Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Levente.hu Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2269

Köszi a választ! Akkor itt a tűzkarika probléma is bejátszhatott. Az jutott eszembe, hogy a fokozott fékbetét kopás lehet az A-TRC miatt is, az elég durván igénybe veszi, ha valaki sokat terepezik.

Előzmény: offroadgangster (2268)
offroadgangster Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2268

2005-ös gyártmány volt a miénk.

 

Turbó , porlasztó, pompa, scv szelep majdnem mindegyiknek, alternator, klíma kompresszor , szenzor klíma nyomás , ha légpárnás akkor azzal is , a fékpofak hamar kopnak elől hátul , elől ragad meg az etrier (=féknyereg románul) dugattyú ...

Ezek minket szerencsére elkerültek, egy ami előfordult, az a fékberaadás volt, de nem rendeszeresen hanem véletlenszerűen. Fékpofákhoz annyit csak, hogy nem mindegy a minősége, szerintem nem koptak hamarabb, mint egy személyautón.

 

Amikor másodszorra a besztercebányaiak szerelték a motrot, ők azt mondták, van hogy havonta tíz ilyen motrot javítanak, főleg a Hiluxokból. Mindet besüléssel visznek oda.

 

 

Előzmény: Levente.hu (2245)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2267

Azóta az az autó gazdára talált (legalábbis levették a hirdetést), akárcsak a bukaresti másik, amit még akkor mutattam.

 

Az olajfolyások nem aggasztóak amúgy, az eredeti szimeringek fillérekért vannak hozzá, és csak a csere macerája szabja meg a munkadíj árát. 

A rozsda, amire sokat panaszkodtok (ha olyan, mint a lennebb posztolt képen), csak felületi rozsda, simán megoldható egy letakarítással/újrafestéssel, de még úgy is hagyható, mert a lemez vastag, és simán birja.

 

A km-órákat meg ne mind nézzétek, mert ezek az autók - és ez a 10 éves 120-asokra is érvényes - mind ott vannak félmilliónál, vagy túl rajta!! Csak szebben lehet maszkírozni!

Előzmény: S_Pety (2254)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2266

Na, előkotortam az OBD-t:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=900&na_step=30&t=9171961&na_order=

 

 

LC8Sumi, nézd mit tettél fel anno:

 

 https://docs.google.com/forms/d/1_lpewJiqWLQhaKikknvyRmyxGXNMqiliEkcZrgK6oMI/viewanalytics 

!!!

 

És újra aktuális!! :))))))))

 

Akkor is letárgyaltuk az injektorokat stb. Ott van a statisztikában, hogy a motorhibáknál 80%-ban NEM monitorizálták az injektorok állapotát, és ugyancsak 80%-ban ez okozta a hibát! 

 

Vajon mennyi idő múlva kerül megint valaki, akinek újra elülről kell magyarázni?! :)))))))

 

Előzmény: LC8Sumi (2255)
offroadgangster Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2265

tudnál küldeni képet róla? csak hogy mégis hogy néz ki... lehet érdekelne is ha tényleg eladod

 

Előzmény: Janusz1979 (2263)
LC8Sumi Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2264

Sajnos szakértelemnek nem mondanám:( Inkább csak amolyan sötétben tapogatózás, vélemény a részemről. Lehet, hogy érdemes lenne a Magyar Land Cruiseres facebook csoportban megkérdezned, ott többen vannak, hátha jobban látják a piacot, vagy jobban értenek hozzá.

Előzmény: Janusz1979 (2263)
Janusz1979 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2263

Köszönöm a szakértést, annyi irányadóm van, hogy öregem tavaly ilyenkor adta el az övét, 93 -as, állandó összkerekes változat, hasonló állapotban, csak az máshol rohadt, ő 3 misiért rakta fel, sokan jelentkeztek rá, de mivel sürgős volt, 2.5 -ért odaadta.

Szerintem az én esetemben inkább az a gond, hogy ideiglenesen ki van vonva és csak traileres szállítás jöhet szóba, ez szerintem sokakat visszatarthat.

