Keresés

Részletes keresés

György barát Creative Commons License 2024.02.29 0 0 2315

Hamar megöregszel. 😎 

 

33 719 - 33 738   BC4üp-42
33 739 - 33 783   BC4üp-42a

74 449 - 74 539   C4i-36
74 540 - 74 619   C4üp-42
74 620 - 74 669   C4i-43a
74 670 - 74 834   C4üp-42
74 835 - 74 934   C4üp-42a
74 935 - 75 184   C4i-43

(Ezek után már DB és DR (DDR). 

 

Előzmény: alkotasu (2314)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.29 -1 0 2314

Ennél egy kicsit konkrétabban lennék kíváncsi. A BC4i-37 utolsó pályaszáma 33 716 volt. Mik voltak a BC4üp-39 és a BC4üp-42a pályaszámai? Meg a C4üp-39, C4üp-42a, stb?

Azt feltételezném, hogy

BC4üp-39:   33 717 - 33 718        1939      2 db.

BC4üp-42a: 33 719 - 33 763        1944-    45 db.

de nem jó, mert ebbe a képbe sem a 33 783-as, sem a 33 765-ös kocsi nem illik bele. Miket soroztak még ide? Vagy kimaradtak pályaszámok?

 

Ez még akár jó is lehetne, mert a C4üp-42 74 770-es pályaszám belefér

C4üp-39:     74 447 - 73 448       1939      2 db.

C4üp-42:     74 540 - 74 785       1942-     245 db.

C4üp-42a:   74 786 - 74 885       1943-     100 db.

C4i-43a:      74 886 - 74 935       1943-     50 db.

C4i-43:        74 936 - 75 185       1944-     250 db.

Előzmény: György barát (2313)
György barát Creative Commons License 2024.02.28 0 0 2313

Vierachsige Durchgangswagen: 

négytengelyes középfolyósós = sebesvonati kocsik. 

 

33 001 - 36 000   BC4i - 1939 után csak BC4üp, 

72 000 - 80 000   C4i, C4üp - 1939 után vegyesen. 

 

Előzmény: alkotasu (2312)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.28 -1 0 2312

Köszi mindkettőtöknek!

Sajnos a már nem működő EP II oldalon ezek az adatok már nem szerepeltek.

 

Ezek a BC4üp-42a, meg C4üp-42a kocsik mely pályaszám csoportokba kerültek? Meg a 39-es típusok?

Előzmény: György barát (2308)
róbertke Creative Commons License 2024.02.28 -1 1 2311

Előzmény: RhB (2309)
róbertke Creative Commons License 2024.02.28 -1 1 2310

Előzmény: RhB (2309)
RhB Creative Commons License 2024.02.28 0 0 2309

Egy vezérlőkocsis kérdés a szakikhoz. A képen látható kocsi (persze DR korszakban, de hirtelen csak ilyen képet találtam) milyen mozdonyokat tudott vezérelni? Dízel, villany, típusok... A képen mintha BR118 lenne mögötte. Amennyiben többfélét, akkor ez pályaszámtól függött, vagy egy adott kocsi tudott többfélét is? Pl. az 51 50 25-03 817...

 

 

György barát Creative Commons License 2024.02.28 0 1 2308

p = Polstersitz = párnás ülés. 

 

33 783   BC4üp-42a   (épült 1944-ben). 

 

Előzmény: alkotasu (2306)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.02.28 0 0 2307

Nem tudom, mennyit segít, de itt tárgyalja a Schürzeneilzugwagen fejezetben.

 

https://www.modellbau-wiki.de/wiki/Schnell-_und_Eilzugwagen_(Deutschland)

Előzmény: alkotasu (2306)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.27 -1 0 2306

Köszi!

A "p" mit jelölt?

 

Ezt a 33783-as kocsit meg hogyan jelölték? BC4i utód, de harmonika átjáróval. BC4üp? (Meg melyik bauart volt ez?)

A kép a Drezdai Közlekedési Múzeum képeiből van.

Előzmény: György barát (2301)
CanGuru Creative Commons License 2024.02.25 -1 1 2305

Ma szembejött velem egy rövid urbexes videó Facebookon, amiben egy erdőben fekvő vágányon több mozdony áll egymás után. A mi szempontukból pocsék a videó, mivel a részletek nem igazán látszanak, most úgy örülni tudtam volna egy Kuhár Bence-féle tudósításnak is... :)

 

Valószínűleg nem DR, de gyanítom, hogy a keleti oldalon maradt meg, lévén ott kb. 1990-ig futottak a gőzösök (és kádszerkocsis Br52 is van a sorban).

