Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Nagyon csodálkoznék ha 2-4-6 osztályfőnök nem esne pofára a jövő héten amikor megjelenik 25 nebulóval egy vasút állomáson, autóbusz állomáson és ott jön rá, hogy :
- vagy nem férnek fel,
- vagy nem jut nekik ülőhely.
Sok ofő ott fog csodálkozni, hogy jééééé rajtunk kívül még más osztály is pont oda akar menni ?
A facebook-on terjed egy kép, amin az látszik, hogy egy BZ fullra teli van. A kommentek alapján szóló BZ volt, ami botrány. Persze tudom, nincs elég vonat (:D)
"Igény volna rá, ezt a busztársaság is elismeri, a Komlói Autóbuszos Tömegközlekedés Blog harmadik éve kéri és kezdeményezi, de sem eszköz, sem személyzet nincs az új járatra. Fenti cikkből az is kiderül, milyen útvonalon haladna a Komló-Siófok autóbuszjárat, ha majd egyszer mégis beindulna."
Ma fél délutánomat telefonos segítség nyújtással töltöttem.....................:-)))
Feladat, május 7-én eljuttatni egy 71 éves hölgyet Belvárdgyuláról (Mohács nyugat 19 km) Ófölddeákra (Makó észak 9 km).
A távolság kb. 210 km.
A hölgy 20 éves kora óta vezet autót
Ami akkoriban ritka volt.
Van most is autója.
korlátozó rendszabályok.
- már nem akar ilyen hosszú távra menni autóval együl.
- autóbusszal nem utazik.
Később azt mondta, hogy OK. Belvárdgyuláról Pécsre és Szegedről Ófölddeákra hajlandó buszozni, de inkább telefonál a rokonoknak, hogy valamelyikük jöjjön be érte Szeged vasúti nagyállomásra.
Most ott tartunk, hogy Pécsre se megy be busszal, hanem bemegy saját autóval.
Valahol a vasútállomás körül leteszi az autót és ott hagyja pár napig.
A MÁV nem vizsgál semmit, mivel semmi köze az utasforgalomhoz, a MÁV nem végez sehol utasszámlálást. Pláne, hogy a MÁV akkor is megtartaná a Villány - Mohács vonalszakaszt, ha azon nem lenne személyszállítás.
De a MÁV-START sem vizsgál semmit, mert nem kompetenciája, hogy a minisztérium hol rendel vasúti közszolgáltatást. Majd az ÉKM eldönti, hogy mit akar, ha egyszer majd aktuális lesz. Most éppen mással vannak elfoglalva a vasúttal kapcsolatban.
Utazzunk vonattal, így menthetjük meg a Villány és Mohács közti vasútvonalat!
Fóris Gábor
- 2024.04.25.
Utasszámlálást és igényfelmérést tart a MÁV április 20-tól június 15-ig nyolc vasúti mellékvonalon, mivel elég nagy a hiány dízel motorvonatokból. Azt vizsgálják, hogy melyik vonalat lehet bezárni. Ebbe körbe került be a Villány-Mohács szakasz is, ahol szeptembertől szűnhet meg a forgalom, hacsak nincs elég utas. Ha meg akarjuk menteni, akkor busz helyett utazzunk vonattal Mohácsra!
Tavaly augusztusban nyolc mellékvonalon állt le a közlekedés, most újabb nyolcat – köztük a Villány és Mohács közöttit – vizsgálja a MÁV, hogy érdemes-e megtartani. Erről az IHO közlekedési szakportál írt, amely szerint az utasforgalom-számlálás eredményétől függ majd, hogyan dönt a MÁV és az illetékes Építési és Közlekedési Minisztérium, amely a lapnak egyébként cáfolta, hogy újabb vonalbezárásokra készülnének.
Az egyik vasuti blog értesülése szerint a számlálók az alábbi kérdéseket fogják feltenni:
„A következő adatokat legyetek szívesek kérdezni, majd felvezetni a belsős rendszerbe: – Utazási viszonylat (volán + vasút) – Átszállások száma – Kedvezményre jogosultság, típusa – Ország/vármegye bérlete van-e, ha van, milyen – Milyen gyakran veszi igénybe a tömegközlekedést – Minőség, megbízhatóság az utas szerint – Milyen okból utazik”
A Tüke Busz egy teljes felújítást tervez az uránvárosi végállomásnál. Egy teljesen új utasváró mellett több busz töltési lehetőségeket, napelemeket és egyéb fejlesztéseket tervez.