Őszintén szólva már 3 éve vakcillálok az eladáson, nagyon a szívemhez nőtt, nyaralómhoz a cementet,meszet ezzel rángattam ki futóval esős időben, mert a terepes ifa bénázott bejönni a földúton az építőanyaggal.

Ha nem lenne gondom az életben, csak utazgatni, akkor tuti csutkára felújítanám és maradna, de az észérvek ellene szólnak.

Előzmény: LC8Sumi (2261)
lowpici Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2262

Én is hasonló megfontolásokból vettem 120-ast. Egyszerűen ebből van megfizethető választék. Nyilván tudomásul kell vennie mindenkinek saját korlátait, mennyi szabadideje, pénze van a beszerzésre. Persze vágyainkkal és álmainkkal is el kell számolni. Sokszor jártam már úgy, hogy az elöző "örök darab" beszerzésére biztattak, míg a következő reális évjáratok jó darabjai is elfogytak.

Előzmény: LC8Sumi (2260)
LC8Sumi Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2261

Az lesz az akkor. Nehéz ügy. Könnyebb lett volna tippelni az 1HZ motorosra, jobbra/balra nyíló, fordulatszám mérő nélkülire.. Abból van 2-is a hahun. Az egyik 2.2 a másik 3.7. A 2.2-es már kb. egy éve fent van, 4 vagy 5-ről indult talán, nem tudom hogy a 3.7-es elmegy-e valaha ennyiért:/

Aztán van az 1HD-FT, preferáltabb motoros, újabb (facelift?) verzióból is kettő, az egyik 4.8 éppen - ez is régóta hirdetett, 6 vagy 6.5-ről indult ha jól emlékszem (vagy sűrűn cserél tulajdonost), a másik eladó 6M, ez pár hete van fent.

Nagyon függ az állapottól is, hogy mennyit ér egy ilyen. SZERINTEM, de ez nem egy mérvadó vélemény, kétféle állapotra vadászik a szűk réteg aki ilyet akar: vagy makulátlan és bármit megadnak érte, vagy bírjon ki még egy bp-bamakot és legyen olcsó. Én pl. imádnám ha lenne egy a kettő között (nem leharcolt de nem is aranyáron), de ilyet 1-et ha láttam az elmúlt évek során itthon.

Kérdés mennyire akarja gyorsan eladni az ember, mert ha nem akkor tedd fel magas áron és nézd meg hogyan reagál a piac.

Előzmény: Janusz1979 (2259)
LC8Sumi Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2260

Végső megoldásnak azért ha gondolod, nézz meg párat abból is, ha más nem hogy legyen állapotbéli összehasonlítási alapod a 95-ösökkel. Létezik belőle olyan verzió 2003/4-ben ami nagyon hasonló a 95-öshöz hajtáslánc és elektronika ügyileg. Nem mondom hogy a legjobb terepképességekkel bíró terepjárók, de azért nem sok hely van ahol Defenderrel el tudtam menni, a 120-assal meg már nem. 95-ösöm még nem volt, úgyhogy nem tudom, hogy ezeken a helyeken az még pont elment-e volna, de az tény hogy szimpatikusabbak a 16"-os kerekek és az alapból magasabb hasmagasság:) Inkább csak az a bajom, hogy tegyük fel veszek egy 95-öst 3-ért - mert akörül látom azokat amik ránézésre szebb állapotban vannak. Behozom az még plusz 4-500. Akkor még biztos előjön valami hülyeség, mint injektorcsere vagy váltó vagy osztómű vagy valami, szóval egy bő 500 ezret rá kell tartani. És hát.. 18 év körüli autók. Namost 3.5-4 körül azért már lehet kapogatni egész jó 120-asokat is, szerintem nagyobb valószínűséggel talál belőle jobb állapotút az ember (pusztán azért, mert egyáltalán van belőle választék), és alapból sem használhatatlanok terepen, viszont 1-2-3 év alatt meg igényeknek megfelelően még jobban terepképessé lehet szabni, nem kell feltétlen egyből megemelni, lehet hogy lehet vele úgy haladni ahogy az ember egyre inkább kívánja a durvább és durvább terepre való behajtást. Sokan megfeledkeznek az aszfaltos képességekről, kényelemről, biztonsági extrákról. Ezekben a 120-as nagyon veri a 95-öst azért, ami szempont lehet ha a túrák nagyobb része aszfalton történik - pl autózol aszfalton 200km-t, majd mész 20-at terepen, aztán haza 200km aszfalton.