 

A dögsorban az első az egykori Piko Junior nem áramszedős E69 formájú mozdonyára igencsak hasonlít. Azt tudtam, hogy létezett tényleg ilyen, de a mai napig nem tudom, hogy mely gyártók készíthettek ilyent (tippem szerint azok, akik a valódi E69 mozdonyokat is gyártották - Rohrbach, Krauss, Siemens, Maffei).

 

Sajnos a videóból nem tudtam rájönni, hogy milyen hajtásrendszere lehet, azaz, hogy dízel-mechanikus, dízel-hidraulikus/hidrosztatikus, dízel-villamos. Az egyik kerékpár alatt átlátni, TC motor nincsen ott, de lehet, hogy hiányzik.

 

Szóval bárkinek bármi infója van-e ehhez? A német www.rangierdiesel.de oldallal sajnos nem jutottam semmire.

 

róbertke Creative Commons License 2024.02.23 -1 0 2304

211 078 a vonatával indul Erfurt főpályaudvaráról Weimar felé – 1982. június /Bahnbild-Online

róbertke Creative Commons License 2024.02.22 -1 1 2303

DR BR 119 009 személyvonatával Sonneberg -nél.

1980.04.13. 

 

róbertke Creative Commons License 2024.02.22 -1 0 2302

Hol írtam én hangszerről vagy húsipari termékről egy szóval is? 

Előzmény: alkotasu (2299)
György barát Creative Commons License 2024.02.22 0 0 2301

Az "ü" alsorozatjel nem a vonatnemet jelölte, hanem a vászonharmonikával biztosított zárt átjárót (a kocsik között). Az "i" korlát és/vagy lánc.
A 74000-es számcsoport végén már voltak C4üp-39, C4üp-42 és C4üp42a típusú vagonok is. Az E 5-ös logikus folytatása a sebesvonati kocsiknak. Elővárosinak emeleteseket építettek, és jóval később a Halbersár-t.

 

Előzmény: alkotasu (2300)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.22 -1 0 2300

Köszi a pontosítást, akkor a forrás hülyeségeket írt.

 

Az viszont minden esetre érdekes, hogy a C4üp-54 75000-es pályaszám csoportba sorolták be (ami gyakorlatilag folytatása volt a C4i-36-osok 74000-es csoportjának) egy ü betüvel, mert az meg a gyorsvonati kocsik jelzése volt. Igaz, a leírás szerint az elején gyorsvonatokban használták, ugyanakkor a kialakítása elővárosinak felet meg a több ajtóval, termes kialakítással. Szóval nálam ez besorolás egy kicsit katyvasz.

Előzmény: György barát (2298)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.22 -1 0 2299

Nem hasonló. Nem volt azon harmonika, a DR később sem tett rá (ellentétben a DB-vel, igaz nekik nem jutott a típusból sok, és azok egy részét is jelentősen átalakították). A LOWA E5-nek a vége erősen hasonlított  a Schürzenwagenére, (vagy leginkább azonos volt vele) amibe "el lehetett rejteni" az átjáró harmonikát csukott állapotban. Az altenbergi kocsinál nem volt ilyen. Szóval nincs miért átalakítanom már csak azért sem, mert nekem a mindkét végi kapcsolhatóság prioritás.

Előzmény: róbertke (2296)
György barát Creative Commons License 2024.02.22 0 0 2298

Csak egy apróság: 

A középajtót nem kellett az ellenségtől átvenni. 1935 óta léteztek az altenbergi kocsik, amelyeknek a többsége az NDK-ban maradt (1945 után). Arról nem is szólva, hogy a DB sebesvonati vagonok pántos ajtóval készültek, az E 5-ösök pedig tolóajtósok (mint az altenbergiek). 

 

Előzmény: alkotasu (2294)
róbertke Creative Commons License 2024.02.22 0 0 2297

róbertke Creative Commons License 2024.02.22 0 0 2296

Tessék, hasonlóan néz ki az "Altenbergi" kocsik vége is. 

A vonatod utolsó kocsijának szántat szépen átalakíthatod. 

Kioperálni a "haken" kapcsolót, és a helyére berakni az összes funkció tömlőt. 

Vezérlőkábelt ne rakj, mert azokon a kocsikon nem volt! :-) 

róbertke Creative Commons License 2024.02.22 -1 0 2295

Előzmény: alkotasu (2294)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.21 -1 0 2294

Egy LOWA E5. Érdekes darab, a leírás alapján Schürzenwagenből fejlesztették ki.

https://www.bahnbilder.de/1200/am-2681990-stand-bghn-505029-14255-9-865801.jpg

 

Gugli fordítós magyarítva egy kicsit:

 

