Valóban. Nemcsak ebből, de a 60 - as típusú trolibuszból is készült ikertengelyes és pótkocsis változat
is, ráadásul trolibuszból kétféle festési kivitel - változatban. Mindegyik ott áll a polcon, a felső sorban.
Az IK 280 - nak meg készült egy duplacsuklós változata is, amelyik nem került sorozatgyártásba, ez is
megvan itt, csak éppen olyan hosszúságú, hogy nem fér be a szekrénybe (rézsút - keresztben sem).
Sajnálatosan az autóbusz - modelleket csak ilyen "szörnyűséges zsúfoltan" tudtam elhelyezni, mert a
szoba (és még egy 1 / 2 szobányi többi rendelkezésre álló helyet, szekrény - polcot, fali polcot egy H0
vasútmodell - gyűjtemény foglalja el (a családom nem kis "örömére").
Amúgy pedig a Nagykörút és az Üllői út keresztezéséhez közel lakott régebben egy idősebb házaspár,
ahol a bácsi a legmegátalkodottabb, legmegszállottabb Budapest - székesfővárosi tömegközlekedési
jármű - modell - gyüjtő volt (mert sajnos úgy 15 éve meghalt). Csakis II. világháborút megelőző ep.II.
korszak BeSzKáRt.villamos -modelljeit gyűjtötte és a villamosvasúti modell - gyűjteménye legalább
a 2 1/2 - 3 szorosa volt annak, ami itt látható a linkelt képemen és nem volt benne két azonos küllemű
szerelvény motor,- és / vagy pótkocsi. Mindazonáltal (és ez volt a szíve nagy fájdalma) még neki sem
adatott meg egy MillFav "Főműhelyi"- i pótkocsi - modell (habár ez éppen ep. III. - as korszak - beli lett
volna), de hiányzott neki az ep. I. "kisföldalatti - motorkocsi mögé. Egyebekben pedig a gyüjteményét
Ő nem vitrinekben, szekrényekben, avagy fali polcpkon tárolta, hanem volt neki egy hatalmas városi
tömegközlekedési diorámája (azt hiszem, hogy a régi Széll Kálmán teret mintázta) és az ottani, akkori
vágány - kapcsolatokat. Valami félelmetesen impozáns volt. Amíg élt, szinte a legeslegutolsó pillanatig
rendszeresen kijárt a Láng - Börzére. Több alkalommal is megfordultam náluk és mindig csak ámultam
- bámultam ezt a gigantikus diorámát, sohasem felejtem el.