 

Ezzel együtt nem akarlak rábeszélni, kb. a saját keserűségemet írtam csak le - hogy nem találok 3 éve egy normális D4D 95-öst:( Kár, hogy nem 10 évvel ezelőtt vagyunk:) Akkor még biztos volt több szép és jó állapotú.

Előzmény: S_Pety (2256)
Janusz1979 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2259

Hazaérek melóból lecsekkolom a motort, de emlékeim szerint van turbó felirat a csövön keresztben, fordulatszámmérő van benne, hátsó ajtó középen osztott, fel és le nyílik.

 

Előzmény: LC8Sumi (2258)
LC8Sumi Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2258

Azt hiszem van egy piros turbo felirat a szívócsonkon vagy torkon vagy hogyhívják:D ami keresztbe megy a motor felett az 1HD-T-ken.

Van benne fordulatszámmérő? le/fel vagy jobb-ra balra nyílik a csomagtérajtó?

 

Előzmény: Janusz1979 (2257)
Janusz1979 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2257

Az honnan derül ki? Motorkódnál 1HD00 szerepel.

Előzmény: LC8Sumi (2253)
S_Pety Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2256

Köszi az infót.

Igaz modernebb a 120-as, de nekem jobban tetszik a 95-ös formája meg belseje. Meg talán kevesebb az elektronika van benne. Túra autót szeretnék csinálni belőlle.

Előzmény: LC8Sumi (2255)
LC8Sumi Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2255

Ilyenre, igen:) A csatlakozó valahol a pedálok felett és a kormány alatt lehet, talán a gázpedáltól jobbra fent, de Khan megmondja majd a frankót:) Egyszer már elárulta itt a topicban nekem, de jól elfelejtettem.. Mert nem találtam azóta se olyat amire megérné rádugni a gépet. Kevés van belőlük itthon eladó, és azok is megették már a kenyerük javát általában (ezért adják el).

 

120-as nem játszik? Sok szempontból jobb a 95-ösnél és a választék is nagyobb. Bár nekem a 95-ös jobban tetszik, úgyhogy megértelek:)

Előzmény: S_Pety (2254)
S_Pety Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2254

Már írtam pár kérdést ide a fórumra. Ami letisztult benne, hogy 95-ös és d4d motorral szeretnék venni. Megnéztem itthon egy nagyon szép állapotú td (125le). Ajánlani is tudom!

Régebben is nézelődtem már d4d mikor még nem dőlt el milyet szeretnék, de akkor nem aktívan és sokkal, kevesebb infóval. Amióta aktív lett a keresés meg is néztem 2 autót. Egyet Romániában, amit Olaszországból hoztak be, még árba jó is lett volna, 5000€-ért el is tudtam volna hozni. Köszi Géza a segítséget!

Viszont volt pár probléma az utóval, főleg a hajtás rendszerben (osztóműből fojt az olaj és baromi nehezen sikerült kikapcsolni a középső difit (ne világítson a visszajelzője), valami a motor védő is tiszta olaj volt, a hátsó difi nem kapcsolt be és a hátsó híd kardán csatlakozásánál is volt olaj folt). ami nem lepett meg de segítséggel ki tudtam deríteni, hogy 420 000km volt augusztusban az autóban Olaszországban augusztusban, amikor néztem 227 000km :-D Viszont rozsdásodás szintjén semmi kifogás nem érte az utót szerintem, a korához képest. (A Jeepem jobban rohadnak ennél.) Meg a belseje makulátlan volt, csak a motoros antenna nem ment ki.

