nagy ritkán - a telefont az autóval mondjuk zenét hallgatni.

 

Előzmény: motorbubus (1935)
misinator Creative Commons License 2024.03.21 0 1 1937

Turbólyuk:

 

Lágyhibrid nélkül van valamennyi (amit próbáltam kézi váltós 1.5 T-GDI Ceedet, az is lágyhibrid mentes), így azt a "hirtelen átugrok a másik sávba" manővert, amit szoktam kézi váltós (pl. Albea), elektromos Golf, no meg (fehér...) mikrobusszal - a forgalom sokkal jobb áttekinthetősége okán - alkalmanként és csinálni, azt az automata turbóval nem.

Végrehajtja zokszó nélkül, villámgyorsan visszakapcsolva, de nagy-nagy ritkán van az a konstelláció, amikor turbólyuk is van, meg a váltós a saját sorába vált vissza ugye lassabban, s az pont az a késlekedés, ami érzetre lassabb, mint az előre elhatározott, kézi váltóval visszaváltós átugrás.

 

Ezt pedig nem akarom kockáztatni, s a sugallt nyugodt, úriember karakteréhez nem is illik.

 

De mint írtam; ez nem azt jelenti, hogy ne tudna meglepően kilőni határozott gázra ésponttá zsugorítani a mögöttes forgalmat. A váltó visszadob vagy hármat(iíígen, egyszer tudatosan kipróbáltam; pont vissza tudom váltatni hetedikből is másodikba, ha csak villanásnyi időre is ;-)

...s a kis lendtömegű motor pillanatok alatt meglódul a turbóval ugye rendesen megfújva.

 

Szimpatikus megoldás a szememben a lágyhibrid, csak a rendeléskor sem ért annyit a szememben, hogy egymillióval többet adjak (mondjuk csak emiatt) a Comfort szintért a Life helyett, de annyit sem, hogy a Comforton belül sem négyszázezret a mentes motorhoz képest.

 

Nekem nagyon nagy dolog volt és ma is az - mondjuk ki; egy beteljesült álom - hogy automata (alsó-közép kategóriás) autóm lett és ráadásul újonnan. Ráadásul akkor abszolút jutányosan; ettől drágább volt akkortájt az automata Corsa, meg Peugeot 208, stb...

Ez számított - és szinte csak ez számított.

 

 

 

 

Előzmény: sure (1933)
sure Creative Commons License 2024.03.20 0 0 1936

A hyundai.hu-n már hónapok óta nem működik pont az i30 konfigurátora, csak kíváncsiságból akartam a sajátom vásárlásakor összevetni az új irányárakat, itt a cseheknél 7 féle alapvető felszereltségi szint van és az N Line Premium a legdrágább, de már a  második, Smart PE-ben is LED-esek az elülső fényszórók és van vezeték nélküli telefon töltő.

 

 

Az viszont genyóság, hogy a 10.25"-os egérmozi nem tudja a vezeték nélküli Android autót, csak USB-n :(

Előzmény: motorbubus (1935)
motorbubus Creative Commons License 2024.03.20 0 0 1935

Az én autóm talán Comfort (ha volt ilyen) felszereltségű. Szerintem abban sem lehetséges pl az olajhőmérséklet kijelzése. Érdekesség, hogy a Tipo kijelezte az akkumulátor töltöttségi szintjét, aminek mondjuk a start-stop miatt volt némi létjogosultsága.

 

Visszatérve, talán a Prémium a legmagasabb felszereltségi szint.... LED lámpákkal, és pl vezeték nélküli telefon töltési lehetőséggel. Ezt én nagyon hiányoltam, ezért barkácsoltam egy töltőtekercset a gyári gumi tálcabetét alá.... :-)

 

Azt is nagyon szeretem, hogy már vezeték nélkül tudja a telefon tükrözést (AndroidAuto)....  

Előzmény: misinator (1932)
sure Creative Commons License 2024.03.20 0 0 1934

A "sima" N Lineban nincs (vagy még nem találtam meg) motorolaj hőmérséklet kijelzése, illetve semmilyen egyéb "telemetria" adat, a vízhőfokot is analóg (legalábbis hagyományos mutatós) műszer mutatja, de lehet, hogy valami OBD-s kütyüvel és megfelelő appal ki lehetne nyerni ezeket (és még sok más) adatot pluszban akármelyik felszereltségi szintnél.

 

 

Előzmény: misinator (1932)
sure Creative Commons License 2024.03.20 0 0 1933

Én egyelőre csak ECO módban vettem észre, hogy vitorlázna, viszont akkor is, ha a Stop-Start ki van kapcsolva.

Eddig nem nézegettem sokat az energiaáramlás-ábrát és a jövőben sem tervezem, de eddig még csak azt láttam, hogy a motor felől áramlik a csí az akkumulátor felé motorfékkel guruláskor. Ma direkt figyeltem városban, egyesben induláskor is, meg többi fokozatban is alacsony fordulatról erőteljesebb gázadáskor(nem kell padlózás) a másik irányba is mutatja, hogy folyik a delej.

Én markánsabb "turbólyukat" vártam a nagyobb motor és (feltételezhetően) nagyobb turbótól, ezen kívül csak az 1.0 T-GDI-s Picantó tesztvezetésén volt dolgom turbós személygépkocsival és annak is már 4+ éve, de onnan határozottan emlékszem egy kis késlekedésre a gázpedál lenyomása és a "valami történik" között. Talán tényleg nem csak jobbágyszemkápráztatás, hanem valóban a lágy hibridek a turbólyuk csökkentésében tudnak segíteni.

 

(Itt épp nem áramlik semmi semerre, menet közben nem fényképezek...)

Előzmény: motorbubus (1931)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!