Igen automata,mindent úgy tesz ahogy az megvan írva csak a nagy csendben erre lettem figyelmes,nem szeretném ha valami gebasz lenne a keveromotorokkal.
Tibor te ezeket tudod tuti de a tobbiek is segíthetnek ha tudnak,még egy dolog amit észrevettem és nem tudom normális e?!
Beindítom a motort majd leállítom,utána csak ráadom a gyújtást beindul a levegofújás és ezzel kapcsolatban kérdeznék:
Rádiót kikapcsolva csak a futoventilátort hangját hallgatva alacsony fordulaton vagy a venti teljes 0-ra állításával,hallom ahogy mintha a szellozo terelolapátjait állítaná-megkeresné a 2 végállást,de utána is mintha 1 másodperces szunetekkel mintha utánállítaná a lapátokat olyan nagyon rovid bz-bz lenne folymataosan majd egyre ritkábban!
Hallani nálatok is, ha nagy a csend,olyan mintha valami motor nem találja az alap pozíciót vagy lépdel másodpercenként egy rovidet?!
Meglestem a garázsban. Olyan világos bőrszínhez hasonlít legjobban vagy nagyon halvány rózsaszín majdnem fehér ... mindkét elsőn ua. 1.5 dCi 86 paci 2006
Srácok,nagyonnagy segítségre lenne szukségem,mint alapítótag konyorgok akinek 1.5dci Modus-a van, nézze már meg légyszi a bal elso(soforfeloli) elso lengéscsillapító rugóján milyen színjelolés van? Nálam piros van ,de lehet ez nem jó légyszi légyszi valaki....!
Ma átvettük a Modust :-) A feleségem autója, évi 8-10e kilométert megy majd vele.
Ez egy 2009-es 1.2 TCE Dynamique Grand, pár plusz felszereltséggel: 6 légzsák, ESP, digit klíma, 4 el.ablak, 15-ös alufelni, bőrkormány, tempomat, tolatóradar. Magyarországi, szervizkönyves, sérülésmentes, kicsivel 60e km alatt.
Sajnos a j. hátsó ajtó halott, nem működik sem az ablakemelő, sem a központi zár. Ezt az átvizsgálás során nem vettük észre.
Az előző Scénicből (2003 és 2008 közötti II-es széria) hiányoznak a kis fineszek (napfénytető, esőérzékelő, sötétedő tükör, napfényrolók, középkonzol), bár van két dolog, ami egyáltalán nem: elektromos kézifék, indítókártya -- sok értelmük nincs, de gyakran elromlanak.
A motor zseniális, a mai mérleg 80 km autóút, 80 km város - az átlagfogyasztás (óra szerint) 5.4 l. Eközben hibátlanul megy (a másik autóm egy Volvo S60 a D5 motorral).
Ami mindenképpen megtörténik: autóvédelem kiépítés, kihangosító beszerelés, téligumi felszerelés. Továbbá a belső világítás tuningja: az első lámpában egy olvasólámpa van, a hátsóban egy sem. De az egész ugyanaz, mint anno a Scénicbenn, ahol elöl hátuil "háromlámpás" világítás volt. Szerintem a háromlámpás világítás darabja 3-4e ft, úgyhogy csere lesz. Illetve az a meggyőződésem, hogy a sima tükröt is ki lehet cserélni a Scénic/Mégane/Laguna sötétedős tükrére. Annak csak 12V kell. Maga tükör halomban áll a bontókban...
Olcsón megúsztad. Nekem az Osram és a GE vált be. Azt tudni kell, hogy a nagyobb fényerejű izzók kb. fele annyit bírnak, így olyat ne vegyél, csak hagyományosat.
Nem is említettem, hogy szombaton mentünk egy hosszabbat az autóval. Este, hazafelé a kuplungom, mintha néha keményebb lett volna. Kicsit zavart és idegesített is a dolog. (A horvátországi eset után.) Szerencsére másnap már nem tapasztaltam ezt. Jártatok, tapasztaltatok hasonlót? Vagy csak én voltam fáradt? Esetleg jobban kopik, kopott a kuplung?
Nem vezetgetjük egymásét. A Grand előtt is Cliója volt. A miénk után apósom választotta neki. Gondolom, akkor kérte a nagyobb motorral. Nem tudom minek, neki bőven elég lett volna az 1.2-es is.
A fogyasztása nem igazán jobb, mint az enyém.
Ő egyszerre 35 km-et megy városon kívűl szerpentines, falvas részen, (de vannak hosszú egyenesek is benne) (napi kétszer) én 6-ot a városban és ahogy nézegettem alig 0,3-0,4 l a különbség. Elmondása szerint meg olajat kell utántöltögetni.
Na ez meglepett. Azt hittem a 0,9 tce-t választja. Lehet, hogy vezette a Modusotokat, és belátta, hogy elég neki az alap 1,2-es? Amúgy mennyit evett a tce a Grand Modusban?
Sziasztok! Eladó lett 2 185/60 R15 84 H Nexen CP641 gumi, dot: 3910. Kb 3-4 mm futófelület, egyenletesen kopottak, talán a külső széle kicsit jobban. Van mellette egy Dunlop Sport(2006-os), meg egy Kumho Ecsta(2004-es), azok inkább pótkeréknek esetleg. Futófelületük még bőven jó amúgy. Ha valakinek kellenek, beszéljünk az árról.
A tompított fényszóró izzójának cseréjéhez tényleg bontani kell a lökhárítót, de a helyzetjelzőhöz felesleges. Ott elég a rajta levő fekete rácsot kipattintani és kicserélni az izzót. Max. 5 perc az egész. Én többször cseréltem így.
Az ablakemelő szerkezet műanyagjának törése tipikus Modus hiba. Nálam a vezető oldalinál a komplett mozgató szerkezet lett cserélve. Az utángyártott alkatrész 35 ezer körül volt. A másik oldalon a Scenic műanyag eleme lett kicsit átalakítva. Itt nem volt impulzív az ablakemelő, így meg lehetett így is oldani.
A másik gyakori hiba a kormányszervó meghibásodása. Szerencsére én megúsztam. Márkaszervizben 400 ezer körül van a javítás, de valaki talált olcsóbb megoldást. Ha visszaolvasol a fórumon, megtalálod, bár remélem, nem lesz rá szükséged.
Mit lehet tudni az autódról? (szín, felszereltésg, futott km). Ezen a fórumon írt korábban az előző tulaj?
Hát megvolt az első javítás: utasoldali ablakemelő műanyag csere, jobb oldali helyzetjelző izzó csere mindösszesen egy eggyes és négy nulla. Nagytudású márkaszervíz szerint bontani kellett volna a lököst hozzá, 15-ért, és ez csak az izzó, ablakemelőt már nem is mertem kérdezni, ezért a pénzért még Edwin Marton is hegedülhetett volna közben a kocsi mellett... Az egész munka nem tartott háromnegyed órát....igaz, nem szakszervíz volt, csak értettek hozzá...