A másik amit megnéztem az Szegeden van és automata. Na abban 350 000km van és azért sokkal kopottabb minden, de semmi olaj folyás. Viszont a szélesítések nem olyan szépen vannak illesztve, meg láttam valami nem alvázvédő festés a vázon hátul, az inkább alapozó volt. Lehet csak a lökhárítót nyomták vagy nem tudom. Itt is azt néztem, hogy nem kapcsol a hátsó difi. Beszéltem egy szerelővel aki mondta, hogy ha nincs használva be tud ragadni a motor és akkor cserés. ezért nem árt néha használni, vagy megjáratni azt. Még ami nem tetszett, hogy az első lökösön a lámpa mosók kiálltak nagyon. Lehet, hogy csak az én igényem és ne várjak el ilyeneket ennyi idős autótól, de amiket láttam eddig azok esztétikailak jobb állapotban volt. Viszont az eladó mondta, hogy mindent megcsinál rajta és megcsinálja a teljes szervizt ha kérem, mivel adott minden.

 

Mivel itthon nem igazán van felhozatal, így külföldről tervezek behozni vagy behozatni autót. Az országok amik sorba jöhetnek:

- Olaszország: Kisebb az esélye a rozsdás LC-nek, eléggé elszórt, hogy 1 vagy 2 db akkumulátor van benne. A behozatal kicsit körülményes, mert lábon nagyon nehéz hazahozni, a tréler meg nem olcsó. Meg kell egy ember aki tud olaszul. Aminek még utána jártam, hogy nem lehet kp-ba fizetni 9xx€ felett, így csak az utalás jöhet szóba, ami kb. 2 nap is lehet.

- Lengyelország: Találni jó áron autókat, de csak magánszemélytől vennék. Innen könnyebb hazahozni lábon az autót. A szervízkönyvet azt veszik. Így ahol számlák vannak az jó lehet. Annyira nem sóznak mint Ausztriában. Meg talán annyira nincs messze.

- Németország: Innen haza lehet hozni lábon. De itt azért sokkal nagyobb az esélye, hogy több a rozsda. A szervízelése talán jobb, de nem igazán kéne neppertől venni inkább magánszemélytől.

- Ami még szóba jöhet az Francia, Luxemburg, Hollandia esetlek Dánia. Ide nincs még infóm.

 

@LC8Sumi. Ilyen Mini VCI kábelre gondoltál? https://www.ebay.com/itm/Mini-VCI-J2534-32-64-Bit-13-00-022-Diagnostic-Cable-for-Toyota-Lexus-Techstream/302107470641?hash=item4657022b31:g:mdIAAOSwQt9brUL~:rk:13:pf:0

Ezt tudom használni 95öshöz? Hol találom a csatlakozót a kocsiba?

 

Mi a véleményetek az automata váltóról? Tudom már volt sokszor téma. Milyen sűrűn kell olajat cserélni benne? 

Ha van bárkinek valami ötlete, hozzáfűzni valója szívesen veszem! 

 

 

LC8Sumi Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2253

1HD-T motor van benne?

Előzmény: Janusz1979 (2252)
Janusz1979 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 2252

Sziasztok, nem tudom mennyire jó helyre írok, de szeretnék segítséget kérni egy Land Cruiser beárazásában, használtautón nem igazán találok ilyet, még irányárnak sem.

 

Autó:
- pontos típus : Toyota Land Cruiser , HDJ80 , 4164cm3, 118KW
- évjárat : 1992.12.30
- felszereltség : klíma, hátsó difi, központi zár,vonóhorog,7 személy
- üzemanyag : dízel
- műszaki érvényessége : műszaki 2016 májusában járt le, azóta félévente ki van vonva ideiglenesen
- volt-e törve, javítva? : jobb oldali fényszóró tört be és ekörül volt kis gyűrődés, küszöb, valamint a sárdob belülről több helyen lakatolást igényel átrozsdásodás miatt
- futott km : 550000km
- esetleg szervizszámlák, dokumentumok. : nincs

Autó működőképes, műszaki lejárta után évente párszor be van indítva.

