Egy kb. 10 eves, 2 literes diesel Tiguan-unk van. Melegen neha nehezen indul. Emlekeim szerint ez egy tipikus hiba ennel a motornal. Ugyan jo sokat vissazlapoztam, de nem lattam ilyet a forumon.
Tudnatok segiteni ?
üdv
sc.
ps. mivel pont szervizben van a kocsi, nem tudom megnezni, hogy pontosan mennyi idös...
Erre emlékeztem én is. Az enyém is hasonlóan fogyaszt nekem 6,2 jött ki, szintén Salzburgban nemrég, de én már bejárattam,a 140km/h -s szakaszokon. :-)
Múlt héten egy ~3000 km-es autóbejárató túrán voltam, hegyen-völgyön (100...2400m), hidegben-melegben (5..40°C).
Hazafelé, utolsó 60 km, előttem egy autó halad, a DLA éppen "kinyit" a szembe elmenő autó után és az út bal oldalán immáron szépen kivilágítva egy szarvas szökken át előttem, így a bejáratási metódus része lett a padlófék is :-)
A szarvas így szépen átfért egy-két méterrel előttünk, de ha DLA mentes, sima tompítottal mentem volna, nem biztos megúszom ennyivel...
Az első megoldás a helyes: ASCII facepalm, így tudsz rákeresni. Mivel szar itt a képfeltöltés, ezért küldtem így, ez biztosan megjelenik. Így éreztem/szoktam érezni az "okos" kommentek olvasása közben. Sajnálom az ilyen embereket, akiknek ez okoz bármilyen szintű örömöt.
Szervíz lesz belőle. A hozzászólásokból látom, hogy egyedi probléma, nem általános. Köszönöm a segítséget.
A képvershez gratulálok, telitalálat: Kirajzolódik egy arc, kézbe temetkezve (fogja a fejét a sok blődség olvastán). De lehet, hogy ez csak belemagyarázás, egyszerűbb így: ütöm a gépet, valami csak kijön, még mindig okosabb mint a koma szurkálódásai...
Én mindenképpen megnézetném szervizben. Ez nem normális jelenség. Amióta írtad, direkt figyelem, hogy milyen levegőt fúj. Klíma nélkül még átmelegedett kocsinál is először forrót fúj, de utána fokozatosan egyre hűvösebbet, ahogyan le tud hűlni a kaszni (ha tűz a nap, akkor nyilván nem tud lehűlni érdemben).
Soha ne kapcsold ki a légkondit. Állítsd magasabb hőmérsékletre, ha zavar. Én beállítottam 22.5 fokra és hozzá se nyulok, csak ha nagyon meleg, akkor felteszem 23.5 fokra.
A kompresszor egy ékszíjjal van meghajtva a főtengelyről, azaz folyamatosan forog, amikor a motor jár.
Ha megnyomod az AC gombot, egy szelep zár és kompresszor nyomást épít fel.
A dízel kompressszora elég nagy teljesítményű, ha magass fordulatszámon indítod el, elszakadhat benne valami.
Úgy tudom, hogy kuplung nincs a hajtáson.
De lehet, hogy a klímabox lapátai elfelejtették a végállásukat. Újra kell tanítani a rendszert, szervízben megoldják.
A válaszod volt kevés, mint a vasárnapi tízórai. Magyarul: semmi, anno nem osztottak vasárnap tízórait. Ha már válaszolsz, azt remélem, hogy megosztod a tapasztalataidat...
Dízel a Tiguanom, egy kissé bosszantó problémát észlelek immár hónapok óta. Ha a légkondit kikapcsolom, a légbeömlőkön erősen meleg levegő áramlik be, de nem is mindig. Ma például autópályán pár km. megtétele után kezdtem érezni a zavaróan meleg (nem langyos) levegőt. Kénytelen voltam bekapcsolni a légkondit. Tehát úgy tűnik, alapból a forró motor hatása bejön az utastérbe? Nálatok is így van, állandóan használjátok a légkondit???
Nekünk anno a rendelésnél azt mondták, hogy a magyar nyelv csak a Discover Pro-n elérhető. Tudom, sovány vigasz, de azt a pár utasítást, amit mond meg lehet tanulni angolul, manapság máshol is hasznát veszi az ember :)
Csak USB-n lehetne, de kell egy app, amivel a letőltött térképet felmásolod USB-re. De az app telepítésénél ki kell választani a fejegységet és az autó típusát, de a 2018-as Touareg nincs ott.
A Tiguanon működik a Car-net és magától frissíti a térképeket is, és 2017-es a kocsi- ez alapból így volt, hozzá se piszkáltam soha.
Nade ennyi baja legyen a Touregnek... 5oe jártam vele 8 hónap alatt, nulla hiba. Sok adblue-t eszik, ha lépem, dehát az azért van.
Ez tényleg rohadt idegesítő lehet. SD kártyát próbáltad már kiszedni, és számítógépen frissíteni valahogy a navit? Őszintén szólva én még nem próbáltam, és nem is tudom mi az igazi gyógymód, de ezzel próbálkoznék.