A DRB-hez expressz és gyorsvonatiként szállított Schürzenwagen-kocsikkal végzett munkák során szerzett gyakorlati tapasztalatok alapján egy új típusú kocsit fejlesztettek ki. Ez volt az első új fejlesztés a háború után. LOWA E5-nek hívták. Építési szempontból a kocsik az utoljára leszállított Schürzenwagen kocsikra épülnek. A DRB-hez hasonlóan kezdetben prototípusok készültek, mégpedig a BC4üp és a C4üp, a már említett kocsitípus pedig a megszerzett tudásból készült. 23,2 m hosszú volt és 72 ülőhelyet kínált. Egy másik különlegességet a nyugati „osztályellenségről” másoltak le: a középső bejáratot, amely az 1950-es évek elején a DB gyorsvonat kocsijain alapfelszereltség volt. Ez azt jelentette, hogy két nagy termet lehetett kialakítani, egyet a dohányzóknak és egyet a nemdohányzóknak. Az kocsi mindkét oldalán három ajtóval pedig garantált volt a gyorsabb utascsere. 1954-ben a kocsik sorozatgyártásra készen álltak, és 200 autó építése kezdődött meg. A kocsikat a VEB Wagenfabrik Bautzen szállította. Különlegességként két zöld árnyalatra festették az autókat. Kezdetben az új kocsikat C4üp-54 néven ismerték. Később Bghe-nek hívták őket. Mivel akkoriban ezek voltak a DR legmodernebb dolgai, az új kocsikat gyakran használták a nemzetközi távolsági forgalomban; A kocsik a Német Szövetségi Köztársaságba is zónaközi vonatokkal érkeztek. Ezek a kocsik 120 km/h sebességgel tudtak futni, és 43 tonnát nyomtak. A sorozattól függően a kocsiknak különböző forgóvázaik voltak. Könnyű BA Görlitz III forgóvázak és tengelytartó nélküli forgóvázak kerültek felszerelésre. A DR 3. osztálya is először kapott párnázott üléseket. Kezdetben a 75 211-től 410-ig terjedő, később a 250-… számokat kapták az autók. 3. számként 29-14 3... Amikor a DR az 1960-as évek elején korszerűsítette gyorsvasútjait (modwagen), majd később új Y kocsikat gyártottak, a kocsik hamarosan átkerültek a gyorsvonatokra és a helyi forgalomra. Továbbá 1969-től az E5-ös kocsikat vezérlő kocsikká alakították át, amelyeket elővárosi forgalomban használtak. Lipcse nagyobb körzetében a kocsikat az S-Bahnon használták, és speciális kék fényezést is kaptak. A kocsik kivonása az 1980-as évek közepén kezdődött. A DB AG 1994-ben már nem vett át egyetlen LOWA E5-ös kocsit sem. Ennek a típusnak az utolsó képviselője a Schwarzenberg Vasúti Múzeumban (Erzgebirge) található.

Előzmény: György barát (2293)
György barát Creative Commons License 2024.02.21 0 0 2293

1. A második és az utolsó (látszó) vagonról nem merem kijelenteni, hogy altenbergi illetőségű lenne. 

2. A LOWA E5 típus ugyanez az elrendezés, de 4-5 méterrel hosszabb. (Tehát a fotón lévők nem azok.) 

3. A rabszállító korábbi számát (sajnos) nem tudom. 

 

Előzmény: alkotasu (2291)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.21 0 0 2292

A korábbi pályaszámait is meg tudod mondani?

Előzmény: György barát (2289)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.21 -1 0 2291

Most nézem, hogy itt legalább 7 altenbergit kötöttek a gőzös mögé. Középen van a budi. Vagy volt más kocsija a DR-nek, ami középfeljáratú volt, és középre tették a klotyót? Érdekes lenne látni a képet jobb felbontásban.

Előzmény: róbertke (2285)
róbertke Creative Commons License 2024.02.17 -1 2 2290
György barát Creative Commons License 2024.02.12 0 0 2289

Lánykorában C4ü-35. A háború után (az NDK-ban) rabszállító kocsivá alakítva. Tehát Z4-35/4x típus. 

 

Előzmény: alkotasu (2288)
alkotasu Creative Commons License 2024.02.11 -1 1 2288

Itt egy ilyen C4ü-35-ös képe, DR formára alakítva:

https://www.bahnbilder.de/bild/deutschland~personenwagen-altbauwagen~einheitswagen-schnellzugwagen/932239/bahnhof-salzwedel-am-1041994-dr-gefangenen.html
(Lehet, hogy ugyanaz a kocsi lenne? Nem gondolom, hogy túl sok ilyen futkosott már 1977-ben.)

Előzmény: alkotasu (2262)
róbertke Creative Commons License 2024.02.08 -1 1 2287

Eredeti szöveg:

Ein Sonderzug mit DR BR44 1486 rollte hier den Blankenheimer Berg bei Riestedt hinunter, Ziel ist Sangerhausen - September 2016 

róbertke Creative Commons License 2024.02.02 -1 2 2286

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!