 

 

Khan01 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 2251

Kiegészítés: az injektorok 320 000 km-e csak az, ami 100%-osan  biztos!! 

Van ugyanis egy négyéves cégautós múltja az enyémnek ahol a megtett km nagyon széles skálán mozoghat. A legfinomabban is számolva ez még egy 40 000-et nyom az összkilométereken, tehát mondhatok min. 360 000-et akár ezekre az injektorokra, de ha évi 60 000 -et mentek vele, mint a többi cégnél?! Számoljam még tovább?? :))

Előzmény: Khan01 (2250)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 2250

Figyelj: 

 

1. 

 

Ez annak a nyilvántartásnak a része, amit olyan 8-10 évvel ezelőtt vezettem a hirdetett autókról. Minden folderben  megvan a hirdetett autó évjárata, km- állása, alvázszáma (ha megadták) és telefonszám. Még olyan is volt, hogy kiszúrtam képek alapján az viszonteladók által újrameghirdetett, pörgetett órás példányokat!! 

 

Szerinted nekem egyből ment?? 

 

Jó, egyetértek, sokat szűkült a kínálat azóta,  de nem lehetetlenedett el!

 

Megoldás: ha nem te akarod behozni, belföldön nem kapsz megfelelőt, bízzál meg egy megbízható neppert!!  

 

2. Mit értesz rozsda általi szétrohadás alatt?? Például ez? 

 

3. Én azt mondtam, hogy a 120-asok injektorai érzékenyebbek, a KDJ90/95-ösé nem!! Mindkettő 1KD-FTV, ugyebár!

Az általad kikeresett listán látható is, hogy nem ugyanazok az injektorkódok, egy átfedés kivételével, ahol az utolsó szériás J9-es 3. és 4. injektora megegyezik a 2002-2004 között gyártott 120-aséval.

 

Nekem a 23670-30010/23670-30020 kombinációm van, szervízkönyv szerint 2004-ben kerültek be, azóta bennük van 320 000 km, és még mindig újként működnek, a legnagyobb korrekciómat már írtam, "-1"-es!! Igaz, azon már el lehet gondolkozni, hogy vajon a másik kombináció milyen, nekem arról információim nincsenek! De ez nagyon jó!!

 

 

4. Tűzkarika: nekem kétszer voltak kivéve az injektoraim, és egyszer sem cseréltünk tűzkarikákat, pedig előírás szerint kellett volna! Amikor a márkaszervízes havert kérdőre vontam, az volt a válasz "gondolod, nem cseréltük volna ki, ha olyan állapotban lettek volna??"

 

Előzmény: Levente.hu (2247)
lowpici Creative Commons License 2019.01.15 0 0 2249

Lassan teljesen kivesézzük a témát. Visszatérve a1 1KD-FTV motorra. Itt alapvetően kétféle súlyos meghibásodásról beszélhetünk, de ezek hiba aránya semmivel se rosszabb mint általánosságban korszerű diesel motoroknál.

1. A legnehezebben megelőzhető probléma, valamely dugattyú repedése. Ebben a legproblémásabbak az EURO 4-5-ös emelet teljesítményű motorok. Itt ugyanis a gyártó kivette a dugattyúból az égésteret körüölelő acélbetétet, helyette erősített ötvözetet használt a dugattyúöntéshez. Gondolom a dugattyú tömegének és az előállítás költségének csökkentése volt a cél. De nem jött össze a barba trükk, ezután több módosított dugattyút készítettek. A hibát a Toyota is elismerte: https://www.ssch.com.au/wp-content/uploads/2016/10/Technical-Service-Bulletin-Toyota-1KD.pdf

A hiba kialakulás elleni javallatok: chippelés mellőzése, a tartós padlógázos vezetési technika kerülése (különösen nagy terhelés alatt), és minden 100e km-nél tüzelőanyag-ellátó rendszer ellenőrzés. Ezek csökkentik a meghibásodás valószínűségét.

2. A másik a injektor tűzkarikák átégése. Ilyenkor beledolgozik a motor az olajtérbe. Itt a fokozott kokszképződés miatt megszűnik a kenés és besülő dugattyú törik el. Ezért a nyártó javított, bevonatos tűzkarikákat készített, valamint 40 ezres csereperiódust írt elő. Ugye itt minden modell erősen érintett, fokozottan a korai sima rézkarikás darabok.

A Denso injektorokat folyamatosan reszelgeti a gyártó, itt úgy tudom, hogy az 5. rev.-nél járnak.

Előzmény: Levente.hu (2247)
Levente.hu Creative Commons License 2019.01.15 0 0 2248

Kikerestem a három kritikus alkatrészt évjáratra, cikkszámmal, hogy mikor mi változott.

 

1. Injektorok

 

KDJ95

 

2000: 23670-30010, 23670-30020

2000-2002: 23670-39015, 23670-39025

 

KDJ120

 

2002-2004: 23670-39025

2004-2006: 23670-39135

2006-2007: 23670-39185

2007: 23670-39186

2007-2009: 23670-39316

 

KDJ150

 

2009-2014: 23670-39365

2010-2014: 23670-39445(Euro 5 modellek)

 

2. Dugattyúk

 

KDJ95

 

2000-2002: 13101-30020

 

KDJ120

 

2002-2004: 13101-30020

2004-2006: 13101-30060 (6 sebességes modellfrissítés)

2006-2009: 13101-30090

2009: 3101-30150

 

KDJ150

 

2009-2013: 13101-30150

2010-2014: 13101-30170

2013-2014: 13101-30200

 

 

3. Tűzkarika kapcsán elég annyi, hogy összesen kettőféle volt:

 

2000-2007: 11176-30010

2007-2014: 11176-30011

 

Csak mint érdekesség, de úgy tűnik, 2004-ig ugyanaz a motor van a 120-asban, mint a 95-ösben.

 

 

 

 

 

Levente.hu Creative Commons License 2019.01.15 0 0 2247

Na várjávárjá... :-) Jelenleg a hazai piacon 2db, na jó, talán 3db KDJ95-öst árulnak, ebből 1db kézi váltós. Akkor mégis mit akarjak? Németországból behozni? 98%-ban szét van rohadva az összes! Olaszországból? Ott vannak szépek, de macera a behozatal, és jó eséllyel nem tudunk érte személyesen elmenni. Nekem is jobban tetszik a 95-ös, de nincs, ez van, el kell fogadni.

 

Szóval a korrózió a 95-ös legnagyobb baja, és ezen sajnos nem tudok segíteni. Nyilván ez nem típushiba, a korral jár, de akkor is ilyen.

 

Amit írsz, az igaz, ahogy az is, hogy az 1KD-FTV injektorai nem valami tartósak. Szóval ezen igenis lehetett volna mit javítani(ahogy volt is rá sok próbálkozás). Az 1GD-FTV motorok még fiatalok, de azért aki akarta az már beletekerte a km-eket, egyelőre sehol nincs panasz rájuk (jó, volt gyors dpf meghibásodás, de egy szoftverfrissítés kérdése volt csak, meg légszűrő probléma), 1KD-FTV-nél meg olyan is volt akinek már 100e km alatt megadta magát az injektor. Amúgy igen, rendszeres ellenőrzés, csak ha veszünk egyet használtan, akkor ugye ez nem egyszerű, hogy ki hogyan használta. Épp ezért kérdezek ennyit, mert kicsit szeretnénk feltérképezni a dolgot, mielőtt beleugranánk akármibe.

Előzmény: Khan01 (2246)
Khan01 Creative Commons License 2019.01.14 0 0 2246

Már látom, hogy így fogok megvénülni, hogy ebben a topikban magyarázom a motorproblémák okait, ráadásul úgy, hogy nem vagyok szerelő... (bár az tény, hogy sokat forgok közöttük)

 

Szeretném, ha mindenki meghallgatná tőlem a következőket: 

 

1. Nekem nincs 120-som, én csupán mérlegre teszek két dolgot: egyik, hogy itt vagytok 5-6 ember, akinél átlyukadt a dugattyú, +Frinyi, aki márkaszervízes, vagy nem márkaszervízes szerelőként kifogott további 4-6 darabot. Ez összesen vagy 10-12 LC! A mérleg másik felén a márkaszervízes szerelőim, akik soha  dugattyúlyukadással NEM találkoztak, nem tudják megmondani, hány darabnál, de mindenesetre több mint 100-nál! Beszéltem velük erről, hallottak ők is róla, de véleményük szerint nem ad semmi okot az aggodalomra!

A dolog nyitja ott van, hogy aki odajár, annak rendszeresen teszteren ellenőrzik az injektorait, akkor is, ha nem kéri, de valami gyanús. Így simán elkerülhető a jelenség!  (megjegyzem: a club4x4.ro j12-es jó kis közössége sem találkozott ezzel a fajta meghibásodással, pedig vannak ott, akik 120-assal megjárták Budapest-Bamakót, Kelet Ázsiát...)

 

2. A dugattyúátlyukadás nem Toyota LC /120-as probléma, hanem BÁRMELY dízel problémája, ugyanezen okból kifolyólag!! Úgy, ahogy tocsi75 tarja a dugattyúját, láttam már pont olyan lyukas Mazda 6 dugattyút, az is pont így átégett a rossz befecskendezésnek köszönhetően! Továbbá Avensises fórumokon is rendszeresen olvasgatok, ott is kerül rá példa. 

 

A 120-asok injektorai azok, amik sajnos gyengébbek, hamarabb tönkremennek, mint a régieké, ez a probléma forrása inkább, nem annyira maga a dugattyú anyaga. A dugattyú azért olvad meg, mert az a legpuhább fémötvözet a hengerben. Gondolom, az injektorok porlasztása fontos elem a környezetvédelmi normák teljesítésében, ezért azon nem annyira tudtak változtatni, ezért próbálták meg a dugattyúk anyagát a porlasztási kép hibáihoz hozzaigazítani, több-kevesebb sikerrel. 

 

 

Tehát felesleges arra várni, hogy a gyár lépjen, és "javítsa ki a problémát..."

 

3. Nem látok abban rációt, hogy melyik dugattyú adja meg magát hamarabb... Egyiknek a harmadik, másiknak az első...az szerint, hogy melyik injektor kezd el hamarabb gyengélkedni. Nekem pl. a második üt el a 0,5-0,7-es sortól, az szokott hidegen -1 lenni! Ha tegyük fel "+"-os lenne, és meghaladná a 2-őt, akkor nekem ezt a dugattyúmat vágná tönkre!

 

Nem értem továbbá a következőket: kikiálltjuk megbízhatatlannak a 120-as szériát, de mégis a legtöbben arra vadásznak, a KZJ/KDJ95 széria, az "régi lehúrbolt" kategória.

 

Nekem nyolc, hogy ki mit választ, de mikor én kellett válasszak a 95/120 közül, nekem márkaszevízes srácok segítettek, én is ugyanezt továbbítom felétek is. Ők az előbbit ajánlották, szószerint idézem őket: 'a kilencvenesekről semmi rosszat nem lehet mondani...) Azóta már találkoztak eggyel s mással az enyémen, de mindig viszonylag hamar megoldották! 

Akkor is idősebbek voltak ezek a gépek, elméletileg több várható problémával, km-el, de sokkal vállalhatóbbak, mint a 120-aséi!!

 

Tudom, hogy lehurbolt sokuk már ilyenkor, de nézzük a legvalószínűbb legdrágább esélyes javítanivalókat:

 

KDJ 95-ös várható legnagyobb problémák:

1. Injektorcsere (árban ugyanannyi, mint a 120-asba, de a tartósságuk sokkal nagyobb)

2. Legrosszabb esetben rossz az osztómű (itt valaki írta, hogy lehet kapni M.o.-n felújítottat 200e Ft-ért

3. Letörhetnek a hátsó híd stabilizátorfülei (ez jelenleg a J9-es problémája, de a híd azonossága miatt a 120-asokban is a közeljövőben számítani kell rá...) egy jó heggesztő megcsinálja párezerért, egy teljes új híd kb. 600e Ft, a bontott ennek kb. 10-20%-a+az átszerelés munkadíja

4. Az lengőkar gömbfejek sűrűn cserélendők, bár itt már hangoztak el olyan vélemények is, hogy a 120-asban is

5. SCV szelep

 

A 120-asról közvetítem a márkaszervízes szerelő-haver nemrég privátban leírt 14 évi tapasztalatait, >100-as mintaszámnál: 

 

"120-as? Volt bajunk elég!
Sorolhatnám estig...
Turbó , porlasztó, pompa, scv szelep majdnem mindegyiknek, alternator, klíma kompresszor , szenzor klíma nyomás , ha légpárnás akkor azzal is , a fékpofak hamar kopnak elől hátul , elől ragad meg az etrier (=féknyereg románul) dugattyú ... ( Iván, ismerős??  ;) )

 

+és ami még én hozzatennék, mert ott voltam, mikor ilyenekkel kínlódtak: elektronikai/szenzor/érintkezési problémák, meg még beszámoltam a 2007/2008-asok kormányműves gondjáról is!

 

Uff, én beszéltem! :)

 

Előzmény: Levente.hu (2245)
Levente.hu Creative Commons License 2019.01.14 0 0 2245

Mindenkinek köszönöm az értékes infókat a motorhibával kapcsolatban! Egész komoly kis felhasználói support gyűlik itt a hazai fórumon is, ez is egy további érv a LC mellett. :-)

 

A kínai endoszkóp tényleg hasznosnak tűnik. Egy ilyen mini VCI kábel a hozzá való szoftverrel mennyire helyettesít egy eredeti Denso V2-es tesztert? Ugyanúgy mutatja az injektor értékeit?

@offroadgangster: A te autód milyen évjáratú volt?

 

LC150 esetén lehet számítani javulásra? (190LE-s modellek) Ott is találtam már hibásat, de nem tudom mi a helyzet. Mondjuk munkás gépnek értelmetlenül drága, meg túl is van a kereten, egy 1GD-FTV motoros megérne némi felárat, de azok még elérhetetlenek.

 

Valaki nem tud valahonnan egy európai LC120 prospektust? Egy csomót túrtam a netet, de még ausztrálból is csak valami egyszerűbbet találtam.

lowpici Creative Commons License 2019.01.12 0 0 2244

Az LC 120 kézikönyveben ezt írják az olajról: Recommended viscosity: SAE 5W−30

Előzmény: vectra12 (2241)
lowpici Creative Commons License 2019.01.12 0 0 2243

És mi volt az ok? Eltömődött olajkosár, vagy más? Mennyi volt a kocsiban? Volt-e porlasztó kiszerelve, javítva korábban?

Előzmény: tocsi75 (2242)
tocsi75 Creative Commons License 2019.01.11 0 0 2242

Sajnos ez az én 1. dugatyum (2007 120Prado)

És igy néz ki 940.000Ft kedvezményesen

vectra12 Creative Commons License 2019.01.11 0 0 2241

közben meglett


DLD-1: SAE XW-30, XW-40, XW-50 viszkozitás osztályú motorolajokra. Alapvető elvárásokat fogalmaz meg a motorolaj kopáscsökkentő képességét, nagy hőmérsékleten mutatott stabilitását és koromkezelő képességét illetően. Különös figyelmet fordít a rozsdavédelemre, ami lehetővé teszi az olyan országokban való alkalmazhatóságát, ahol az üzemanyagok kéntartalma magas.

 

a DLD-1-et nem írják erre a castrolra

Előzmény: vectra12 (2240)
vectra12 Creative Commons License 2019.01.11 0 0 2240

köszi, a G-DLD-1 -t nem találom a minősítések között, ez nem tudom mi..

Előzmény: offroadgangster (2239)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!